Eet en Drinkerij 5

Vijf Werelddelen 95 3071 PS Rotterdam Nederland Kaart

Over restaurant Eet en Drinkerij 5

Genieten met het hele gezin

Gelegen tussen de Willemsbrug en de Erasmusbrug. De kaart is gevuld met echte klassiekers; van heerlijke carpaccio tot botermalse spareribs. Echt voor ieder wat wils! Een heerlijke plek om samen te komen met vrienden en familie.

Meer informatie over restaurant Eet en Drinkerij 5

• Per boot te bereiken , Terras
Marc L.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2014
Heerlijk gegeten en gedronken bij Eet café Vijf aan de Entrepothaven

We konden van de steiger zo het terras op.

Perfecte malse Spare Ribs, wel een redelijk pittige saus maar dat vond gelukkig niemand erg.

En voor een scherpe prijs! :-)
Marco V.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2014
Bij dit restaurant krijg je vooral veel, als voorgerecht een hele zalm en als hoofdgerecht een halve koe. Helaas laat de kwaliteit van het eten enigszins te wensen over en krijg je vooral ook niet wat er op de kaart vermeld staat. Als voorgerecht hadden wij de gehaktballetjes in tomatensaus, wat een in tweeen gesneden gehaktbal in tomatensaus bleek en bij het voorgerecht met zalm ontbraken de kappertjes. Zoals gezegd, wel gigantische borden vol. De burger die we als hoofdgerecht genomen hadden was ook vooral groot. Hier kregen we juist meer dan op de kaart vermeld stond (champignons, een halve groentetuin en een niet erg smakelijke barbecuesaus op de burger) Toen we deze niet geheel opgegeten hadden werd dat door de ober mooi op zijn rotterdams afgedaan: "Je hebt niet eens de helft opgegeten", leuk, maar dat nodigt me niet echt uit om te zeggen waarom ik er geen zin meer in had.
Een dessert kan veel goedmaken, helaas ook hier niet wat beloofd was: de brownies (besteld zonder slagroom, gekregen mét) met chocoladesaus hadden geen chocoladesaus en de crème brulee met speculaas was zonder speculaas. De bediening was verder netjes, maar als gezegd, nodigt dus niet uit tot aangeven als je iets mist of niet goed vind.
De locatie van het terras is een prachtig plekje op Rotterdam zuid, vanwaar je de erasmusbrug en een deel van de skyline mooi kunt bewonderen, helaas maakt dat de prestatie van het eten niet goed.
Gelukkig hebben wij hier gegeten met een AH/iens bon, want ook de prijs past niet bij het type gerechten, zonder kortingsactie is dit het dus ook niet waard. Wij komen niet meer terug...
Anja K.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2014
Zondag 06.07.2014 met 4 personen hier lekker gegeten, de steak was heel mals en de
spareribs het vlees viel zo van het bot af en de creme brulee vonden wij ook heerlijk
jammer dat het slecht weer was want ze hebben een gezellig terras daar helaas dit mocht niet
baten.

echt een aanrader om hier te gaan eten de bediening was ook zeer aardig
ga zo door!!
Daniëlle V.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2014
Onverwacht goed gegeten onlangs. Eenvoudig eetcafe maar voor ieder wat wils en goede prijs/kwaliteitverhouding. Vlees/vis was allemaal goed en lekker grote gekruide aardappels. Vriendelijke bediening. Aanrader voor als je even makkelijk een hapje ergens wil eten.
SusannevN .
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2013
Heerlijk buiten op het terras gezeten, aan de jachthaven. Leuke locatie! Prima gegeten, spareribs van erg goede kwaliteit en heerlijke marinade, erg smaakvol. De steak was ook perfect gebakken, zoals een medium hoort te zijn, ook dit stuk vlees van goede kwaliteit. Erg fijn dat ze hier ook pannenkoeken hebben, is weer eens wat anders voor een kleintje dan patatjes.

Exclusiva .
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2013
Via Groupon actie "onbeperkt gamba's" hier gegeten. De bediening was snel, vriendelijk en goed. De actie was inclusief een cocktail, maar daar moesten we zelf om vragen anders hadden we die niet gehad. De gamba's waren goed gekruid en de aardappels waren lekker en nog heet. Al met al heerlijk gegeten en langer dan 2 getafeld. Waar absoluut niet moeilijk over werd gedaan.
Brietje1967 .
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2013
Bij Eet en Drinkerij 5 gegeten met de Groupon-actie "Onbeperkt gamba's". Leuke locatie bij het Entrepot-gebouw met uitzicht op het jachthaventje van de Kop van Zuid. Meer dan voldoende gamba's, turks brood, smeersel en friet, prima, maar geen culinair hoogstandje. Bediening vlot met een heerlijke Rotterdamse tongval. Minpunt: door (stam?)gasten aan de bar werd gerookt! Inrichting wat hummelig.
Kallepaz .
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2013
met een Groupon hier onbeperkt gamba's gegeten. Het eten zelf was lekker en de porties waren goed. De salade stelde weinig voor maar de aardappeltjes/friets waren erg lekker. De bediening was vlot en correct. Hier krijg je waar voor je geld!
Annie S.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2013
Heerlijk onbeperkt gamba's gegeten. Het waren goede porties en precies goed gebakken. De bediening was gezellig en correct. De gamba's werden vergezeld door knapperige frietjes en een smakelijke salade. Zeer voor herhaling vatbaar
Bloemen .
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2012
Vanavond met gezin spareribs en sate gegeten.
Spareribs waren om je vingers er bij af te likken zo lekker ook de patat/aardappeltjes waren erg lekker,saté was ook super.
Alleen de achtergrond muziek was een beetje gedateerd .
Dus voor de lekkerste spareribs ga je naar Eet en Drinkerij 5
Kelly N.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2012
Weer eens spare ribs gegeten hier.
Zo lekker!
Ik heb ze nog nergens zo lekker gegeten als hier.
Het personeel is vriendelijk en de kok komt zelf vragen of het smaakt. Erg leuk detail.
De zaak zelf ziet er gezellig uit. Leuke bar achterin met een doorloop naar het winkelcentrum.
Ook voor lunch kan je hier prima vertoefen.
Iris H.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2012
Wel erg standaard eten (saté, wraps, ed). Maargoed, het is dan ook niet duur. Helaas zit je in de zomer te dineren in de schaduw. Vriendelijk personeel.
J.W. W.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2012
Voor het eerst hier (via Groupon) onbeperkt gamba's gegeten. Vooraf een welkomscoctail op basis van sinasappel, gevolgd door een mandje met brood en smeersel.

De gamba's waren in ruime porties goed bereid op basis van knoflookolie.

De drankjes zijn aan de prijzige kant. De gekozen Irish Coffee ook: € 6,95.

De bediening was adequaat en vriendelijk. Wij hebben er geen spijt van.

De Eet- en drinkerij 5 is gevestigd in een leuke omgeving met een groot aanbod van eetcafé's en restaurants. Er moet wel in de omgeving worden geparkeerd, zodat rekening moet worden gehouden, dat een eindje moet worden gelopen.
Patrick B.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2012
hier weer gegeten we hadden nu zalmfilet en onbeperkt gambas zalmfilet was mooi rose en heerlijk op smaak en de gambas waren super goeie marinade van knoflook en rood pepertje(van de kok gehoord) en het was precies op smaak zoals het hoort te zijn vooraf een mandje brood met aioli die hadden ze zelf gemaakt smaakte prima blijf het een leuke zaak vinden zo met een terras aan de haven kom zeker weer terug ga zo door top
Erik B.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2012
ruime portie gambá's, die pittig gekruid waren, werden geserveerd. vooraf een cocktail.
Uiterst vriendelijke bediening
Martin D.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2012
wauw wat een heerlijke sate hebben ze hier ! hebben hier geluncht met 8 man allemaal tevreden en voldaan de deur weer uit bediening is snel en goed de wc's zijn schoon de super hamburger staat voor de volgende keer op het menu kwaliteit prijs verhouding is helemaal goed komen hier zeker vaker terug vooral mede door het gezellige terras aan de haven , ga zo door
Els K.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2012
Lekker geluncht, "Gemekker" een lauwwarm geitenkaasje met rauwkost, honing en spek, een heerlijke combinatie met daarbij een lekker wijntje en een prima uitzicht. Het is hier goed toeven.
Kelly N.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2012
Eet en Drinkerij 5 blijft mijn favoriete spareribs bestemming! Wanneer ik eraan denk loopt het water me weer in de mond.

Als echte spareribs liefhebber bestel ik, wanneer het op de menukaart staat, eigenlijk altijd spareribs. Maar ik heb ze nog nooit zo lekker gegeten als bij 5.

De andere gerechten zijn ongetwijfelt ook verrukkelijk, want de kok is altijd lekker bezig in de keuken. Aan de recenties te lezen zijn de meerdere mensen het met me eens. :)