Meer informatie over restaurant Echt Alkmaar

Kan beter

Jouw recensie over het restaurant Echt Alkmaar

alida V.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2017
Bij Echt word vriendelijk begroet bij binnenkomst. Het is mooi ingericht met knusse zit hoekjes. Wij hebben genoten van het ontbijt. Zeker een aanrader!
Marianne .
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2017
Op zaterdagochtend hier ontbeten. Vrij simpel ontbijt. Cappuccino is goed. Afrekenen wilde ik met een cadeaubon van 40 euro, gekregen van alle kinderen van mijn klas. Maar helaas... er wordt hooguit 5 euro retour gegeven. Het bestede bedrag willen ze niet er af trekken en noteren. Dat is simpel verdiend!!! Mijn advies: Koop hier NOOIT een cadeaubon voor een hoog bedrag, doe bijvoorbeeld 4 x 10 euro of ga naar een zaak waar ze niet zo moeilijk doen.
Michiel W.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2017
Ik was een fan van Echt Alkmaar, maar die liefde is bekoeld. Had een Buddha Bowl. De portie zalm op het kleine kommetje was klein. Ik ben geen grote eter maar moest na deze lunch ergens anders gaan eten. Voor de prijs, niet redelijk. Mij zie je niet terug hier.
h B.
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2017
Helaas wisselende ervaringen tot nu toe. Het eten is eigenlijk altijd prima. Alleen de bediening laat het soms erg afweten. Afgelopen week weer geweest, het was heerlijk weer dus ik zat net als nog een aantal mensen voor op het terras. Na een tijdje wachten zelf naar binnen gelopen om te bestellen. Binnen zatten twee tafels dus aan de drukte kan het niet hebben gelegen. Er kon geen goede middag vanaf. Toen ik me koffie kreeg was deze niet goed gezet waardoor je een bitter/verbrande smaak proefde. Daarbij een taartje waar je 4,25 voor betaald, persoonlijk vind ik dat je er wel iets meer voor mag doen als alleen een klein puntje taart op een groot wit bordje. De smaak van de taart was wel heerlijk. Eigenlijk wou ik een nieuwe koffie bestellen en misschien nog een klein hapje maar omdat er wederom niet buiten kwam gedurende een langere tijd ben ik binnen gaan afrekenen. Hier werd niet gevraagd of het naar wens was. Zonde jullie hadden meer kunnen verkopen en tevens ook nog opbouwende kritiek kunnen krijgen ivm de koffie. Zelf werk ik al 10 jaar als bedrijfsleider in een restaurant en ik begrijp heel goed dat het hard werken is en niet alle gasten even makkelijk zijn. Maar de basis als goedemiddag, alles naar wens en je gezicht goed laten zien zodat een gast een welkom gevoel heeft en je meer kan verkopen, dat moet ieder horeca bedrijf groot of klein kunnen neerzetten.
D. D.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2017
Gezellig restaurant met een leuke kinderen hoek. Helaas blijkt deze er voor de sier te staan!! Zodra de kinderen hier gezellig spelen worden zij door de eigenaar gevraagd stil te zijn en het liefst geen geluid te maken. Erg Janmer....want op de site staat dat kinderen hier met hartenlust kunnen spelen. Praktijk blijkt helaas anders te zijn. Laat je dus niet misleiden door de aanwezigheid van de kinderhoek. Stiekem zijn kinderen niet welkom. Als je zonder kinderen heen gaat prima tent..
Miranda D.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2016
Samen met vriendin genoten van een heerlijke lunch en een goed gesprek. Zij nam de club sandwich en ik de aubergine kroketjes, en hebben uiteraard van elkaar een stukje geproefd. Het was allebei smullen geblazen. Ook de drankjes; speciale winterthee (met munt en kaneel (wij zonder steranijs)), gezonde sapjes en het gratis water (munt en citroen) voldeden aan alle verwachtingen.
We zaten in een rustig hoekje waardoor we ontspannen persoonlijke dingen konden bespreken.
Enige minpuntje zijn de wc's; ontzettend klein en geen plek op je tas/jas op te hangen.
Alles bij elkaar: absolute aanrader voor een lunchstop in Alkmaar!
Elle G.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2015
Duurzaamheid staat hier hoog in het vaandel. Eten van dichtbij, mooi concept. Verrassende vegetarische gerechten op de kaart. Lekkere koffie. De huisgemaakte taartjes zijn heerlijk maar machtig. Als je al geluncht hebt, kun je er beter eentje delen.
Marianne H.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2015
Nieuwsgierig geworden na wat jubelende stukjes gelezen te hebben over Echt een paar weekjes geleden met mijn lief vanuit woonplaats Amsterdam naar Alkmaar getogen. Bij binnenkomst voelde het meteen goed. We namen een fijn plaatsje aan het raam in het halfvolle zonnig ingerichte restaurant en werden snel, goed en bijzonder vriendelijk geholpen door een serveerster die haar vak verstond. Net dat beetje méér! We hadden de Bombay sandwich en de kalfskroketjes en man man man, kan ik die eerste niet vergeten, die kalfskroketjes... Als dat maar geen verslaving wordt. Anders zullen we naar Alkmaar moeten verhuizen. De thee en cappuccino waren lekker, goeie echte bakkies, maar de cheesecake en worteltaart. Hou op! De lekkerste ever! Vandaag, op mijn verjaardag had ik dus besloten om juist daar een high tea te nuttigen. En viel dat tegen? Ben je gek! Alles weer meer dan verrukkelijk! De bediening weer een en al spontane hartelijkheid en omdat ze opgevangen hadden dat ik jarig was... zat er als verrassing speciaal voor mij weer zo'n heerlijk broodje kalfskroket bij. 'Omdat ik die zo lekker vond', zei ze!
E _.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2015
Het eten bij Echt is echt wel in orde. Erg lekkere kalfskroket, goede zalm. Het is wel jammer dat de melk smaakt naar houdbare melk, je verwacht iets meer als er staat dat ze de zuivel uit de buurt halen bij een zorgboerderij.
Het is er wel snel luidruchtig, door de inrichting galmt het nogal snel door. Er was een groepje dames wat nogal enthousiast was, maar dat is natuurlijk een momentopname.
Laura M.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2015
Altijd lekker om even te ontbijten of lunchen. De sapjes worden vers geperst, de taarten zijn home-made, superlekkere koffie's en vriendelijke bediening. Ikzelf vind de zelfgemaakte aubergine kroketjes op zuurdesembrood met een dragon/aioli dip en de zelfgemaakte worteltaart het lekkerst. Ik kom hier dus ook geregeld terug.
Rick V.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2015
Via goede recensies hier beland. Goed gegeten, ook lekkere en verrassende vegetarische opties, dus niet de zoveelste soja burgers. Vriendelijke bediening en geen probleem als je om kraanwater vraagt. Einde van de ochtend een klein hapje gegeten en 's middags buiten gezeten. Binnen was het voor ons namelijk iets te luidruchtig. Je moet dan ook wel van kinderen houden. Buiten plek zat en in het zonnetje was het zeer goed vertoeven.
hihik .
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2015
Met zijn tweeen een ontbijt voor twee genomen. Je krijgt hier "echt" waar voor je geld. Het was goed verzorgd en heerlijk. Je merkt dat hier goede producten worden gebruikt. Een echte aanrader.
Sanna S.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2015
Enn fijne zaak met een uitstekende keuken en bediening, goede keuze en combinatie van ingredienten, originele kaart en heerlijke broodjes, we hebben een heerlijke lunch gehad!!!
Miranda D.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2015
Een oase van rust, midden in de stad. Met heerlijke (vegetarische) lunchgerechten en sapjes/thee/koffie/smoothies. Mijn aubergine-kroketten waren nog n beetje vrieskoud van binnen, toen ze kwamen vragen hoe het smaakte, namen ze mijn bord meteen weer mee en kreeg ik niet veel later een compleet nieuw opgemaakt bord met lekker warme smakelijke kroketten! Top!
KeesN66 .
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2015
Weekeinde Alkmaar met gezin achter de rug. Twee keer lunch genoten bij Echt Alkmaar. Was genieten (daarom ook 2 keer). Auberginekroketten, sandwich vega, allemaal heerlijk en bediening ontzettend goed. Complimenten aan iedereen.

Kees en Ernestine
Dewi O.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2014
Een leuke tent om te ontbijten of lunchen in Alkmaar. De sfeer is er prettig en de inrichting is heel erg mooi en verzorgd. Het personeel is er zeer vriendelijk.

Je kunt er terecht voor lekkere (vega) broodjes, salades maar ook yoghurt met granola, allerlei sapjes en heerlijke verse thee. Het brood komt van de bakker ernaast en is heerlijk en vers.

Een van mijn favorieten is het broodje falafel! Echt is een heerlijke plek om pure producten te eten.
kirstenpancras .
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2014
Ontbijt, lunch, koffie of thee met wat lekkers... alles is bij ECHT even lekker!! Het is elke keer weer op en top genieten! Ook de high tea is een echte aanrader, óók als je tarwevrij of glutenvrij wilt!! Super leuke kaart met voor iedereen wat lekkers.
Daniel G.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2014
Leuke sfeer met erg vriendelijke bediening. Originele kaart met zeker voor vegetariërs originele gerechten. Speelhoek voor kinderen is ook een succes!
Zipp .
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2014
Heb hier twee keer geluncht en meerdere keren taart afgehaald.
Hun gebak is een echte aanrader, vooral de carrot cake.

Echt ziet er gezellig uit, heeft een verzorgd en licht interieur.
Wel is hun terras helaas wat klein, de tafeltjes zitten erg dicht op elkaar.
(ligt er ook een beetje aan hoe gezellig je buurman/vrouw is)

Als je gezond en lekker wilt eten kan je goed bij Echt terecht.
Je kan hier een lekker broodje eten, maar bijvoorbeeld ook een groentesapje bestellen.
Het enige nadeel vond ik de bediening. Je wordt vriendelijk geholpen,
maar het duurde elke keer heel lang voordat ik werd geholpen. Ze letten gewoon echt
niet goed op. Vervolgens duurde het ook erg lang voordat we ons eten kregen (terwijl
het echt niet zo heel druk was). Vergaten ze ook nog eens mijn drinken en kregen we de
eerste keer niet tegelijkertijd onze gerechten.
Wat ik vooral vervelend vond was dat elke keer als ik aan het wachten was om geholpen te worden
was het personeel of met elkaar aan het praten of met 'vrienden op het terras' erg storend.

Maar Echt is dus een leuke tent met lekker en gezond eten. Alleen kan de bediening dus wat beter.

Aurora4ever .
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2014
Gezellig, hip en kindvriendelijk! Onze kleuter kon lekker in het speelkeukentje spelen en wij konden genieten van koffie en gebak. Espresso macchiato en Hazelnut latte waren lekker. We hebben genoten van het gebak. Je proefde dat het met veel aandacht was gemaakt. We hadden een appelgebak en cheesecake, heerlijk met echte vanille gemaakt.