Eetbar- DIT

Vrijdag 11:00 - 23:00
Zaterdag 10:00 - 23:00

Kees D.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
Eten was kwalitatief goed, in vergelijking met de prijs.
Goede service van diverse jonge obers. Leuk contact gehad met een jonge bruine harig dame
Eline-93 B.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2016
Afgelopen zondag wezen eten bij Dit. Altijd een supergezellige sfeer, leuk terras, grappige kaart. Wat typische gerechten maar toch voldoende te kiezen. Wij hadden het stokbrood (heerlijk), calamares, turkse pizza (erg goed gevuld), rauwe tonijn (goede combi met soja en wasabi) en de frietjes (precies goed, alleen jammer dat ze doordrenkt waren ijn mayonaise..).
De presentatie van het eten is erg leuk, op een groot plateau, waardoor je lekker kan tafelen, delen en het er gezellig uit ziet! Verder zagen ook de andere gerechtjes die voorbij kwamen er goed uit, allemaal even leuk gepresenteerd. Het personeel was erg vriendelijk, al duurde het op het begin even voor we opgemerkt werden (het was ook wel druk, als altijd bij mooi weer). Lekker gegeten voor een redelijke prijs. Er had iets meer gedaan mogen worden met groenten, dit miste ik een beetje bij de gerechtjes.
Annelieke H.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2016
Met 14 meiden bij Eetbar - DIT gegeten als onderdeel van een vrijgezellenfeest. Omdat we met een grote groep waren konden we gelukkig reserveren. Een grote groep betekende ook dat we niet van de kaart konden kiezen maar schalen op tafel zouden krijgen met vanalles van de kaart. De schalen waren 1 voor 1 heerlijk en lekker gevarieerd. Met zo'n grote groep is dat echt perfect. Er zat voor iedereen wat bij. We waren vooral erg onder de indruk van de dessert schaal, met chocolademousse, heerlijke cheesecake, worteltjestaart, ijs en brownie. Echt een aanrader!

Er werd niet zo op onze drankjes gelet waardoor er niet zoveel gedronken werd (wat misschien wel prima was). Leuk detail; er hangt een bord in de zaak waar ze verschillende teksten op kunnen zetten, voor ons hadden ze er speciaal een tekst op gezet. Erg leuk!

Het is een hip ingerichte tent, ik vond alleen dat er een beetje weinig licht was. Verder zou ik zeker nog een keer teruggaan als ik in Den Bosch ben!
Maaike D.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
Het is juist dat DIT gezellig en betaalbaar is. Ook kindvriendelijk.

We moesten even wachten, maar na een halfuurtje konden we aan tafel. Het was het wachten zeker waard. Absolute aanrader met kinderen. Je bestelt een aantal gerechten, deelt met elkaar en wanneer het te weinig zou zijn, kun je meer bestellen. Daardoor bestel je niet snel te veel. Duurzaam.

Specifieke vergeten groenten zouden nog wel in afzonderlijke porties op de kaart kunnen?
Rens D.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2016
Woensdag,13 april jl, met 5 personen, hier gegeten. Reserveren kan slechts vanaf 8 personen. Rond 18.30u bleken alle tafels bezet te zijn. Buiten op het terras met een wijntje gewacht. Na een half uur kwam er een tafel vrij, stonden net op het punt te vertrekken naar een andere locatie! Achteraf gelukkige keuze dat we gebleven zijn. Als goedmakertje voor wachten werd een heerlijk broodje met een paar sausjes geserveerd. De jongedame, die ons bediende, was top. Hulpvaardig, gezellig, vriendelijk, meedenkend, persoonlijk. Echt gevoel van welkom zijn! Mede op haar advies kozen we voor een variatie van de diverse gerechten inclusief voor 1 persoon vegetarische gerechten. Tweemaal werd een groot plateau gebracht met 4/5 gerechten inclusief een vergiet frites. Bij de 1e ronde ook een soepje met garnaaltjes. Selfservice, informeel en dus samen lekker van alles wat proeven. Heerlijke gerechten vooral de rauwe tonijn en de eendenborst. Lekker lang kunnen natafelen en hartelijk afscheid kunnen nemen van onze "persoonlijke" bediening.
Gaan beslist nog een keer terug om te checken of onze ervaring geen "toevalstreffer" is. ????
Irma S.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2016
Gisteren hier in mijn eentje gegeten. De heilbot met risotto was als geheel smakelijk, maar de heilbot zelf was bijna smakeloos klaargemaakt en had de saffraansaus echt nodig, maar zoals gezegd, alles bij elkaar was het een prima hapje (niet echt een volledige maaltijd). 15 euro voor een vis op een bedje risotto en in een saus ging qua prijs-kwaliteitsverhouding wel. Een 7 dus. Maar dan de service! Ik had van tevoren een bitter lemon en voor bij het eten een glas witte wijn besteld. Toen ik de rekening kreeg, stonden er echter ook nog twee glazen rode wijn bij. Toen ik daar wat van zei, wist de jongedame uit de bediening direct wat er fout was: 'ja die mensen van die twee glazen wijn waren al weg en toen hebben we het er maar bij u op gezet'. ('Natuurlijk', drie glazen wijn en één fris voor één persoon en natuurlijk, rode wijn bij vis.) Bij mijn opmerking dat dit wel heel erg ten koste van mij was, was het antwoord dat dat niet de bedoeling was, maar op mijn vraag wat er gebeurd was als ik dit niet had opgemerkt, kwam geen antwoord. Uiteraard niet, die twee glazen wijn waren met opzet op mijn rekening gezet, dat doe je niet zo maar.... 'Ja ik werk hier nog maar pas en ik praat veel te snel en dan komt het er vaak k (drieletterwoord) uit, maar dit was allemaal niet de bedoeling.' Ik heb het er maar bij gelaten en zelfs nog fooi gegeven, want ik was en dat moet ook gezegd worden, heel tevreden over de bediening door de andere dames en het is een leuk tentje. Maar nu, een dag later, vind ik het toch nodig om deze recensie te geven. Want een fout in een rekening maken dat is tot daar aan toe, maar moedwillig drankjes op iemands rekening zetten waarvan je weet dat deze ze niet besteld heeft... Dat is schandalig en niet goed te praten, dus ook niet met 'ik werk hier nog maar pas'. Al werk je er nog maar één dag, ook dan moet je weten zoiets echt niet kan. Daarom is het ook jammer dat de meneer achter de bar hier ook nog flauwe grapjes over maakte. Of zat hij ook in het complot? Is wat extra instructie van het personeel misschien een idee?
Renée R.
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2016
Lekker geluncht op zondagmiddag bij Dit. Populaire, drukke en levendige eettent in gezellig straatje van Den Bosch. Wij bestelden de vegetarische flammkuchen en de salade gegrilde groenten. Eten was lekker (wel wat prijzig) en de bediening zeer vriendelijk.
Yvette V.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2016
Eetbar dit is top! Het eten is erg lekker en goede porties, personeel is zeer vriendelijk en behulpzaam en wensen werden meteen ingewilligd. Ik wilde een losse kop pompoensoep ipv het hele gerecht en daarna nog de garnalenkroketten, de serveerster (donker haar, vlot, gezellig, wilde haar wel even benoemen is lastig zonder naam) dacht meteen met mij mee en niks was teveel gevraagd. Flesjes drinken en geen spuittroep wat ik ook altijd erg waardeer. Zeker niks te duur en vooral om de teksten en de kaart heb ik dubbel gelegen! Absolute topper!
Daniel-DB .
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Bij Dit is het altijd gezellig druk en als je op zaterdagmiddag een plaatsje hebt bemachtigd, dan kun je heerlijk bijkomen met een koffie of biertje en daarnaast lekker eten. Ik vind de cheeseburger een aanrader! Ze hebben een superleuke menukaart met humoristische teksten en beelden er in. Bediening is altijd vriendelijk en het gaat vlot. Voor de kinderen zijn ze superlief, dus een stek om vaak terug te komen. De gelegenheid ziet er relaxed en tof uit.
Jacqueline_vermeulen .
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2016
Het eten is qua prijs kwaliteitverhouding niet in balans. Puntzak friet besteld en kippendijtjes (a la Gordon Ramsey) het laatste is wel wat overdreven. De smaak van de saus was redelijk maar het kippenvlees was niet heel vers (droog). Jammer want voor iets minder dan 10 euro voor dit gerecht zou je dit wel verwachten.
Tafeltjes zijn klein. Aan de bankzijde staan ze zeer dicht op elkaar. Als je eruit wilt moet je manouvreren om eruit te komen.
Drankjes zijn prima.
Sfeer is een mix van rommelmarktspulletjes (servies), krijtbord teksten op het plafond en opgezette dieren.
Vriendelijke bediening. Gaat wel op de automatische piloot ( serveerster kwam met de menukaart terwijl we al klaar met eten waren)
Je betaalt meer voor het concept dan voor het eten.

Lisa D.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2016
ik vond de turkse pizza heerlijk met lekkere sauzen ik heb heerlijk gegeten van deze lunchkaart en kan deze zeker aanbevelen. het drinken is snel en komt tegelijk met je eten.
CuliStep H.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2015
DIT is hip, gezellig, ongecompliceerd en betaalbaar. Is er nog geen tafeltje vrij dan schuif je aan in een hoekje of aan de bar. Voor een eetcafe-achtige tent serveren ze verrassend lekkere wijnen (per glas) waarover ze ook goed advies uitbrengen. Dan het eten. De kaart biedt van alles wat, worldfood in porties tussen voor-hoofd in. We deelden eerst een smakelijke flammkuche en daarna had ik sticky kip en een zak friet om te delen. Kippendijstukjes lekker, friet middelmatig en niet handig om te delen in zo'n zak met de mayo er bovenop. Ik miste groente, waarom geen roerbak-spitskoolhapje bij die kip gedaan? Groente/salade bijbestellen is hier niet echt een optie, met gnocchi of couscous is dat meteen veel te vullend. Dessertcombi met chocomousse en cheesecake gedeeld, goed spul, daar hadden we liever meer van gehad dan de overdadige slagroom en stomme snoepjes. DIT is mijn favoriete plek in Den Bosch voor een relaxte borrel en lekker straightforward barfood. Maar meer scherpte is gewenst.
Rfvanrrooijen .
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2015
Even lunchen bij DIT. Leuke tent, lekker vlot, lekker hip. Het is er redelijk druk. We zitten enigszins dicht op elkaar. Voordeel is dat je goed kunt zien wat er op tafel komt. Wij gaan de bisque en de flammküchen. De flammküchen is op aanraden van de bediening, en terecht. Een heerlijk fris gerecht en leuk geserveerd. De bisque valt met de grove stukken lente-ui wat tegen. Maar met een prima wit wijntje erbij hebben we heerlijk geluncht. Niet veel later zitten beide buren ook aan de flammküchen, dus dat is een aanrader.
J. .
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2015
Erg drukke tent, we hebben echt heel lekker gegeten (+ presentatie is erg leuk en grappig)
Toch ik denk dat ik er niet snel naar terug ga!
- Vind het te prijzig voor wat je krijgt.
- Dranken zijn toch wel 15% duurder dan elders.
- Personeel is te gehaast.
- De gerechten zijn om te delen maar wat je krijgt is erg weinig.
- Niet echt geschikt voor uitgaan met 3 personen. Je deelt altijd een 2 pers tafel met zijn 3e. Geen probleem als 2 krap naast elkaar willen zitten op de bank.
- De deur naar buiten bleef telkens open staan en dat was onaangenaam. Eigenlijk hadden veel mensen er last. Het is niet fijn als je lekker aan het eten bent en elke keer blijft de deur naar buiten openstaan en je overladen wordt met kou. We hebben dit aangegeven aan het personeel. Er werd niks mee gedaan. Een deur sluiter zou wonderen doen.

Annemieke A.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2015
Vanmiddag geluncht bij Dit.Leuk, hip eetcafé. De zaak ziet er trendy maar gezellig uit, de tafels staan dicht op elkaar maar voor dit type zaak niet vervelend. Bediening is vriendelijk en attent. De lunchkaart biedt voldoende variatie en leuke gerechten. Wij namen een turkse pizza en een sandwich, lekker maar niet bijzonder. Leuke plek om lekker bij te kletsen en een hapje te eten!
Yilgoos .
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2015
In een knus straatje, staat DIT! Druk en gezellig! Bij binnenkomst een vriendelijk en gemoedelijk onthaal. Tafeltjes allen bezet, wenst u even te wachten? Een lekker drankje aan de bar, en er wordt verteld wat de wachttijd ongeveer zal zijn. Een leuk plekje wordt ons aangewezen, een menu kaart met een hilarische blik! Wachttijd tussen bestellen en serveren, super! En wat een lust voor het oog blijkt is een feest voor de buik! Eten is zalig! Leuk geserveerd, meer dan voldoende! Prijs, kwaliteit = top! Wij komen terug! Wat een toptent!
JEJUB .
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2015
DIT is ons lievelingsrestaurant! De sfeer is heerlijk ongedwongen en het samen eten en delen van kleine gerechtjes is een leuk concept. De rauwe tonijn is goddelijk! Een aanrader!
Henrike V.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2015
Leuke eetbar, met 2 andere meiden gegeten op een maandagavond. Het was gezellig druk. Kaart is leuk vormgegeven. Concept is ook erg leuk, shared dining. Gerechtjes zijn wat kleiner en zijn aparte vlees, groente, koolhydraten zodat je met de tafel wat gerechtjes besteld en die komen dan op een grote plaat in het midden te staan om te delen. Rauwe tonijn is echt een aanrader erg lekker! de nacho's bij de buren zagen er ook heerlijk uit. Leuk voor luncht en avondeten. Ontbijten kan er ook, ga ik zeker ook een keer doen.
Mark V.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2015
Op een warme zaterdagavond hebben we een poging gewaagd om bij DIT te gaan eten. De tafels buiten waren bezet maar we kregen direct een plekje aangewezen waar we wel alvast een drankje konden doen.
Na een tijdje kwam er voor ons een tafeltje vrij. We hebben genoten van het heerlijke eten, de verassende kaart en de leuke sfeer. Het is heel anders dan een doorsnee restaurant. Het oogt allemaal niet te serieus maar er wordt wel kwaliteit geleverd. Een aanrader, wij komen nog wel eens terug!
FamDenis .
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2015
Hip, retro en een georganiseerde chaos. Leuke gelegenheid waarbij de kwaliteit achterloopt op de sfeer. Wat gek genoeg niet eens een probleem is. Geen culinaire hoogstandjes maar lekker terraseten. Een bonte verzameling van kleuren en kringloop servies. Vlotte bediening !