Eetcafé Chriske

Pastoor Brouwersstraat 7 6269 BP Margraten Nederland Kaart

Over restaurant Eetcafé Chriske

In Chriske in Margraten kun je al sinds 1890 genieten van 'de smaak van het heuvelland'. Waar dat voor staat kan kernachtig omschreven worden met de volgende woorden: bourgondische streekgerechten met Limburgse friet en een koude trappist. Dat klinkt toch als muziek in de oren? Tel daar een geweldige Limburgse vlaai bij op en er is meer dan genoeg reden om de tocht naar het zuiden te maken.

Meer informatie over restaurant Eetcafé Chriske

Maandag en dinsdag gesloten
Woensdag t/m zondag 16.00 - 22.00 uur

• Bar , Catering , Engels gesproken , Terras , Wi-Fi
Dree S.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2015
Voorgerecht van gelaagde bloedworst met schijfjes Valdieu-kaas en Madagaskische uitjes was een beleving daarnaast combineerde de weelderige Negroamaro er fantastisch bij.
Mosterdsoepje miste wat aan romigheid. Sukade met saus van groenten en krielaardappeltjes was erg lekker.Toetje erg aangenaam laagje capucinegelei gaf een vreemde bite. Het leek of de panacotta een velletje had. Smaak van de gelei voegde weinig meerwaarde toe. Zou zeggen laat maar weg.
Al met al een bijzondere ervaring om met 4 personen een 4-gangen menu te nuttigen inclusief de nodige wijntjes en andere dranken en koffie na voor rond de 90 euro.
Waar in Nederland???????
Marie-José C.
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2015
Chriske is de ultieme ouderwets gezellige huiskamer in Zuid-Limburg. We hebben een viergangendiner gekozen van streekgerechten. De keuze was tussen vlees en vis; we kozen allebei anders. De gerechten zijn zoals ze horen te zijn; ik herinner me van vroeger nog het heerlijke “zoervleisch” deze keer at ik het rundvlees met de zuurvlees saus erbij. Er werd gebruik gemaakt van appelstroop en een van de voorgerechten was gebakken bloedworst met val die kaas. Het andere voorgerecht was uiteraard de heerlijke forel.
In dit restaurant ben je als klant koning of koningin. Zeer vriendelijk, een uitstekend prijs/kwaliteitverhouding en een uitstekende keuken.

En dat in de ambiance van een oud-limburgse huiskamer. Ik wilde dat ik om de hoek woonde...
Hans B.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2014
Op de fiets met ons hondje heerlijk gegeten (Groupon).
Het voor, hoofd-en nagerecht waren goed verzorgd. Zelfs aan ons hondje werd gedacht, evenals aan andere honden die de vriendelijke serveerster water bracht. Niets was haar teveel.
Kortom; hier komen wij zeker terug!
Hgroot .
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2014
Gisteren op bonnefooi langs gegaan bij Chriske. Klein etablissement met gezellige uitstraling van bruine kroeg. Pittoresk.
Vriendelijke bediening, zeer persoonlijk. Eten prima. En prijs zeer vriendelijk.
Kortom: voor herhaling vatbaar.
Yvette1974 .
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2014
Hadden een 3-gangen diner via social deal en dit is goed bevallen, prijs/kwaliteit prima, goede keuze mogelijkheid bij de voor en hoofdgerechten.Had het zelf wel prettig gevonden als er ook keuze was bij het dessert.
MVaessens .
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2013
Wilde gezellig op zondagavond rond 7 uur hapje eten op het terras, waar maar 2 tafeltjes bezet waren. Binnen was het drukker. Mijn man en ik wilde een maaltijdsoep en onze dochter 2 kroketjes met brood: dit was van de lunchkaart en niet mogelijk. OK. Dus bestelde we alvast iets te drinken en bracht de serveerster de avondkaart. Toen ze het drinken bracht bestelde we 2 maaltijdsoep en 2 vietnamese loempia met frites. Toen pas kregen we te horen dat de keuken vol was en we niets meer te eten konden bestellen. Jammer dat dit dorps eetcafe de arrogantie vertoont om zo met hun eigen klanten om te gaan. We komen hier regelmatig voor een lekker kop koffie , wonen in het dorp, maar dit was voor ons de laatste keer. Jammer!!
Frieda S.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2013
Als vakantieganger heb je wellicht een ander oordeel, maar vorig jaar waren wij hier ook, en we wilden dit jaar opnieuw even gezellig eten bij Chriske. En het was ook prima, niet heel bijzonder, maar lekker, voldoende, gezellig uitzicht op het (kerk)plein in Margraten, en vlotte bediening. Ze moeten alleen niet de wafels aanprijzen met "fruit uit de Tuinen van Margraten" als er gewoon fruitsalade op zit (volgens mij groeit er geen ananas in Limburg). Maar dat is een detail. Voor een gezellig kopje koffie en lekkere maaltijd is dit een prima plek.
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2012
gezelligheid, heerlijke maaltijden (al meerdere keren gegeten en nooit teleurgesteld) uitstekende prijs/kwaliteit verhouding, in een warm bad stappen, enfin, dit zijn zo wat superlatieven. de huidige kok is fenomenaal, de bediening idem dito met een sterretje!
M-etje .
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2012
Verdrietig als je je verheugt op een lekkere maaltijd en even geen zin hebt om zelf te koken: spareribs waren aangebrand en 2x kabeljauw was niet gaar (net nog niet rauw). Bediening: stel je een vraag krijg je antwoord vanaf de deurpost terwijl je als klant op dat moment met de rug naar de serveerster zit! Netjes gevraagd of ze het aan het tafeltje wilde komen uitleggen (was echt niet van plan om mijn nek te verdraaien). Werd op verzoek ook gedaan (praat echt beter als je iemand recht kunt aankijken). Brood met kruidenboter was wel erg lekker, maar daar doe je het niet voor. Werd wel gevraagd of het gesmaakt had, maar met gegeven negatieve antwoord werd niets gedaan; wel snel betalen en zorgen dat wij als klant snel vertrekken. Gaan er nooit meer naar toe (terwijl we toch in dit gezellige dorp wonen; maar ik wist van langer geleden dat dat een heersende mening is: daar kun je beter niet gaan eten (nu weet ik ook weer waarom). Jammer, terwijl locatie niet verkeerd is (althans als je binnen zit). Een betere kok doet wonderen.
Bobbejanus .
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2012
Doordeweekse passant en zo dit eetcafe gekozen op weg naar Simpelveld. Terras gezeten, leuk, maar aan een druk straatje met heel veel verkeer. Vriendelijke bediening maar het eten liet zeer te wensen over. Kroketjes gingen nog vooraf, maar het schnitzelmenu was droevig, een smakeloze droge lap op een enorme berg dikke friet terwijl er aardappeltjes gekozen waren. De serveerster bood die aardig aan om een schaaltje na te brengen. Duurde even, maar die waren weer te slap en erg zout. De champignons waren droog en smakeloos, w.s. op een bakplaat gelegd. Toen de bloedhete uiensoep van tafelgenoot afgekoeld was, bleef er een kom zout water over zonder smakeloze gratin. Het bijbehorend dessert van het menu heb ik overgeslagen omdat ik misselijk was, we hebben ook meer dan de helft van het eten laten staan. Serveerster wilde wel afrekenen maar vroeg toen niet meer ofhet gesmaakt had laat staan dat er nog een woord over het dessert gezegd werd. Wel hebben we het volledige menubedrag betaald. Basis van elke eetgelegenheid is dat het eten goed moet zijn, dat sommige mensenhun bord leeg eten, wil niet altijd zeggen dat het ook gesmaakt heeft. Maar als meer dan de helft blijft liggen, vraag dan niet alsof je neus bloedt of het lekker was, maar vraag wat er beter had gekund omdat er zoveel is blijven liggen. Of proef zelf je eten, er waren weinig klanten dus tijd genoeg. Wij vonden het echt droevig en we laten niet snel wat staan.
Freek Willem D.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2012
op ons vakantie adres werd gezegd dat we hier moesten eten, zo gezegd zo gedaan en dat is ons niet tegen gestaan, bediening erg vriendelijk, eten was echt heerlijk.
mooie plek om te gaan eten voor een mooie prijs, tot volgend jaar
Criston S.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2012
Goed eten naar prijs wat je betaald. Bediening loopt elkaar in de weg, zodat je bij ieder gerecht minimaal 2 maal te horen krijgt of het smaakt. Ze bedoelen het goed maar betere afstemming is op z'n plaats.
Frieda S.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2012
Buiten op het terras, met zicht op geparkeerde auto's, en de kerk van Margraten. Vlotte bediening, veel keuze uit diverse bieren. Beiden een salade besteld, die zeer compleet was als maaltijd. Prima eetcafe.