Eetcafé Bonne Mère De Stip

Erg gunstig

Jouw recensie over het restaurant Eetcafé Bonne Mère De Stip

Diego M.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2018
Geweldig team, geweldige locatie en sfeer! Erg te spreken over De Stip in de gezellige Lepelstraat. Een eetcafé dat nog een echte authentieke uitstraling heeft en daardoor naar mijn gevoel goed aansluit bij de Bossche sferen in de historische binnenstad van Den Bosch.
Han K.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2018
Ik kom hier nu al 35 jaar met enige regelmaat. Helaas zijn we wat verder weg gaan wonen waardoor het de laatste jaren maar een keertje per jaar is geworden. Ik probeer er altijd alles aan te doen om dit vaker te laten zijn want het eten en de steer is door de jaren heen altijd van hoge kwaliteit gebleven. Je krijgt veel voor je geld, vlees altijd even mals! En als je voor de ‘wereldberoemde’ spare-ribs gaat, die zó van t bot valt, proef je echt eens iets héél anders dan dat je kent van spare-ribs. Personeel is altijd vriendelijk en alert! Ga op tijd, anders zit t vol en reserveren kan volgens mij nog steeds niet.
Ery W.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
Waar ben ik nu beland?
Drankje aan de bar.
Tafel met anderen moeten delen bleken hele leuke mensen.
Eten super+ gastvrijheid ++.
Morgen ben ik er weer wat een super tent.
Erik D.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2016
Wat een verschil met de horeca in de randstad! Bij binnenkomst "schrokken" wij van de informele en ietwat nonchalante manier van welkom heten, er werd ons verteld dat wij even aan de bar konden wachten op een tafel. Terwijl wij stonden te wachten werd er verteld wat er op het menu stond voor die dag. Wij werden samen met een ander stel aan een lange tafel geplaatst, wat resulteerde in leuke gesprekken. Wij kozen uiteindelijk voor de tournedos, wat een goede keus bleek te zijn. Een lekker stuk vlees met goede friet en een lekkere salade. Bediening was indrukwekkend, snelle service doorspekt met humor. De twee broers die aan het werk waren hadden duidelijk ervaring en plezier in hun werk. Wat bedoelt was als snelle hap bleek een aangename kennismaking met de echte Brabantse cultuur te zijn. Wij komen hier zeker terug!
Marc B.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2016
Perfecte afsluiting van een dagje Den Bosch. Heerlijk gegeten met goede bediening en heerlijke gerechten. Absolute aanrader voor een ongedwongen en gezellige avond.
Arjan S.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2016
Tja de Stip; lekker, snel en gezellie. Maar ik kan me voorstellen dat als je in het spitsuur komt en zin hebt in een tafel voor 2, je van de koude kermis thuis komt, druk, gehaast en vol.
Haha het is echt een gezellige Bossche tent met d beste Spareribs ever.
Anneke45 H.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
Klein, knus restaurant. Waar een echte gezellige Brabantse sfeer hangt. De kaart wordt aan tafel verteld. Van spareribs, tournedos naar gambas. Eten Is heel erg goed. Al met al hoop ik hier vaker te komen en Is het een echte aanrader.
johnlodge .
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2016
Na een bezoek aan de Jeroen Bosch tentoonstelling op advies van een vriend gaan eten bij De Stip
Ontvangst en service goed, snel en zeer vriendelijk
De ruimte is wel ingericht op maximale bezetting , dus hier en daar wel proppen maar de brabantse gezelligheid straalt er van af.
Het eten: ik had een veel te pezige ribeye , de kwaliteit mag zeer zeker een paar stappen omhoog
Mijn vrienden waren over het algemeen wel te spreken over de kwaliteit van hun , andere , gerechten.
De borden waar op geserveerd werd waren koud zodat het gerecht ook supersnel afkoelde.
Het was een leuke ervaring, maar de volgende keer ga ik bij een bezoekje in Den Bosch andere eetgelegen proberen.
Yvonne1963 .
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2016
Het was een paar jaar geleden maar de spare-ribs zijn nog steeds geweldig. Je moet er niet naar toe gaan om een avondje gezellig te tafelen. Voorgerechten hebben ze niet. Er wordt maar één keer gevraagd of je wat wilt drinken, daarna moet je er zelf om vragen. Ná een biertje en een portie spare-ribs sta je binnen 40 minuten weer buiten. Voor twee personen ben je dan 40 euro kwijt maar een spare-rib ervaring rijker.
Aquilar .
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2015
Geweldige tent! Komen er al jaren met veel plezier. Zelfs in de jaren van Toon al. Veel van hier wordt beschreven is herkenbaar en soms zelfs waar! Maar spare - ribs zijn top, salade is geweldig ( vooraf bestellen) en in record tempo kan je weer buiten staan! Ideaal. En pinnen kan om de hoek bij ABN.
Guy V.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2015
De Stip ademt veel meer de sfeer van een eetcafé dan van een restaurant, dus de naam is goed gekozen. Wat betreft het eten kun je hier prima terecht. Zeker voor wat je er voor betaald is het gewoon goed. Het hoofdgerecht, tournedos met kaas en pesto (Italiaanse wijze) was smakelijk. De bereiding en presentatie hadden wellicht wat beter gekund, maar het is een eetcafé dus dit mag je verwachten. Het toetje dat ik had met kaneelijs was ook lekker. Allemaal niet heel bijzonder of uitstekend, maar de prijs is dan wel weer uitstekend. De sfeer was ongedwongen en gezellig, hoogstens wat druk. Als eetcafé helemaal geslaagd (de cijfers die ik geef zijn een beoordeling als restaurant).
karin1402 .
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
Wat een vreselijke bediening. We waren blij nog een vrij tafeltje te hebben gevonden in dit gezellige straatje maar daar is ook alles mee gezegd. We hebben er 45 minuten gezeten en iedereen van de bediening is bij ons langs geweest, erg rommelig allemaal. Ook vervelend om te zien hoe aardig en attent men is voor de locals en vaste gasten, maar wij dagjesmensen worden genegeerd.
Eten kwam snel wat meestal geen goed teken is, maar mijn gamba's waren prima, goede salade erbij en ook de friet was goed. De kipfilet dreef in de saus, net als de sate. Er is geen kaart, dus toen ze bij ons kwamen wat we wilden werdt er naar een bord gewezen waar we de helft maar van konden lezen omdat voor de onderste helft gasten zaten. Geen voorgerechten gezien ee ook geen nagerechten, zijn er volgens mij ook niet. Er blijkt geen pinapparaat te zijn dus iedereen moet contact afrekenen, ook de grote gezelschappen. Is niet meer van deze tijd. Kortom eten viel ons niet tegen, maar voor de rest gewoon doorlopen.
Natasja S.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2015
Super tent bij het mooiste stukje van Den Bosch! Zeker tournedos met de lekkerste pepersaus ever proberen als je daar bent! Echt een aanrader! Stip geen restaurant om lang te tafelen maar zeker na het eten ook goed vertoeven aan de bar! Fijne bediening en gezellige sfeer!
Anne D.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2015
Leuk restaurantje, maar daar is ook alles mee gezegd. Onhandig dat er geen kaart is, maar dat alle gerechten in een minuutje worden opgenoemd. De bediening is wat kortaf en warrig, soms binnen vijf minuten drie mensen aan tafel om te vragen wat je wilt drinken, soms duurt het enorm lang. Ook onhandig, en niet meer van deze tijd, dat je er niet kunt pinnen. Maandag at ik een surf & turf bij De Stip die oké was. De gamba's waren te rubberig, het kalfshaasje was wel goed bereid.
Liesbeth G.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2015
Heel gezellig restaurant waar je even een lekkere hap kunt eten, gastvrij personeel dat alle gerechten uit het hoofd kent, menukaart overbodig dus...
Miranda M.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2015
Zoals zoveel Bosschenaren is dit ook voor mij een plek waar ik vaak kom om even snel een lekker gerecht te eten. Ja, het klopt dat ze geen kaart hebben en dat de bediening in een minuut alles opnoemt waaruit er te kiezen valt. Het klopt ook dat het zomaar kan dat er andere mensen bij je aan tafel gezet worden. Dat is bekend en wanneer je niet uit Den Bosch komt, wordt het ook meteen duidelijk wanneer je binnenkomt. De kwaliteit van de gerechten is er goed en de hoeveelheid ook. Thaise gamba salade en Italiaanse tournenos zijn favoriet. In 45 minuten sta je weer buiten en heb je smakelijk gegeten en wellicht een gezellig praatje gemaakt met onbekenden.
Willem V.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2015
Gisterenavond kwamen we met een gezelschap van 7 personen van de horecava in amsterdam, 7 horecafanatiekelingen die een gezellig hapje en drankje wilden doen in den bosch. Na een drankje aan de bar was er plaats aan een lange stamtafel. We werden geholpen door 2 gezellige dames die uitstraalden dat ze plezier in hun werk hadden: een vriendelijke lach was steeds aanwezig. Een dame verteldde ons wat het menu was, en ik heb gekozen voor de kalfslever met spek en ui, die zou me zeker niet tegen vallen werd me verteld. Ik heb heerlijk gegeten en ga hiervoor zeker nog eens terug. Mijn collega's hebben ook heerlijk gegeten. Als ik als vakidioot dan toch een puntje van kritiek zou moeten leveren is het over het glaswerk, dat is simplistisch, mooie longdrinks of 'picardie, glazen zouden hier beter staan. Wat meteen opvalt is de oergezellige iets nonchalante inrichting, iets kitscherig maar leuk! Wij hebben genoten en ik beveel iedereen aan om eens een stap in dit eetcafe te doen! Dankjewel voor de geweldige avond dames!
Geert V.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2014
Een bijzonder restaurant in het mooie stadscentrum van Den Bosch. Een restaurant waar je aanschuift aan lange tafels en een gezellig babbeltje maakt met de Bosschenaar. De Stip staat al jaren bekend om zijn heerlijke tournedos, wij rijden daarom al meer dan 20 jaar vanuit Oisterwijk naar Den Bosch om van deze lekkernij te genieten. Een echte aanrader.
Kim B.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2014
Al meerdere keren hier gegeten, en elke keer is het hier heerlijk! De rib eye met paddestoelen, lamsbout in rode portsaus, biefstuk met overheerlijke pepersaus of de kalfsentrecote... Vlees of vis het is allemaal even vers en mals... Ook de frietjes en de salade zijn precies goed! Het enige nadeel is dat de porties echt te groot zijn...
Bert D.
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2014
Heerlijk gegeten met scampi's en een tournedos met roquefort-portsaus. Ondanks de drukte was de bediening goed en vriendelijk. Dit alles in een ontspannen en ongedwongen sfeer. Zeker een aanrader.