Eau de Vie

Maasstraat 18 1078 Amsterdam Nederland Kaart
31-206629588

Over het restaurant Eau de Vie

Culinair genieten in de Rivierenbuurt

Zacht licht, hoogpolig tapijt, mooi gedekte tafels; Eau de Vie in de Rivierenbuurt heeft een chique uitstraling en je zit er heerlijk. Geniet van verfijnde gerechten, prachtig gepresenteerd en heerlijk van smaak. De attente bediening adviseert je graag het perfecte glas wijn voor een heerlijke wijn-spijscombinatie. Een lunch of diner die je echt niet snel zult vergeten.

Meer informatie over restaurant Eau de Vie

Maandag t/m Zondag

Gerry A.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Vooraf een amuse zag er leuk en lekker uit, de voorgerechten kleine kunst stukjes, hoofdgerecht top heerlijke jus en kaasplankje toe heerlijk. Ook vriendelijke bediening die het wel druk had in zijn eentje ivm ziekte maar hij deed het top om de gasten te helpen, kortom een heerlijke avond gehad
ellasmith95 .
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2017
Het eten was erg lekker, het vlees heel erg mals en de bediening top. Het was echter niet een hele bijzondere ervarong. Het was klein maar goed ingericht. Ik zou het zeker aanraden.
Willy D.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
Voor mijn vriendin en mij was dit de eerste keer dat wij daar dineerden. We hebben heerlijk gegeten. Alles was perfect. Wat betreft reserverings-systeem: geen opmerkingen.
Dick G.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2017
Vriendelijke ontvangst, mooi tafeltje. Voorgerecht cassolette met coquilles en kreeft was heel lekker. Daarna hoofdgerechten met diamanthaas en lamsbout, ook heel goed. Dan nog een kaasplankje met goede, gevarieerde kazen. Alles bij elkaar een goed restaurant, een aanrader!
Marjolein H.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2017
Eau de Vie pretendeert iets wat het niet waar maakt. Keuken en bediening waren onderbemand. De te dure wijn niet op de juiste temperatuur. Zonde, want je proeft dat er een goeie kok staat.
Marjolein H.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2017
Dit restaurant pretenteert meer dan het waarmaakt. Zowel de keuken als de bediening is onderbemand. Gevolg is te lange wachttijd en overgare stukken in het eten. Zonde, want je proeft dat er een goede kok in de keuken staat. Een indrukwekkende, maar veel te dure wijnkaart maakt dit plaatje compleet: bij bestelling van een fles wijn bleek deze niet op temperatuur en uit een ander jaartal dan op de kaart stond.
Johan2Richard .
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
We hebben hier vaker gegeten, ook met onze zoon. De gerechten zijn zowel toegankelijk als verfijnd en, nog belangrijker, erg lekker. Enige punt van kritiek is de relatief lange wachttijd. Ondanks de drukke zaterdagavond is er maar 1 ober en de keukenbezetting lijkt ook niet heel uitgebreid. Die ober/gastheer doet trouwens zijn werk heel goed: hij is vriendelijk en gastvrij. Maar daardoor duurt het wachten net iets langer dan prettig is.
fwoolthuis W.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2016
Het eten was goed, viel niets op aan te merken, maar wel op het feit dat ze via de drank grof hun winst willen halen. Water is niet uit de kraan te verkrijgen, kost dus al 6 euro. Huiswijn is per glas ook al redelijk aan de prijs en staat heel handig voor de uitbater niet op de wijnkaart. Wij prijzen de huiswijn en bestellen een fles en krijgen dan een duurdere uitgave, want die staat wel op de wijnkaart. Als wij protesteren, zegt de over dat de fles al open is, dus jammer voor ons. Dus ondanks goed eten, een nare nasmaak, zeker name hoge rekening, want wijnen zijn hoger geprijsd dan in andere restaurants van die prijsklasse qua eten.
Marietje2010 D.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
De evaluatie is duidelijk te hoog. De wijnen zijn heel goed. De bediening past niet bij de klasse, je verwacht meer stijl. Hoofdgerecht, wild zwijn, was droog en taai. Ambiance prima.
Wij gaan de volgende keer ergens anders.
Marietje2010 D.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2016
de ober was duidelijk moe, zou een cursus etiquette kunnen gebruiken.
De everzwijn was droog, zeer teleurstellend.
wijn heel goed, voorgerecht idem dito.
Annama1 V.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
Hoe kan marietje 2 op 9 december gaan eten en ze vindt het slecht dan gaat ze op 10 december weer eten en geeft weer een slechte recensie.
Onbegrijpelijk het is een geweldig restaurant, heerlijk eten, een fantastische gastheerl
Wij komen er al jaren regelmatig en genieten elke keer, we hebben nog nooit een slechte ervaring gehad, en genoten van het heerlijke eten. Annama1
Gerda S.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2016
Fantastisch gegeten bij Eau de Vie: alle gerechten waren even heerlijk. Nog nooit zo'n lekker wild zwijn gehad. Het wijnadvies was goed. De bediening was zeer attent. Kortom: wij hebben genoten.
Larissa C.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2016
Eten was heerlijk, vooraf eenden rilette en gerookte eendenborst, als hoofdgerecht wild zwijnhaas met een pepersaus en heerlijk groente en als dessert een creme brulee, beetje chocolade mousse en de lekkerste cheesecake die ik ooit gehad heb! Flessen wijn zijn in verhouding duur, begint vanaf € 35 per fles, maar wijn is wel erg lekker.
annemietijssen .
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Genoten van 3-gangen menu, met name het hoofdgerecht (kabeljauw). Mooie presentaties op de borden.
Bediening correct en vriendelijk.
schrikbeest .
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Heerlijke klassiek franse keuken! de maitre bedient je zeer hoffelijk en helpt je zonodig bij het uitzoeken van een passende wijn bij elk gerecht. Prijs/kwaliteit verhouding is perfect!
Adrienne V.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2016
prima gegeten echt weer even anders, heerlijke ambiance, heerlijke wijn, zeker voor herhaling vatbaar.
wel prijzig maar het is het zeker waard.
Ilonka B.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Genoten van een avond met vrienden in dit fijne restaurant. Heerlijk eten. Bediening precies goed. Rustige ambiance. Goede wijn. Verwennerij waar wij met ons drukke intensieve leven behoefte aan hadden.
Alexander V.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2016
Voorgerecht was een aubergine combinatie die niet erg bij ons in de smaak viel. Lamsbout was daarentegen goed en mooi roze. Gastheer is vriendelijk en servicegericht.
Klaus A.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2016
Prachtig gegeten ivm Social Deal. 5 gangen verrassings menu. Qualiteit van eten en wijnen was top, de service aangenaam maar niet "over the top". Het interieur was ook leuk. rondom een fijne avond gehad. Prijs-Qualiteit was super aangezien de 50% deal.
Parelmoer .
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2016
Met 2 personen hier gegeten. Was mooie avond, dus buiten gezeten. Wilden eigenlijk binnen (drukke straat/stoplichten), maar daar was het erg warm/benauwd.
Geen karaf water op verzoek ("omdat we daaraan niet doen") lang wachten op broodjes bij amuse, ("zitten nog in de oven") voorgerecht met suppl. besteld was geen giller, diamanthaas wel erg lekker! Geschonken wijnen niet bijzonder. Jammer dat bestelde thee i.p.v. dessert apart op de rekening komt ("daaraan doen we niet"). Hoefden AH-kaart niet in te leveren...