Dwaze Zaken

Prins Hendrikkade 50 1012 AC Amsterdam Nederland Kaart
31-206124175

Over het restaurant Dwaze Zaken

Dwaze Zaken is een open plek waar iedereen welkom is om te genieten van ons heerlijke, lunch en diner onder het genot van prachtige koffies. Wij bestaan inmiddels al 15 jaar en hebben in deze afgelopen jaren goede connecties opgebouwd met de lokale groenteboeren en boerderijen. Hierdoor kunt u gegarandeerd genieten van lokaal geproduceerde, verse producten en is het overgrote deel ook nog eens biologisch. En dat alles voor een eerlijke prijs, want wij willen dat iedereen meegeniet.
Natuurlijk zijn wij ook niet vies van lokale speciaal biertjes, waarbij het smaakvolle bier van brouwerij Kleiburg toch wel de kroon spant. Zeker tijdens de zomermaanden, is het een feestje om onder het genot van goed bier op het terras te zitten! Wij wensen u een mooie tijd in ons eetcafé.

Meer informatie over restaurant Dwaze Zaken

Dwaze Zaken bevindt zich op 2 minuten loopafstand van Centraal Station Amsterdam en is dus uitstekend te bereiken.

Maandag t/m donderdag 09:00-23:00 / Vrijdag en zaterdag 08:00-00.00
- Ontbijt 08:00 - 12:00

- Ontbijt 08:00 - 12:00

Jouw recensie over het restaurant Dwaze Zaken

Leonie R.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2018
Heerlijk eten in een ongedwongen sfeer en vriendelijk bediening.
Thelma O.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2018
Het waren echt aardige mensen die bedienden, de sfeer was heel erg gezellig. Er zaten veel oudere en jongere mensen, ook kinderen. Het eten was duidelijk heel vers gemaakt, met goede ingredienten. Het kwam heerlijk warm op tafel. De porties waren perfect. De inrichting is heel bijzonder met grote wanden vol geglazuurde tegels met teksten. We gaan er zeker naar terug, het was de eerste keer dat we er aten! Hulde aan de mensen van Dwaze zaken
Hartelijk dank voor je enthousiaste recensie! Hopelijk zien we jullie gauw terug!
Maarten S.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2018
Prima eten voor redelijke prijs op een handige locatie. Uitgebreide bierkaart, wisselend menu met voldoende keuze. Prettige sfeer en leuke bediening.
Dankjewel voor je recensie en hopelijk tot ziens!
Merel A.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2018
Service laat veel te wensen over, maar prima voor een dinertje met vrienden wanneer je geen haast hebt. Grootste voordeel is ligging t.o.v. Centraal Station, ideaal voor mensen die met OV komen.
Helga K.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2018
Op 25 oktober hier voor het eerst gegeten. Het eten en de bediening zijn voortreffelijk. Weinig keuze in de wijn, maar de wijn die geschonken werd was goed.

De ambiance vond ik niet zo sfeervol. Maar al met al heb ik hier een heel gezellige avond gehad en heerlijk gegeten. Ik kom hier graag nog een keer terug.
Beste Helga, bedankt voor u reactie. Wat fijn dat u zo van u verblijf heeft genoten. Wij hopen u snel nog eens terug te mogen zien.
karinvenetis .
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2018
heel erg vriendelijk personeel, duurde alleen wel lang tot men ons in de gaten had en de bestelling werd ophenomen. eten is redelijk.
Beste Karin, bedankt voor u reactie. Wij horen graag waarin wij nog kunnen verbeteren. Voor ons is gastvrijheid erg belangrijk. Wij bieden graag de beste service en zullen zeker er voor zorgen dat in toekomst onze gasten direct bij binnenkomst hartelijk worden ontvangen.
Liesbeth W.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2018
Helaas een uur moeten wachten op het eten, waardoor we ivm een deadline van een concert in 10 minuten moesten eten. Erg jammer, want verder was het helemaal een restaurant naar onze zin. Het eten was lekker, sfeervolle plek en aardige bediening.
Beste Liesbeth, wat ontzettend vervelend om te horen dat u een uur op u eten had moeten wachten. Onze oprechte excuses hiervoor. Wij nemen dit zeker serieus om herhaling te voorkomen en hopen u als nog eens terug te mogen zien bij ons restaurant.
jannekegouda .
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2018
Goede plek om te eten!
Helaas was het toilet niet fris en puilde de prullenbak uit.
De bediening is super vriendelijk. We kregen zelfs een gratis brownie :)
Beste Janneke, bedankt voor jou reactie. Wij horen graag als er iets minder goed gaat zo dat we onze service constant kunnen verbeteren. Uiteraard is een fris WC essentieel voor een bezoek aan de horeca. Wij zullen in toekomst er zeker beter op letten.
Sierk C.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2018
Leuk restaurant op een zeer goede lokatie (tegenover CS)
De bediening was wat rommelig, maar ze excuseerden en corrigeerden zichzelf. Het eten was van prima kwaliteit.
Lidwien V.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2018
Zo fijn en authentiek en dat midden in het toeristische en drukke Amsterdam! Aardige bediening, goed eten zeker prijs kwaliteit en lekkere speciaal biertjes. Extra cudo’s voor de persoonlijke ontvangst na reservering :)
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2018
Voor de tweede keer problemen met gereserveerde tafels. Ook al staat mijn naam erop, er mag toch iemand anders gaan zitten. Ik moest maar een andere tafel uitzoeken. Dat probeerden wij, maar die plek was veel te warm. De naam die daar op stond werd maar op een groepstafel gezet. Dat kan toch niet? Ik moest vervolgens zelf de ober aanmanen de vrouw die aan onze tafel zat te vragen elders te gaan zitten. Dit gebeurde, maar al met al een erg vervelende start weer. Wat jammer toch, dat jullie gereserveerde tafels niet gewoon vrij houden!
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2018
Zoals altijd fijne bediening en heerlijk eten!! Dit keer een minpuntje: het welkomsbordje met mijn naam stond keurig op de gereserveerde tafel, alleen zaten er toeristen. Het meisje vond dat er genoeg andere tafels waren, want de toeristen begrepen dat bordje niet. Wij waren het daar niet mee eens. Uiteindelijk heeft ze het ze toch maar duidelijk gemaakt. Beetje ongemakkelijke situatie. Misschien een idee om naast het welkomsbordje ook een bordje RESERVED (herkenbaar voor veel toeristen) neer te zetten?
Bedankt voor de leuke reactie! En vervelend dat het ontvangst niet helemaal liep als gepland. We zullen hier zeker aandacht aan besteden. Groetjes, Esther
Paul B.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2018
Prima gelegenheid om een hapje te eten of een kopje koffie te drinken. Heel vriendelijk personeel. En een mooi uitzicht op het levendige Amsterdam.
Claudia T.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2018
Centrale locatie met buitenterras. Hier wordt met liefde gekookt, lekkere gerechten en een uitstekende bediening! Kom hier zeker nog eens terug.
Jan D.
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2018
Een unieke plek in Amsterdam; met mooi uitzicht naar Buiten en gezellige mensen binnen. Informele sfeer, goed eten en zeer betaalbaar. Wij komen hier regelmatig en zullen dat blijven doen.
Carolyn R.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2018
Wij moesten te lang op het eten wachten.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2018
Wat een fijne plek! Ik had een tafel gereserveerd en zag meteen een bordje op een tafeltje met Welkom en mijn naam. Erg leuk!! De bediening snel en heel vriendelijk. Het eten was verrukkelijk en meer dan genoeg. Een hele fijne ervaring, ik kom zeker terug!
Janneke S.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2018
Ontzettend leuk tentje op een top locatie. Maar de bediening was erg traag en het eten was lauw, en niet lekker. Zonde.
Beste Janneke,

Wat vervelend dat het eten niet top was en daar bovenop ook de bediening niet helemaal mee werkte. Onze excuses ervoor! Helaas hadden we net die avond twee beginnende krachten staan, wat een fout van ons was. Ik hoop dat u nog eens terugkomt om te zien dat het gelukkig ook zeker anders kan. We hebben nu ook een 'best of 15 years' kaart met alle best beoordeelde gerechten van de afgelopen 15 jaar, dus zeker de moeite waard!

Groetjes, Esther
Serge T.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2018
Goede bediening,lekker eten en gezellige zaak.
Bedankt voor je recensie en hopelijk zien we je nog eens terug!
Catelijne L.
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2018
De ontvangst is heel leuk met een schoolbordje op de tafel met welkom en je eigen naam + je reserveringstijd en het aantal personen. Bediening was vriendelijk . Eten was goed, wij hadden de runder entrecote die helaas iets aan de pezige kant was waardoor we ongeveer een kwart hebben moeten laten liggen (niet eetbaar) De groenten waren echter wel lekker en ook de desserts (de lemon curd en de romanoff) waren uitstekend. Voor de hoeveelheden die je krijgt zijn de prijzen wel iets aan de hoge kant. Voor de rest is het een leuk levendig restaurant met een hele leuke gezellige inrichting op een steenworp afstand van het station.
Beste Catelijne, bedankt voor de uitgebreide recensie. Onze excuses voor de runderentrecote, dat had zeker beter gekund en nemen we mee als feedback. Fijn om voor de rest te horen dat het een geslaagde avond was. We hopen u nog eens terug te zien! Groetjes, Esther