Eetablissement Liuwherne

Vrouwenpoort 1 8911 DD Leeuwarden Nederland Kaart

Over restaurant Eetablissement Liuwherne

Leeuwarden op zijn best

Midden in het prachtige park aan de Westerplantage ligt Eetablissement Liuwherne, het is echt een plaatje. ’s Zomers is het terras de plek waar je geniet van het leven om je heen. Ondertussen kies je van de kaart je favoriete gerechten. Behalve een hele voordelige dagschotel serveren ze ook een driegangen keuzemenu. Vis, vlees of een omgevallen bloempot, waaruit de lekkerste groenten tevoorschijn komen. Wil je meer zien van Leeuwarden, informeer dan eens naar het Praamvaart arrangement.

Meer informatie over restaurant Eetablissement Liuwherne

• : Gratis parkeren in de buurt & Betaald parkeren in de buurt

Dinsdag t/m Donderdag 16:00 - 21:30
Vrijdag 16:00 - 22:00
Zaterdag 14:00 - 22:00

• Af te huren , Catering , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
cpvhoorn .
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2016
Gezellig restaurant met vriendelijke bediening. Veel keuze uit diverse gerechten vlees vis of vegetarisch. Soep kan beter, is niet krachtig qua smaak. Hoofdgerechten uitstekend, smullen én kwalitatief goed en genoeg. Nagerecht n droom. Jammer dat de suikerbrood pudding er niet meer was ;-) Voelde me als welkome gast behandeld en ging voldaan naar buiten. Zéker voor herhaling vatbaar!
Bob.500 .
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2016
Chris D.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
Met 11 mensen uit eten op zondagavond tgv opa's verjaardag. Leuke locatie. Jammer dat de gangen er zo snel doorheen gedrukt moesten worden. De vriendelijkheid van de gastheer kwam erg geforceerd over; oorzaak haast? Na 3 minuten aan tafel de opmerking "' de keuken wil wel los!" De gastvrouw compenseerde was wel wat gemoedelijker. Al met al geen blije horeca ervaring. Eten een zes min. Nog nimmer zo'n ongemakkelijk gevoel gehad in de horeca.
H.glashouwer .
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2016
Wij waren met z'n vieren op een rustige woensdagavond. Door alle lichtjes/kaarsjes voelden wij ons zeer welkom. De ontvangst was prima. De mosterdsoep door ons allen besteld was heerlijk en een grote portie. De snoekbaars en de knapperige schnitzels waren heerlijk en royale hoeveelheden. Het ijs als nagerecht was prima. Wij waren met de AH restaurantboekjesactie en hebben totaal per tweetal (incl.fooi) voor € 50,00 gegeten; de wijntjes erbij inbegrepen.
Yvon45 .
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
We zaten goed vol aan het eind van de maaltijd. de beef was bijzonder taai. bijna niet te snijden. de patatjes slap. verder prima. ik mis de passie van de uitbater en het personeel. het lijkt een sleur geworden. zonde
Mathilde2 D.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
De lokatie is leuk: vlakbij het centrum van Leeuwarden in het groen van een vesting-punt. Het gebouw is mooi rond gebouwd. Binnen vond ik het wat rommelig. Het hoofdgerecht, de vis, de ijsselmeer-baars als ' vis van de dag' was erg lekker. De voorgerechten, iets met avocado en een vleesplankje met preiselberen, waren wat minder. De avocado met ramenas was vooral erg weinig ( wel mooi gepresenteerd). Het vleesplankje: ja op een plankje en daar houd ik niet van. Gewoon wat fijne vleeswaren op een plankje met een heel klein bakje met wat preiselberencompote. De nagerechten waren plotseling in prijs gestegen. (€7,95 ipv 5,95). Mijn groene-thee nagerecht bevatte blokjes groen ijs dat geen sorbetijs was, zoals volgens mij op de kaart vermeld stond. Heel teleurstellend. Al met al met z'n tweeën voor €35 gegeten. ( AH actie) . Per persoon zou het echt te duur zijn geweest, gezien de beperkte kwaliteit en de rommelige inrichting.
Tjerkvandijk .
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2016
Een plek waar je heerlijk kunt eten , op een mooie lokatie. Een goede kaart met lekkere gerechten. Bediening is attent. Je kunt er voor alle doeleinden terecht.
Berber H.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2016
Wij hebben heerlijk gegeten bij Liuwherne. Prima prijs/kwaliteitverhouding. Het driegangen menu voor 25 euro is een aanrader. Als hoofdgerecht het stoofpotje: het vlees was heerlijk mals en deed mij denken aan de stoofpotjes van mijn moeder. Ook het dessert: suikerbrood met ijs, waarbij het suikerbrood gedrenkt was in boerenjongens, was heerlijk. We komen zeker eens terug!
Marinusenlinda .
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2016
We hebben heerlijk gegeten op deze mooie locatie met de ah actie heb je keus uit alle gerechen van de kaart. Ruime keus, vriendelijk personeel en heerlijk gegeten
Harry-Jan W.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2016
ijdens het evenement Ljouwert Culinair toch gekozen om deze vrijdagavond bij Liuwherne te gaan eten. En geen seconde spijt. Ervaren gastheer Paul en zijn brigade weten hoe zij hun gasten moeten bedienen. Niet alleen de bediening was super, ook het eten heeft ons heerlijk gesmaakt. Wij kozen voor respectievelijk de mosterd- en de tomatensoep, beiden voor een zeer smaakvol stoofpotje en als toetje de Irish koffie en de sorbet met verse vruchten. Een heerlijk Brand IPA biertje op de tap als aperitiefje en voor bij het stoofpotje doet de Maallust Vienna het heel goed. Chapeau Paul c.s. en warm aanbevolen!
Rolfellen .
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
De bediening was erg gehaast. Er was geen aandacht voor de klant. De ober deed gewoon (keurig) zijn ding, maar er was geen contact. Drie keer hetzelfde grapje gehoord... "U wilt een droge witte wijn? Dan krijgt u een droge...".

De spareribs waren vlak en smaakloos (niet gekruid). Het zalm-voorgerecht was lekker, maar kwam volgens ons uit blik. De kabeljauw was simpel. Waterkaraf kost € 1,50.

Je kan wel lekker buiten zitten, maar dat kun je op meer plekken in Leeuwarden..
Peadraaisma .
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2016
stoofpotje leek soepvlees met jus. Bouillon smaakte niet,erg flauw. Lang moeten wachten op het eten. Bediening verder wel vriendelijk.
RCT07 .
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Erg leuke locatie met vriendelijk personeel. Als voorgerecht hadden we carpaccio en de proeverij van voorgerechten. De carpaccio was prima, niet bijzonder, en de proeverij erg lekker!
Als hoofdgerecht hadden we de biefstuk met tomaten chutney en spareribs. De biefstuk was deels wat taai en de spareribs waren mals. We vonden de gerechten alleen een beetje plain. Er werden gebakken aardappeltjes, een salade en appel compote bij geserveerd wat verder prima was.
Als toetje hadden we de cheesecake en rood fruit bavarois. Beiden waren erg lekker.

Naar ons idee kunnen ze de hoofdgerechten nog iets verbeteren.

Gdiersman .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Into The Grave festival combineren met een voor ons nieuw restaurant. Wij waren met 3 man en de heren hadden als voorgerecht een mosterd cremesoep en een tomatensoep. Ik had een broodplankje met kruidenboter, knoflooksaus en tapenade. Als hoofdgerecht hadden we alle drie de Liuwes burger. Dit hoofdgerecht was echt heel erg lekker! De salade die erbij zat ook! Als toetje hadden we ijs met slagroom en een cappuccino. Zeer vriendelijke bediening en de ambiance zag er ook goed uit.
Dirklouter .
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2016
Met betrekkelijk lage verwachting naar Liuwherne gegaan. Vooral door uitstraling aan de buitenzijde. Deze werden verre overtroffen. Wat een verrassende en lekkere gerechten! Prettige en hoffelijke bediening. Prima restaurantervaring; en dat door de AH-restaurantactie.....
cpvhoorn .
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2016
Voorgerechten: Mosterdsoep heerlijk. Bouillon weinig smaak. Hoofdgerecht: Biefstuk heerlijk. Salade en appelcompote lekker. Aardappeltjes ook,maar hier en daar zwart gebakken, jammer! Desserts: Rood fruit bavarois en cheesecake beiden uitmuntend, sterren kwaliteit! Bediening attent, vriendelijk en vrolijk, voelden ons thuis. Ambiance mooi uitzicht, licht, gezellig.
Samwijbenga .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Het toetje was her lekkerst. Een suikerbrood pudding.. Heerlijk. Voor de rest vond ik het eten matig, de tomatensoep was veel te zout, de bouillon was erg flauw. Schnitzel was prima, maar niet bijzonder.
Tbvandijk .
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2016
Heerlijk gegeten:
Als voorgerecht een bietjes salade met geitenkaas kroketje
Hoofdgerecht de kabeljauw (vergeten te zeggen dat ik er geen saus op wilde ,maar dat is mijn fout) heerlijk goed klaargemaakt.
Als toetje de Cheesecake . het ijs en de slagroom heerlijk de cake vond ik iets minder van smaak.ik verwachte daarbij meer kwark taart en dat was meer een soort (hotel) cake.Vriendin had als voorgerecht carpacio met zonnebloempitten ipv de pijn boompitten die je er normaal gesproken op krijgt. (stond keurig op de kaart )Als hoofdgerecht de schnitzel met daarbij broccoli en gebakken aardappel in kom appelmoes en salade als na gerecht de Eclaire.
We zaten heerlijk in de tuin.als afsluiter een cappuccino prima voor elkaar.
Er werd een gerecht Voor/hoofd/na berekent en drinken(6x) en was een totaal van nog geen 52,00 euro voor twee personen .Prima !
Renzy .
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2016
Het eten was heerlijk. Het viel me tegen dat er tussendoor niet gevraagd werd of alles naar wens was. Verder wel aardige mensen maar de naam klinkt chiquer dan dat je kunt verwachten.

Coos.wierda .
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2016
Mooi gelegen restaurant met uitzicht op de binnenstad van Leeuwarden. Bediening was vriendelijk. We haalden een prima carpacio en plauteautje van voorgerechten als entré. Daarna vers gevangen Heek en een steak met tomatenchutney. Tot slot een lekker ijsje na.
Prima allemaal en een dik verdiende 8