Dynasty

Meer informatie over restaurant Dynasty

6,7
Eric V.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2016
Afgelopen vrijdag na jaren van afwezigheid bij Dynasty gaan eten. Dit is absoluut een van de voorbeelden van restaurants die door de successen van het verleden volledig zijn verpest. De bediening (eigenaar en mede-eigenaar) waren bijzonder onvriendelijk. Wilden geen voorgerecht opnemen totdat wij allen hadden besloten wat het hoofdgerecht zou gaan worden. De gerechten waren redelijk van smaak, maar bijzonder kleine porties, terwijl dat vroeger anders was en nog steeds voor dezelfde bedragen. De vis die wij bestelden was echt te schandalig voor woorden. Twee kleine stukjes gestoomde tarbot voor 28,95 euro zonder smaak. Echt een tegenvaller. De ossenhaas was werkelijk verrukkelijk! Vanwege de kleine porties wilden wij nog gebakken rijst bijbestellen. In niet mis te verstande bewoording werd ons door de eigenaar duidelijk gemaakt "dat we dat beter niet konden doen" en "die bestelling komt gewoon onderop te liggen". Echt een voorbeeld van klant is koning en een goede gastheer...Jammer van de bediening en het decor is ook hopeloos verouderd. De paraplu's aan het plafond zijn niet meer rood, maar bordeaux rood en vol met stof.... Nee, dit was dan toch echt de allerlaatste keer. Vergane glorie..
Askay81 .
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2016
Dynasty behoort tot de klassiekers. Was er lang niet geweest. heeft me al vanouds weer goed mogen smaken. Alleen die bediening, wat is daar toch mee? Langzaam, onoplettend bijna ongeïnteresseerd, erg jammer.

Rachel W.
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2015
Hier gegeten met mijn vriend, sfeervolle inrichting en de bediening was vriendelijk. Wij bestelden als voorgerecht de dim sum. Deze vond ik teleurstellend, de pittige sausjes die erbij werden geserveerd (extreem weinig saus voor zoveel hapjes), vond ik niet echt passen bij het gerecht en de dim sum was erg plakkerig. Als hoofdgerecht bestelde ik de three meats in harmony een mix van garnalen biefstuk en kip. Deze was lekker, en de mix is er 1 die ik niet eerder heb gegeten, maar qua smaak vond ik het niet lekkerder dan andere ''Chinese'' restaurants waar ik eerder ben geweest. Door de saus proefde ik niet heel veel verschil tussen de biefstuk kip en gepaneerde garnalen. Mijn vriend had the secret of the ox. Deze was heerlijk, de ossenhaas was heerlijk mals, dit gerecht is zeker een aanrader. De bijgerechten (rijst en groenten) waren erg karig. Wat mij ook stoorde is dat zij de fles niet bij je tafel zetten, maar telkens voor je bijschenken. Wij hadden amper een slok genomen en er werd al weer bijgeschonken. Ik vind het fijner om zelf te beslissen hoe snel ik mijn wijn drink. In totaal hebben wij voor 1 voorgerecht 2 hoofdgerechten en een (goedkope) fles wijn 90 euro betaald.
David1975s .
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2015
Op de bonnefooi weer eens bij Dynasty naar binnengelopen. Warm ontvangst en het interieur blijft na al die jaren aantrekkelijk. Vooraf een hot and sour soup en eend in flensjes. Heel erg lekker en vrije grote porties. Als hoofdgerecht een thai beefsalad, welke OK was. Niet heel authentiek bereid. Mijn tafelgenoot had vis in bananenblad, zeer goed, een aanrader. Goed eten maar het is echt te duur.
Camilla S.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2015
Op een warme avond heerlijk ik de tuin gegeten. Het eten is hier goed, heel goed.
De duck en de plakapong vis zijn een aanrader.
Personeel is soms wat traag en ongeïnteresseerd.
Prijzen zijn aan de hoge kant dus wees hier op voorbereid.
Een fijne lokatie voor een speciaals gelegenheid en met mooi weer zeker in de tuin!
Janappie .
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2015
Laatst hier heerlojk in de tuin gegeten. Peking eend en secret of the oxx echt aanraders. De zaak is een begrip en nog steeds zelfde interieur als jaren geleden. Tuin is mooi maar ook niet meer up to date. Je zit er wel heerlijk. Had een goede fles wijn besteld maar die had kurk, de ober was het niet met me eens. Na lang zeuren toch een nieuwe gehad. Dat vond ik wel jammer voor de rest was de bediening aardig.
Foodie89 .
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2015
Dit is toch wel mijn favoriete restaurant in zijn genre!!!
Echt heerlijk eten! We nemen altijd de secret of the ox en de bangkok prawns.... Hmmmm echt verrukkelijk! Lekkere fles wijn erbij, die ze nooit op tafel laten staan, maar er wordt altijd gezorgd dat er wijn in je glas zit!
Top top top!
Tot heel snel!
Mark A.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2014
Eindelijk eens bij Dynasty gegeten! We werden vriendelijk ontvangen door de gastheer. Het decor is niet bijzonder.Op tafel stonden 2 papadums op ons te wachten ( altijd lekker ). Als voorgerecht hadden wij de garnalen voor 2 personen. Ik vond de prijs kwaliteit verhouding niet helemaal correct. Ik heb betere garnalen gegeten. Het hoofdgerecht ossenhaas was echt super! Mijn vrouw had kreeft en deze was heerlijk! Ze had moeite om deze uit de huid te krijgen en dat werd vervolgens vakkundig door personeel gedaan. Als toetje had ik fruit met champagne, ook pittig kwa prijs, maar o zo lekker! Ik kom hier zeker terug!!
Nielskooijman .
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2014
Vorige week dinsdag het zogenaamde Dynasty menu gegeten, met drie personen.
De kwaliteit en smaak van de gerechten was uitstekend.
Jammer dat de bevlogen gastheer alleen oog had voor zijn vaste (vriendschappelijke) gasten. Hierdoor viel de service iets tegen, zo moesten wij drie keer vragen of de wijn kon worden bijgeschonken. Er was zelfs een serveerster die betwijfelde of de koeler met wijn bij onze tafel hoorden. Beetje gênant was dat wel .
Het interieur is al circa 30 jaar het zelfde, warm en gemoedelijk. Maar een make-over zou niet geheel overbodig zijn. Maar dat is geheel mijn persoonlijke smaak.
Marieke M.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2014
Het eten bij Dynasty was echt heerlijk! Ik had de visschotel met coquilles, tarbot en garnalen. We bestelden er Pad Thai bij. Een heerlijk gerecht! We kwamen hier met iemand die heel vaak bij Dynasty komt, dus hij kende de bediening en kende de menukaart uit zijn hoofd. We werden goed verzorgd, onze wijnglazen werden goed bijgeschonken. Het decor is niet helemaal mijn smaak, maar vergeleken met andere Aziatische restaurants is dit wel een heel sfeervol restaurant.
Elton H.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2014
Afgelopen vrijdag met een groep erg lekker en divers gegeten bij Dynasty. Het decor is netjes, maar niet mijn stijl (heel subjectief natuurlijk). Overall was de service redelijk. Zelf had ik voor deze prijsklasse (uiteindelijk 90 EUR p.p. afgerekend) wel een hoger Service niveau verwacht.

Het lage Service cijfer komt vooral de onbeschofte reactie van de bediening toen ik nog vriendelijk een vraag wilde stellen over de opbouw van onze rekening (1.400 EUR). Erg jammer om zo de avond af te moeten sluiten. No hard feelings, maar ons zien ze in ieder geval nooit meer terug!
Priya M.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2014
In dit restaurant kom ik met mijn vriendinnen zeker 2x per jaar eten. We genieten dan volop van de service en het heerlijke eten, de hoge prijzen nemen we dan voor lief.
De favorieten en de twee gerechten die permanent besteld worden zijn de Beef Salad en de eend in pannenkoekjes.

We begonnen het eetfestijn met de beefsalade, de duck in flensjes en de pittige papayasalade. Ik heb helaas nooit de Beef Salade kunnen proeven omdat ik geen rundvlees eet, maar volgens mijn vriendinnen is dit zeker weten een van de geneugten des levens. Ik hoor al jarenlang de verhalen aan over deze heerlijke Beef Salade. De eend daarentegen vind ik ook iedere keer wel heerlijk in combinatie met het flensje, de zoete saus en de knapperige komkommer.
De papayasalade was voor mij een teleurstelling omdat het hier rijpe papaya betrof. Ik was in de veronderstelling dat het ging om groene papaya, waar deze salade bekend om staat.

Als hoofdgerecht bestelden we de “Secret of the Ox”, “Bangkok Prawns” en een gerecht met St Jacobsschelpen en inktvis. De Bangkok Prawns vielen toch ietwat tegen, we konden er nl niet veel smaak aan ontdekken. De ossenhaas werd de hemel in geprezen door mijn vriendinnen en het zag er inderdaad lekker uit. Het gerecht met St Jacobsschelpen, asperges en inktvis was ontzettend lekker en royaal bedeeld. De hoofdgerechten smaakte erg lekker met de crispy Mihoen en fried rice.

Als toetje namen we de Crème Brulee en de chocoladetaart. De taart was ontzettend machtig, maar twee vriendinnen waren slim geweest en hadden gezamenlijk 1 punt besteld. Ikzelf had de Crème Brulee, ook lekker maar er zat een smaakje aan (citroen of limoen) wat voor mij niet had gehoeven.

We sloten af met een verse muntthee, en kregen hier koekjes en chocolaatjes bij geserveerd. Na afloop rolden we voldaan weg uit het restaurant.
Henri V.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2014
Dynasty in de Regulardivorcestreet is een begrip. Misset Horeca riep het uit tot beste Aziatisch restaurant van het land. En dat geloof ik zo maar. De zaak is prachtig ingericht door Kees Hageman en de binnentuin, gedurende de zomer, is een van de mooiste terrassen om aangenaam en zeer comfortabel te dineren in Amsterdam. Met prachtige bloemborders en feeërieke verlichting. Crispy Duck, rosé en ijs met zoete wijn na! Het was een feest! Ruim100 euro voor twee. Het is niet zonder reden dat zoveel bereisde en bekende gasten daar telkens weer terug komen. Een absolute aanrader!
Bonnie B.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2014
Teleurstelling bij Dynasty. Gisteravond met 4 personen geweest. Het menu van €45 zag er goed uit. Drie gangen waaronder voorafje met verschillende hapjes op groot boord. Maar één van ons eet geen varkensvlees en geen schaaldieren. Toen wij vroegen of er meer kip of vegetarische hapjes zouden kunnen i.p.v. spareribs en garnalen op het boord, kregen we 'nee' dat kon niet! Later bij de hoofdgerechten, weer een vraag van zou de gebakken rijst ook zonder varkensvlees kunnen? Nee! "Wilt u extra bijbestellen zonder ham?" NEE, dat willen wij niet! Voor zulke prijzen en chic ambiance, was dit een zeldzaam ervaring met een zaak zonder flexibiliteit of klantvriendelijkheid. Zonde. Van pretentie alleen haal je het niet.
DDraaisma .
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2014
Hoog aangeschreven maar voor ons niet heel bijzonder. Het eten is zonder meer lekker, de bediening ok maar je krijgt niet echt het gevoel dat je een welkome gast bent. Beetje de houding van "we zitten toch wel vol". Het decor is gedateerd, als je goed kijkt ziet het er eigenlijk niet uit. Wij vinden het een restaurant waar het vooral om zien en gezien worden gaat. Prijs/kwaliteit verhouding is in onze ogen nogal scheef.
Leenf .
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2014
Nog steeds lekker!! Al 20 jaar een super restaurant. Heerlijke secret of the ox. Smaakvol en gezellig. Warme bediening en zeer proffesioneel. Knap om zo lang kwaliteit te serveren.
Pryscilla A.
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2014
Bij Dynasty is het altijd lekker eten. Vooral the Secret of the ox is echt goddelijk... Service is ook heel erg prima. Dit is wel een vrij prijzige chinees.
Jari S.
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2014
Per toeval kwamen wij terecht in Dynasty. Zonder reservering kon er nog een met moeite een tafel voor twee worden gevonden. Als voorgerecht hadden wij eend met flensjes en die waren echt super lekker. Hierna waren we erg hoopvol over de avond maar we moesten uiteindelijk een uur wachten op ons hoofdgerecht en deze viel dan eigenlijk ook tegen, alles was erg zout en minder van kwaliteit vergeleken bij de flensjes. Het decor is gezellig Aziatisch maar niet wat je van een restaurant in deze prijsklasse mag verwachten. Ook waren de stoelen oncomfortabel. Er waren ook een hoop vaste gasten die een uitje naar een kickboksgala niet zouden afslaan. Een gemengde maar avontuurlijke ervaring.
Davesmeels .
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2014
Na binnenkomst werd er moeilijk gekeken in het reserveringsboek of er nog wel een gaatje was.vervolgens werden wij naar boven verwezen. Boven aangekomen was er meer dan genoeg plaats en dat bleek ook het half uur erna het geval, 70% was gewoon nog steeds leeg (wij waren er rond 19:30). Wij hebben er meteen het voor- en hoofdgerecht besteld. De voorgerechten vielen tegen. Tijdens de voorgerechten hebben wij aangegeven dat wij de hoofdgerechten niet meer wilden. Het eten was niet goed genoeg. De soep (thaise soep met garnalen) leek uit een pakje(yum tum, super zout) te komen samen met de champignons(blik) die erin zaten, de dim sum met lamsgehakt was vet en smakeloos . Wij hebben daarna ook bedankt voor het hoofdgerecht. Dit vonden ze goed, hadden het alleen naar eigen zeggen nog nooit meegemaakt. Wij hadden dit ook nog nooit gedaan. De bediening was oké en hebben vaak gevraagd waarom wij het hoofdgerecht niet wilden ontvangen en wat er wel zo slecht was aan het voorgerecht. Kortom het was voor ons een tegenvaller.
Sophie K.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2014
Over het eten kan ik kort zijn, dat is goed. Goed afgestemde smaken, mals vlees, goede pittigheid. Echter voor een menu van 47,50 verwacht ik toch wel wat meer. Ben helaas niet gewend aan de Amsterdamse prijzen, dus misschien ligt het daaraan, maar ik weet in andere steden toch genoeg restaurants die minstens net zo lekker eten serveren voor de helft van deze prijs. Ook vind ik dat je weinig keuze hebt aan gerechten, er staan nauwelijks vegetarische gerechten op de kaart (of dat erbij staat dat je erom kan vragen). Het menu was ook echt belachelijk veel(met minder eten zou wellicht ook de prijs naar beneden kunnen..). Het toetje was vers fruit, maar dat lag ook gewoon op een bordje gekwakt zonder enige opmaak.
Ik vond het personeel vriendelijk, maar ze waren niet echt gestructureerd bezig, in het begin zijn we door maar liefst 6 mensen begroet(aan onze tafel). Waarvan er 2 ook met een noodtempo terug aan onze tafel verschenen om (te) vaak te vragen wat we wilden drinken. Vervolgens hele tijd niemand meer gezien. Wellicht een idee om de tafels gewoon onder het personeel te verdelen, dan heb je dat ook niet meer. Daarnaast, maar ik eet zelden in Amsterdam, vind ik het persoonlijk vervelend als men Nederlands spreekt en je weet dat je klant dit ook spreekt dat je vervolgens alsnog in het Engels wordt aangesproken. Ik vond de uitstraling van het restaurant zeer oubollig, hoog ons-kent-ons gehalte, veel oudere mensen, jasje-dasje. Ik zou niet meer teruggaan naar dit restaurant met name door de sfeer en de prijs-kwaliteitsverhouding.