Eet- & Drinklokaal Hoofdwacht

7,2

Jouw recensie over het restaurant Eet- & Drinklokaal Hoofdwacht

Arie4Food ..
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2018
Vandaag, maar ook al een aantal keren eerder geluncht op het grote en gezellige terras. Leuke no-nonsense lokatie in het historische hart van Brielle. Voldoet volledig aan de verwachting en de bediening was alle keren bijzonder vriendelijk en attent. Het terras is best groot en binnen is het ook goed gevuld, toch is de wachttijd kort. Drankje bestellen bijna direct na het plaatsnemen, werd ook snel gebracht. Ook het bestellen van onze lunch ging vlot. Gerechten zijn relatief eenvoudig, maar worden snel geserveerd, goed en op een aardige manier gepresenteerd. Er is een ruime, gevarieerde keuze. Heerlijk eigen boerenlandbrood. Ook op het tweede drankje hoefden we niet te wachten. Ruim assortiment aan biertjes van de tap en op fles. Kort samengevat: gewoon goed en gezellig terras. Doorgaans behoorlijk druk, maar daar merk je niets van qua service.
Feike C.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2018
Gezellige plek in het centrum van Brielle. Zaten helemaal in het knusse hoekje op de 1e verdieping. Prima lunch voor weinig geld. Koffie is heel goed. Van harte aanbevolen!
Donny J.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2017
3 keer wezen eten, is altijd wel lekker, met kerst met de fam last minute toch nog een tafeltje kunnen regelen, vast menu maar dat is logisch met kerst. Goede bediening en een lekker menu! Komen zeker een keer terug voor de 4de keer.
Wim B.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2017
Vandaag hier gegeten, vooraf een tomatensoepje die heerlijk was beiden hebben wij voor een salade gekozen. Tonijnsalade en salade met geitenkaas.
Dit viel zwaar tegen er zitten veel producten in maar beide salade's hadden geen harmonie en waren niet echt lekker. smaken kwamen niet bijenkaar. Jammer. Toen we thuis kwamen moeten wij beiden heel snel naar het toilet! Ik kom zelf uit de horeca en verdenkt de chef van niet schoon werken. Voor alle duidelijkheid de producten waren goed maar gewoon onzorgvuldig geweest met werken dat kan zijn een niet schone werkplank of een plank gebruikt waar al iets anders op was gesneden. Jammer voor ons geen Hoofdwacht meer.
Giel H.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2016
Op één van de mooiste plekje in Brielle geluncht bij dit restaurant. Gelukkig was de locatie goed want het eten was overpriced en oer saai. Bij dit restaurant maken ze gebruik van het principe van opplussen door voor iedere bijkomstigheid een flink bedrag in rekening te brengen.
Eric O.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Op een warme zomeravond op het gezellige terras van de Hoofdwacht neergestreken voor aanvankelijk alleen een drankje. De leuke kaart (in de vorm van een soort magazine) deed ons besluiten ook wat te eten en de sliptongetjes te proberen, vergezeld van een glas Chardonnay huiswijn. De vis was prima, met een traditionele knoflooksauce erbij. De schep huzarensalade op het bord deed aan een snackbar denken en de bedoeling van de twee schijfjes watermeloen bij de sliptongetjes was mij niet duidelijk, hoewel die prima smaakten :-). Met een klein beetje meer oog voor de aankleding van het bord, kan de Hoofdwacht zichzelf nog wat beter positioneren.
De frietjes en gebakken aardappels die erbij geserveerd waren vielen wat tegen (frietjes wat smaakloos en de aardappels erg vet), maar al met al toch een prima prijs/kwaliteit verhouding.
De bediening was attent, vriendelijk en had op het volle terras geen probleem om alles en iedereen goed in de gaten te houden en te helpen. Leuke plaats om tijdens een fietstocht neer te strijken.
irmaheerik .
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2016
Heerlijk gegeten, o.a. Bavette, niets mis mee. Bij bestelling aangegeven dat mijn partner jarig was. Tot onze verrassing kreeg mijn partner bij het toetje een verrassing geserveerd.

Gezien de locatie en service een aanrader
Thea U.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2016
Heerlijk malse sate gegeten en ruim voldoende. Nagerecht apfelstrudel met kaneelijs is wel heel erg veel. Koffie en thee wordt mooi gepresenteerd met koffielikeur en heerlijk koekje.
Bediening erg vriendelijk en attent.
Megan B.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2015
Met een wat groter gezelschap bij de Hoofdwacht gegeten. Pannenkoeken kunnen maar tot 18 uur worden besteld, maar omdat het niet erg druk was, vond de kok het geen probleem om toch nog wat later een pannenkoek voor onze zoon te bakken. Top!
Bestellingen in ons gezelschap varieerden van gamba's, carpaccio als voorgerecht en saté, gamba's, spareribs en ribeye voor het hoofdgerecht. Voorgerechten prima. Gamba's als voorgerecht en nagerecht leken qua gerecht erg op elkaar. Ribeye prima, maar het beste blijft in een dergelijk eetcafé de saté en spare ribs.

Attente bediening en vooral boven zit je erg leuk.
Jan B.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2015
Alweer een tijdje geleden tijdens een fietstocht door Voorne-Putten een eenvoudige lunch genoten met twee personen bij Eet- en drinklokaal De Hoofdwacht in Brielle (of Den Briel). Toen was het nog mooi weer en konden we op het terras lunchen...
Prettige, snelle bediening, mooie locatie aan/op een plein in de historische kern van het vestingstadje Brielle.
Zeer verzorgde bierkaart, aan de huiswijn is ook aandacht besteed, We dronken respectievelijk een Straffe Hendrik (uit Brugge) en de huiswijn, druivenras chardonnay.
Daarbij gegeten een focaccia geitenkaas, mooie geitenkaas, royale portie, goed brood.
Adres is in ieder geval een aanrader voor een eenvoudige en smakelijke als deze!
Scholletje P.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2015
Leuk terras. Vanmiddag gaan lunchen. Personeel was er snel bij om te vragen wat wij wilden drinken. Om een broodje te bestellen kostte al wat meer moeite. Personeel mag wel wat meer opletten. Broodje beenham was ok. Je kan kiezen tussen een zacht broodje, een italiaanse bol of een waldkorn broodje. De dame vertelt ons dat de beenham in nogal wat vet wordt gebakken en dat het verstandiger is om een Italiaanse bol te nemen (€1, 50 extra) anders wordt het zo'n drappig zooitje. Persoonlijk vind ik het een wat vreemde opmerking. Met andere woorden, als je een lekker broodje beenham wilt dan moet je wel een luxer broodje nemen? Broodje hete kip smaakte alleen zoutig en verder nergens naar. Ook liep het personeel langs onze tafel zonder de lege borden mee te nemen. Toen nog iemand zoeken om de rekening te vragen. Dat heeft wel even geduurd. Wij waren niet de enigen die aandacht probeerden te trekken van het personeel. Personeel had helaas meer oog voor elkaar dan voor de klanten.
P K.
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2015
Gastvrij wordt gevraagd of we wat brood willen. Het staat later voor 6 euro op de rekening!
De mosselsoep voor is redelijk. De slibtongen hebben een mooi formaat maar te grote delen van staart en zijkanten zijn doorgebakken. De capucino is goed verzord. Bediening vriendelijk. Volgede keer toch eens een ader restaurant in Brielle proberen met de Hoofdwacht als goede uitwijkmogelijkheid.
Valentina K.
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2015
Hier gisteren in de namiddag terecht gekomen, na jaren weer eens. het blijft een leuke gezellige tent.
We begonnen lekker buiten in de zon met een speciaal biertje/ lekker wijntje( sauvignon blanc) en bitterballetje. niks op aan te merken.
Toen de zon achter de huizen verdween zijn we lekker naar binnen gegaan voor een hapje.
we begonnen met een broodplankje met boters en tapenade, lekker brood rest leek ons gewoon kant en klaar gekocht. maar niet verkeerd.
met een cabernet sauvignon erbij die niet spectaculair was maar zeker wel lekker.
we bestelden als hoofdgerecht de bavette en wagyu.
Beide kwamen erg snel de helft van het broodplankje lag er nog, dat vonden we wel jammer.
vlees was erg mals en al gesneden. als garnituur patat en gebakken aardappeltjes.
de bavette was heerlijk, maar de wagyu beef nog beter, echt heerlijk van smaak.
Helaas beide dezelfde truffeljus erbij geserveerd.
Garnituurtje op het bord was ook leuk maar ook hetzelfde.

Al met al prima hoofdgerecht, maar een beetje inspiratieloos.
Karin V.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2014
Tijdens een dagje Brielle hier de lunch gegeten en later nog wat gedronken. Het weer viel mee, dus we konden op het terras zitten, waar stoelen staan die lekker zitten. Ik had een broodje kroket, die prima smaakte. Mijn vriend een megaburger. Die was lastig om te eten, maar erg lekker volgens hem. Lekker sappig vooral. Bediening was prima. Alles ging snel en waren ook steeds aanwezig. Klein minpuntje was dat de serveerster op een gegeven moment de parasol omlaag wilde doen, omdat de zon scheen. Maar ik zat nou juist net onder de parasol omdat ik niet tegen de felle zon kan. Maar dat kon zij ook niet weten natuurlijk. Binnen heb ik alleen de benedenverdieping gezien, daar was weinig plek om gezellig te eten. Maar blijkbaar is er ook nog een etage, maar die heb ik niet gezien.
robertzandstra .
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2014
Hier een lunch gebruikt op zaterdag. Was druk op pleintje daar er een motorclub aanwezig was van 15 motoren. Weer was perfect konden dan op terras genieten van de motoren en voorbijgangers die bleven kijken. Vlotte en beleefde bediening.
Drankjes kwamen snel even als een uitgebreide lunchkaart. Gekozen voor een ciabatta met zalm en roomkaas. Broodje kwam ondanks de drukte redelijk snel. Kon gelijk zien dat broodje met zorg was klaargemaakt. Niet zomaar op het bord gegooid maar met aandacht zo ook voor de zalm, roomkaas en salade. Heerlijke verse spullen waren er gebruikt, was genieten. Daarna koffie toe. Echt een aanrader om hier te eten! Kom hier vaker terug! Complimenten voor al het personeel.
Marjolein V.
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2014
Op doorreis door Brielle moest er even snel geluncht worden. Op goed geluk een eettentje gekozen. Vegetarisch was er weinig te halen, alleen twee varianten van focaccia. De specials op de wand lieten zien dat er Asperges a la Flamande waren. Helaas stond er geen prijs bij en heb ik er ook niet naar gevraagd.
Asperges a la Flamande is normaal gesproken een heerlijke vegetarische schotel van asperges, eieren met mayo en peterselie en gesmolten boter. Volgens de serveerster zou er beenham bij zitten, maar op verzoek kon het aangepast in zalm. Dat plakje zalm konden we dan wel delen.
Het gerecht bleek echter te bestaan uit een enorm stuk zalm dat echt niet best was. Overgaar en zurig (oud? of slechte kwaliteit?) en door de harde bovenkant (uitgedroogd?) kwam het over alsof het uit de frituur kwam. De asperges waren OK maar de eiersalade was ook niet helemaal goed. Er was niet goed geprakt, er zaten dus grote stukken ei in, het vet waarmee het was aangemaakt leek niet op mayonaise en er zaten allemaal zwarte schilfers in. Mogelijk peper, maar het smaakte naar niets?? Er bleken ook nog aardappels bij te zitten, ook overgaar. Tijdens de maaltijd kwam niemand vragen hoe het smaakte, en daarna hebben we nog een tijdje zitten wachten en zijn toen maar zelf gaan betalen. Daar gemeld dat met name de zalm niet goed was. Ze konden er nu niets meer aan doen, dan had ik het eerder moeten melden. Ik had er weinig vertrouwen in dat ze dan ineens wel in staat zouden zijn geweest iets goeds te produceren en wilde in de eerste plaats al helemaal geen zalm. De dames hadden ook niet de bevoegdheid iets van de rekening af te halen. Dus ik heb het er maar bij laten zitten.
Groot was echter de schok toen ik bij thuiskomst zag dat dit niet echt geslaagde lunchhapje 23,50 had gekost! Ik voel mij echt opgelicht. Dat is 50% meer dan de gemiddelde prijs die ik in Amsterdam betaal voor een hoofdgerecht. Als je dergelijke bedragen voor een lunch wil rekenen, moet je de prijs echt op het bord zetten!
De bediening is dus niet echt attent. Het decor is wel verzorgd, maar aan onderhoud toe. De uistraling is mij teveel disco / cafe achtig.
Roel F.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2014
Hier pas wezen eten.
Op de eerste verdieping op een redelijk klein oppervlak redelijk wat tafels.
Voor alle tafels 1 serveerster beschikbaar wat resulteert in een niet volledig opgeruimde tafel na het eten.
Brood met smeersels niet echt bijzonder, brood vrij droog.
Tournedos goed gebakken alleen is het vlees geen top kwaliteit.
De groenten zijn een verhaal op zich, zo lag er onder de tournedos rode kool, zuurkool, wortel, peultjes, groene asperges en ook nog een stoofpeertje.
Dit in het kader dat er altijd wel iets passends ligt? rode kool teveel kaneel, zuurkool met spek prima alleen geen combinatie met de Tournedos.
De kalfs jus is zeer matig, geen smaak en vet.
De aardappeltjes en friet zijn zeer slecht, patat bleek en slap en meel van binnen, aardappelen slap en van binnen prut.
Al met al een van de minste eetgelegenheden van Brielle

Ina M.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2013
Bediening correct. Uitzicht op De Markt natuurlijk geweldig... sfeerverlichting binnen; ook op de gedekte en onbezette tafels. Binnen 25 minuten de bestelde menu's op tafel; alles geweldig qua smaak etc. al moet gezegd dat het "wild" meer indruk maakte dan het gerecht met de reuzengamba's. De groenten bij het laatste gerecht waren echter zo heerlijk dat wij dit graag "door de vingers"zien. Wij komen graag terug om 2 wild-gerechten uit te proberen!
Jaap P.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2013
Restaurantje in het centrum van charmant Brielle. Een beetje bruine uitstraling. Een bediening die zo snel was als de bliksem, maar dat kwam doordat het nog niet zo druk was volgens het uiterst vriendelijke meisje dat ons bediende.
We dronken een aperitief en bestelden vervolgens een eendenleverterrine, mosterdsoep, hertenbiefstuk en een quiche.
Alle geserveerde gerechten smaakten meer dan prima en zagen er ook nog eens mooi opgemaakt uit. De standaard extra geleverde garnituur (verschillende aardappelbereidingen en salade) kunnen de grote eters zeker bekoren. Wij konden dit in elk geval niet op. De rode huiswijn was plezierig om te drinken.
Martijn H.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2013
Aanvankelijk wilden wij in Hellevoetsluis eten, maar vanwege de vestingdagen erg druk daar en we hadden in Brielle wat mooie alternatieven gezien. Vanwege de ligging aan een pleintje (en dus een terras in de zon) bij de Hoofdwacht gaan zitten (zonder voorkennis over het restaurant). Het eten was prima; vooraf brood met kruidenboter, roomboter en twee tapenades (overigens mocht er wat meer brood bij zitten het wat meer zijn voor een tafel met 4 personen). Als hoofdgerecht hadden we varkenshaas met gerookte zalm (uitstekende combi!) en een satespies. Beiden smaakten prima, enige aantekeningen zijn dat er nagenoeg geen groente bij de varkenshaas zat en dat er voor 4 personen 2 kleine bakjes met aardappeltjes en frietjes werden neergezet en dat een extra bakje gelijk werd verrekend op de rekening. Toetjes waren prima (hoewel de frambozen cheese cake op bleek te zijn hadden ze een uitstekend alternatief met citroen/peren cheese cake). Overall bediening was prima (kwamen vaak vragen hoe het was, voor drinken etc.), alleen werd de algehele indruk verpest door de laatste serveerster die de rekening kwam brengen en luidkeels over het terras riep hoe hoog de rekening was. Toen ik haar vroeg om een aantal Euro fooi erbij te rekenen vond ze het ook nodig om dit bedrag nog een keer luidkeels te vermelden, zodat heel Brielle nu weet hoeveel fooi wij hebben gegeven.