Eetcafé Bonne Mère De Stip

Meer informatie over restaurant Eetcafé Bonne Mère De Stip

7,2
Erik D.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2016
Wat een verschil met de horeca in de randstad! Bij binnenkomst "schrokken" wij van de informele en ietwat nonchalante manier van welkom heten, er werd ons verteld dat wij even aan de bar konden wachten op een tafel. Terwijl wij stonden te wachten werd er verteld wat er op het menu stond voor die dag. Wij werden samen met een ander stel aan een lange tafel geplaatst, wat resulteerde in leuke gesprekken. Wij kozen uiteindelijk voor de tournedos, wat een goede keus bleek te zijn. Een lekker stuk vlees met goede friet en een lekkere salade. Bediening was indrukwekkend, snelle service doorspekt met humor. De twee broers die aan het werk waren hadden duidelijk ervaring en plezier in hun werk. Wat bedoelt was als snelle hap bleek een aangename kennismaking met de echte Brabantse cultuur te zijn. Wij komen hier zeker terug!
Marc B.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2016
Perfecte afsluiting van een dagje Den Bosch. Heerlijk gegeten met goede bediening en heerlijke gerechten. Absolute aanrader voor een ongedwongen en gezellige avond.
Arjan1967 .
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2016
Tja de Stip; lekker, snel en gezellie. Maar ik kan me voorstellen dat als je in het spitsuur komt en zin hebt in een tafel voor 2, je van de koude kermis thuis komt, druk, gehaast en vol.
Haha het is echt een gezellige Bossche tent met d beste Spareribs ever.
Anneke45 .
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
Klein, knus restaurant. Waar een echte gezellige Brabantse sfeer hangt. De kaart wordt aan tafel verteld. Van spareribs, tournedos naar gambas. Eten Is heel erg goed. Al met al hoop ik hier vaker te komen en Is het een echte aanrader.
Johnlodge .
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2016
Na een bezoek aan de Jeroen Bosch tentoonstelling op advies van een vriend gaan eten bij De Stip
Ontvangst en service goed, snel en zeer vriendelijk
De ruimte is wel ingericht op maximale bezetting , dus hier en daar wel proppen maar de brabantse gezelligheid straalt er van af.
Het eten: ik had een veel te pezige ribeye , de kwaliteit mag zeer zeker een paar stappen omhoog
Mijn vrienden waren over het algemeen wel te spreken over de kwaliteit van hun , andere , gerechten.
De borden waar op geserveerd werd waren koud zodat het gerecht ook supersnel afkoelde.
Het was een leuke ervaring, maar de volgende keer ga ik bij een bezoekje in Den Bosch andere eetgelegen proberen.
Yvonne1963 .
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2016
Het was een paar jaar geleden maar de spare-ribs zijn nog steeds geweldig. Je moet er niet naar toe gaan om een avondje gezellig te tafelen. Voorgerechten hebben ze niet. Er wordt maar één keer gevraagd of je wat wilt drinken, daarna moet je er zelf om vragen. Ná een biertje en een portie spare-ribs sta je binnen 40 minuten weer buiten. Voor twee personen ben je dan 40 euro kwijt maar een spare-rib ervaring rijker.
Aquilar .
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2015
Geweldige tent! Komen er al jaren met veel plezier. Zelfs in de jaren van Toon al. Veel van hier wordt beschreven is herkenbaar en soms zelfs waar! Maar spare - ribs zijn top, salade is geweldig ( vooraf bestellen) en in record tempo kan je weer buiten staan! Ideaal. En pinnen kan om de hoek bij ABN.
Guy V.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2015
De Stip ademt veel meer de sfeer van een eetcafé dan van een restaurant, dus de naam is goed gekozen. Wat betreft het eten kun je hier prima terecht. Zeker voor wat je er voor betaald is het gewoon goed. Het hoofdgerecht, tournedos met kaas en pesto (Italiaanse wijze) was smakelijk. De bereiding en presentatie hadden wellicht wat beter gekund, maar het is een eetcafé dus dit mag je verwachten. Het toetje dat ik had met kaneelijs was ook lekker. Allemaal niet heel bijzonder of uitstekend, maar de prijs is dan wel weer uitstekend. De sfeer was ongedwongen en gezellig, hoogstens wat druk. Als eetcafé helemaal geslaagd (de cijfers die ik geef zijn een beoordeling als restaurant).
Karin1402 .
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
Wat een vreselijke bediening. We waren blij nog een vrij tafeltje te hebben gevonden in dit gezellige straatje maar daar is ook alles mee gezegd. We hebben er 45 minuten gezeten en iedereen van de bediening is bij ons langs geweest, erg rommelig allemaal. Ook vervelend om te zien hoe aardig en attent men is voor de locals en vaste gasten, maar wij dagjesmensen worden genegeerd.
Eten kwam snel wat meestal geen goed teken is, maar mijn gamba's waren prima, goede salade erbij en ook de friet was goed. De kipfilet dreef in de saus, net als de sate. Er is geen kaart, dus toen ze bij ons kwamen wat we wilden werdt er naar een bord gewezen waar we de helft maar van konden lezen omdat voor de onderste helft gasten zaten. Geen voorgerechten gezien ee ook geen nagerechten, zijn er volgens mij ook niet. Er blijkt geen pinapparaat te zijn dus iedereen moet contact afrekenen, ook de grote gezelschappen. Is niet meer van deze tijd. Kortom eten viel ons niet tegen, maar voor de rest gewoon doorlopen.
GvandenBerg .
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2015
Leuk restaurant in het hart van Den Bosch. Authentieker dan de Stip is in Den Bosch niet te vinden. Iedereen komt voor de tournedos met pepersaus, maar persoonlijk vind ik de tournedos op Italiaanse wijze nog nét iets lekkerder. Bediening is gezellig en handig. Heerlijk om hier 's avonds binnen te wandelen, je weet nooit hoe druk het is, maar het eten is er altijd goed. Wij komen veel en zullen dat zeker blijven doen, klasse.
Smeetje .
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2015
We zijn onbekend in Den Bosch, en kwamen bij dit eetcafé uit na een dagje shoppen. Het ziet er erg gezellig uit, en het eten was echt lekker (zalm/pasta en saté) maar voor ons geen 2e keer! I.p.v. het gevoel dat we even lekker konden tafelen kregen we het gevoel dat we zo snel mogelijk weer naar buiten gewerkt moesten worden. Het personeel is gehaast en ongeduldig. Dreunen het hele menu in 2 minuten op en je moet dan meteen een keuze maken. Toen we uiteindelijk aan de koffie zaten werd er tegen wachtende mensen gezegd dat het nog ongeveer 3 minuten zou duren voordat onze tafel vrij zou komen. We voelden ons daar erg ongemakkelijk bij, dus maar meteen de rekening gevraagd. Toen ook nog bleek dat je er niet kunt pinnen (staat nergens aangegeven) was ik er helemaal klaar mee......
Maartjedenbosch .
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2015
Super tent bij het mooiste stukje van Den Bosch! Zeker tournedos met de lekkerste pepersaus ever proberen als je daar bent! Echt een aanrader! Stip geen restaurant om lang te tafelen maar zeker na het eten ook goed vertoeven aan de bar! Fijne bediening en gezellige sfeer!
Anne D.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2015
Leuk restaurantje, maar daar is ook alles mee gezegd. Onhandig dat er geen kaart is, maar dat alle gerechten in een minuutje worden opgenoemd. De bediening is wat kortaf en warrig, soms binnen vijf minuten drie mensen aan tafel om te vragen wat je wilt drinken, soms duurt het enorm lang. Ook onhandig, en niet meer van deze tijd, dat je er niet kunt pinnen. Maandag at ik een surf & turf bij De Stip die oké was. De gamba's waren te rubberig, het kalfshaasje was wel goed bereid.
Liesbeth G.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2015
Heel gezellig restaurant waar je even een lekkere hap kunt eten, gastvrij personeel dat alle gerechten uit het hoofd kent, menukaart overbodig dus...
ProeverMM .
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2015
Zoals zoveel Bosschenaren is dit ook voor mij een plek waar ik vaak kom om even snel een lekker gerecht te eten. Ja, het klopt dat ze geen kaart hebben en dat de bediening in een minuut alles opnoemt waaruit er te kiezen valt. Het klopt ook dat het zomaar kan dat er andere mensen bij je aan tafel gezet worden. Dat is bekend en wanneer je niet uit Den Bosch komt, wordt het ook meteen duidelijk wanneer je binnenkomt. De kwaliteit van de gerechten is er goed en de hoeveelheid ook. Thaise gamba salade en Italiaanse tournenos zijn favoriet. In 45 minuten sta je weer buiten en heb je smakelijk gegeten en wellicht een gezellig praatje gemaakt met onbekenden.
Sabon24 .
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2015
Op donderdag 26 februari 2015 heb ik na een gezellig dagje shoppen met mijn moeder het eetcafé De Stip bezocht. Het café is erg kerkelijk ingericht. Ook is het er veel te klein. Alles staat dicht op elkaar en er staan alleen maar grote tafels. Tafeltjes voor twee waren schaarste. We werden verzocht om aan de linkerkant van een tafel van zes personen plaats te nemen. Het diner ging slecht van start: cola op siroopbasis, zoals we die van fastfoodketens kennen. Nadat onze drankjes op tafel stonden werd er op hoog tempo een hele waslijst aan gerechten opgedreund. Van een duidelijke, simpele menukaart (met prijs erbij) hebben ze blijkbaar nog nooit gehoord. Op aanraden hebben wij allebei voor een tournedos met pepersaus gekozen. De serveerster verzekerde ons dat de tournedos ‘echt heel goed’ was.

Na enkele minuten werd het steeds drukker. Naast ons kwam nog een stel zitten. Zij werden geïnstrueerd dat ze in het midden van de tafel, direct naast ons, moesten gaan zitten, omdat er dan nog plek was voor nog twee personen. Dit is erg onprettig als je gezellig wilt kletsen en het gesprek niet per se met je buren wilt delen.

Na nog geen tien minuten stonden de borden al op tafel. In een grote plas soep dat pepersaus moest voorstellen, was de tournedos amper terug te vinden. Na een hap merkten we dat de tournedos nog veel te rauw en ook koud van binnen was. Naar onze mening mag een goede tournedos best aan de rauwe kant zijn. Maar dit vlees bleek niet tot de categorie ‘goed vlees’ te behoren. Ook al zat er een flinke laag peper overheen; het vlees was smaakloos en flauw. De ‘pepersaus’, was waterig en had een onprettige smaak. Volgens mij waren ze de ‘peper’ vergeten toe te voegen. Met het zoutpotje dat op tafel stond hebben we zelf nog iets van het gerecht proberen te maken, maar dit mocht niet baten. Het vlees was niet weg te krijgen; het was niet mals en vooral niet lekker. Toen we dit aankaartten werd er fel gereageerd. Het was ‘onzin’. Nog nooit had iemand gezegd dat het eten niet lekker was. We gaven aan dat we misschien wel te veel vervend waren, en vroegen om de rekening. Het personeel werd alleen maar brutaler. Wie waren wij om hun gerecht af te kraken? De serveerster nam het bord zelfs nog mee naar achteren om haar gelijk te halen. Ze was het natuurlijk niet met ons eens. De serveerster vond het erg normaal dat wij het volledige bedrag betaalden voor twee tournedos die nog voor driekwart op bord lagen. We betaalden 52,90 voor twee cola en twee borden pepersaus. In mijn ogen een absurd bedrag, voor dit belabberde gerecht.

PS Als je van frietjes houdt die in de zelfde olie als de vis gebakken wordt, ben je hier aan het juiste adres.
Willem V.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2015
Gisterenavond kwamen we met een gezelschap van 7 personen van de horecava in amsterdam, 7 horecafanatiekelingen die een gezellig hapje en drankje wilden doen in den bosch. Na een drankje aan de bar was er plaats aan een lange stamtafel. We werden geholpen door 2 gezellige dames die uitstraalden dat ze plezier in hun werk hadden: een vriendelijke lach was steeds aanwezig. Een dame verteldde ons wat het menu was, en ik heb gekozen voor de kalfslever met spek en ui, die zou me zeker niet tegen vallen werd me verteld. Ik heb heerlijk gegeten en ga hiervoor zeker nog eens terug. Mijn collega's hebben ook heerlijk gegeten. Als ik als vakidioot dan toch een puntje van kritiek zou moeten leveren is het over het glaswerk, dat is simplistisch, mooie longdrinks of 'picardie, glazen zouden hier beter staan. Wat meteen opvalt is de oergezellige iets nonchalante inrichting, iets kitscherig maar leuk! Wij hebben genoten en ik beveel iedereen aan om eens een stap in dit eetcafe te doen! Dankjewel voor de geweldige avond dames!
Ellen V.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2014
Aan je geheugen moet je niets hebben als je hier aanschuift, in een moordendtempo wordt de menukaart opgedreund. Na een snelle keuze werden wij ook voorzien van heerlijke gerechten. Wat een enorme porties werden er gebracht. Dit maakte de iets wat kort-af en iets asociale bediening meer dan goed. Alhoewel ik bediening ook erg belangrijk vindt.
Jaap K.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2014
Stug concept, wilde er eten met 3 personen, de derde zou over 10 minuten komen. We konden niet aan een vrijgekomen tafel plaatsnemen want iedereen moest er zijn! Maak je niet vaak meer mee, niet erg klantvriendelijk. Maar succes
Geert V.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2014
Een bijzonder restaurant in het mooie stadscentrum van Den Bosch. Een restaurant waar je aanschuift aan lange tafels en een gezellig babbeltje maakt met de Bosschenaar. De Stip staat al jaren bekend om zijn heerlijke tournedos, wij rijden daarom al meer dan 20 jaar vanuit Oisterwijk naar Den Bosch om van deze lekkernij te genieten. Een echte aanrader.