Eetcafé Cosineros

Voordelig
Erg kort
Fenny H.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2016
Geen keuze in vegetarische menu's. Er is alleen een vegetarische lasagne. Deze was zwart verbrand, zo erg, dat ik er met een mes niet eens doorheen kwam. Het voorgerecht was erg sober, een paar partjes tomaat, wat paprika en een paar stukjes mozerella zonder kruiden oid. Ik kreeg voor de verbrandde lasagne een gratis kopje koffie aangeboden. Daar heb ik voor bedankt...
Prijs/kwaliteit staat absoluut niet in verhouding
Mariek A.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2016
Wij waren met zn 2 op vakantie in Midlaren. Dag 2 vonden we deze fantastische stek die op alle vlakken vriendelijk is. Hondvriendelijk, kindvriendelijk, rustig, sfeervol, smaakvol, zowel de bediening als het eten. Wij aten entrecote en deden dat met veel smaak. Een aanrader! Heerlijk dat er een salade én groeten werden geserveerd en de frieten met huisgemaakte mayonaise waren de kers op de taart! Bedankt.
EvenProeven .
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2016
Gegeten met z'n vieren. Vriendelijk personeel, ook naar de kinderen toe. Kinderen kregen naast de reguliere frisdranken ook de keus uit ranja met een ijsklontje, wat natuurlijk zeer in de smaak viel bij de kleintjes. En konden daarna gelijk aan de slag met kleurplaat en stiften. Bediening was vlot en niet haastig. Vegetarische menu was veelzijdig en goed op smaak. Met oa geitenkaas salade die rijkelijk bestrooid was met verschillende noten. De varkenshaas aan de andere kant van de tafel was heerlijk mals. De frites voor de kinderen waren van prima kwaliteit. En werden geserveerd met appelmoes en fruit (aardbeien, stukje appel en kers). Ook de desserts waren prima in orde. Ook hier weer aandacht voor de kinderen die hun ijs zelf mochten versieren met diverse lekkere strooisels/snoepjes. Het interieur is stijlvol en schoon. Een perfecte plek voor een avond heerlijk uit eten met het gezin.
Jee D.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2016
Hartelijke ontvangst!...bediening straalt uit dat ze plezier hebben in hun werk.
De onverwachte wolkbreuk werd speels met veel humor opgevangen.

Drankjes stonden snel op tafel!
Voorgerecht- zalm met garnalen in bladerdeeg is echte aanrader volgens de kinderen.
Zowel vegetarische groentetaartjes als spareribs waren gewoon lekker,
Nagerecht - ijs dat door kinderen zelf versierd kon worden was een perfecte afsluiter
Kortom, een echte aanrader!
Dagmar F.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2016
Erg leuk restaurant met een aparte decoratie. We werden hartelijk ontvangen, waarbij de drankjes al snel werden opgenomen. Alles ging erg vlot hier, maar ook weer niet te snel. Wat mij vooral opviel is dat het personeel erg vriendelijk was. Niet overdreven, maar gewoon gastvrij. De tafel werd netjes gedekt en het was schoon. Het eten was lekker. Ik had drie verschillende vegetarische taartjes besteld. Wat ik erg leuk vond, is dat je dan een beetje variatie hebt. Als dessert hadden we ook erg veel keus. Was allemaal erg lekker en dus een aanrader!
Marije82 .
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2016
We hebben het tapasmenu gekozen. Dot bleken gerechtjes van de kaart te zijn in kleinere porties. Perfect want zo konden we van alles wat proeven. Het smaakte allemaal goed.
Dan de bediening: die was top. Zeer gastvrij en relaxed!
S K.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2015
Zondag 19 oktober 2015 ben ik uit eten geweest bij Eetcafe Cosineros in Zuidlaren. Het was een feestweekend, dus het was druk. Het personeel was bereid om buiten een tafel te maken voor tien personen. We kregen zelfs extra heaters! Na het bestellen van het eten en drinken kwam een van de serveersters naar buiten om te vertellen dat er binnen een tafel voor ons vrij wordt gemaakt! Super! Het eten was heerlijk, de service was fantastisch. Mocht ik ooit nog in Zuidlaren zijn, zou ik zeker nog een keer bij dit restaurant gaan eten!
Deborahvanderheiden .
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2015
Zondag 18 oktober ben ik samen met 9 vrienden uit eten geweest in dit restaurant. Vanwege de feesten in Zuidlaren was er eigenlijk geen plek voor ons. De vriendelijke mevrouw die hier werkt heeft voor ons snel buiten een tafel gemaakt waaraan wij plaats konden nemen. Terwijl het binnen hartstikke druk was maakte zij tijd voor ons om het buiten aangenaam te maken. We kregen dekentjes en heaters om warm te blijven. Al na 10 minuten was er binnen ruimte voor ons gemaakt en konden we binnen aanschuiven. Het eten is fantastisch lekker en mooi opgemaakt. Verder is het restaurant heel erg sfeervol en het personeel ongelofelijk vriendelijk. 2 duimen omhoog en 3 tienen voor dit restaurant. Uitstekend!
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2015
Zeer leuke zaak in mooi dorp zuidlaren goei bedieningen eten ook zeer goed als ik weer in de buurt ben zullen we zeker even stoppen
Aly L.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2015
Vanmiddag een superlekkere lunch gehad bij Cosineros. Wat een verwennerij om daar te eten! Leuke ambiance, prima bediening en bovenal een heerlijke Pain Polair met gerookte zalm, bosui en kruidenroomkaas, mooi opgemaakt met knapperige sla en chips. Het glas verse jus d'orange was ook top. Een aanrader, ik kom er zeker terug!
LekkerbekAnouk .
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2015
Ik kwam op vrijdagavond om half tien binnen; Gezellige warme sfeer en divers publiek. Van gezinnen met kleinkinderen en opa's en oma's tot vier vrienden en een tafel dames. Vriendelijke ontvangst. Of ik nog een hapje kon eten..een salade misschien? Dat was geen enkel probleem. Gekozen voor de salade Berend botje met daarbij de geitenkaas uit de salade Michel. Eigenlijk had ik natuurlijk de vijgen uit de Berend Botje bij de Michel moeten doen dat was logischer geweest. Maar hoe kies je uit zulke lekkere salades...?
Een zeer mooi opgemaakte royale goed gevulde salade waar ik heel blij van werd! Alle verhoudingen waren goed in proportie en dat begon gewoon al met een goede basis van een bord vol voldoende knapperige sla. Lekkere ham, mozzarella, geitenkaas en verse vijgen! Attente gemoedelijke en vriendelijke bediening, aan alle tafels viel mij op.
Voor een eetcafé kwalitatief zeker meer dan bovengemiddelde gerechten in een leuke ambiance.
Een prima plek om een hapje te eten maar ook om een avond te dineren!
Tis dat ik in Zuid Holland woon anders was ik er al lang weer terug geweest!
Dick P.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2013
Afgelopen zondag hier gegeten. Nadat we wat zochten op de terugweg van Assen naar Groningen belandden we via Google bij dit eetcafé, waarbij de nadruk toch ligt op eet en niet café. Overigens wel lekkere bijzondere bieren op tap. Eerst even gebeld of er plaats was met het oog op de kerstvakantie, en dat was wel het geval en zo konden we na gereserveerd te hebben een minuutje of 20 later plaatsnemen aan onze tafel, waarbij we ook nog persoonlijk welkom werden geheten (onze naam was onthouden).

Afgaand op de recensies verwachtten we iets goeds, maar dit verblijf overtrof werkelijk al onze verwachtingen. het eten was heerlijk en van goede kwaliteit, de prijs-kwaliteit verhouding vond ik goed, het personeel was uiterst behulpzaam en (kind)vriendelijk. Toen we bijna waren uitgegeten kwam chef Michiel verkleed als piraat met een schatkist vol met speeltjes waar de kinderen iets uit mochten pakken. Ze herkenden de man van de bediening. Later zei Marc dat de piraat zijn tweelingbroer was. Hier weten ze wat echte gastvrijheid is en hoe ze van uit eten een echte beleving kunnen maken. Toen we thuis waren vroeg onze dochter: "Of was het echt zijn tweelingbroer?"
Absolute aanrader.
Siarumpff .
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2013
opnieuw prima cappuccino,koffie en tosti genuttigd met plezierige bediening bij de beste fietsstop in Zuidlaren.
Lekker warm binnen , maar ook een geweldig terras als de zon schijnt.
Emily H.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2013
Gisteren gezellig op het terras gezeten met mijn moeder bij Cosineros. We bestelde eerst een cappuccino en een latte die kregen we vlot geserveerd. We hadden 's ochtends slechts een ontbijtje gegeten en wouden een stevige lunch eten. Op een bord dat buiten stond zag ik dat ze lekkere bitterballen serveerde waar ik enorm zin in kreeg. Eenmaal de kaart bekeken had ik besloten om een broodje geitenkaas met cashewnoten te nemen en ik wou er een portie bitterballen bij, mijn moeder nam een grote tosti met zalm en had ook wel zin in bitterballen. Eenmaal het doorgeven van de bestelling gaf de bediening aan dat wij dat niet moesten doen omdat dat teveel zou zijn. teleurstellend hebben we de bitterballen dan ook maar niet besteld.
Toen we onze broodjes kregen vond ik de geitenkaas erg lekker. Het broodje was zo doorgesneden dat de bodem erg dun was, en omdat het hard en krokant was kon ik het erg moeilijk snijden waardoor ik al gauw met de handen moest eten. Ik had er liever walnoten bij gehad dan cashewnoten. Mijn moeder vond de tosti matig maar was niet vies. Toen de bediening nog even langs kwam, gaf ze min of meer nog aan dat het zo wel genoeg was en dat het goed was dat wij de bitterballen niet hadden genomen. ze gaf aan dat ze het zonde vond voor onze portemonnee. Ze vroeg niet eens meer of we nog wat te drinken wouden.
Ik vond het min of meer schandalig om voor ons te beslissen wat zonde is en hoeveel wij eigenlijk op konden eten. tevens vond ik het helemaal niet veel en had ik eigenlijk nog steeds zin in die bitterballen. Het bleken 8 stukjes te zijn per portie dat had er best nog wel bij gekund. Wat betreft dat als salade erbij zou zitten was een bakje met daarin gepropt wat blokjes gesneden tomaat en komkommer als ik me niet vergis in een zoet zuur sapje.

Het kan wellicht een goed restaurant zijn, maar ik kom niet nog een keer langs.
Mareike W.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2013
Super ontvangst! Gerechten van hoog niveau en erg leuke bediening. Je wordt er eerlijk voorgelicht welk gerecht lekker is. Personeel dat in is voor een geintje , maar toch je een serieus leuke avond bezorgt. Het zijn hier de kleine dingetjes die het een extra plus geven. Zoals pinnen aan tafel (terras), lekkere terrasheater buiten en fleace dekentjes. Een leuke avond en heel goed eten!
Riëtte H.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2013
We kwamen hier toevallig terecht, wat een mazzel! Heerlijke salade met geitenkaas vooraf, perfecte lamskoteletten en de lekkerste witlof ooit! Geweldig toetje van een grote soes met ijs en witte, warme chocoladesaus! Bediening ook nog eens prima. Al met al een geweldige avond in Zuidlaren.
Miriam V.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2013
Tijdens een lange fietstocht hebben wij koffie met huisgemaakt appelgebak genuttigd op het terras. We bekeken gelijk de menukaart en besloten, ook naar aanleiding van het heerlijke appelgebak, een tafeltje te reserveren voor diezelfde avond. We werden 's avonds gastvrij ontvangen. De voorgerechten waren heerlijk, maar de sukade die mijn partner bestelde als hoofdgerecht was de lekkerste sukade die we beiden ooit geproefd hebben! Dit restaurant noemt zichzelf eetcafe, maar ons inziens doen ze zichzelf daarmee tekort. Ze hebben leuke, bijzondere gerechten op de kaart staan en veranderen regelmatig van kaart. Het niveau ligt hoog. Normaliter nemen we zelden een desert, maar er stonden zulke lekkere dingen op de kaart dat het zonde was dit niet te doen. En ook de deserts waren erg de moeite waard. De bediening was vriendelijk en nam alle tijd voor de gasten. Kortom; een echte aanrader! Wij komen hier zeker terug!
Jolanda V.
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2013
Afgelopen zaterdag met een grote groep gegeten. Heerlijk genoten van het verrassingsmenu; echt een verrassing! Het eten was erg goed van kwaliteit. Mooie combinaties van ingrediënten en de passie voor koken proef je zeker. Verrassend goed voor de betaalbare prijs.
Kinderen hadden ook prima keus qua menu's en kregen op een leuke manier een cadeautje. Ook het dessert voor de kids was een mooie prestatie, ze straalden :-)
Zeker een bezoek waard; mooie gerechten voor een mooie prijs.
Jkraan .
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2013
Wellicht is Bistro een beter woord voor Cosineros dan Eetcafé. De gerechten zijn namelijk van een verrassend hoog niveau. Mooie smaakcombinaties, goed in balans, verse producten en een mooie opmaak bij alle gangen. Wanneer je voor het verrassingsmenu gaat krijg je een veelzijdigheid van de kaart te zien in combinatie met producten uit het seizoen.

De gastheer en eigenaar ontving ons vriendelijk en verteld met passie over zijn zaak. Alles werd ingezet om het ons naar de zin te maken. Zelfs een rondleiding door de keuken na een avond tafelen.

Enige minpunt van de avond was het wijnadvies van de serveerster. De Riesling sloot niet goed aan bij het hoofdgerecht met asperges.
Basenilse .
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2013
Spontaan naar dit restaurant gegaan omdat het er erg gezellig uitzag en het is absoluut voor herhaling vatbaar! Goddelijk gegeten. Gerechten zijn ware smaaksensaties en dat voor een eetcafe prijs. Heerlijke broodjes met tapende en huisgemaakte kruidenboter vooraf. Goede wijn en op tijd bijgeschonken. Pikante varkenshaas stukjes met salami, paprika en mango, smelt op de tong en is een ware belevenis. Zelfs de aardappeltjes waren heerlijk gekruid en niet vet. Een dikke pluim voor de kok. Als afsluiter een koffie Cosineros, met mokka ijs, amandelen en licor 43. Leuke uitleg hoe je dit het best kunt nuttigen zodat je de complete smaak kunt ervaren, absoluut een topper!! De bediening is leuk, attent en gezellig zonder opdringerig te zijn. Midden in Zuidlaren een gezellig restaurant wat zich onderscheid door een uitstekende kwaliteit voor een goede prijs. We hebben genoten.