Eet- & Muziekcafé 't Oude Pothuys

7,2
6,9
Ehr78 .
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2016
Het is geen aanrader om op het buiten terras een hapje te eten. Het personeel werkt ongeorganiseerd, ongeïnspireerd en ziet er bovendien onverzorgd uit. Het dagmenu werd niet genoemd, de menukaart (op een oude vinyl plaat; wel origineel!!) was vies en versleten.

Het eten was vlak van smaak, kent weinig verrassende ingrediënten en niet echt verzorgd opgemaakt. Je krijgt het gevoel dat ze hier wel erg 'op safe' spelen. Jammer.
Danielle V.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2016
Hoewel ik al jaren in Utrecht woon, was ik nooit eerder bij 't Oude Pothuys wezen eten. Hoog tijd dus dat daar verandering in kwam. Met een locatie aan de Oudegracht is het restaurant prachtig gelegen. De menukaart die als LP wordt gepresenteerd geeft een leuke touch en bevat voldoende keuze. Het eten is prima op smaak en het personeel is erg vriendelijk. Als je met een groep bent, probeer dan vooral de icefondue. Hier kan je stukjes fruit, cake en marshmallow eerst in chocoladesaus en vervolgens in vloeibare stikstof van -200 graden Celsius dopen. Leuke ervaring!
Diana0110 .
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2016
Heerlijk gegeten, voortreffelijke saté. De hamburger was ook heerlijk. Bediening is heel vriendelijk, en leuk om eens in de oude gewelven van Utrecht te eten. Minpuntje: de deur vanaf onder aan de gracht gaat niet goed dicht. Iedereen die binnenkwam liet de deur open staan, waardoor het flink tochtte. Uiteindelijk verhuisd naar het andere deel. Daarom een 6 voor de service.
Niek .
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2016
Op woensdag 27 april bij toeval wezen eten bij 't Oude Pothuys. Gezien de beoordelingen op Iens toch wat bevooroordeeld, echter de gekozen black angus burger heeft mij toch positief verrast. Deze was erg smaakvol en verdiende een prima voldoende. Locatie is erg leuk gezien de ligging in de werfkelder. Verwacht geen culinaire sensatie, maar laat je verrassen door het totaalplaatje.
Edith B.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2016
Super leuk tentje. Oude gewelven geen ramen en toch niet te donker. Leuke sfeer.
Aardige bediening. Eerst een lekker glaasje wijn genomen met wat brood. Kreeg erg veel brood. Lekker zo om te borrelen. Daarna duo uit water genomen. Lekker, al proefde ik de mierikswortel niet erg terug. Daarna de kaasfondue genomen, hier ook weer een flinke portie rauwkost erbij. Goed gegeten. Origineel ook de platen en de singletjes als menukaarten. Als ik in de buurt bent kom ik zeker nog eens terug.

Chris D.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2015
Op een vrijdagavond gaan uit eten bij 't Oude Pothuys was blijkbaar geen orgineel idee: de tent zat afgeladen vol. Het duurde dan ook een uur voordat wij ons voorgerecht kregen, maar dat was meteen het laatste punt van kritiek. Voor nog geen 20 euro een driegangenmenu en voor 20 euro een alleszins drinkbare fles wijn, prima! De wildragout vooraf was wat je ervan kunt verwachten, niet bijzonder maar wel lekker. Ondanks de drukte bleek de eend die daarna (ondanks de drukte redelijk snel) werd geserveerd prima bereid. De bediening was vriendelijk, maar de akoustiek met deze drukte dwingt je om wat harder te praten. En dat gaat iedereen dus doen... Al met al een prima prijs-kwaliteitverhouding.
Diederik S.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2015
Ja, je kunt er eten maar daar is dan eigenlijk ook wel alles mee gezegd. Ramvol, bloedheet en plakkerige tafeltjes. Eten was prima maar meer ook niet. Bediening was vriendelijk maar kon het niet goed aan. Keldergewelven zijn verder erg mooi en historisch maar hier is het wel erg rommelig. Zonde.
ERenMA .
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2015
De bediening was een chaos, 2 drankjes de man (meer zat er niet in het vat). Het eten viel tegen. Voorgerechten: Tonijntartaar had meer weg van komkommertartaar, Vitello Tonato; schuif de ansjovissen opzij. Hoofdgerechten: Kalfsmedallions waren rauw, terug naar de keuken waar ze zijn opgepiept. Gerookte zalm met schelvis, de zalm was oke, de schelvis kruim tja, de risotto niet aan wagen. Nagerechten achterwege gelaten.
De kok heeft beterschap beloofd.
Babsie_Flash .
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2015
Gisteren hier het weekmenu voor nog geen 20 euro geprobeerd. Het drie gangen menu smaakte goed. Daarnaast hebben ze heel veel Belgische bieren op de tap. Het was heerlijk zitten op het terras aan de Gracht.
Paul S.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2015
Bij het Pothuys zijn wij mosselen wezen eten, dat de daghap was. Het smaakte ons zeer goed en de bediening was vriendelijk. De rekening was portemonnee vriendelijk.
Ruurdje P.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2015
Op dinsdagavond, de kaasfondue-avond, naar het Pothuys gegaan. Je hebt dan keuze uit 5 verschillende soorten. Ik nam die met tomaat en basilicum (beetje saai) en die met sambal van mijn vriend was ook niet zo heel pittig. Ook zat er iets teveel drank (cognac?) in wat behoorlijk in de smaak overheerste, beetje jammer. Verder: bediening was vlot en attent, inrichting is een werfkelder dus dat is van zichzelf al sfeervol.
Rozemarijn S.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2015
Het was mooi weer dus we besloten aan het water bij het Oude Pothuys te eten. Er was gelukkig plek, al moesten we op enig moment een tafeltje opschuiven omdat er een groep kwam. Dat was geen probleem. Het uitzicht vanaf de kade op een mooie zomeravond is een prachtig decor. Het eten vond ik prima voor een eetcafe. Ik had gerechten waar niet zoveel mis aan kan: Vitello Tonato en Sate. Allebei gewoon goed. Bediening was sympathiek en informeel zoals je zou verwachten.
Pieter V.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2015
Schoenmaker hou je bij je leest: saté, friet en andere simpele gerechten. Waag je niet aan semi geraffineerde gerechten zoals een eendenborst salade. Alles wat mis kon gaan was mis: dikke, taaie (koelkast koude) stukken eendenborst filet met dikke randen vet. Bladerdeeg croutons die taai zijn en niet meer willen breken, lauwwarme mozzarella op vijg? Vinaigrette niet op smaak. Friet daarentegen was wel erg lekker, evenals het brood. Ten slotte de service: drie ronden lang werd een cola light vergeten. Uiteindelijk dubbel geserveerd, 1 terug gestuurd maar toch op de rekening verschenen. Geen aanrader voor diner.
Joyce V.
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2015
Hier gegeten met een groep collega's. Het eten was heerlijk en betaalbaar, je krijgt veel eten en er is redelijk wat keuze. De menukaarten zijn gedrukt op een lp, erg orgineel. Het personeel zorgt dat de glazen goed gevuld bleven. Lang gewacht op het voorgerecht (1 uur), de ruimte om te zitten is klein en weinig ruimte.
Kb27 .
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2015
'T oude Pothuys is een gezellig cafétje met elke avond live muziek. De gerechten zijn simpel, maar prima. Wij hadden de Franse kaasfondue, ik vond de smaak van de cognac te overheersend, maar mijn lieve tafelgenoot vond dat niet. De bediening is vriendelijk en snel. Ze hebben verschillende biertjes van de tap.

Een leuk cafétje om s'avonds lekker biertjes te drinken, muziek te luisteren een een hapje te eten (maar vooral de eerste twee).
Maarten S.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2014
'T Pothuys hoort tot het vaste, Utregse meubilair. Betreffende de live muziek: meestal bestaat dit uit een goedbedoelende amateur en soms zie je een top artiest. Helaas geldt hetzelfde voor de keuken.
Rosbief serveren als carpaccio is natuurlijk boerenbedrog, maar het gerecht was uiteindelijk best interessant vanwege de mierzoete dressing met pecorino kaas. Sate is altijd goed, maar dat is nu eenmaal makkelijk met de machtige smaak van pindasaus. Ik vermoed dat zelfs kattenvoer prima smaakt met pindasaus. De atjar bij de sate leek huisgemaakt, de mayonaise was dat in ieder geval wel. Heel lekker en dat soort aandacht voor details maakt de eter blij. Als echte mosterd na de maaltijd arriveerde de crème brûlée ruim een kwartier na de koffie. De suikerkorst was krokant gebrand, maar de creme bestond uit natte derrie. Niet voldoende terug gekoeld of een verkeerde verhouding met eieren, fouten gebeuren. Maar ik begrijp niet hoe de kok niet zag dat de creme nog vloeibaar was, maar doodleuk overging tot suikerbranden en de boel uitserveert. We kregen een compensatiekoffietje, maar desondanks was dit etentje een verwarrende ervaring.
Stefanie M.
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2014
Met Kerstavond gezellig met zijn 2en gegeten in de sfeervolle werfkelders van 'te Oude Pothuys. Voorafje wildzwijnsalade, lekker maar niet echt bijzonder. Het hertenbiefstuk daar in tegen was verrukkelijk! Het vlees was erg mals, perfect gegrild en geserveerd met een heerlijke port sinaasappel saus. Erg van genoten! Rode wijn was ook erg smaakvol en maakte het helemaal af. Prijs kwaliteit verhouding uitstekend. Na het eten nog kunnen genieten van een leuke band die daar optrad. Al met al een zeer geslaagde avond!
Annemarije B.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2014
Gezellige sfeer voor een barhap. Bediening is ok, maar mag wat vriendelijker. Vermoed dat het te druk was, waardoor haastig.
Kaasfondue heerlijk. Een bordje groenten om in de fondue te dippen is lekker, maar de sla die erbij geserveerd wordt zeer smakeloos.
Floor H.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2014
Gisteren hier met 4 meiden kaasfondue gegeten. Stond al een tijdje op ons to do lijstje. Op maandag hebben ze meer keuzes in kaasfondue maar dat was voor ons helaas niet mogelijk dus het werd een dinsdag. Zwitserse en Franse kaasfondue genomen en gedeeld met z'n allen. Ze vullen je brood zo vaak aan als je wilt en je krijgt een flink bord met salade erbij. Als extra hadden wij nog 2 porties friet, die ook heerlijk waren, vooral de zelfgemaakt mayonaise. Als wijn hadden we de Sauvignon Blanc die erg lekker was. Heerlijk gegeten, de bediening was vriendelijk en waren er als je ze nodig had. Het interieur is ook erg leuk en gezellig in de werfkelder. Wij zijn zeker positief!!
Ingrid V.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2014
Hier gegeten met niet-Utrechters; voor hun is het decor extra leuk, omdat het in een werfkelder is, en met een lp als menukaart. Dit keer de carpaccio en eendenborst gegeten. Beiden waren erg lekker, vooral de carpaccio. De eendenborst was prima bereid, alleen de witlof paste er niet goed bij. De frieten met mayonaise zijn ook prima. Als dessert de chocoladetaart gekozen. Zeer groot gerecht, maar helaas weinig echte chocoladesmaak. Service was oké, soms hebben we wat lang moeten wachten. Ik ben hier al heel vaak geweest, het is altijd wel leuk en goed. Zeker een aanrader als je laagdrempelig en gezellig wilt eten!