Eetablissement Liuwherne

Vrouwenpoort 1 8911 DD Leeuwarden Nederland Kaart

Over het restaurant Eetablissement Liuwherne

Leeuwarden op zijn best

Midden in het prachtige park aan de Westerplantage ligt Eetablissement Liuwherne, het is echt een plaatje. ’s Zomers is het terras de plek waar je geniet van het leven om je heen. Ondertussen kies je van de kaart je favoriete gerechten. Behalve een hele voordelige dagschotel serveren ze ook een driegangen keuzemenu. Vis, vlees of een omgevallen bloempot, waaruit de lekkerste groenten tevoorschijn komen. Wil je meer zien van Leeuwarden, informeer dan eens naar het Praamvaart arrangement.

Meer informatie over restaurant Eetablissement Liuwherne

• : Gratis parkeren in de buurt & Betaald parkeren in de buurt

Dinsdag t/m Donderdag 16:00 - 21:30
Vrijdag 16:00 - 22:00
Zaterdag 14:00 - 22:00

• Datum van je bezoek: 14 jul. 2017
Een gezellig goed restaurant met een mooi uitzicht op de boten in de Prinsentuin. De soepen waren heerlijk romig,
ruim voldoende, de hoofdmaaltijd ook prima en dermate veel dat een toetje er bijna niet meer bij kan.
Goede kwaliteit, fijne sfeer, leuke bediening!
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2017
Ditmaal waren we er bij daglicht en genoten van de langsvarende boten, leuke bijkomstigheid! We hebben er weer prima gegeten. Kunnen kiezen van de kaart is fijn, geen apart AH menu. Alles zo lekker en zoveel dat we zelfs het toetje erbij hebben gelaten, konden niet meer op. Nog steeds een aanrader!
RobvanDijk5 .
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2017
Heerlijk gegeten, vriendelijk attent personeel.
2e menu ook , in tegenstelling tot sommige andere deelnemers, echt gratis.
roos K.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2017
Samen met vriend en kids wezen eten in dit bedrijf. we lagen met de boot vlakbij, wat al ideaal was. Mijn vriend had sparenribs, deze waren heerlijk mals ,en goed van smaak ,Ook mijn kabeljauw was overheerlijk, en rijkelijk geserveerd met groente frietjes en gebakken aardappelen. Een prachtige locatie met een super gastvrije bediening. We werden oprecht met plezier ontvangen, wat ons een zeer welkom gevoel gaf, dit word goed begrepen door het familiebedrijf.
Sip K.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2017
Over het algemeen weinig smaak aan de producten.
Het hoofdgerecht - snoekbaars - leek ons qua structuur en smaak in de verste verte niet op datgene dat we gewend zijn.
janneke P.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2017
er staan weinig vegetarische gerechten op de kaart. De vegetarische ravioli viel tegen, weinig smaak en dreef letterlijk in de kerriesaus. De mixed grill van de partner was wel heel lekker volgens hem. De gebakken aardappels hadden wel wat knapperig gekund. Ze waren nu zacht en een beetje taai.
De bediening was erg vriendelijk en attent.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2017
Leuke sfeer en aardig personeel. Het eten viel helaas tegen de kruidenboter was zeker geen boter maar kruidenkaas. Ook hebben we lang moeten wachten op het hoofdgerecht dat waren spareribs pittig en zoet helaas waren ze niet pittig en zoet meer flauw. Wel erg mals. Het dessert was prima. De kans dat wij hier terugkomen is zeer klein.
Robert D.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2017
Wc's waren wel wat oud en vies, verder was het prima ...................................................................
gert-jantenhove .
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2017
Super leuke en vlotte bediening.
Fijn was dat je kon kiezen uit de gehele menukaart.
Aandachtspunt is misschien de weinige bijgeleverde warme groenten, alleen rode kool, wat niet iedereen lust of lekker vind.
Zeker een aanrader.
Fam ten Hoven
Mariëtta K.
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2017
Heerlijk gegeten dankzij AH. Zeker het nagerecht met Fries suikerbrood is een aanrader. Zeer gastvrije en attente bediening!
Irene M.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2017
Gisteren wezen eten bij Eetablissement Liuwherne via de Albert Heijn Actie. Een groot voordeel is dat je vrije keuze hebt uit de hele kaart ipv een vast menu.
Het voor- en nagerecht waren beide prima. Echter het hoofdgerecht vonden wij niet helemaal op smaak. De pikante spareribs van mijn vriend waren eigenlijk totaal niet pikant. (Ze waren echter wel mals!) Ook mijn stukjes vlees waren erg bescheiden gekruid. Na dit aangegeven te hebben is het eten nog wel terug gegaan naar de keuken, (de service is dus wel goed) maar viel helaas nog steeds een beetje tegen. (Wellicht zijn wij gewoon pittiger eten gewend, dat kan!)
Conclusie, over het algemeen een prima restaurant, maar niet ons ding.
Ronald K.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
Gisteren van de laatste AH-restaurantactie dag gebruik gemaakt. Liuwherne had geen speciaal voor deze actie aangepaste menu's (die standaard duurder zijn dan gewoonlijk zodat e.e.a. wat gecompenseerd wordt in het voordeel van de uitbater) en was op voorhand dus een goede locatie. De gerookte forel als voorgerecht was klein van stuk maar smaakvol. De biefstuk als hoofdgerecht was afkomstig van de Black Angus, maar dat zou ik de volgende keer niet kunnen proeven. Als medium besteld, zat echter tussen raw en medium in wat niet echt de voorkeur genoot, echter ging goed naar binnen. Bijlagen goed en smaakvol. De mosterdsoep als afsluiter voldeed het best, met room, spekjes en geserveerd met stokbrood en kruidenboter. Al met al een goede maaltijd voor de prijsstelling die het etablissement hanteert. Bediening en sfeer vriendelijk en ongedwongen.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2017
Met de AH kaart lekker gegeten. Spareribs lekker gaar, vis ook prima. Aardappeltjes hadden iets krokanter gebakken kunnen zijn. Lekker toetje: ij met advocaat en slagroom.
RobvanDijk5 .
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2017
Perfect driegangen keuzemenu. Vriendelijke, attente bediening.
Vrije keus uit het menu.
Gerust voor herhaling vatbaar.
Redelijke prijzen.
369.ysl .
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Met Ah bon gegeten. We konden kiezen van het gehele menu. Het eten was erg goed, het vees was goed gebakken, en was nog lekker rood/rose. Een variatie aan bijgerechten en dat wat was ook allemaal lekker en goed van temperatuur.
De porties waren goed, behalve de forel (voorgerecht) was wat weinig. Maar wel lekker. De bediening was vlot en niet opdringerig. Een zeer geslaagde avond.
Tineke Z.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
De wachttijd om drinken te bestellen was wel wat lang, voor diner was de wachttijd goed. Gerechten mooi opgemaakt, voldoende bijgerechten.
Yvonne N.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
Prima prijs kwaliteitsverhouding. Vriendelijk personeel.
minkedijkstra .
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
Heerlijk gegeten prima locatie
Hadden nog de AHZegels dus 2de gratis.
Komen hier zeker terug maar dan in de zomer voor lekker buiten eten
Ria M.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
Helaas vond ik de groenten niet erg verbluffend. Ik was met mn kleindochter. Er waren maar 2 groenten 1 was appelcompote (vond ze niet lekker met die stukken) en sla.
Verder was alles goed.
Rikkie S.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2016
Mooie locatie met een prettige sfeer. Het eten was bij sommige gerechten wat aan de zoute kant. Verder prima gegeten. Leuke presentatie van de gerechten en de toetjes waren verrukkelijk. Toetje tip: de bavarois van stroopwafel. Vriendelijk personeel met oog voor etiquette. Wij komen zeker een keer terug.