Eet-Lokaal

Woensdag t/m Zondag 10:00 - 22:00
Voordelig
Mmfj .
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2016
Op aanraden van vrienden gegeten bij Eet-Lokaal. prachtig oud pand, stijlvol ingericht met een mengeling van klassiek en modern. Het leeft daar. Geen gladde bediening maar aardige mensen die je werkelijk het gevoel geven dat je hun gast bent. informeel en top. Het eten was letterlijk en figuurlijk verrassend. veel kleine smaakvolle hapjes, minimale keuze bij de hoofd gerechten maar goed en eerlijk gekookt. een unieke plek en ervaring.
Gerard J.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Wij hebben gisteren (zaterdag 21 mei) bij het eet lokaal gegeten op aanraden van de verkoopster bij de boekenhandel. Wij zijn erg blij met het advies, want we hebben genoten. Wij hebben gekozen voor het drie gangen menu en mij vrouw had vegetarisch gekozen en ik voor vlees.
Het voorgerecht bestond uit verschillende kleine hapjes en dat was erg lekker. Als vlees hoofdgerecht had ik een kogelbiefstuk en volgens mij was het de beste en lekkerste biefstuk die ik ooit heb gegeven. Mijn vrouw had een hartige taart met broccoli en paprika en ook dat was erg lekker.
Als nagerecht hebben we een zoet nagerecht gekozen (je kan ook kiezen voor een kaasplankje) en ook dat was erg lekker.

De bediening was leuk en erg enthousiast, ook de stagiair was erg enthousiast en vertelde over de achtergronden van het restaurant en het eten. Alles bij elkaar een erg leuke en fijne avond gehad. Als we dichter in de buurt zouden wonen, zouden we zeker vaker bij dit restaurant gaan eten.
Gerard
KeesvandenBerg .
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
Een erg bijzonder restaurant. Geen menukaart! Die werd ons verteld. 1 vleesgerecht, 1 visgerecht en 1 vegetarischgerecht. Dat kan wisselen want het is maar net wat het landgoed te bieden heeft. Het voorgerecht was een diversiteit van salades, een aspergesoepje en rosbief. Als lekkermakertje daar weer voor wat dadels met gehakt en wat radijsjes. Erg lekker. Halverwege werd het de bediening duidelijk dat wij niet heel veel tijd hadden en dus werd er gestuurd op onze tijd. Perfect gedaan. Ook zijn alle personeelsleden super vriendelijk maar niet overdreven. Ook een mooi en schoon restaurant. Wij komen niet echt uit deze buurt maar mochten we weer eens in de buurt zijn en willen eten dan weten wij waar we naar toe gaan. Chapeau!
Wil M.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2016
Smaak sensatie van verrukkelijke producten!
We hebben genoten in dit fantastische restaurant, Het feest begon toen we op de fiets aankwamen gelijktijdig met een personeelslid een heel vriendelijk en beleefde jongeman. Overigens al het personeel is zeer vriendelijk, gastvrij en legt graag uit wat er op tafel komt. Heel veel komt van het eigen landgoed. We kregen als starter een amuse een zelfgemaakte worst van rund en varken van het landgoed een verrukkelijk lekker kaas kroketje. Daarna kregen we als voorgerecht een plank met veel lekkernijen van het landgoed o.a. een over heerlijk soepje van pastinaak,linzen, hummous van wittebomen en nog veel meer lekkernijen. Als hoofgerecht kreeg Alice Kabeljauw met gedroogde sardines op en bedje pasta en diverse groente. Het smaakte haar meer dan voortreffelijk. Zelf kreeg Strokanov runder stoofpot met een ambachtelijk bereidde Aardappelpuree. Ook dat smaakte mij zeer goed. We zaten overigens behoorlijk vol van de ruime porties zodat we niet meer voor een nagerecht gingen deze avond. Dit was al voldoende voor zeer lovende cijfers. Echt super genoten in een leuke ambiance van gastvrijheid.
DBac .
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2016
Op een doordeweekse dag een lunch met familie afgesproken. De ontvangst was hartelijk, de bediening perfect; relaxed en deskundig. Men vertelt graag over de achtergrond van de ingrediënten, alle lokaal en veelal biologisch. De proeverij van gerechten, de soep en het dessert leverden prachtige smaakverrassingen op. Wij aten in het dagcafé, modern aangekleed en gezellig. De rest van het gebouw, met o.a. formele restaurantzaal is de moeite van een rondgang waard. Er zijn regelmatig exposities. Wij hebben genoten en komen zeker nog eens.
Macadamia .
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2015
Hebben hier met een groep gegeten. Als voorgerecht kregen we een plateau met allerlei kleine gerechtjes erop. Bij alle gerechten werd wat leuks verteld; veel producten zijn biologisch en er komt veel uit eigen streek. Alles was heerlijk. Als hoofdgerecht koos ik vlees; braadstuk met pastinaakcreme, kastanjechampignons, uitje en wortels, echt heel lekker. Ook het nagerecht was ontzettend goed; een mooie combinatie van chocola, ijs, warme goudreinet appel en notentaart. Bediening erg vriendelijk. Als tip zou ik de roze schouw wat minder opvallend maken.
Nina118 .
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2015
We hebben heerlijk gegeten bij Het Eetlokaal. Ze gebruiken producten uit de omgeving en van het land van Landgoed Huis Sevenaer. Alles is hoofdzakelijk biologisch en smaakvol.
De inrichting is stijlvol. De enige minpunt is de gehorigheid. Het klinkt erg hol.
Het eten is erg goed op smaak en goed afgestemd met de gasten. We waren met twee mensen die vegetarisch eten en het was verrukkelijk. We kregen bijpassende wijnen.
Het personeel was erg vriendelijk en kon goed uitleg geven over eten en de wijn.
We komen zeker vaker terug. Een aanrader.
Noureddinne C.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2015
Doordeweeks gegeten en het beviel prima door de combinatie van plaatselijke verse ingrediënten en vriendelijke bediening. Vooraf wordt duidelijk uitgelegd wat je kan verwachten en vervolgens krijg je als voorgerecht een tapas van een 15 tal gerechtjes voor twee personen. je kan dus niet kiezen. voor het hoofdgerecht gekozen voor vlees en dat was gestoofd rundvlees in bier met aardappels en Chinese kool. als toetje namen we het zoete gedeelte en dat was prima met drie verschillende gerechten!
De Prijs-kwaliteit verhouding is prima en daar kunnen de bestaande zaken nog wat van leren. Als ik toch heel kritisch kijk naar het eten dan vond ik een deel van het vlees ietsje te droog, daarom heb ik niet hoger dan een 8 gegeven. Wij komen hier zekers nog eens eten en naast het restaurant heb je tevens een bar/lunch gedeelte die ik binnenkort ga bezoeken.
Metje65 .
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2015
Fantastisch mooi restaurant in autenthiek stukje Zevenaar bij oud kasteel. Met veel liefde voor plaatselijke producten worden heerlijke gerechten voorgezet door Herzog...Keuze is uit 1 vlees, vis of vegetarisch gerecht.. Maar alleseter smaak en kleurrijk bereid. het voorgerecht, een overheerlijk plankje met allerlei aardrijkskunde heerlijkheden is een echte aanrader...Top restaurant!..
Flip_Chelsea .
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2015
We hebben hier heerlijk gegeten met zijn drieën. Ik had een salade met gebakken Middelwaardse oesterzwammen, zaden, noten en een frisse dressing. Mijn broer had gekozen voor de Buffelmozzarella van Zuivelboerderij Arns met tomaten/rozijnen chutney en mijn oma had een plateau met wisselende lokale hapjes met brood.

Mijn salade smaakte echt heel erg goed. De oesterzwammen waren perfect gebakken en mijn salade was royaal verzien van vele heerlijke zaden en noten. (Vaak doen restaurants erg zuinig met noten aangezien dit wat prijziger is, dat was hier niet het geval).

Mijn broer heeft in Italië gewoond en en bij veel goede restaurants gegeten maar hij vond de mozzarella heel erg goed. Mijn oma was ook erg te spreken over de plateau met wisselende lokale hapjes en er zaten echt hapjes tussen die we nog nooit hadden gezien/geproefd. Erg leuk en ook dit was erg smaakvol.

Ook het toetje was heel erg lekker. Heerlijke kersen uit de buurt, heerlijke aardbeien uit de buurt en ook het ijs en een soort bananennotencake(?) waren ontzettend lekker.

Bij mijn oma was de kok een bolletje ijs vergeten, wij hadden dit even opgemerkt zonder er een probleem van te maken maar de kok kwam persoonlijk zijn excuses aanbieden en deed er alsnog een bol ijs bij op. Erg sympathiek.

Ook erg leuk dat de ober bij alle gerechten uitlegde waar het precies vandaan kwam, de meeste producten biologisch waren en dat alles van lokale producten kwam.

Enige puntje van kritiek is het decor. Het is niet ontzettend sfeervol van binnen maar buiten kun je wel erg leuk zitten.

Al met al gingen wij met een heel goed gevoel weg.