Eet- en Biercafé Bruxelles

Meer informatie over restaurant Eet- en Biercafé Bruxelles

7,2
Philip V.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Hier gegeten met een groep op de bovenverdieping. Vriendelijk eetcafé, weggestopt in de Haarlemse binnenstad. Ruime keuze aan bier op de fles, maar op de tap vond ik het wat beperkt voor een biercafé. Het eten is schappelijk geprijsd met ruime keuze op de kaart, maar ik vond de 'no sticks' saté geen aanrader - een niet-gemarineerde gegrilde hele kipfilet met satésaus eroverheen, die bovendien naar mijn smaak te zout was. De frietjes waren echter uitstekend.
L L.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2016
Prima tent! Meerdere keren al een daghap/dagschotel gegeten en smaakt echt dikke prima. Aardige bediening en er zit ook genoeg salade bij de maaltijden.
Jenny F.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Een gezellige bruine cafe waar je ook lekker kan eten. Vooraf een uiensoep, carpacccio en de artisjok. Uiensoep was iets te zoutig maar de andere voorgerechten waren goed. Als hoofd de lamshaasjes met pesto, erg mals en smakelijk. Ook de sate, snitchel en lamsrack vielen goed in de smaak bij iedereen. Hing een gezellige sfeer en bediening kwam regelmatig langs. Prijs en kwaliteits is prima.
Mark_en_els .
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2016
Met acht personen gegeten in Bruxelles als afsluiting van een seizoen training geven. Ik was er een aantal jaren eerder al eens geweest en er bleek niets te zijn veranderd aan de inrichting met uitzondering van de gemoderniseerde toiletten. Het is een eet- en biercafé en als dat al jaren een werkende formule is veranderd daar niets aan.

De menukaart komt een beetje onsamenhangend over; het is wat lastig om balans te vinden in de keuzen van een voorgerecht, hoofdgerecht en dessert. Een kniesoor die daar op let in deze ambiance. Er is een redelijke keuze aan bier ook prima wijn.

Ik bestelde de tonijn sashimi die werd geserveerd met een beetje Japanse sojasaus, wat wasabi, een klein beetje kelp en wat alfalfa. Het was een klein portie maar dat is voor mij geen bezwaar. Bovendien prima van smaak. Bij een van mijn tafelgenoten kwam de geitenkaas salade als vooraf en dat was een veelvoud van mijn portie. Naar verluid wel smakelijk.

Als hoofdgerecht had ik de vis van de dag (Dorade) die als gebakken filet werd geserveerd met een klein beetje ravigottesaus en wat rauwkost salade. Prima gerecht voor deze prijs. Toen eenmaal alles op tafel stond kwamen er ook nog schaaltjes met frites en mayonaise op tafel. Geheel in de stijl van een Nederlands eetcafé zoals er velen zijn in de randstad.

Crème Brulee was mijn dessert en wederom viel het op dat dit portie (klein) nogal in contrast stond tot bijvoorbeeld de Sticky Toffee van mijn buurman. Dat was bijkans een hele maaltijd. De crème brulee had iets te lang in de keuken staan wachten op uitserveren waardoor de bovenlaag niet meer echt warm was. Wel weer op smaak.

De bediening is vriendelijk en adequaat en er is op het geheel eigenlijk weinig aan te merken. Mocht je Haarlem aandoen en iets willen eten in een ongedwongen sfeer, waarbij prijs en kwaliteit in verhouding zijn, dan is Bruxelles zeker te overwegen.
Monica P.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2016
Een prima plek om even snel wat te eten. Wij komen wekelijks voor een daghap of de zes euro hap. Deze smaken altijd heerlijk en dan vooral voor zulke prijsjes. Ook leuke afwisselende en originele gerechten. De bediening is niet top, maar dat is prima voor even een snelle hap eten.
Joss P.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2016
Best wel goed gegeten, de ossenhaas biefstuk was zoals het volgens mij hoort, goed snel gebakken en halfgaar, een klein beetje salade erbij. Klein bakje redelijk goede patat en een redelijke sticky toffee. Dit alles voor een redelijke prijs. Dus daar ligt het niet echt aan maar dat lawaai wat zoveel mensen in een kleine ruimte kunnen produceren laat ons daar echt wegblijven. het lawaai is verschrikkelijk. En dat is erg jammer.
Frank V.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
Tja, dit is typisch een eetcafe waar het te goed gaat. Door de enorme drukte kan de keuken de kwaliteit niet meer waarborgen helaas. De biefstuk was wel gaar maar lauw ( hoe kan dat?) en de sliptongen en frites waren hier en daar bijna verbrand. Tafels boven op elkaar gepropt zodat de (vriendelijke en hardwerkende) serveersters er nauwelijks doorheen konden laveren. Het is een biercafe, maar geen bierkaart gezien. Jammer, het concept is goed, maar de uitvoering laat te wensen over.
Martin D.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2015
hier met zijn viertjes gegeten en dat was gewoon goed te noemen , gezellige sfeer beetje een kroeg/pub de prijs kwaliteit is hier geheel in orde . biefstukje ossehaas mooi roze gebakken verse frietjes en een goed gevulde salade erbij andere tafelgenoot had spareribs ook die waren erg lekker. goed bak koffie na .
LoveFoodDrinks .
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2015
No Nonsense eetcafe. Lekker vlees en prima friet, niet meer niet minder. Beneden vind ik persoonlijk leuker dan boven, meer 'bar' en dat past meer.

Leuke barmannen, minder goede serveersters.

Prima voor even lekker een hapje en daarna de stad in.
Floris B.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2015
Gezellige tent. En in de categorie 'pubfood' prima eten en drinken. Lekkere biertjes van de tap, maar vooral uit fles. Qua eten zijn de lambschops en spareribs aanraders, uiteraard met een flinke bak friet geserveerd. De tarte tatin als nagerecht voor degene met een grote maag is het proberen ook zeker waard.
MarcelleB .
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2015
Bij binnenkomst werden wij vriendelijk begroet. Wegens de grote drukte beneden, kozen wij ervoor om boven te gaan zitten. Via een behoorlijk steile trap bereikten wij de eerste etage. Wel rustiger, maar ook minder gezellig. Wij kozen voor de entrecote, vrij vlot door een vriendelijke serveerster gebracht. Het eten smaakte uitstekend, het enige minpuntje was dat er een minieme portie frites bij werd geleverd. Tevens bevindt zich boven geen toilet, zodat er wederom gebruik moest worden gemaakt van de steile trap. Geen aanrader voor mensen die slecht ter been zijn dus.
Lucienthorig .
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2015
een echt eetcafe goed eten voor een goeie prijs als Haarlemmers redelijk vaak gegeten
afgelopen dindsdag ook weer spareribs entrecote bier en wijn lekker portie doorgebakken
patat met mayo sticky toffee met ijs toe al jaren prima eetcafe food
wij zaten dit keer boven en wel last gehad van huppelende kinderen en een huilende baby
maar dat kan in een eetcafe gebeuren.

Alex D.
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2015
Goede lokatie, lekker bier,redelijk eten, maar wat een slechte bediening. Lang wachten op bediening, een voorgerecht dat is vergeten, frietjes die niet op tijd klaar zijn en pas na het hoofdgerechtop tafel komen. Niet voor herhaling vatbaar.
Eetgoed .
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2015
Gezellig eetcafé, al is het boven wel leuker dan beneden. Beneden is het donkerbruin, al is de gokkast daar een echte sfeerverpester. Boven is het lichter en gezelliger.
De meisjes in de bediening lijken hun best te doen maar er gaat steeds van alles mis. De bestelde bitterballen komen niet, omdat de kok het te druk heeft. De beloofde bierkaart wordt niet gebracht. Een voorgerecht wordt vergeten, de frites komt als we het hoofdgerecht op hebben en het beloofde kopje koffie om het goed te maken arriveert nooit. Ook het zwaaien om aandacht van de bediening is op den duur nogal vermoeiend.
Fatih K.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2015
Prijs-kwaliteit verhouding hier is gewoon erg goed. Ik heb een 7 gegeven maar zat te twijfelen. Want in verhouding (prijs) is het eigenlijk gewoon een dikke 8 waard. Prima eetcafe voedsel voor een goede prijs. Afgelopen tijd entrecote en sliptongen geprobeerd. Waren gewoon goed. Niks op aan te merken.
Sheila27 .
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2014
Mijn lievelings om 'even' iets te eten, zowel in het centrum als op het strand en de wijnbar.
No-nonsense food, lekkere frietjes erbij, speciaalbiertje ernaast, wat vrienden en mijn avond is compleet!
Dana1985 .
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2014
Gezellig eetcafe, waarvan je altijd wel weet wat je ongeveer kan verwachten. Goede prijs-kwaliteit verhouding en lekker "eetcafe-voedsel" (sate, spareribs, slibtong, maaltijdsalade etc.). Gezellige sfeer en vriendelijke, relaxe bediening. Ben hier al meerdere keren geweest, en altijd naar tevredenheid! Als nagerecht, is de stickytoffee aan te raden!
Boyhaarlem .
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2014
Fijne en gezellige plek voor een lekker bord met eten, de kaart bestaat uit niet pretentieuze gerechten maar ik heb hier altijd al lekker gegeten voor een schappelijke prijs! Bediening aardig en vlot!! aanrader..
Esmeralda B.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2014
Ik was hier voor het eerst met een aantal vriendinnen. Het is in principe een kroeg. Zo ziet het er ook uit. Daardoor was ik wat sceptisch over het eten. De hygiene was een gok naar mijn idee. Echter, het eten was een verassing en prima te doen. Een simpele, niet dure kaart.
Bediening was vlot en vriendelijk. Ik zal er niet op eigen intitiatief terugkomen maar het was een prima avond
Anne-Lotte H.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2014
Afgelopen maandag heb ik gegeten bij Bruxelles als afscheids- en verjaardagsetentje van een vriendin. Na een vriendelijk ontvangst hadden wij een zeer ruime keus op de kaart. Wij kozen er bewust voor om alleen brood als voorgerecht te nemen, zodat wij extra konden genieten van het hoofdgerecht. Ik had de roquefort salade met noten, mijn ene tafelgenoot had spare ribs en mijn andere tafelgenoot had schnitzel. Omdat wij over deze gerechten zeer tevreden zijn, moeten we eerlijk toegeven dat wij meestal dezelfde gerechten nemen wanneer we hier komen eten. Mijn tafelgenoten waren tevens zeer te spreken over de nagerechten die werden geserveerd. Ik koos ervoor deze niet te nemen. Ik heb het als zeer prettig ervaren om op maandag bij Bruxelles te eten, omdat het er dan gezellig druk is. Als tip zou ik voor de bediening mee willen geven dat zij iets alerter mogen zijn op het aanbieden van drankjes gedurende de avond: dit wordt nog wel eens vergeten. Ik kom hier zeker weer terug!