Over het restaurant Eatmosfera

Italiaanse gastvrijheid in de Amsterdamse binnenstad

Eten zoals het eigenlijk altijd zou moeten zijn: puur, vers en vol van smaak. De fijne bediening zorgt dat het je aan niks ontbreekt en legt je in de watten. Hier weten ze wat echt Italiaans eten is en de service is er precies zoals in Italië: warm en welkom!

Meer informatie over restaurant Eatmosfera

Dinsdag t/m Zondag 17:30 - 22:30

summer100 R.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2017
Lekker eten, prima! echte Italiaanse.
Erik O.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Heerlijk gegeten ! Aan te bevelen.
Jimi V.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2017
Het eten was schitterend en het dessert maakte het af.

De Timballo met vier kazen smaakte geweldig af en de krokante walnoten parfait was uitstekend.

Het personeel had het druk, maar nam dit goed op.
Matthijs C.
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2017
Allemachtig, wat een goede keus was dit! Ik had een gast uit Griekenland en samen hebben we genoten van het slow food. De bediening was zorgzaam en hartelijk. Hier kom ik terug!
Vincent D.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Fantastisch gegeten. Heerlijke plek, even zoeken tussen alle toeristische vreetschuren, maar dat wordt zeker beloond!
Joris M.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
Heerlijk gegeten in dit kleine gezellige restaurant. Het voelt alsof je in een huiskamer zit met de heerlijke geuren uit de aangrenzende open keuken. Midden in het centrum van toeristisch Amsterdam is dit een geweldig stukje Italië.
Hanneke M.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2017
Verrukkelijke vissoep! Sweet memories aan dat piepkleine restaurantje in Italië, zo'n 40 jaar geleden. Nooit at ik meer vissoep met zo'n heerlijke, volle smaak. Tot afgelopen zaterdag in Eatmosfera. Het is er Italiaans rommelig, je zit iets te dicht bij elkaar, maar oh, wat een heerlijke gerechten. Ook de pizza van mijn tafelgenoot was heel ambachtelijke en heel lekker. Alleen al bij de geur waan je je in Italië. Alleen al daarvoor komen we nog wel een keertje naar Amsterdam ;-)
Johanna S.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2016
Alles top!
Perfecte keuken ,gezellig Italiaans.
Eet al vele jaren pizza maar zelden zo lekker .
Wij aten pizza samen vooraf, heerlijke groentetimbaal en ravioli met citroen en salvia en het vlees was perfect als hoofdgerecht.
Toetjes verukkelijk , moeilijk te kiezen.
Ik zou er zeker heen gaan
Wel reserveren altijd druk.
Isabelle L.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Lekkerste pizza die ik in Nederland gegeten heb. Super personeel en goede wijn! Prijzen zijn voor de kwaliteit van het eten heel erg gerechtvaardigd.
Flor A.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
Wat hebben wij heerlijk gegeten en genoten van de authentieke Italiaanse sfeer! En wat fijn dat er op zo'n centrale locatie in Amsterdam nog dit soort verborgen pareltjes bestaan!
Esther R.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2016
Super! Echt Italiaans, geen pizzeria.. Goede, gezellige bediening. Je waant je in Italië. Heerlijke wijn, kortom: voor herhaling vatbaar! Absoluut een aanrader, als je echt goed Italiaans wilt eten.
Marianne H.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2016
klein, maar zeer vriendelijk italiaans restaurant. Die ook de sfeer van Italië uitdraagt. Smaakvolle Italiaanse gerechten die ook heerlijk smaakte.
Peter M.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
We hadden de pech dat er 2 grote gezelschappen met veel kleine kinderen aan tafel zaten. Hierdoor had de bediening het erg druk en moesten we erg lang wachten. Het was er ook erg rumoerig. Het was moeilijk om een normaal gesprek te voeren. Gerechten waren prima bereid, met uitzondering van de langzaam gegaarde varkenskotelet. Die was gewoon gegrilld en aan de droge kant.
Muriel G.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2016
Lekker gegeten met kinderen, fijne ambiance en vriendelijke bediening. Niet goedkoop, maar heerlijke pure ingrediënten en mooi afgestemd op elkaar. Een aanrader!
Roland V.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2016
Eatmosfera is een verassing in het oerwoud van het centrum. Je verwacht niet zo'n goeie italiaan tussen alle toeristententen op en rond het rembrandplein. Niet voordelig, maar wel waar voor je geld. Hoog niveau Toscaanse keuken. Zoals Maurice de Hond zou zeggen: Ik zeg: Doen!
Klaasjan H.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2016
Beetje excentrieke eigenaar, ik had besteld en met 20 seconden was mijn pizza er. De pizza was prima, de tiramisu heerlijk. Echt Italiaans bier en natuurlijk wijn. Maar meer dan een glas wijn ging niet, want de pizza was al op.
Plekje net naast Rembrandtplein, vrij klein en veel personeel. Geheel oogt wat rommelig, maar dat doet natuurlijk niks af aan de kwaliteit van het eten.
Jeroen V.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2016
De pasta en pizza van de dag waren lekker en van goede kwaliteit. Leuke plek op één van de meest toeristische locaties van Amsterdam. Vriendelijke en attente bediening.
Ron D.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Geweldig eten, goede wijn en perfecte bediening en dat op een van de lastigste dagen van het jaar.

Weken voor de Gay Pride hadden we een film geboekt in Tuschinski.
Gezellig samen met vrienden naar de film en ja dan ga je ook een hapje eten samen.
Dat moet een beetje in de buurt zijn, we houden allemaal van Italiaans eten, dus hup even zoeken met iens.nl en daar kwam Eatmosfera op 80M afstand, wat wil je nog meer.
Snel reserveren en klaar.
Op de dag zelf kwamen we er achter dat het dus ook ‘Gay weekend” was in Amsterdam en dat speelt zich dus vooral af in omgeving van de Reguliersstraat waar dus ook waar Eatmosfera zit.
Als Amsterdammers weten we dat grote feestdagen nou niet de beste dag zijn om uit eten te gaan. Veelal passen restaurateurs een uitgekleed niet weg te douwen ’vreetmenu’ toe, want ja de gemiddelde feestganger heeft door de alcohol ‘geholpen’ toch geen flauw idee.
Met grote vrees togen we na de zeer amusante film The secret life of Pets naar de korte Reguliersdwarsstraat. Onderweg werd er naar een ieder uitgebreid geflirt door leden van het zelfde geslacht. Voor mij niet seksueel interessant maar toch altijd vleiend :-)
Wat schetste onze verbazing toen we aankwamen bij Eatmosfera. Terwijl het buiten een compleet gekkenhuis was, werd iedereen die niet gereserveerd had vriendelijk doch kordaat tegen gehouden, waardoor er binnen een oase van rust heerste.
Vriendelijk werden we naar onze gereserveerde tafel geleidt.
Spoedig volgde de drankopname en ontvingen we (dames eerst!) spijskaart en zelfs een fraaie dagkaart. Niets aangepast menu gewoon een volledige kaart.
Pizza met gerookte kaas, een zeebaars in citrus, mooie vleesgerechten. De verwachtingen namen weer toe . . .
Ondergetekende nam de zeebaars en mijn partner een ravioli, anderen namen diverse vleesgerechten, waar ik als niet vleeseter niet zo op gelet heb.
Ondertussen kwamen er mooie kaasjes en andere lekkere hapjes om het wachten te veraangenamen.
Ook de wijnkaart mag er zijn, Mooi Italiaanse wijnen. Wij kozen lekkere kruidige Siciliaanse rode wijn en later op aanbeveling een perfecte chianti.
Na ongeveer 20 minuten kwam het eten al terwijl het restaurant toch behoorlijk vol zat
Ik moet zeggen gewoonweg top. De vis supermooi gaar, heerlijk van smaak. Ook de ravioli was perfect samengesteld en gegaard, ook onze ‘vleesvrienden’ waren zeer te spreken.
De deserts die volgden zijn typische Italiaanse klassiekers, tiramisu, panna cotta, sorbet ijs etc.
Vooral de tiramisu is zeer smaakvol en zeker aan te raden!
We lieten eea nog volgen met diverse ronden grappa, limoncello en scroppino.
Hierna waren we niet meer tot een goed kritisch oordeel in staat . . . . maar weten wel dat we zeker nog een keer terugkeren naar het Italië van Eatmosfera!
Edwin D.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2016
Niet de eerste keer en zeker niet de laatste keer bij Eatmosfera geweest. Prima eten en goede prijs/kwaliteit. Deze keer een heerlijke Burrata vooraf en pasta/gnocci als hoofd. De pasta van de dag was heerlijk en de Gnocci zelf prima, maar de saus wat flauw.
carolina_hopman .
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Het eten was heerlijk! De bediening snel en heel aardig en attent.
De gerechten zijn heerlijk.
Een prima wijnkaart waarbij wij hulp hebben gekregen van de bedient.
Zeker een aanrader.