Eau de Vie

Maasstraat 18 1078 Amsterdam Nederland Kaart
31-206629588

Over restaurant Eau de Vie

Culinair genieten in de Rivierenbuurt

Zacht licht, hoogpolig tapijt, mooi gedekte tafels; Eau de Vie in de Rivierenbuurt heeft een chique uitstraling en je zit er heerlijk. Geniet van verfijnde gerechten, prachtig gepresenteerd en heerlijk van smaak. De attente bediening adviseert je graag het perfecte glas wijn voor een heerlijke wijn-spijscombinatie. Een lunch of diner die je echt niet snel zult vergeten.

Meer informatie over restaurant Eau de Vie

Maandag t/m Zondag

Eten8/10
Service8,1/10
Decor7,9/10
Klaus A. Expertproever (8 recensies) 9,5 /10
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2016
Prachtig gegeten ivm Social Deal. 5 gangen verrassings menu. Qualiteit van eten en wijnen was top, de service aangenaam maar niet "over the top". Het interieur was ook leuk. rondom een fijne avond gehad. Prijs-Qualiteit was super aangezien de 50% deal.
Parelmoer . Fijnproever (3 recensies) 6,5 /10
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2016
Met 2 personen hier gegeten. Was mooie avond, dus buiten gezeten. Wilden eigenlijk binnen (drukke straat/stoplichten), maar daar was het erg warm/benauwd.
Geen karaf water op verzoek ("omdat we daaraan niet doen") lang wachten op broodjes bij amuse, ("zitten nog in de oven") voorgerecht met suppl. besteld was geen giller, diamanthaas wel erg lekker! Geschonken wijnen niet bijzonder. Jammer dat bestelde thee i.p.v. dessert apart op de rekening komt ("daaraan doen we niet"). Hoefden AH-kaart niet in te leveren...
Gerard V. Meesterproever (10 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2016
Eau de Vie is een goed restaurant met aardige bediening. Het eten is goed bereid en verzorgd. Wij hadden lamsbout met honing en tijm die erg goed was klaargemaakt, rose. Jammer was wel dat de honing/tijm zo overheersend is dat je niet meer proeft dat je lamsvlees eet.
Het is overigens ook te warm in het restaurant, men moet iets aan het klimaat doen.
Wisse.schellevis . Proever (1 recensie) 4,8 /10
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2016
Ontvangst was prima, prima tafel en er werd direct gevraagd wat wij wilde drinken. So far so good. Vervolgens duurde het erg lang voordat de kaart werd gegeven en werd onze rode wijn bijna omgestoten door de bediening. Vervolgens kregen wij twee keer dezelfde amuse aangeboden door twee verschillende personen. Na het voorgerecht werd onze fles water weg gehaald terwijl deze nog half vol was. Nadat wij dit aangaven kregen we een nieuwe fles, dat was keurig opgelost. De tafel naast ons (ook twee gasten) kreeg een vervangend hoofdgerecht want het bestelde gerecht was 'op', wij hadden het zelfde gerecht besteld maar kregen wel weer gewoon het bestelde gerecht want 'er was toch nog wat gevonden'. Het wachten op het hoofdgerecht duurde erg lang. Nadat het dessert besteld was kwamen ze met de boodschap dat de oven stuk was dus dat het merendeel van de gerechten niet meer kon worden geserveerd. Vervolgens gingen het voltallige personeel buiten staan roken terwijl wij als enige nog binnen zaten. Bij het opmaken van de rekening gaven wij aan teleurgesteld te zijn in het dessert en vonden dat het restaurant wel iets had mogen aanbieden (drankje, koffie etc) waarop de opmerking 'daar gaan we niet aan beginnen, u heeft toch al een mooie deal' werd gemaakt. Als men vindt dat de AH-actie een te goede 'deal' is dan moet je er als restaurant niet aan mee doen. Het idee is juist om je restaurant beschikbaar te maken voor iedereen en ervoor te zorgen dat gasten na een leuke ervaring terugkomen.
Beste heer
Jammer dat u zo teleurgesteld bent over afgelopen vrijdag.
Wat ons betreft vinden wij uw reactie volstrekt niet op zijn plaats.
De medewerkers bediening hebben goed de kleine problemen opgelost en dat voor U niet genoeg geweest is dan is dat spijtig.
Wat betreft de rekening vinden wij de vraag om nog een oude port van het huis te krijgen iets aan de overdreven kant aangezien de AH actie natuurlijk al een goede deal is.
''voor niks gaat de zon op''
J D. Proever (1 recensie) 4 /10
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Het restaurant Eau de Vie heeft overwegend erg positieve recenties gekregen. Ik schrijf alleen een recentie als de ervaring erg boven of onder de verwachting is. Bij dit diner was het helaas het laatste:
We moesten meer dan een uur wachten tussen het (koude) voorgerecht en het hoofdgerecht. De vis was vrijwel rauw, de 2e keer iets minder. De vis lag met de huid naar boven op een sufgekookt groenteprutje. De lam was taai en voorzien van hetzelfde prutje. De borden waren ongeinspireerd opgemaakt, de gerechten hadden erg weinig smaak. We hebben het dessert maar overgeslagen en zijn weggegaan. Volgens mij was één van de twee koks afwezig. Dat kan gebeuren, maar probeer dan een andere oplossing te kiezen in plaats van de klanten de dupe te laten worden. Het restaurant heeft als compensatie alleen de fles water van de rekening afgehaald.
Toen ik deze recentie probeerde te schrijven was dat eerst niet mogelijk omdat het restaurant had aangegeven dat wij daar niet gegeten hadden. Tsja.
Vandijkadelaar . Expertproever (9 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Toch maar weer gebruik gemaakt van de AH restaurant aktie ( 2 voor de prijs van 1)
En natuurlijk weer naar ons favouriete restaurant Eau de Vie gegaan.
Prima ambiance, attente bediening ( ondanks volle bak) en, bijna vanzelfsprekend, perfect eten. Lekkere eendeborst ( of eendenborst?), frisse salade, smaakpupillen strelende lamsbout, zo rose gebakken als dat moet zijn en natuurlijk als afsluiting het dessert, waar niets mis mee was. Als tussendoortje een amuse en mooi bruin brood. Dat allemaal met een redelijk geprijsde Montepulciano maakte ons uitgaan helemaal geslaagd.

Armandowaage . Fijnproever (2 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
Mooie locatie, hebben buiten gezeten, gastheer was goed, aardig en correct zonder stijfjes te zijn, eten was voortreffelijk, prijs kwaliteit goed, iets aan de duurdere kant, maar was het waard .
BobenCo . Fijnproever (2 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
Een rustige avond in dit restaurant. En zo was ook onze ontvangst en bediening, rustig en bijzonder prettig. Geen haast en zeer gastvrij. Het eten was ronduit lekker evenals de aanbevolen wijn; er werd steeds precies op het juiste moment bijgeschonken. Ook het tempo van de gangen werd goed op ons afgestemd. Wat wil een mens nog meer?
Herman L. Fijnproever (2 recensies) 9,3 /10
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Wij hebben zondag 14 augustus 2016 weer in Eau de Vie, hoek Maasstraat, Churchilllaan gegeten. Dit keer met een AH-bon. Huub was de perfecte gastheer. Het was wederom zeer aangenaam vertoeven in dit gezellige kwaliteitsrestootje, ruime keuze, heerlijk vlees en vis, mooie voorgerechten in een zeer prettige ambiance. Wij komen zeker snel weer terug voor een smakelijke en gezellige avond. Daarnaast, of je nu met AH-bon komt of niet: een erg goede kwaliteit-prijs verhouding.
Niet alleen wij, maar ook onze mopshond ging voldaan naar huis.
Herman V. Expertproever (6 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Super lekker en een mooie keuze van menu's. lekker, smakelijk, gezellig, intiem, ruime keuze, goede locatie etc. en nog veel meer
Na20 . Proever (1 recensie) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Mooie gerechtjes,prettige bediening,mooie wijnkaart.
Kort en bondige samenvatting.
Meer is volgens mij voor een goed restaurant niet nodig.
Coortje . Fijnproever (2 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Gisteravond gegeten bij Eau de Vie in het kader van de AH-actie. Het eten was voortreffelijk, de bediening vriendelijk en adequaat. Het restaurant heeft een rustige uitstraling en een prettige sfeer. We komen zeker terug.
Di5np50 . Proever (1 recensie) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2016
De service was uitstekend. Een heerlijk voorgerecht, een verrukkelijk hoofdgerecht en een zalig nagerecht. Prima bijpassende wijnen. Een sfeervolle ambiance. Echt een aanrader
Susannehaandrikman . Proever (1 recensie) 4,5 /10
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
We zijn daar gaan eten met de AH actie - de bediening was goed maar het eten was slecht. Voorgerecht was koude aubergine met munt en blauwe kaas. Nou er zat geen blauwe kaas bij maar 2 blokjes oude kaas. Als hoofdgerecht hadden we de surf en turf- de garnalen waren geen gamba's zoals beschreven de groentes waren doorgekookt en 3 gefrituurde aardappelbolletjes. Het vlees was prima maar echt niet speciaal. Als toetje hadden we cheesecake en die smaakte alsof die al jaren in de koelkast had gestaan. Kortom bij alles had ik gevoel dat ik zelf beter had kunnen klaarmaken. En het geld dat ze ervoor vragen 36 Eur is echt belachelijk!
Catarinarobalo . Fijnproever (3 recensies) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2016
Super leuk restaurant met rustig buiten terras. Vriendelijk bediening en eten was heel erg lekker. Goede wijn!
Zeker doen.
Fyuen1974 . Proever (1 recensie) 6,3 /10
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2016
We zijn hier eerder geweest, etennus goed. Maar helaas zat er een haar in het eten van mijn vriendin, uiteraard de ober (misschien wel de eigenaar) bijgeroepen. De ober zei: wat vervelend en haalde het haar met zijn vinger van het bord! Minstens zou hij dat weg moeten halen met een schoon doek?! Het enige wat hij zei was dat ie dat door ging geven aan de keuken. Voor ons gevoel voor de show. Geen excuses, geen nieuw voorgerecht, geen compensatie! Mijn vriendin heeft het bord volledig laten staan. Daarna was er nog een incident geweest, reactie van de ober was ook niet over te spreken. Hij heeft ons daarna genegeerd, niet eens tussentijd gevraagd of we nog wat wilde bestellen, drinken! Dat er een haar in het eten is, kan gebeuren. Maar maak het dan goed met service!
Derek-K . Meesterproever (22 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2016
Gelukkig bleef het droog en konden we buiten op het terras aan de Maasstraat plaatsnemen. We kozen voor een viergangenmenu, die je zelf uit de kaart kunt samenstellen. Alle gerechten waren goed van smaak. Dit geldt ook voor de witte huiswijn, waarbij je kunt kiezen uit drie verschillende druifsoorten. Water in een karaf wordt niet geserveerd. Wil je water, dan moet je dus een fles bestellen. De bediening is vlot en vriendelijk. Water en wijn worden steeds bijgeschonken. Kortom een prima afsluiting van een dagje Amsterdam.
Irene V. Meesterproever (73 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2016
Wij hebben inmiddels al verschillende keren in dit restaurant gegeten.We hadden een 5 gangen menu [Groupon]. Alle gerechten zien er heerlijk uit en smaken ook zo. De gerechten zijn goed op smaak. Er wordt heerlijk brood bij de gangen geserveerd. De bediening is aardig en professioneel. Het restaurant is smaakvol ingericht. Je gaat hier naar toe voor een avondje uit.
ToddHess . Expertproever (5 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2016
Hier gegeten met de Groupon actie. Mooie kwaliteit Franse keuken met een kleine menukaart en echt vriendelijke en enthousiaste bediening, toch met slechts een ober op en drukke avond. Poties zijn niet zo groot, maar sowieso een goede Franse restaurant om van een relaxte avond te genieten.
L. V. Meesterproever (54 recensies) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Met 4 personen gebruik gemaakt van de Groupon aktie. 5 gangen van de chef voor een klein prijsje. Omdat wij in de loop der "jaren" al vaker hier met en zonder acties gegeten hebben viel het dit keer op dat het menu (ingrediënten) toch wel wat (meer als vroeger) aangepast leken aan de prijs van het arrangement (maar dit vind ik te billijken). Niet erg spannend allemaal maar goed van smaak. Hoeveelheid was net genoeg. Op de vraag of er een wijnarrangement mogelijk was kregen wij geen duidelijk antwoord en derhalve maar een fles wit en rood van de kaart gekozen waarbij de prijzen vanaf zo'n 29 euro starten. De man die ons op deze zaterdagavond bediende was de hele avond alleen maar bleek dit goed aan te kunnen. Je kan aardig buiten eten maar zit dan wel aan de straat. Al met al hebben wij hier wel eens mooiere gerechten gegeten maar zoals aangegeven betaalde wij ook naar rato. Voor de dranken van voorafje en 2 flessen wijn, koffie tot de fooi nog 125 afgerekend. In de directe omgeving is het met mooi weer een gezellige drukte en met en opvallend groot aantal horeca gelegenheden. De moeite waard om dit (voor ons) vergeten stadsdeel eens vaker op te zoeken.