Eetablissement Liuwherne

Vrouwenpoort 1 8911 DD Leeuwarden Nederland Kaart

Over het restaurant Eetablissement Liuwherne

Leeuwarden op zijn best

Midden in het prachtige park aan de Westerplantage ligt Eetablissement Liuwherne, het is echt een plaatje. ’s Zomers is het terras de plek waar je geniet van het leven om je heen. Ondertussen kies je van de kaart je favoriete gerechten. Behalve een hele voordelige dagschotel serveren ze ook een driegangen keuzemenu. Vis, vlees of een omgevallen bloempot, waaruit de lekkerste groenten tevoorschijn komen. Wil je meer zien van Leeuwarden, informeer dan eens naar het Praamvaart arrangement.

Meer informatie over restaurant Eetablissement Liuwherne

• : Gratis parkeren in de buurt & Betaald parkeren in de buurt

Dinsdag t/m Donderdag 16:00 - 21:30
Vrijdag 16:00 - 22:00
Zaterdag 14:00 - 22:00

• Af te huren , Catering , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Ronald K.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
Gisteren van de laatste AH-restaurantactie dag gebruik gemaakt. Liuwherne had geen speciaal voor deze actie aangepaste menu's (die standaard duurder zijn dan gewoonlijk zodat e.e.a. wat gecompenseerd wordt in het voordeel van de uitbater) en was op voorhand dus een goede locatie. De gerookte forel als voorgerecht was klein van stuk maar smaakvol. De biefstuk als hoofdgerecht was afkomstig van de Black Angus, maar dat zou ik de volgende keer niet kunnen proeven. Als medium besteld, zat echter tussen raw en medium in wat niet echt de voorkeur genoot, echter ging goed naar binnen. Bijlagen goed en smaakvol. De mosterdsoep als afsluiter voldeed het best, met room, spekjes en geserveerd met stokbrood en kruidenboter. Al met al een goede maaltijd voor de prijsstelling die het etablissement hanteert. Bediening en sfeer vriendelijk en ongedwongen.
B G.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2017
Met de AH kaart lekker gegeten. Spareribs lekker gaar, vis ook prima. Aardappeltjes hadden iets krokanter gebakken kunnen zijn. Lekker toetje: ij met advocaat en slagroom.
RobvanDijk5 .
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2017
Perfect driegangen keuzemenu. Vriendelijke, attente bediening.
Vrije keus uit het menu.
Gerust voor herhaling vatbaar.
Redelijke prijzen.
369.ysl .
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Met Ah bon gegeten. We konden kiezen van het gehele menu. Het eten was erg goed, het vees was goed gebakken, en was nog lekker rood/rose. Een variatie aan bijgerechten en dat wat was ook allemaal lekker en goed van temperatuur.
De porties waren goed, behalve de forel (voorgerecht) was wat weinig. Maar wel lekker. De bediening was vlot en niet opdringerig. Een zeer geslaagde avond.
Tineke Z.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
De wachttijd om drinken te bestellen was wel wat lang, voor diner was de wachttijd goed. Gerechten mooi opgemaakt, voldoende bijgerechten.
Yvonne N.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
Prima prijs kwaliteitsverhouding. Vriendelijk personeel.
minkedijkstra .
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
Heerlijk gegeten prima locatie
Hadden nog de AHZegels dus 2de gratis.
Komen hier zeker terug maar dan in de zomer voor lekker buiten eten
Ria M.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
Helaas vond ik de groenten niet erg verbluffend. Ik was met mn kleindochter. Er waren maar 2 groenten 1 was appelcompote (vond ze niet lekker met die stukken) en sla.
Verder was alles goed.
Rikkie S.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2016
Mooie locatie met een prettige sfeer. Het eten was bij sommige gerechten wat aan de zoute kant. Verder prima gegeten. Leuke presentatie van de gerechten en de toetjes waren verrukkelijk. Toetje tip: de bavarois van stroopwafel. Vriendelijk personeel met oog voor etiquette. Wij komen zeker een keer terug.
Geert-Jan N.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2016
Zeer vriendelijk en gastvrij onthaal! Heerlijk gegeten en genoten van de smaakvolle gerechten. Een onverwachte positieve ontdekking in Leeuwarden.
pieterpiekstra .
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
Fijne ontvangst. Heerlijk gegeten. Snelle en goede bediening. Komen hier zeker nog eens terug. Een aanrader. Een 3-gangen voor €25.
cpvhoorn .
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2016
Gezellig restaurant met vriendelijke bediening. Veel keuze uit diverse gerechten vlees vis of vegetarisch. Soep kan beter, is niet krachtig qua smaak. Hoofdgerechten uitstekend, smullen én kwalitatief goed en genoeg. Nagerecht n droom. Jammer dat de suikerbrood pudding er niet meer was ;-) Voelde me als welkome gast behandeld en ging voldaan naar buiten. Zéker voor herhaling vatbaar!
bob.500 .
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2016
wij waren hier voor de eerste keer en ik moet zeggen het eten was heerlijk de bediening was top minpuntje was dat we de auto moeilijk konden parkeren.
chris D.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
Met 11 mensen uit eten op zondagavond tgv opa's verjaardag. Leuke locatie. Jammer dat de gangen er zo snel doorheen gedrukt moesten worden. De vriendelijkheid van de gastheer kwam erg geforceerd over; oorzaak haast? Na 3 minuten aan tafel de opmerking "' de keuken wil wel los!" De gastvrouw compenseerde was wel wat gemoedelijker. Al met al geen blije horeca ervaring. Eten een zes min. Nog nimmer zo'n ongemakkelijk gevoel gehad in de horeca.
h.glashouwer .
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2016
Wij waren met z'n vieren op een rustige woensdagavond. Door alle lichtjes/kaarsjes voelden wij ons zeer welkom. De ontvangst was prima. De mosterdsoep door ons allen besteld was heerlijk en een grote portie. De snoekbaars en de knapperige schnitzels waren heerlijk en royale hoeveelheden. Het ijs als nagerecht was prima. Wij waren met de AH restaurantboekjesactie en hebben totaal per tweetal (incl.fooi) voor € 50,00 gegeten; de wijntjes erbij inbegrepen.
yvon45 .
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
We zaten goed vol aan het eind van de maaltijd. de beef was bijzonder taai. bijna niet te snijden. de patatjes slap. verder prima. ik mis de passie van de uitbater en het personeel. het lijkt een sleur geworden. zonde
Mathilde2 D.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
De lokatie is leuk: vlakbij het centrum van Leeuwarden in het groen van een vesting-punt. Het gebouw is mooi rond gebouwd. Binnen vond ik het wat rommelig. Het hoofdgerecht, de vis, de ijsselmeer-baars als ' vis van de dag' was erg lekker. De voorgerechten, iets met avocado en een vleesplankje met preiselberen, waren wat minder. De avocado met ramenas was vooral erg weinig ( wel mooi gepresenteerd). Het vleesplankje: ja op een plankje en daar houd ik niet van. Gewoon wat fijne vleeswaren op een plankje met een heel klein bakje met wat preiselberencompote. De nagerechten waren plotseling in prijs gestegen. (€7,95 ipv 5,95). Mijn groene-thee nagerecht bevatte blokjes groen ijs dat geen sorbetijs was, zoals volgens mij op de kaart vermeld stond. Heel teleurstellend. Al met al met z'n tweeën voor €35 gegeten. ( AH actie) . Per persoon zou het echt te duur zijn geweest, gezien de beperkte kwaliteit en de rommelige inrichting.
tjerkvandijk .
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2016
Een plek waar je heerlijk kunt eten , op een mooie lokatie. Een goede kaart met lekkere gerechten. Bediening is attent. Je kunt er voor alle doeleinden terecht.
Berber H.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2016
Wij hebben heerlijk gegeten bij Liuwherne. Prima prijs/kwaliteitverhouding. Het driegangen menu voor 25 euro is een aanrader. Als hoofdgerecht het stoofpotje: het vlees was heerlijk mals en deed mij denken aan de stoofpotjes van mijn moeder. Ook het dessert: suikerbrood met ijs, waarbij het suikerbrood gedrenkt was in boerenjongens, was heerlijk. We komen zeker eens terug!
marinusenlinda .
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2016
We hebben heerlijk gegeten op deze mooie locatie met de ah actie heb je keus uit alle gerechen van de kaart. Ruime keus, vriendelijk personeel en heerlijk gegeten