Ecole Amsterdam

• Af te huren , Engels gesproken , Terras
7,1
MartijnTh .
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
De ontvangst was hartelijk en de nieuwe inrichting (april 2016) strak, modern en ook gezellig. De gerechten komen in een goed tempo. De voorgerechten (steak tartare en vitello tonato) waren prima, alleen iets te koud; die hadden iets eerder uit de koeling gemoeten. De hoofdgerechten (hele dorade en herst stoofpotje) waren vol van smaak en heerlijk. De nagerechten (NYC cheececake met bloedsinaasappel ijs en creme brulee) waren lekker. We hadden een flesje grenache rose erbij; goed van smaak maar een beetje een koppijn-wijn. De prijs kwaliteit verhouding is redelijk; het eten is meer dan prima, maar voor een driegangenmenu zit je al snel op 40 euro. Voor een Frans eetcafe had ik wel een betere wijnkaart verwacht; die was aan de 'goedkope' kant met o.a. een Franse Merlot, een Argentijnse Malbec en een Chileense Cabernet Sauvignon erg voorspelbaar en geen goede wijnen.
Stadsmeisje .
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Het was jammer genoeg niet erg druk en daardoor heb je snel het eten op tafel.
De côte de boeuf vonden wij tricky om te bestellen want afgelopen zomer hebben wij een heerlijke côte de boeuf gegeten bij le refuge in Gérardmer. We waren bang dat deze in Ecole zou teleurstellen maar niets was minder waar. Een heerlijk sappige en malse côte de boeuf. We waanden ons weer in la douce France!
Laura D.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2016
Ontvangst en bediening was erg goed. Eten was niets mis mee, maar niet bijzonder. Deel van de locatie was afgesloten, gewoon te groot.
Bo V.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2016
Wij hadden gereserveerd voor 6personen 15 november, wij hadden ons hier erg op verheugd. Helaas duurde het niet lang of het leuke eten was al weer verdwenen.
Toen we aankwamen bij het restaurant (na al een aantal keer gebeld te hebben) bleek het gesloten te zijn!
Zonder enig laten weten van gesloten zijn of wat dan ook
Erg onprofessioneel.

Als je op de dinsdag gesloten bent normaal ( als dit het geval is?) dan hoor je niet de albertheijn actie open te zetten op deze dag.
Of waf de reden ook zijn mag.

Wij zijn erg teleurgesteld bij dit restaurant erg jammer, want het zag er gezellig en lekker uit.
DCB .
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
De helft van het restaurant was helaas donker en afgesloten vanwege lekkage. Dit maakte het restaurant minder sfeervol. Het eten was prima, verschilde per gerecht. De hamburger was erg lekker, het stoofvlees was wat flauw.
Bediening was vriendelijk.
Gerard V.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
Het is een groot restaurant waarvan de helft niet gebruikt wordt. Hier is de verlichting niet aan en dat oogt alsof er onvoldoende belangstelling is om hier te eten. De kaart is beperkt, maar de kwaliteit van de gerechten is goed .
Alleen de frites is een keer terug gegooid in het vet, waardoor die niet lekker was. De bediening is aardig en attent.
De inrichting van het restaurant is duidelijk gedateerd. Zo werden restaurants 20 jaar geleden ingericht, het mag verbouwd worden.
Smaakje7 .
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Geen geweldige keuken. De truffelmayo is mayonaise zonder ook maar enige truffelsmaak, en bij de mosselen had je mazzel als er eentje gaar was. Voor de prijs, trouwens heel voordelig, kun je ook lekkerder en beter eten. Overigens was het personeel wel heel vriendelijk en behulpzaam
Nina K.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2016
Tweede keer dat ik dit restaurant bezocht. Eerste keer was op het terras en waren wij blij verrast. Nu binnen gegeten en hier viel de service een beetje tegen. Het eten is lekker, de prijs is oke en het personeel is vriendelijke. Wij hebben echt ons best moeten doen een ober te vinden om een nieuw drankje te mogen bestellen. Dat vind ik jammer. Steak tartaar is een aanrader!
Petra K.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2016
Prima restaurant prima bediening en vooral erg lekker gegeten! We vonden alleen dat we lang moesten wachten tussen de gerechten in. Al met al zeker een aanrader!
Johanna Z.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2016
Vriendelijk personeel. Goed eten. Sfeer is goed. Prijs/kwaliteit verhouding is redelijk tot duur. Met de ah bon is het ideaal. Gezellige avond gehad.
Milla D.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2016
Totaal niet wat ik had gehoopt aan te treffen, na leuke recensies te hebben gelezen. Hoewel tent leuk is ingericht was het te leeg en te rustig om gezellig te zijn. Bediening was traag (ook al waren ze met veel). Het hoofdgerecht, een risotto van dagmenu was echt zwaar teleurstellend, waterig en zonder smaak. Mijn vriendin en ik waren allebei van mening dat we dat zelf beter konden maken.

Ook betreft de AH spaaractie was het niet de moeiete waard - 1 gerechtje korting p.p op het drie gangen menu. Dus dat is dan je dessert, en scheelt 5-10 euro...

Wij zijn dus na 2 hoofdgerechtjes opgestapt - geen korting want geen drie gerechetn - maar wel gelukkig een leuker eind van de avond in een ander restaurantje in de pijp.
Diederick S.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2016
Leuk restaurant, goeie proks kwaliteit, gewoon van het normale menu kunnen kiezen en goeie service. Aanrader om hier naar toe te gaan
Vivianharbers .
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2016
Heerlijk gegeten, goede porties. Prima voorgerechten (een aantrekkelijke steak tartaar en gewoon een goede carpaccio). Hoofdgerechten gekozen voor de linguine carbonara en de risotto. Erg van genoten. Nagerechten ook prima. Vriendelijke en goede service.
Patty S.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2016
De bediening was erg gezellig en vriendelijk. Met de AH-bon hebben we genoten van drie gangen. Het eten werd geserveerd in normale porties en was allemaal goed op smaak. Vooral de stoof is een aanrader en was zalig. De wijn maakt het diner redelijk prijzig.
A.vanmeijl .
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Het was een zeer geslaagde avond bij ecole!! Een gezellige sfeer met een mooi decor op loopafstand van het centrum. De bediening was fantastisch!! Het eten was lekker, de voorgerechten waren groot genoeg en de hoofdgerechten al helemaal. De mosselen waren lekker en vooral de dikke friet daar bij! Kortom super avondje gehad en zeker een aanrader!
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2016
Ecole is een charmante brasserie met sympathieke bediening en een prima kaart. Goeie plek om in Franse sferen ongedwongen een niets-mis-mee-maal te nuttigen. Staat op mijn lijstje van restaurants om naar terug te keren.
Lonnekea .
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2016
De kaart ziet er echt super lekker uit en ze hebben ook veel verschillende biertjes. Vooraf de Carpaccio was erg lekker, maar niet heel veel. Vervolgens als hoofdgerecht de steak met friet en salade. De salade moest ik delen met m'n gezelschap en het stuk vlees was niet erg groot, wel lekker van smaak. Daarentegen kregen we wel vee friet op het bord. Het toetje was gewoon prima. Echter heeft de bediening geen enkele keer gevraagd of we nog wat wilde drinken, wel vroegen ze regelmatig of het lekker was..
Maurice R.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Via de Ahrestaurant aktie had ik Ecole gevonden.. Al eerder gehoord dat je er lekker kon eten .. Dus heb gistermiddag gereserveerd. Rond 1800/1815uur arriveerden we bij het restaurant waar we ons buiten op het terras nestelden. We werden ontvangen door een hele aardige en vriendelijke mevrouw doe zich later voorstelde met de naam Chantal. Ze deed haar werk vanaf het begin tot einde ontzettend professioneel. We wilden graag een flesje witte wijn maar konden geen keuze maken dus konden we eerst 3 voorproeven tot we een keuze konden maken en het werd de smakelijke chardonnay. Het voorgerecht voor mij de de steak tartaar en m'n met gezel de carpaccio waren lekker en gaven al vroeg aan dat we rustig wilden dineren, dat was geen probleem dus daarna nog brood met smeerseltjes genomen en uiteindelijk 20 minuten erna het hoofdgerecht gevraagd we hadden besteld Cote de Boeuf met eigen gemaakt friet en kregen daar salade bij..
De Boeuf was lekker maar er zat naar onze mening veeeel te veel zwoerd aan en iets te weinig vlees.. De eigen gemaakte frietjes waren heerlijk alleen de salade had meer weg van bakje konijnenvoer met tafelzuur erin verwerkt.. Toen deze werd uitgeruimd door de eigenaar van het restaurant. En wij na de vraag : of het had gesmaakt onze ongenoegen uitte op de Boeuf ging deze meteen in verdediging. Dat het altijd zo vet was .. Vonden zijn reactie erg vreemd.. Hij had het na onze mening anders en beter kunnen zeggen maar goed .. Daarna nog rustig even onder het genot van het wijntje verder gepraat en uiteindelijk het nagerecht gevraagd.. De Crème Brûlée.. voor mij het toppunt van het diner..
De crème was van eigen gemaakte vanillecream gemaakt al vond ik hem wel iets te dun maar het kon de pret niet drukken het krokante suiker laagje was subliem. Na deze laatste gang hebben we nog een latte en capuchino genomen met een overheerlijke boterkoekje.. Ik zou zeggen maak daar een apart nagerecht van !!! Deze was echt heerlijk..
Na te hebben afgerekend met kleine fooi zijn we goed gemutst naar huis gegaan.. Bedankt aan Chantal je was een fantastische host.. Ik kom zeker eens terug maar zal dan wel andere keuzes maken qua eten
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Ecole in Amsterdam is een echte aanrader. We hebben heerlijk gegeten en de bediening was ook bijzonder. We kunnen het iedereen aanraden!
Marieke V.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2016
Lekker gegeten buiten op een zomeravond met een groep vriendinnen. De steak tartaar is een aanrader! Daarna de Cote de boeuf welke ook erg mals was en als dessert een creme brulee. De bediening was vriendelijk maar de tijd tussen de gangen was behoorlijk lang.