East

• Af te huren , Catering , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Duur
Vincent0070 .
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2016
Zeer gastvrij, bijna iets teveel van het goede.beetje kleuterbenadering. Begin niet fantastisch van witte Chinese wijn waarbij ik uitschenken mijn bedenkingen al had... te geel geoxideerd maar dit werd niet volmondig erkend echter wel een ander glas welke goed van kleur en prima was.6 gangen pekingeend hoeft m.i niet perse ook 6 keer eend te zijn daarnaast mag je voor een slordige €120 wel wat spannendere gerechten serveren. De pekingeend wel goed gelardeerd en aan tafel getranceerd! Beetje saai... dessert was van matige ijskwaliteit en de slagroom uit een wegwerp spuitbus. ( blazen en het ligt aan de andere kant van de tafel) latte machiato met bonbons was niet meer dan een aantal in plastic verpakte bonbons van standaard merken, zelfs gewoon van de koffieleverancier. Ik zou een waardering van 6.5 gepast vinden.
Bea P.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2016
Met gezin geweest voor Peking eend menu. Vriendelijke ontvangst en bediening. 6 gangen waren er 5, met 6 gerechten. Vreemd. Eerste gang, flensjes, was leuk om zelf te maken. Tweede gang was verrukkelijk. groente-vlees gerecht, Opgediend in ijsbergslablad. Derde gang soep. Oké. Vierde gang ook weer in een kommetjes. Heel veel smaak, maar ook veel kraakbeen. Eet heel vervelend. Vijfde gang eend met verse ananas. Lekker, maar niet mijn smaak. Dat is persoonlijk. En ja hoor, weer een mengsel in in slablad. Weinig smaak helaas. Miste wat pit in het eten. Al smaakte alles wel. Naar de wijn die bij het arrangement hoorde, moesten we vragen. Blijkbaar hoorde ook thee en koffie erbij. Helaas werd deze niet aangeboden. Leuke avond, maar voor mij het geld niet waard. Weinig verrassend.
Marco08 .
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2016
Heerlijk gegeten weer bij East! Verse knapperige groenten, precies lang genoeg gewokt. Een van onze favorieten is de lamskoteletjes. Perfect gekruid en gegaard. Kip met pikante saus was heerlijk knapperig en verfijnd van smaak. Een pluspunt vinden wij echt dat je ook bijpassende Chinese wijnen kunt bestellen. Ze passen uitstekend bij de gerechten.
Vriendelijk personeel dat goede kennis bezit van de gerechten. De eigenaar is vriendelijk en gastvrij als altijd. Tot de volgende keer!
AnitaL .
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
Prima kantonees eten, gevarieerder en verfijnder dan bij de 'gewone' chinees. Hier wordt duidelijk met zorg en aandacht gekookt. De wijnkaart is niet uitgebreid maar er is gekozen voor wijnen die het eten goed begeleiden inclusief Chinese wijn. De bediening is professioneel maar persoonlijk en neemt de tijd om de gerechten toe te lichten en vragen te beantwoorden. De inrichting is stijlvol. Alles bij elkaar een echt avondje uit. Wij komen graag nog eens terug.
PImhof .
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
Na onze goede ervaring met eerder bezoek zijn we teruggekeerd met grotere groep van 8 personen om te genieten van hun 6 gangen Peking eend menu. En wederom was het voortreffelijk: mooie gangen met verschillende bereidingsvormen van Peking eend. Van het traditionele Kantonees gerecht tot salades, soep, zoete saus gerecht en een wat pittigere variant. Allemaal even heerlijk. Bovendien was de bediening zeer vriendelijk, super trots en behulpzaam. Gewoon een heerlijk avondvullend uitje.
Suki D.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
Wij hebben gisteren genoten bij restaurant East. Naast het heerlijke 6 gangen peking eend menu hebben wij genoten van het ontvangst en de bediening.
Goede uitleg bij de gerechten. Het aansnijden van de eend aan tafel. Via groupon hebben wij nu kennis gemaakt met dit restaurant, wij gaan hier zeker nog eens terugkomen om het verassings menu te proberen !
Ruime parkeergelegenheid voor de deur.
DJR J.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
Vanavond weer eens het 6-gangen Pekingeend menu gegeten, ditmaal met zus en zwager die hier nog nooit geweest waren. Ook zij waren heel enthousiast.
Zoals altijd gastvrij ontvangen door de gastheer en buitengewoon vriendelijk en correct bediend door het serverende team.
Deze keer werd de eend aan tafel voorgesneden, wat een ervaring apart was. Jongens, wat een joekel was dat.
Natuurlijk weer heerlijke warme natte handdoekjes voor het reinigen van de handen voor het voorgerecht. Versheid van de producten als altijd prima en niets te gaar.
Het sanitair was sinds de vorige keer vernieuwd, wat wel nodig was, dus voor het decor weer een puntje erbij. Nu nog wat hoekjes en gaatjes schoonmaken en opruimen, o.a. bij de entree en dan komt het met het decor nog verder goed.
Henk V.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2015
Bij dit restaurant komen we graag. Niet door het interieur, dat nog altijd snakt naar een verfrissende, grote opknapbeurt. Wel door het eten en de bediening. Want koken kunnen ze in East. Niet die mengelmoes van Indisch en Chinees die je in de meeste Chinese restaurants krijgt, maar puur Kantonees. Hoewel we nooit in China zijn geweest, denken we dat het eten er zo ongeveer moet smaken.
Neem de dim sum die we als voorgerecht nemen. Heerlijke gefrituurde en gestoomde hapjes, zoveel dat het bijna een hele maaltijd is. De Pekingeend die we daarna bestellen is precies zoals hij moet zijn: met een lekker knapperig vel en sappig van binnen. Geserveerd met een saus van shi-take paddestoelen. Ook mijn tafelgenote is gelukkig met haar keus: sie tjoy ngau, ossenhaas met seizoensgroenten. Daarbij Chinese nasi, die goed is gevuld met kleine doperwtjes en andere groente.
De bediening is buitengewoon prettig en attent. Bij de deur krijgen we nog een fortune cookie met een Chinese wijsheid om over na te denken: "Aan smerige handen blijft veel hangen". Tsja.
Als we de volgende keer terug komen hopen we dat de winterschilder en de binnenhuisarchitect langs zijn geweest.
Adri .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2015
De prettige en attente bediening maakt het moeilijk al te negatief te worden over dit restaurant. Maar het eten is goed maar niet bijzonder. Dit maakt dat de prijs voor het eten tov andere aanbieders te hoog. Onze vaste afhaalchinees is kwalitatief en qua smaakbeleving beslist niet minder. Maar wat een rommeltje is het rond het restaurant en op het toilet. Niet opgeruimd en het toilet rook muf en zag er onafgewerkt uit. Ook de ramen mogen wel eens gelapt worden. Hoe zet deze hygiëne zich door in de keuken?
Christine Z.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2015
Vanwege onze 34 jarige trouwdag werden begroet met een glas proseco met lychee erin, wat attent . Na de amuse volgde het 6 gangen pekingeend menu,
Wij vonden alle gerechten heel smaakvol . Hoofdgerecht werd gepresenteerd met Chinese thee. Kortom dat zijn onverwachte pleziergheden gecombineerd met erg lekker eten.
Bediening is zeer attent heel plezierig contact .
Ze zijn druk bezig om het restaurant meer uitstraling te even
Ik wens hun veel succes en komen graag terug

Marieke040 .
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2015
Verrassend lekker restaurant op een wat afgelegen plek. Authentiek Kantonees, goede uitleg en de eigenaar vertelt graag over de Kantonese eet tradities. Veel producten komen van het eigen stukje land van de eigenaar.
LeenenJannieKonings .
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2015
Nog nooit eerder zo lekker Aziatisch gegeten! We waren met acht personen, en we waren het hier alle acht over eens.
De service: perfect. Personeel: vriendelijk en heel attent.
Ook de prijs/kwaliteit verhouding is dik in orde.
Het decor: gelukkig geen na-gefiguurzaagd China, maar mooi, tamelijk strak interieur, met comfortabel zittende leren stoelen.
We kunnen dit restaurant van harte aanbevelen voor mensen die meer willen dan 'gewoon' Aziatisch eten.

Margriet D.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2015
Ik hou normaal gesproken helemaal niet van het doorsnee Chinese eten. Maar bij deze kantonees heb ik echt zitten smullen. Zijn er nu twee keer geweest en dat was twee keer heel goed. Eerste keer meerdere gangen peking eend, tweede keer ook een paar andere gerechten. Pekingeend is hier erg goed en veel verschillende gerechten ermee ook. Huiswijn was prima. Schaaltje kroepoek en een amuse vooraf van het huis.
Inrichting is mooi, niet dat kitscherige van andere Chinese restaurants, comfortabele stoelen. Bediening zeer vriendelijk en beleefd.
Enige minpuntje: het is er naar mijn mening wel erg stil. Toen wij er waren, waren er slechts drie tafels bezet (doordeweekse avond), en je kunt dan elk woord van iedereen letterlijk horen.
Francien B.
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2015
Na jaren eindelijk weer de vorige eigenaren van de Far East in Amersfoort weer teruggevonden. Wat vonden we het jammer dat ze het restaurant hebben verkocht, maar nu weten we ze weer te vinden. We hebben heerlijk gegeten, waardoor je weer het gevoel hebt in China te zijn. De ambiance en de bediening voelen (gelukkig) niet zo Chinees, dus dit is perfect.
We hebben zeer verfijnd Chinees gegeten en dat is voor herhaling vatbaar. We vonden het zeker niet duur voor wat je er voor krijgt.
Marielle V.
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2015
We waren hier vaker geweest, en over de vorige keren erg enthousiast. Er werd altijd goed rekening gehouden met dieetwensen en speciale aandacht voor de kinderen. De laatste keer was echter ook de laatste keer ben ik bang...
Wij hadden het pekingeend menu en de kinderen waren mee. Daar zouden ze lekkers voor maken werd er gezegd, de eigenaresse vroeg nog of ze van kip en garnalen hielden, nou dat doen ze dus dat was prima.
Ze kregen met ons een pekingeend pannenkoekje, wat dimsum hapjes en hun hoofdgerecht met kip en garnaal, ik vind dat laatste al in een opmerkelijke grote hoeveelheid maargoed. Het ging dus ook niet op. Aangezien mijn man een dieet heeft kon hij ook niet 'mee eten'. Ging dus deels weer terug naar de keuken...
Bij het betalen bleek hoe het kwam: we moesten 35 euro per kind betalen!!!!!!!!
Voor de duidelijkheid, ze zijn 5 en 8. Mijn man dacht nog dat er iets niet klopte, maar ja hoor, ze hadden ze zgn het menu van de chef gegeven????? Dit was dus niet aan ons verteld! Uiteindelijk werd er na wat gedoe 25 euro pp van gemaakt, maar ik vind dat nog steeds belachelijk veel voor 2 kinderen!!!! Heel erg jammer dat dit zo moest gaan, het zorgt ervoor dat ze ons niet meer terug zien. Ik wil best geld uitgeven aan uit eten gaan, maar niet achteraf zon belachelijk hoge rekening krijgen zonder overleg! En daar kwam nog bij dat er niet goed werd ingespeeld op het vooraf doorgegeven dieet. Mijn man kreeg in zijn pekingeend menu namelijk 3x bijna hetzelfde eten, daarbij moest het 1x terug omdat ze zich er toch niet aan hadden gehouden.
Jammer.....
Patrick V.
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2015
Via Group-On Peking eend menu geboekt.
6-gangen menu met heerlijke gerechten.
Goede huiswijn en ook lekker ijs als nagerecht.
Vriendelijk (jong) personeel.
Maghetietsjemeerzijn .
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2015
Met z'n 2-en hebben we het Kantonees restaurant East in Terschuur (bij Barneveld) bezocht voor het diner. Dat was zeker geen tegenvaller. Een opmerkelijk goed restaurant met een kleinere kaart dan gebruikelijk bij "de Chinees". Maar het is dan ook geen gewone doorsnee Chinees. Natuurlijk komen smaken wel deels overeen, maar allemaal net iets verfijnder. En alleen uit de kantonese keuken. De eigenaar en al het personeel zijn bijzonder aandachtig, vriendelijk, correct en klantgericht. Menig Nederlands restaurant kan daar in de leer.
Het eten, we namen het 4 gangen menu van de chef, was veelzijdig met veel verschillende smaken. De coquilles prima, de reepjes runderhaas heel lekker, de stukjes pittige pekingeend ook al erg lekker. De stukjes tong vonden wij iets te weinig smaak hebben. Daar op gewezen bleek dat inderdaad tot de eigenaar te zijn doorgekomen, die daar even over kwam praten.
Dat maakt wat ons betreft dit enige minpuntje weer helemaal goed.
Kortom: een heel andere Chinees, met betere gerechten in een op zich vrij onopvallende omgeving.
Volgende keer gaan we voor de pekingeend (dag van te voren reserveren).
Hans T.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2014
Gisteren gegeten bij restaurant East.
Hadden via Groupon een 6-gangen pekingeend menu gekocht.

Het restaurant oogt van buiten niet heel aantrekkelijk maar ziet er van binnen netter uit.
Niet specifiek Chinees en wel gedateerd maar wel netjes verder en schoon.

De gastheer heeft het de avond super gedaan, sneed de eend vers voor je aan tafel en vertelde graag over alles wat met China en Chinees/Kantonees eten te maken heeft.
Met mijn zwangere vrouw werd ook prima rekening gehouden met de bereiding met het eten.

Het eten smaakte heerlijk. Nooit geweten dat je met 1 product zo veel verschillende variaties kon maken. Echt een heel smakenpallet voorbij zien komen en elke gang was op en top bereid. Tel daarbij op de service van de eigenaar/gastheer en we hebben een topavond gehad.

Als het restaurant nog wat leuker, meer Aziatisch aangekleed zou zijn, heb je op een relatief onbekende locatie een toprestaurant.
Barbara S.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2014
Wij namen het 6-gangen Pekingeend menu. Op tafel een schaaltje met fijngesneden prei, wortel en komkommer. Hoisinsaus apart in een kommetje en de flensjes in een stoommandje. De eigenaar kwam met een karretje met een vers bereide Pekingeend aan tafel en sneed ter plekke sappige stukken eend met krokante huid af en legde die op ons bord. Met groenten en saus in een flensje gerold was dit een heerlijk begin van de maaltijd. Hierna kregen wij ijsbergsla gevuld met mild gekruid, fijngehakt eendevlees en fijngesneden groenten. Gevolgd door een rijkgevulde, heldere soep. Wij deden hier een lepeltje sambal bij om het geheel iets pittiger te maken; kwestie van smaak. Hierna volgde verse ananas met Pekingeend in zoetzure saus. Allemaal erg lekker en aantrekkelijk opgediend. Hierna kwam een vogelnestje met pittig gewokte eend......erg lekker! Het hoofdgerecht was wederom een blad ijsbergsla met een combinatie van diverse verse seizoensgroenten en stukjes eendevlees (smaak had wat weg van tjap tjoy).
Als dessert namen wij het kokosroomijs en het proseccoroomijs. Mooi opgediend met wat vers fruit enz. Wij dronken tijdens het menu de Chileense Sauvignon Blanc. Bij het menu hoorde ook nog een pot Chinese thee. Bediening is uiterst vriendelijk en voorkomend! Meneer Cheung is een voortreffelijke gastheer die het leuk vindt om over zijn geboorteland te vertellen. Het interieur is wat gedateerd en niet Chinees maar op de stoelen kun je het de hele avond prima volhouden! Kortom: heerlijk gegeten. Wij komen zeker terug!!
Oevergriend .
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2014
Bijzonder goed Chinees (Kantonees) restaurant.
De gerechten zijn uitstekend en worden vers voor een ieder gemaakt in de open keuken.
Daarom duurt het wat langer voordat je het gerecht op tafel hebt, maar dit is zeer het wachten waard, want het is heerlijk en wordt met een lach van de bediening geserveerd met een uitleg over het geserveerde gerecht.