Eastside Amsterdam

Sumatrastraat 47 1094 LN Amsterdam Nederland Kaart
31-203413308

Over het restaurant Eastside Amsterdam

De deur naar Amerika

De luifel onthult gelijk de toppers van het menu bij de Eastside: mac&cheese, meatballs en chicken 'n waffles. Voor een boozy brunch mixen ze graag een bloody mary voor je. Je begrijpt dat je hier Amerika binnenstapt! Er heerst een hele ontspannen sfeer inclusief een romantisch kaarsje op de houten tafels in het bruisende Amsterdam Oost.

Meer informatie over restaurant Eastside Amsterdam

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag 10:00 - 01:00

Kan beter
DR13 .
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2017
Heerlijke Chicken en Waffels gegeten! De kip was lekker mals en totaal niet droog. Mijn vriend had de taco's met beef en die was ook zeker te spreken over de malsheid van het vlees en de smaak
Wicher P.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
We hadden gereserveerd voor een zondagse brunch. Ongeveer 5 minuten na de reserveringstijd kwamen we binnen, maar er stond geen tafeltje voor ons klaar. De bediening sprak ons continu aan in het Engels, terwijl we zelf steeds Nederlands spraken. We moesten staand wachten totdat er een noodoplossing was bedacht die werd gepresenteerd als de voor ons gereserveerde tafel. De cappuccino die ons al was beloofd kwam niet.
Bij het bestuderen van de kaart hadden we er al geen zin meer in. De gerechten konden ons niet meer boeien. Het was ook veel te rumoerig in de veel te volle, te kleine ruimte. We zijn opgestaan en zijn in de buurt ergens anders gaan eten.
Erg teleurstellend. Het had zoveel anders kunnen zijn als op z'n minst het personeel had toegegeven dat er iets niet goed was gegaan met de reservering. In plaats daarvan speelden ze een slecht toneelstukje, en dat viel bij ons niet goed.
En dan nog wat: SPREEK NEDERLANDS MET NEDERLANDERS! Zelfs door Amsterdammers wordt dat op prijs gesteld. Ik wil geen toerist zijn in mijn eigen stad!
Babette K.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2017
We zijn hier op een zondagmiddag naartoe geweest. We werden hartelijk ontvangen door de eigenaar en zijn personeel. Met de eerdere recensies waren wij het niet eens over het personeel. Zij waren zeer toegankelijk, heel netjes en er werd hard gewerkt. Door hen werd het een persoonlijke ervaring. Eten was lekker, vooral de Chicken&Waffles en de red velvet taart. Prijs kwaliteit is zeker goed, het is niet een klein bedrag wat je afrekent voor een lunch/brunch, maar de porties waren zeker goed afgestemd op de prijs. Wij komen zeker nog eens terug!
Susan S.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Jammer dat we hier ondanks de AH restaurantactie reservering niet via deze actie konden lunchen. De bediening was kortaf, zakelijk en gestressd. Het eten was erg lekker maar naar verhouding best aan de prijs. Het was er erg koud en er stond harde (naar mijn smaak) ongezellige muziek op. Er kon geen lachje of excuses vanaf. Ondanks dat ik om de hoek woon, zal ik hier niet meer gaan eten.
Joanna W.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2017
Het was super super super leuk! :-) We hebben salmon gegeten en het was echt lekker:-) Koffie was sterk en vers:-) Gezellig!
Eng Q.
  • Datum van je bezoek: 1 jan. 2017
Het was voor ons de tweede keer dat we hier aten. De eerste keer was fantastisch! Het was lunchtijd, doordeweeks en lekker rustig. Bediening had alle aandacht voor ons en de kok nam zijn tijd. Goede porties, goede kwaliteit, goede service. De tweede keer was minder. Laatste shift; nerveuze bediening, aardappelen waren op, porties beduidend kleiner (steak zou 200 gram zijn volgens het menu, maar leek meer op 150 gram), biscuits hadden of te weinig of teveel gehad, kok was erg moe en gehaast. Helaas, vrees dat Eastside alleen geschikt is als je er met zijn tweetjes gaat brunchen of lunchen. Niet met een grote groep in de avond gaan!
Lois V.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Als je een dinee bon hebt verwacht je een dinee nu was het keuzemenu waarin weinig mogelijk was,
Dus salade zonder echte vulling of olie azijn en carrotcake als toetje.
Carrotcake was goed.
Eerder restaurant voor kleine lunch.
Liese H.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Het eten viel enorm tegen, weinig smaak, leek alsof er met oude producten werd gewerkt, taai en heel vettig. Het was heel rustig en toch werden 2 van de 4 gerechten een hele tijd later gebracht. We gaan zeker niet terug.
Gracita R.
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2016
slade stelde niets voor macaroni en cheese veels te zout, waffles slecht, we kwamen juist voor amerikaanse wafels, koud en opgewarmd waarschijnlijk. niet smaakvol bediening was aardig.
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Toen ik voor het eerst een Engelse topkok in een Amerikaans kookprogramma hoorde praten over chicken & waffles dacht ik dat ie gek geworden was. Maar het gerecht bestaat echt, ook hier in Amsterdam, bijvoorbeeld bij Eastside. Amerikanen eten wel meer rare dingen zoals bagels, maar dat ter zijde. Ik nam een iced tea en de tacooo met drie o's, waarschijnlijk omdat je drie tortilla's voorgeschoteld krijgt met door beslag gehaalde en gefrituurde witvis, avocado, coleslaw, queso fresco, zwarte bonen, roerei en een salsa. De ijsthee vond ik te duur: in een soort soepblik geserveerd en met vooral veel, te veel ijs. Het gerecht met de tortilla's was nogal droog. Ze boden me wel mayonaise en ketchup aan ... maar dan maar te droog.
Enya-M .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Het eten was lekker. Eigenlijk bedoeld voor de lunch, maar prima te doen als avondeten. De wrap viel alleen uit elkaar en er zaten nog graten in de vis(filet). Het broodje zalm met gepocheerd ei was erg smakelijk, alleen waren de aardappeltjes droog en hard (te lang in de oven laten liggen). Er stond geen standaard peper, zout, ketchup e.a. op tafel, hier moest speciaal om gevraagd worden.
Er staan erg lekkere cocktails op de kaart. De homemade limonade was aan de dure kant (€3,50).
Vriendelijke Finse dame in de bediening.
Decor heeft een warme uitstraling en je kan lekker buiten zitten.
Sharinda T.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Wat een feestje! Lekker aan een tafeltje buiten de hele middag getafeld en heerlijk geluncht met cocktails en de legendary chicken 'nd waffles geproefd! De service, eten en trouwens ook de locatie in Oost ( ;) ) is top.
Femke V.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Geluncht met mijn vier vriendinnen om te vieren dat we niet naar Lowlands gingen. 4 verschillende hoofdgerechten gedeeld, chicken and waffels, taco's, een salade met pesto en een sandwich met zalm, gepocheerd ei en asperges. Echt allemaal supersuper lekker, cocktails en champagne en tot slot koffie en taart. Hele dag niet meer hoeven eten! Service was goed en snel.
erwinnissa .
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Hier gisteren gegeten. Beetje rommelige bediening maar dat hoort er een beetje bij vind ik. Verder erg vriendelijk! De steak geproefd en de chicken waffles gegeten. Erg lekker allemaal. Lekkere sfeer.
Bduin .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Wat een ontzettende tegenvaller. Taco's waren droog en er zat weinig smaak aan. De chicken wings die mijn vriendin had waren misschien nog wel smakelozer maar in de sla daarentegen zat een kilo zout. Desert was maar een keuze van beschikbaar en was nIet onze smaak, dis hebben we dst gelaten. Bedienend personeel was vaak weg uit de zaak en gaf ons ook de verkeerde drankjes, terwijl er maar 2 tafels bezet waren. Nooit meer!
John H.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Eastside was in eerste instantie die tent waarvan je dacht: wauw, hadden we dit zelf maar bedacht. Een echte Amerikaanse diner in Nederland, met lekkere cocktails, goede gehaktballen en echt fried chicken. Mayonaise bij de aardappels kon je vergeten, want dat eten Amerikanen niet, doe ’t maar met ketchup. Die wat chagrijnige on-Amerikaanse onvriendelijke serveerster nam je op de koop toe: sommige dingen blijven nou eenmaal Hollands.
Maar we zijn fiks wat maanden verder. Waar Eastside had moeten finetunen, is de zaak in plaats daarvan een beetje de weg kwijt. Het eten duurt lang, er ligt weinig op je bordje (waar zijn die grote Amerikaanse porties?), en de standaard uitrusting op tafel ontbreekt: geen ketchup, hot sauce, peper, zout, suiker, etc, etc op tafel. Je moet erom vragen maar krijgt het nooit, omdat…tja, waarom eigenlijk, druk is het niet. Beetje verloren zit je aan tafel. En dat zou je in een echte Amerikaanse diner dus nooit overkomen. Daar voel je je altijd welkom, is de serveerster overdreven vrolijk, krijg je gauw wat te drinken, chloorwater ernaast zonder dat je erom hebt gevraagd en sta je in no time goed gevoed weer buiten. Met een doggie bag, omdat je bord dus veel te vol lag. Zodat je pas vertrekt nadat je een fikse fooi hebt gegeven, en met de zin om snel weer terug te komen. Bij Eastside geldt geen van beide. Jammer.
sandra.dadzie .
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Heerlijk eten en een fijne sfeer met een mooi decor, net toilet en leuk dat je kan zien hoe de chef je gerecht klaarmaakt. Het muziek, maakte de sfeer compleet. Bediening, is wat jong (studenten?), kletsten veel onderling, waardoor ze iets te laat opmerkten wanneer we ze riepen.
Atenklooster .
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Leuk, gezellig en lekker. Voor een makkelijke hap en voor elk wat wils. Keuken sluit om 20 uur. Snelle en vriendelijke bediening.
EVleugel .
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2016
Leuk plekje bij het raam genomen, de andere tafels binnen staan vrij dicht op elkaar. De lunch was lekker, maar zeker niet perfect (ik was hier met een 'deal', voor de normale prijs vond ik het eten niet goed genoeg). Het gebakken ei was lauw en de wafel nogal zwaar ipv luchtig. De kip was lekker, de bediening is Amerikaans vriendelijk en ze hebben lekkere verse sapjes.
Pep-e .
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
Afgelopen vrijdag ruim een uur moeten wachten voor dat we wat te eten mochten bestellen. We hadden ruim van te voren gereserveerd, maar de keuken kon niet omgaan met de bestelling van een grote groep naast ons, waardoor de rest van het restaurant on hold werd gezet. Bediening is jong en vriendelijk, maar niet erg alert. Eten is ok (prijs / kwaliteit is goed), maar niet bijzonder. Al met al; prima voor een biertje en een snackje, maar je moet geen haast hebben.