Eetcafé 1837

Dinsdag t/m Zondag 12:00 - 21:30

• Terras
Patrick R.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Beroere bediening. Agressieve sfeer. Zeer basic gerechten. Advies. rijd een paar km verswe naar Pijnacker Deft of Den Haag.
Jacqueline K.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Wij eten hier geregeld en de locatie is echt prachtig...
De bediening is ook goed, iedereen is erg vriendelijk en attent
Kortom een schitterende gelegenheid zowel binnen als buiten is het goed toeven!
Het eten kan volgens ons echt beter...

Stokbrood met tapenade en saus en kruidenboter ...maak in vredesnaam de kruidenboter van roomboter.

De kipssate (voor echt de derde keer) gortdroog ...
Volgens mij wordt deze van te voren bereid de kip zijn kleine hele droge stukjes en heel taai...zonde want de satesaus is heel goed van smaak.

Ik denk dat sate juist een product is wat toch veel gevraagd wordt? het lijkt mij dan ook niet moeilijk om de kipstukken korter te marineren en wat groter te maken dan is het minder droog.
Wij hebben het echt nu een paar keer geprobeerd vandaar dat ik het nu ook ga bekritiseren...

Verder is de patat frites niet echt gebakken in verse olie dat zie je als het geserveerd wordt ...slaat het beetje wiitig uit .
De mayonaise is uit een tube/pakje zonde dat julle deze niet zelf maken.

De maaltijd salade van tonijn is echt heel veel sla met tonijn maar er zit verder niks bij zoals bijvoorbeeld kappertjes, olijven, tomaat eventueel wat kaassnippers ( ik noem maar wat)

Echt zonde zo'n prachtige zaak maar er kan veel meer mooier gekookt worden en veel minder uit een boekje.
Monique1000 .
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
De bediening is vlot en vriendelijk, het eten valt eigenlijk altijd wat tegen, zeker als je het relateert aan de prijs. Het is niet goedkoop en dan verwacht je ook iets meer dan standaard eten. De kaart is te weinig gevarieerd en het eten niet bijzonder (sate, spareribs,schnitzels, zalm). Vandaag weer eens geprobeerd en weer was het niets bijzonders en te duur voor wat er wordt uitgeserveerd. Jammer, want locatie en bediening zijn goed.
Ramoth .
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Goed eetcafé eten, maar sommige dingen kwamen wel uit een pakje. Bediening was vlot en aardig. Hoewel het eigenlijk vol was toch een plek voor ons gemaakt.
Gido W.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2016
Ik en mijn vriendin eten al jaren bij 1837, maar ik betrapte me erop dat ik nooit een recentie heb geplaatst.

Eten is altijd goed, vorige week donderdag samen met mijn vriendin gegeten. Ik had (hoofdgerecht) van de maandkaart de herten biefstuk en mijn vriendin een lekker visje (welke even vergeten)

Alles was goed op smaak, en werd door de bediening goed geadviseerd in mijn Wijnkeuze.

Wij eten hier regelmatig, en blijven dit zeker doen!
Lekkerbek626 .
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2015
Vanavond voor twee man gereserveerd en gelukkig had men nog enkele tafeltjes beschikbaar. We zaten vlak naast een ander tafeltje, maar een kniesoor die daar op let. De bediening was vlot en attent en wees ons op de verschillende mogelijkheden. De stokbrood met kruidenboter/aioli is niet 'van het huis', maar mag de pret niet drukken. De porties zijn ruim en smaakten uitstekend. De ambiance is gezellig en niet 'te druk' en de prijzen zijn billijk. Voor 70 euro hadden wij stokbrood 'compleet', 1 voorgerecht en 2 hoofdgerechten, 2 gin-tonics en drie fris.
Group0nfreak .
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2015
Prima restaurantje voor zakenlunch of gezellig diner. Cafe 1837 profileert zich als een wat hoger segment restaurant, zo zijn ook de prijzen "wat hoger". Prima bediening, lekker gegeten.
Guus D.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2015
Ik was er al jaren niet geweest en was aangenaam verrast; leuke broodplank met lekkere aioli/tapenade/kruidenboter. Wat ik nog niet eerder heb meegemaakt: "hoe ik mijn zalmfilet gebakken wilde hebben" Geweldig, vaak krijg je die veel te gaar maar ik hou van medium en dat was ook goed gelukt.
Salade alleen als je dat wilt (goed tegen verspilling) al vind ik het wel wat te veel om daar ook voor te laten betalen. Eten goed van hoeveelheid, goed geprijsd. Drank wat aan de hoge kant (4,75 voor een tapje LaChouffe is wel veel). Mooie desserts. We gaan terug komen. Overigens: we hebben binnen gegeten en een prima atmosfeer. Bediening was snel en attent.
Marijke M.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2015
Prima gegeten, vriendelijk personeel, mooie keuzes in de kaart. Helemaal top! eetcafé
Wat vóór eetcafé 1837 pleit is dat ze een fantastische wijnkaart hebben en een prima plekje in Nootdorp met een schitterend gelegen terras!
Vstr .
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2015
Een tijdje geleden hebben we met de hele familie hier gegeten! Lekker op het terras want het was heerlijk weer.
we begonnen met een broodplankje met smeersels wat op tafel gezet werd, daarna een 3gangen keuze menu. Ik had zelf carpaccio als voorgerecht en die was lekker. Het ging hier en daar wel mis bij de voorgerechten aangezien er een aantal gasten geen vis wilden, maar dat toch kregen.
Daarna als hoofgercht had ik een varkenhaas met champignonsaus en de frietjes werden op tafel gezet, dit was ook prima van smaak. Voor het dessert had ik een Cheesecake gekozen en die was heerlijk.
Daarna aan de koffie en thee, maar de rose die ik besteld had in plaats daarvan heb ik niet meer
gekregen.
Over het algemeen een prima locatie.
Francah .
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2015
Gezellig locatie met mooi terras, in centrum van Nootdorp. Met 2 personen geluncht. Beide sandwiches waren met zorg bereid en opgediend. de Sandwich Vis was voorzien van huisgemaakte tonijnsalade en smaakt goed ook de sandwich 1837was heerlijk. Thee werd verzorgd uitgeserveerd. Vriendelijk personeel. Prima locatie voor een lunch of drankje.
Ella D.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2015
Laatst met mijn zusje bij het altijd gezellige Eetcafé 1837 gaan eten. Het eten vind ik wisselend.
Wij begonnen met een carpaccio en een vitello tonnato die we deelden. De eerste was heerlijk, maar de tweede vond ik niet bijzonder lekker. Daarna namen we beiden de salade geitenkaas. Nou en geitenkaas zat er in! De twee royale plakken waren echt een beetje veel van het goede, maar ik heb ze toch opgegeten. Verder was de salade wel heerlijk van smaak. Als toetje deelden we een pecantaartje dat ik daar al eerder gegeten had. Deze was weer erg lekker.
Ik kom er zeker weer terug al is het alleen al om de gezellige ambiance!
Lion E.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2015
Heerlijk gegeten met het gezin. Gekozen voor het maand menu voor 18,37. Heerlijk.
Bij de biologische biefstuk bleek alleen stoganof saus te zitten. Nu hou ik helemaal niet van paprika, maar dit was heel snel opgelost door een peper saus met gebakken champignons met lente uitjes. En een heerlijk ijsje toe.
Geslaagd tussendoortje.
Snor1 .
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2015
Vandaag geluncht bij 1837. Na diverse malen buiten gegeten te hebben(Je zit er erg lekker, maar wel veel verkeer dat langs gaat) nu een keer binnen. Zag er gezellig uit. De kaart ziet er goed uit wel wat standaard gerechten, maar prima van kwaliteit wel een tikkeltje aan de prijs. We bestelden een broodje van de week dat was een italiaans belegd broodje met salami, paprika, tomaat en kaas met kruiden erop uit de oven. Smaakte goed.
De bediening was vriendelijk en snel. Wij komen hier wel weer terug.
Detabase .
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2015
Simpel eetcafe maar lekker gegeten. Bediening vriendelijk en het eten was er snel. Wijnkaart niet heel bijzonder maar voldoende keus.
Remco D.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2014
Samen met mijn vriendin hier gaan eten op de vrijdagavond. Toen we aankwamen bleek onze tafel nog niet vrij, maar we kregen daarom binnen een drankje aangeboden. Deze stond achteraf wel gewoon op de rekening, niet heel netjes! Toen we eenmaal aan onze tafel zaten bestelden we een stokbroodje vooraf, hier moesten we al een goed kwartier op wachten. Toen ik de bediening hierop attent maakte stond het binnen een minuut op tafel, maargoed dit kan gebeuren. Het hoofdgerecht liet echter ruim drie kwartier (!) op zich wachten, dit is echt te lang. Ondertussen zaten we maar het overgebleven stokbrood op te eten. Toen het hoofdgerecht eindelijk kwam zag het er op het eerste gezicht goed uit. Ik nam de kabeljauwfilet (in serrano ham), het zoute van de ham overheerste flink waardoor ik de vis amper mee kreeg. Ook bijgerechten waren niet in balans. Vervolgens kregen we 5 minuten later ook nog een bak slappe patat op onze tafel gezet. Het toetje (creme brulee) bleek (weer na een half uur wachten) uiteindelijk nog de beste gang van de avond. Simpelweg omdat daar weinig op aan te merken was, heel bijzonder was het ook niet.

Kortom, uiteindelijk een teleurstellende avond. Het was lekker weer en de setting is ok. Ik snap dat het druk is en dat het eten even op zich kan laten wachten, maar dit was wel wat extreem. Aangezien de prijzen ook nog eens aan de hoge kant zijn zal ik hier dus niet snel terugkomen, jammer want ik had hoge verwachtingen.
MAenA .
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2014
Laat van mijn werk, man aan het strand, dus .....met moeder gezellig naar 1837 getogen. Het hele terras zat vol. Is er nog een plaatsje vrij? En dan zitten we lekker buiten (wel jammer van het voorbij razende verkeer). Doen samen met een Hollandse garnalencocktail, moeder neemt sliptongen en ik een spies van gamba's en ossenhaas-puntjes. Goed van smaak en opmaak. De bediening is attent en vriendelijk. Met een glas wijn en de zwoele zomeravond is het hier goed toeven.
GastroCriticFanatic .
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2014
Erg jammer dat het "klassieke" broodje gehaktbal speciaal wederom duurder is geworden maar daarentegen bijna een kwart tot de helft kleiner. Niet slim! want tegen een redelijke prijs en goede kwaliteitsverhouding verkoop je tien keer zoveel! De prijs-kwaliteitsverhouding is nu echt volledig zoek! Dit geldt trouwens ook voor de rest van de kaart. Ach, dan kom ik gewoon tien keer minder vaak...
Rhuijser .
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2013
Op onze trouwdag ben ik samen met Helen naar onze vertrouwde eetcafe gegaan. We hebben onze avond gezellig met levendige muziek doorgebracht en het wildmenu heeft ons heerlijk doen smaken. De bediening is zoals altijd top evenals de sfeer... Tot gauw.
Calandria .
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2013
Ondanks dat wij niet hadden gereserveerd en het behoorlijk druk was op het terras, werden wij zeer gastvrij en vriendelijk ontvangen (bij sommige restaurants hebben wij wel eens het gevoel gehad niet welkom te zijn als je niet hebt gereserveerd, maar dat is hier zeker niet het geval!). Het eten, sliptongetjes (van de wisselende kaart) en kipsaté, was heerlijk en lekker vers. Ook hoefden we niet lang op ons eten te wachten, terwijl het (heel gezellige) terras bijna helemaal vol zat. De bediening is ronduit super! Kortom: echt een aanrader wat ons betreft, wij komen hier zeker weer terug.