Over restaurant Eatmosfera

Italiaanse gastvrijheid in de Amsterdamse binnenstad

Eten zoals het eigenlijk altijd zou moeten zijn: puur, vers en vol van smaak. De fijne bediening zorgt dat het je aan niks ontbreekt en legt je in de watten. Hier weten ze wat echt Italiaans eten is en de service is er precies zoals in Italië: warm en welkom!

Meer informatie over restaurant Eatmosfera

Dinsdag t/m Zondag 17:30 - 22:30

Isabelle L.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Lekkerste pizza die ik in Nederland gegeten heb. Super personeel en goede wijn! Prijzen zijn voor de kwaliteit van het eten heel erg gerechtvaardigd.
Flor A.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
Wat hebben wij heerlijk gegeten en genoten van de authentieke Italiaanse sfeer! En wat fijn dat er op zo'n centrale locatie in Amsterdam nog dit soort verborgen pareltjes bestaan!
Esther R.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2016
Super! Echt Italiaans, geen pizzeria.. Goede, gezellige bediening. Je waant je in Italië. Heerlijke wijn, kortom: voor herhaling vatbaar! Absoluut een aanrader, als je echt goed Italiaans wilt eten.
Marianne H.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2016
klein, maar zeer vriendelijk italiaans restaurant. Die ook de sfeer van Italië uitdraagt. Smaakvolle Italiaanse gerechten die ook heerlijk smaakte.
Peter M.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
We hadden de pech dat er 2 grote gezelschappen met veel kleine kinderen aan tafel zaten. Hierdoor had de bediening het erg druk en moesten we erg lang wachten. Het was er ook erg rumoerig. Het was moeilijk om een normaal gesprek te voeren. Gerechten waren prima bereid, met uitzondering van de langzaam gegaarde varkenskotelet. Die was gewoon gegrilld en aan de droge kant.
Muriel G.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2016
Lekker gegeten met kinderen, fijne ambiance en vriendelijke bediening. Niet goedkoop, maar heerlijke pure ingrediënten en mooi afgestemd op elkaar. Een aanrader!
Roland V.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2016
Eatmosfera is een verassing in het oerwoud van het centrum. Je verwacht niet zo'n goeie italiaan tussen alle toeristententen op en rond het rembrandplein. Niet voordelig, maar wel waar voor je geld. Hoog niveau Toscaanse keuken. Zoals Maurice de Hond zou zeggen: Ik zeg: Doen!
Klaasjan H.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2016
Beetje excentrieke eigenaar, ik had besteld en met 20 seconden was mijn pizza er. De pizza was prima, de tiramisu heerlijk. Echt Italiaans bier en natuurlijk wijn. Maar meer dan een glas wijn ging niet, want de pizza was al op.
Plekje net naast Rembrandtplein, vrij klein en veel personeel. Geheel oogt wat rommelig, maar dat doet natuurlijk niks af aan de kwaliteit van het eten.
Jeroen V.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2016
De pasta en pizza van de dag waren lekker en van goede kwaliteit. Leuke plek op één van de meest toeristische locaties van Amsterdam. Vriendelijke en attente bediening.
Ron D.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Geweldig eten, goede wijn en perfecte bediening en dat op een van de lastigste dagen van het jaar.

Weken voor de Gay Pride hadden we een film geboekt in Tuschinski.
Gezellig samen met vrienden naar de film en ja dan ga je ook een hapje eten samen.
Dat moet een beetje in de buurt zijn, we houden allemaal van Italiaans eten, dus hup even zoeken met iens.nl en daar kwam Eatmosfera op 80M afstand, wat wil je nog meer.
Snel reserveren en klaar.
Op de dag zelf kwamen we er achter dat het dus ook ‘Gay weekend” was in Amsterdam en dat speelt zich dus vooral af in omgeving van de Reguliersstraat waar dus ook waar Eatmosfera zit.
Als Amsterdammers weten we dat grote feestdagen nou niet de beste dag zijn om uit eten te gaan. Veelal passen restaurateurs een uitgekleed niet weg te douwen ’vreetmenu’ toe, want ja de gemiddelde feestganger heeft door de alcohol ‘geholpen’ toch geen flauw idee.
Met grote vrees togen we na de zeer amusante film The secret life of Pets naar de korte Reguliersdwarsstraat. Onderweg werd er naar een ieder uitgebreid geflirt door leden van het zelfde geslacht. Voor mij niet seksueel interessant maar toch altijd vleiend :-)
Wat schetste onze verbazing toen we aankwamen bij Eatmosfera. Terwijl het buiten een compleet gekkenhuis was, werd iedereen die niet gereserveerd had vriendelijk doch kordaat tegen gehouden, waardoor er binnen een oase van rust heerste.
Vriendelijk werden we naar onze gereserveerde tafel geleidt.
Spoedig volgde de drankopname en ontvingen we (dames eerst!) spijskaart en zelfs een fraaie dagkaart. Niets aangepast menu gewoon een volledige kaart.
Pizza met gerookte kaas, een zeebaars in citrus, mooie vleesgerechten. De verwachtingen namen weer toe . . .
Ondergetekende nam de zeebaars en mijn partner een ravioli, anderen namen diverse vleesgerechten, waar ik als niet vleeseter niet zo op gelet heb.
Ondertussen kwamen er mooie kaasjes en andere lekkere hapjes om het wachten te veraangenamen.
Ook de wijnkaart mag er zijn, Mooi Italiaanse wijnen. Wij kozen lekkere kruidige Siciliaanse rode wijn en later op aanbeveling een perfecte chianti.
Na ongeveer 20 minuten kwam het eten al terwijl het restaurant toch behoorlijk vol zat
Ik moet zeggen gewoonweg top. De vis supermooi gaar, heerlijk van smaak. Ook de ravioli was perfect samengesteld en gegaard, ook onze ‘vleesvrienden’ waren zeer te spreken.
De deserts die volgden zijn typische Italiaanse klassiekers, tiramisu, panna cotta, sorbet ijs etc.
Vooral de tiramisu is zeer smaakvol en zeker aan te raden!
We lieten eea nog volgen met diverse ronden grappa, limoncello en scroppino.
Hierna waren we niet meer tot een goed kritisch oordeel in staat . . . . maar weten wel dat we zeker nog een keer terugkeren naar het Italië van Eatmosfera!
Edwin D.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2016
Niet de eerste keer en zeker niet de laatste keer bij Eatmosfera geweest. Prima eten en goede prijs/kwaliteit. Deze keer een heerlijke Burrata vooraf en pasta/gnocci als hoofd. De pasta van de dag was heerlijk en de Gnocci zelf prima, maar de saus wat flauw.
Carolina_hopman .
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Het eten was heerlijk! De bediening snel en heel aardig en attent.
De gerechten zijn heerlijk.
Een prima wijnkaart waarbij wij hulp hebben gekregen van de bedient.
Zeker een aanrader.
Pieter J. B.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2016
Dubbel gevoel over deze ervaring: wat zeg je van een restaurant waar je uitstekend eet, maar waar je elkaar door de slechte akoestiek amper kunt verstaan? Waar de belichting en de lettertjes op de kaart te mager zijn waardoor het maken van een keuze een langdurig verhaal wordt? Waarom kunnen er geen halve porties besteld worden? (de uitleg dat alles afgemeten is vind ik niet erg steekhoudend)
Alle gerechten vond ik bol staan van de smaak. Indrukwekkend. Hier werkt een chef met veel gevoel voor producten (die deels wekelijks vers uit Italië arriveren) en combinaties. De bocconcini di bufala e prosciutto crudo al forno con pomodori e origano vormden een droom. Hier mag je me ’s nachts voor wakker maken. Maar ook de capesante werden begeleid door een goddelijk saus op basis van saffraan en limoen.
Weer lyrische geluiden over de maltagliati met paddenstoelen en binnenstebuiten gekeerde worstjes uit Umbrië. Wat een diepte qua smaak. Verrukkelijk.
En we gaan door: een ogenschijnlijk eenvoudig bordje met ravioli gevuld met buffelricotta, limoen en munt in salieboter. Klassiek, maar onwaarschijnlijk goed uitgevoerd.
De hoofdgerechten: mijn tafelgenote waande zich wat hulpeloos met haar bord spaghetti met ‘zeekrekels’ (cigale di mare) en zonder uitleg is dat bord ook een gedoetje. Want ... wat moet je met die bijna lege schaaldiertjes (familie van de kreeft)? Later legde men ons uit dat je ze mag uitzuigen, maar dat het vlees van deze diertjes al tijdens de bereiding zacht geworden is en zich verspreid heeft door schaaldierensaus en de pasta. Ik vond die bijna kreeftachtige pasta erg goed; tafelgenote vond het geen succes.
Mijn karbonade van het zwarte varken uit Romagna met seizoensgroenten, bereid volgens de principes van de Slow Food-beweging) was opnieuw memorabel. Naast het perfect gegaarde vlees wat rozemarijn, grof zeezout en citroen. Simpel, maar top.
Na dit ‘geweld’ geen dessert.

Al met al is de keuken echt geweldig te noemen, dus stel dat we Michelin-mannetjes waren, dan kregen ze hun palmares. Maar ... de beleving – en dat is minstens zo belangrijk – is zeker niet optimaal (Brits understatement), vooral door de slechte akoestiek en de onleesbare menukaart (50-plusser hè). De (deels alleen Engels sprekende) bediening deed er wat lang over om (uitstekend!) brood en drank op tafel te krijgen, wel erg vriendelijk. Aankleding lijkt eerst aardig, maar later denk je dat met weinig middelen hier iets veel leukers (en vooral Italiaansers) van te maken is. De gast vraagt ook om beleving want we bevinden ons immers op meer dan duizend kilometer verwijderd van de mediterrane zon.

Kortom: topkeuken, maar de beleving valt tegen.
Mara N.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2016
De prijs kwaliteit verhouding kan een stuk beter. Mijn pasta met zeevruchten was erg klein, en de inktvisstukjes waren rubberig Er was één gamba op het hele bord, en deze was niet schoongemaakt. Niet fijn om die darminhoud op mijn bord te hebben. Mijn tafelgenoot had een pizza die doordrenkt was met vet (het lag letterlijk in plasjes op de pizza) waardoor de bodem zompig was geworden.
Aan de andere kant, erg aardige bediening! Misschien hadden wij gewoon pech met problemen in de keuken o.i.d.
Gerard D.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2016
Voor de derde keer, voorafgaand aan een concert. Eatmosfera is klein en heeft een kleine kaart. Maar de aandacht voor gast en eten is groot. Prima gegeten. Niet teveel maar zeer goed bereid. Er wordt gekookt volgens de slow food filosofie. Alleen vreemd dat na al die jaren er nog steeds weinig of geen Nederlands wordt gesproken.
Sofievindevogel73 .
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2016
Heerlijk eten, verse producten. Echt Italiaans.
Heel vriendelijke bediening. Veel Italianen komen hier eten dus dit zegt voldoende.
Sonnekusc .
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Heeeeeeerlijk gegeten! Eten, service en sfeer was perfect! Elk gerecht was vers en 100% perfect! Echt een aanrader voor diner! Super!
Ouderkerk1 .
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2016
Eten was heerlijk, heel mals vlees, heerlijke wijn, lekker toetje. De bediening was erg vriendelijk, al sprak men geen Nederlands en wat gebrekkig Engels. Maar dat werd ruim goed gemaakt door de inspanningen om alle gerechten goed uit te leggen.
Tot slot: vorige week ben ik beroofd van mijn tas bij een naburig restaurant. Ze hadden alleen mijn contant geld en telefoon eruit gehaald en de rest in de container van dit restaurant gegooid. Deze mensen hebben de moeite genomen om mij te bellen en mijn tas terug te bezorgen (rijbewijs en pasjes zaten er nog in). Het zijn dus ook heel eerlijke en servicegerichte mensen.
Yin K.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
We hadden het niet uit onszelf gevonden, want dit pareltje zit verstopt in een steegje bij het Rembrandtplein.

Het eten is echt authenthiek Italiaans en de kaart is dan ook opgebouwd met anti-pasti, pasta en vervolgens vlees/vis. Echt heerlijk vers en met zorg bereid! Oh, de pasta's zijn zo lekker.

De bediening was zeer attent en persoonlijk en het is een erg romantische en mooie zaak. Echt een aanrader voor iemand die écht van Italiaans eten wilt genieten.
Daniël E.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2016
Samen met een vriend heerlijk gegeten, gemakkelijk te vinden, vriendelijk, een aanrader. Eten is erg lekker en service was goed.