Eet- en Biercafé Bruxelles

• ...

Meer informatie over restaurant Eet- en Biercafé Bruxelles

Thomas V.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2017
Goede service met een karakteristieke inrichting, maar het eten was zeer teleurstellend. De sate Bruxelles bestond uit niet meer dan een droog, smakeloos stuk kip met een kwak pindasaus eroverheen die uit een pakje leek te komen. Ik heb de helft laten staan. Voor (speciaal)bier en een levendige ambiance is dit eetcafe goed, maar het eten is helaas van matige kwaliteit.
Thomas V.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2017
Fokko P.
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2017
Wat een prachtig en knus studentikoos eetcafé waar jong en oud zich prettig kunnen vermaken. Vriendelijke bediening en goede uitleg van de vele biersoorten en wat neem ik geen Belgische maar een Amerikaan: Tank 7 een echte aanrader, bedankt ober. Deze staat hoog op mijn lijstje. Het eten was uitstekend van smaak een lekker echt gerilde steak van de daghap en echt lekkere aardappelpartjes. O ja, vooraf een lekkere gevulde uiensoep. Ook top. Als we weer in Haarlem zijn komen we weer langs.
Sandra L.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2017
Hier geweest voor een zakelijk etentje. Ik was aangenaam verrast door de smaak en kwaliteit van mijn lamsrack, was echt erg lekker. Prijzen zijn ook heel vriendelijk en de entourage was prima voor de gelegenheid.
Sandra L.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2017
Onlangs met een groep collega's hier gegeten. Het was een bijzonder fijne ervaring. Eten is uitstekend van kwaliteit, ik had de lamsrack gekozen. Deze was precies goed gemaakt, en de smaak was voortreffelijk. Ook de prijzen zijn heel vriendelijk.
Willem_Zon .
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2016
Begonnen met broodjes tzaziki en kruidenboter, niks mis mee. Daarna de daghap, frites met stoofvlees, voor het luttele bedrag van €8,50. Gewoon lekker, mals rundvlees. Jammer dat de frites onder de stoof lag, waardoor het een beetje zachte bende wordt, maar nogmaals, het smaakte goed. Simpele salade erbij, maar waar krijg je zo'n maaltijd nog voor zo weinig? Bediening vlot, geen gewacht zoals anderen klaarblijkelijk moesten doorstaan. Minpuntjes zijn de kou die telkens naar binnen komt omdat er ook boven bediend moet worden en de trap naast de voordeur zit. En helemaal minnetjes het decor. Waarom toch die kinderachtige kartonnen kasteel-look?
Tina K.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2016
Een no fuss, no muss eetkroeg. Perfect als je "lekker gewoon wilt doen". Op een vrijdagavond om half 9 hier spontaan binnengelopen voor een hapje en drankje. De zaak zat vol, op 2 stoelen aan de bar na dus daar aangeschoven. Een droge witte wijn, biertje en 2 maal de sate besteld. De sate bleek 2 stukken heerlijk malse gegrilde kipfilet te zijn (je kon de gril proeven) met een pittige satesaus eroverheen. Wij vonden het eten heerlijk en de witte wijn was beter dan verwacht in een biercafe, aangezien het meestal het ondergeschoven kindje is in zo'n tent. Gezellig, lekker, geen gedoe. Lekker normaal dus :)
Philip V.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Hier gegeten met een groep op de bovenverdieping. Vriendelijk eetcafé, weggestopt in de Haarlemse binnenstad. Ruime keuze aan bier op de fles, maar op de tap vond ik het wat beperkt voor een biercafé. Het eten is schappelijk geprijsd met ruime keuze op de kaart, maar ik vond de 'no sticks' saté geen aanrader - een niet-gemarineerde gegrilde hele kipfilet met satésaus eroverheen, die bovendien naar mijn smaak te zout was. De frietjes waren echter uitstekend.
L L.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2016
Prima tent! Meerdere keren al een daghap/dagschotel gegeten en smaakt echt dikke prima. Aardige bediening en er zit ook genoeg salade bij de maaltijden.
Jenny F.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Een gezellige bruine cafe waar je ook lekker kan eten. Vooraf een uiensoep, carpacccio en de artisjok. Uiensoep was iets te zoutig maar de andere voorgerechten waren goed. Als hoofd de lamshaasjes met pesto, erg mals en smakelijk. Ook de sate, snitchel en lamsrack vielen goed in de smaak bij iedereen. Hing een gezellige sfeer en bediening kwam regelmatig langs. Prijs en kwaliteits is prima.
Mark_en_els .
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2016
Met acht personen gegeten in Bruxelles als afsluiting van een seizoen training geven. Ik was er een aantal jaren eerder al eens geweest en er bleek niets te zijn veranderd aan de inrichting met uitzondering van de gemoderniseerde toiletten. Het is een eet- en biercafé en als dat al jaren een werkende formule is veranderd daar niets aan.

De menukaart komt een beetje onsamenhangend over; het is wat lastig om balans te vinden in de keuzen van een voorgerecht, hoofdgerecht en dessert. Een kniesoor die daar op let in deze ambiance. Er is een redelijke keuze aan bier ook prima wijn.

Ik bestelde de tonijn sashimi die werd geserveerd met een beetje Japanse sojasaus, wat wasabi, een klein beetje kelp en wat alfalfa. Het was een klein portie maar dat is voor mij geen bezwaar. Bovendien prima van smaak. Bij een van mijn tafelgenoten kwam de geitenkaas salade als vooraf en dat was een veelvoud van mijn portie. Naar verluid wel smakelijk.

Als hoofdgerecht had ik de vis van de dag (Dorade) die als gebakken filet werd geserveerd met een klein beetje ravigottesaus en wat rauwkost salade. Prima gerecht voor deze prijs. Toen eenmaal alles op tafel stond kwamen er ook nog schaaltjes met frites en mayonaise op tafel. Geheel in de stijl van een Nederlands eetcafé zoals er velen zijn in de randstad.

Crème Brulee was mijn dessert en wederom viel het op dat dit portie (klein) nogal in contrast stond tot bijvoorbeeld de Sticky Toffee van mijn buurman. Dat was bijkans een hele maaltijd. De crème brulee had iets te lang in de keuken staan wachten op uitserveren waardoor de bovenlaag niet meer echt warm was. Wel weer op smaak.

De bediening is vriendelijk en adequaat en er is op het geheel eigenlijk weinig aan te merken. Mocht je Haarlem aandoen en iets willen eten in een ongedwongen sfeer, waarbij prijs en kwaliteit in verhouding zijn, dan is Bruxelles zeker te overwegen.
M. P.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2016
Een prima plek om even snel wat te eten. Wij komen wekelijks voor een daghap of de zes euro hap. Deze smaken altijd heerlijk en dan vooral voor zulke prijsjes. Ook leuke afwisselende en originele gerechten. De bediening is niet top, maar dat is prima voor even een snelle hap eten.
Joss P.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2016
Best wel goed gegeten, de ossenhaas biefstuk was zoals het volgens mij hoort, goed snel gebakken en halfgaar, een klein beetje salade erbij. Klein bakje redelijk goede patat en een redelijke sticky toffee. Dit alles voor een redelijke prijs. Dus daar ligt het niet echt aan maar dat lawaai wat zoveel mensen in een kleine ruimte kunnen produceren laat ons daar echt wegblijven. het lawaai is verschrikkelijk. En dat is erg jammer.
Frank V.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
Tja, dit is typisch een eetcafe waar het te goed gaat. Door de enorme drukte kan de keuken de kwaliteit niet meer waarborgen helaas. De biefstuk was wel gaar maar lauw ( hoe kan dat?) en de sliptongen en frites waren hier en daar bijna verbrand. Tafels boven op elkaar gepropt zodat de (vriendelijke en hardwerkende) serveersters er nauwelijks doorheen konden laveren. Het is een biercafe, maar geen bierkaart gezien. Jammer, het concept is goed, maar de uitvoering laat te wensen over.
martin D.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2015
hier met zijn viertjes gegeten en dat was gewoon goed te noemen , gezellige sfeer beetje een kroeg/pub de prijs kwaliteit is hier geheel in orde . biefstukje ossehaas mooi roze gebakken verse frietjes en een goed gevulde salade erbij andere tafelgenoot had spareribs ook die waren erg lekker. goed bak koffie na .
LoveFoodDrinks .
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2015
No Nonsense eetcafe. Lekker vlees en prima friet, niet meer niet minder. Beneden vind ik persoonlijk leuker dan boven, meer 'bar' en dat past meer.

Leuke barmannen, minder goede serveersters.

Prima voor even lekker een hapje en daarna de stad in.
Floris B.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2015
Gezellige tent. En in de categorie 'pubfood' prima eten en drinken. Lekkere biertjes van de tap, maar vooral uit fles. Qua eten zijn de lambschops en spareribs aanraders, uiteraard met een flinke bak friet geserveerd. De tarte tatin als nagerecht voor degene met een grote maag is het proberen ook zeker waard.
MarcelleB .
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2015
Bij binnenkomst werden wij vriendelijk begroet. Wegens de grote drukte beneden, kozen wij ervoor om boven te gaan zitten. Via een behoorlijk steile trap bereikten wij de eerste etage. Wel rustiger, maar ook minder gezellig. Wij kozen voor de entrecote, vrij vlot door een vriendelijke serveerster gebracht. Het eten smaakte uitstekend, het enige minpuntje was dat er een minieme portie frites bij werd geleverd. Tevens bevindt zich boven geen toilet, zodat er wederom gebruik moest worden gemaakt van de steile trap. Geen aanrader voor mensen die slecht ter been zijn dus.
lucienthorig .
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2015
een echt eetcafe goed eten voor een goeie prijs als Haarlemmers redelijk vaak gegeten
afgelopen dindsdag ook weer spareribs entrecote bier en wijn lekker portie doorgebakken
patat met mayo sticky toffee met ijs toe al jaren prima eetcafe food
wij zaten dit keer boven en wel last gehad van huppelende kinderen en een huilende baby
maar dat kan in een eetcafe gebeuren.

Alex D.
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2015
Goede lokatie, lekker bier,redelijk eten, maar wat een slechte bediening. Lang wachten op bediening, een voorgerecht dat is vergeten, frietjes die niet op tijd klaar zijn en pas na het hoofdgerechtop tafel komen. Niet voor herhaling vatbaar.