éénvistwéévis

Schippersgracht 6 1011 TR Amsterdam Nederland Kaart
31-206232894

Meer informatie over restaurant éénvistwéévis

Mette R.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2016
Prettig restaurant met heerlijke gerechten.
Jaap K.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Prima als je visliefhebber bent. Eenvoudig maar met zorg klaargemaakt.
Willem V.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2016
Het was weer heerlijk vis eten bij dit sympatieke restaurant. Prima verse vis lekker klassiek klaargemaakt en een fijne wijnkaart.
Leo H.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2016
Een avond vol heerlijke verse vis. We hadden zo'n beetje de hele kaart geproefd vanavond. Zeebaars geheel en al uit de oven. De oesters zo vers. Inktvis met venkel en koriander. Tarbot met vers geklopte hollandaisesaus. Kokkels met scholfilet. Alles was heerlijk, tot en met de toetjes en koffie. Kok Klaas maakt het met gemak, zo lijkt het. Eenvis Tweevis is een (h)eerlijk visrestaurant.
Leo H.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2016
Een heerlijke avond vol verse vis. Puur en smaakvol. We hadden bijna de hele kaart geproefd. Zeebaars uit de oven, gewoon, heel. Tarbot in een heerlijk vers geklopte hollandaise saus, oesters... Inktvis met venkel... het was allemaal lekker. Kok Klaas doet het zo goed. Mijn vingers er weer bij opgegeten!
Peter F.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
Leuk restaurant met een goede keuken waarin met fantasie wordt gewerkt de nadruk ligt duidelijk op de hoofdgerechten met vis die uitstekend zijn,de voor en nagerechten verdienen meer aandacht. Het interieur en vooral de slechte geluid-kwaliteit (galm) zouden moeten worden verbeterd zodra de bedrijf-voering winstgevend wordt
Marcel V.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
De Kadijkbuurt is de afgelopen jaren aanzienlijk verbeterd en wordt steeds leefbaarder. Dat brengt leven in de buurt en leven betekent ook meer goede restaurants en aanverwanten. Naast het iconische, want 16e eeuws cafe met patina De Druif met meer mooie jenever dan goed is voor een mens is Eenvistweevis een symphatiek visrestaurant zonder franje of moderne accenten. Erg prettige en ook bescheiden bediening. Bourride rijk en romig zoals het hoort, een lekkere dikke zeetong met perfect cuisson zoals ook de kabeljauw die in lamellen uiteenvalt, oesters en erg goede desserts. Fijne wijnen per glas die goed matchen. Nu nog betere wijnglazen en dan komt alles goed. Voorbeeldige prijs-kwaliteitverhouding.
Mar R.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
Uitstekende prijs kwaliteit verhouding. Drie gangen menu is heerlijk, goeie prijs en de bediening is uitermate vriendelijk in dit kleine huiskamer restaurant.
Aggie P.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Al lonkten de oesters ons, toch kozen we, zonder spijt, voor twee voorgerechten waar kok Klaas zijn liefde voor het spelen met vis in kwijt kan.
Na de helft van de salade met sappige coquilles en super zachte malse licht gebakken boudin noir verorberd te hebben ruilde ik deze met mijn tafelgenoot tegen een mulfilet op een berg frisse groenten in een zilt badje.
Op aanraden van tafelgenoot gegaan voor de vaste vis op het menu.... Zeebaars met rozemarijn citroen en goddelijk zoute aardappeltjes.
Wat een verrassing, een hele zeebaars lag in een mooie krul op mijn bord, perfect gegaard, op diverse plekken doorstoken met takjes rozemarijn, zijn kop rustend op een halve citroen... Yummie
Doordat je zelf aan het fileren bent eet je met zoveel rust en aandacht, na elke hap komt er meer en meer smaak vrij, prachtig gerecht!
Gelukkig en voldaan blijf ik nieuwsgierig naar het lente gerecht: Asperges met kabeljauw ansjovis en gepocheerd ei..... Hmmmmm
De warme bediening en de gezellige nazit gaf dit kado extra glans. Bedankt!
Mark V.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
Het was heel lekker. De bediening was sympathiek. De Tarbot en de Zwaardvis waren goed klaargemaakt. Het restaurantzat bijna vol op zaterdagavond.
Coenvanderveer .
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
Met een groep van 4 internationale collega's zaterdagavond heerlijk gegeten.
Klein restaurant vlak bij Scheepvaartmuseum maar zeer zeker de moeite waard.
Vooraf salade met st Jacobsschelpen die perfect waren daarna schelvisfilet met tuinbonen en puree en als nagerecht Hollandse Kazen. Iedereen was dolenthousiast.
Mlbaten .
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2016
Vanavond heerlijk gegeten bij Klaas in 1Vis2Vis. Het was voortreffelijk! De ceviche was spannend met lemon en koriander, het hoofdgerecht perfect in smaak, hoeveelheid en uiterlijk. Het mooi opgemaakte dessert bestaande uit een uitstekende panna cotta maakte het menu helemaal af. Het kleine restaurant met vriendelijke bediening en buitengewoon lekker eten verdient door velen bezocht te worden en bekend te zijn bij allen die verfijnde combinaties en stijlvol gecombineerde verse producten waarderen. Wonderwel is de prijs voor het hele menu slechts €29.50. Er wordt ook een hele goede witte Rioja als huiswijn geschonken. Als grote liefhebber van uit eten gaan prijs ik vanwege de uitstekende kwaliteit een ieder dit restaurant aan.
Hansdenijs .
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Aardig restaurant, maar geen aanrader. Veel te lang gewacht op eten, rekening. Wel een uur voordat het hoofdgerecht kwam, geen excuses, niks. Het eten is behoorlijk maar het is geen grote kok. De griet als hoofdgerecht was fantasieloos klaargemaakt.
DavidH .
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2016
We waren de enigen die kwamen eten deze avond. Het weer was ook nogal slecht.
Er werd dus privé voor ons gekookt. Van wachttijden was dan ook geen sprake. Eten was overall prima in orde. Vooral de zeebaars uit de oven van mijn tafelgenoot was erg goed: net gaar en daardoor erg smakelijk. Griet met Hollandaise was degelijk, niet spectaculair. Begeleidende groenten waren ook net gaar, een beetje op het randje. Al met al prima visrestaurantje.
Andre B.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
We konden gewoon binnenlopen in dit knusse visrestaurant met een uiterst vriendelijke bediening en een prima chef achter de kachel. Het 3-gangen menu was voortreffelijk, de vis had een uitstekende beet. Vooral het hoofdgerecht met snoekbaars en spekjes(!) en posteleinstamppot was heerlijk. Verschillende goede, open witte wijnen. Prijs-kwaliteitsverhouding is uitstekend.
Willem_kraan .
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2015
Gereserveerd en ca. 18:30 als eerste (3) klanten gearriveerd vlak na 'de bediening', die even later uit eigen beweging het muziekgeluidsnivo verlaagde naar prettig. Wat later arriveerden meer gasten, maar het bleef heerlijk rustig. De kaart heeft naast vis één vleesgerecht. Het menu van de week is ons prima bevallen: de schuimige vissoep was een heel plezierige verrassing, de kabeljauw was perfect zoals het hoort, gecombineerd met verrassende smaakjes en voortreffelijk bereide groenten (al was de portie aan de kleine kant). De begeleidende patatas a lo pobre waren een heerlijke vervanger van saaie frites en konden het gevoeglijk zonder mayonaise stellen.
Het meisje dat bediende bleek ook verder heel attent, vroeg bijv. ook naar het gewenste tempo van vervolggerechten en meldde van tevoren welk gerecht van de kaart niet geleverd kon worden, en was niet opdringerig.
We hebben dus gewoon zeer genoten in dit verder onpretentieus ingerichte kleine restaurant, gezeten aan de ronde tafel voor het raam met heerlijk uitzicht over het water van de gracht Voor herhaling vatbaar dus: waar voor je geld.
Mrtzoetelief .
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2015
Top!! Kraakverse stevige Tarbot, prima garnituren en vers getikte Hollandaise saus , lekkere chardonnay.
Bediening vriendelijk, doch laat hier en daar wat steekjes vallen. Lege glazen worden niet gevuld en bestek dat men niet nodig heeft, blijft liggen.
Voor de rest een aanrader!!
Jenny_H .
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2015
Heerlijke verse vis. Vrij grote stukken en de borden zien er bij het serveren mooi uit. Het restaurant ziet er uit als een soort huiskamer, simpel ingericht met een krakende vloer en heeft een prettige sfeer. Bediening was zeer vriendelijk en professioneel. Zeker een aanrader!
Mries .
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2015
Gisteravond een hele fijne avond gehad bij eenvistweevis. De sfeer was goed, een rumoerig maar erg gezellig! We hebben met zijn tweetjes heerlijk gegeten. De gerookte zalm met asperges is echt een aanrader! De bediening was ook super, goede kennis van wijn. We gaan hier zeker terug komen.

Gegeten op: 22 april 2015
Eswidde1 .
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2015
Heerlijk gegeten; prachtig opgemaakt en fantastisch van smaak.
Erg betaalbare en goede witte huiswijn
Leuke muziek op de achtergrond. ; en verder een rustige en gemoedelijke sfeer.