Dwaze Zaken

Prins Hendrikkade 50 1012 AC Amsterdam Nederland Kaart
31-206124175

Over het restaurant Dwaze Zaken

Dwaze Zaken is een open plek waar iedereen welkom is om te genieten van ons heerlijke, lunch en diner onder het genot van prachtige koffies. Wij bestaan inmiddels al 15 jaar en hebben in deze afgelopen jaren goede connecties opgebouwd met de lokale groenteboeren en boerderijen. Hierdoor kunt u gegarandeerd genieten van lokaal geproduceerde, verse producten en is het overgrote deel ook nog eens biologisch. En dat alles voor een eerlijke prijs, want wij willen dat iedereen meegeniet.
Natuurlijk zijn wij ook niet vies van lokale speciaal biertjes, waarbij het smaakvolle bier van brouwerij Kleiburg toch wel de kroon spant. Zeker tijdens de zomermaanden, is het een feestje om onder het genot van goed bier op het terras te zitten! Wij wensen u een mooie tijd in ons eetcafé.

Meer informatie over restaurant Dwaze Zaken

Dwaze Zaken bevindt zich op 2 minuten loopafstand van Centraal Station Amsterdam en is dus uitstekend te bereiken.

Maandag t/m donderdag 09:00-23:00 / Vrijdag en zaterdag 08:00-00.00
- Ontbijt 08:00 - 12:00

- Ontbijt 08:00 - 12:00

Jouw recensie over het restaurant Dwaze Zaken

Deesje L.
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2019
Hele vriendelijke bediening met een zeer relaxte, rustige sfeer. Echt een verademing in Amsterdam, zo'n leuk Klein tentje met goed eten en fijne attente service.
Heel erg bedankt!
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2019
Lekker, gezellig en verantwoord gegeten en gedronken. De bediening is zeer attent. De porties zijn groot, we hadden eigenlijk geen voorgerecht hoeven te bestellen. Vreemd dat er bij de kaasfondue ongevraagd ook kipstukjes geserveerd werden, naast alle heerlijke gegrilde en verse groenten.
Dankuwel! We zijn blij dat u heeft genoten en hopelijk tot ziens!
JIM V.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2019
Onverwacht prettig café en goed restaurant op supertoeristische plek maar helemaal OK gebleven. Prima prijs/kwaliteitsverhouding. Aanrader voor iedereen die in de buurt van CS iets wil eten of drinken.
Hartelijk dank! Hopelijk zien we u gauw eens terug!
Micha B.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2019
Wij eten hier wel vaker. Heel bijzondere sfeer en inrichting. Uiterst aardig en attent jong personeel. Innovatieve en originele gerechten. Altijd voldoende plaats. Soms wat rumoerig, mede door matige akoestiek. Veel jonge gasten.
Bea M.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2019
We hebben lekker gegeten, aardige bediening, leuke locatie!
Fijn zo dichtbij het station! We komen zeker nog eens terug!
Bedankt en we zien u natuurlijk graag terug komen!
Danny S.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2019
Eten prima, smaakte goed. Goede sfeer en vriendelijke bediening.
Dat het wat drukker werd, werd het kleine restaurant al snel rumoerig. Daarnaast ging de aandacht van de bediening naar de grote groep, waardoor bediening van ons wat langer duurde, al met al hadden ze het met z'n tweeën prima op orde.
Grote groepen kosten soms wat extra aandacht, we streven ernaar dat dit niet ten koste gaat van kleinere groepen. Soms lukt dat misschien niet helemaal, ons excuus daarvoor! Verder zijn we erg blij te horen dat u heeft genoten en zien we u graag nog eens terug!
Bert K.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2019
Verrassend goed. Hele aparte gerechten. Heerlijk, super lekker.
T P.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2019
Heerlijke pasta met zalm! Ook de burger is een aanrader - spicy pepertje. Lekkere sapjes.
Hartelijk dank. We zien u graag nog eens terug!
M B.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2019
heel gezellig, zeker een aanrader.
Dankuwel, dat vinden we fijn om te horen!
Nicole V.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2019
Lekker eten, gezellige sfeer.
Aparte gerechten en zeer smakelijk.
Alleen jammer dat het bedrag op de website niet klopt met het restaurant!
We zijn blij dat u heeft en genoten en ook hartelijk dank voor de tip! We gaan de website nog eens zorgvuldig onder de loep nemen!
Riekje V.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2019
Heerlijk hoofdgerecht. Voor kaasfondue voor 1 persoon was er heel veel/te veel (heerlijke!) gegrilde groente
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2019
Dwaze Zaken is een leuke plek met eenvoudig maar goed eten, gunstig geprijst, op een fantastische locatie. Echt een aanrader. Leuk dat er voor ons een persoonlijk welkom bordje vanwege onze reservering stond.
Hartelijk dank! Hopelijk zien we u nog eens terug!
PPM D.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2018
Zeer goed gegeten. Lekker informeel. Smaakvol en goed ambiance. Correcte bediening, door kleine foutjes wel korting (zonder vragen) gekregen. Een onverwacht cadeau. Echt een aanrader!
Hartelijk dank! We zijn blij te horen dat u genoten heeft en hopen u nog eens terug te zien!
J. V.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2018
Vanavond viel het behoorlijk tegen. Zeer teleurstellend,de pasta metzeevruchten was slecht de burger van mijn vriendin was lekker, dit alles na wel de eerste ronde terug te hebben gestuurd ( het was koud) .
Het spijt ons heel erg dit te horen! We hopen dat u desondanks een plezierige avond heeft genoten en hopelijk mogen we u een volgende keer de kwaliteit bieden die Dwaze Zaken nastreeft.
Sandra L.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2018
Lichtjesmenu heel geslaagd voor fijne prijs. Leuk sfeer binnen en vriendelijk personeel.
Dankuwel! Hopelijk zien we u nog eens terug!
Leonie R.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2018
Heerlijk eten in een ongedwongen sfeer en vriendelijk bediening.
Hartelijk bedankt!
Thelma O.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2018
Het waren echt aardige mensen die bedienden, de sfeer was heel erg gezellig. Er zaten veel oudere en jongere mensen, ook kinderen. Het eten was duidelijk heel vers gemaakt, met goede ingredienten. Het kwam heerlijk warm op tafel. De porties waren perfect. De inrichting is heel bijzonder met grote wanden vol geglazuurde tegels met teksten. We gaan er zeker naar terug, het was de eerste keer dat we er aten! Hulde aan de mensen van Dwaze zaken
Hartelijk dank voor je enthousiaste recensie! Hopelijk zien we jullie gauw terug!
Maarten S.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2018
Prima eten voor redelijke prijs op een handige locatie. Uitgebreide bierkaart, wisselend menu met voldoende keuze. Prettige sfeer en leuke bediening.
Dankjewel voor je recensie en hopelijk tot ziens!
Merel A.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2018
Service laat veel te wensen over, maar prima voor een dinertje met vrienden wanneer je geen haast hebt. Grootste voordeel is ligging t.o.v. Centraal Station, ideaal voor mensen die met OV komen.
Helga K.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2018
Op 25 oktober hier voor het eerst gegeten. Het eten en de bediening zijn voortreffelijk. Weinig keuze in de wijn, maar de wijn die geschonken werd was goed.

De ambiance vond ik niet zo sfeervol. Maar al met al heb ik hier een heel gezellige avond gehad en heerlijk gegeten. Ik kom hier graag nog een keer terug.
Beste Helga, bedankt voor u reactie. Wat fijn dat u zo van u verblijf heeft genoten. Wij hopen u snel nog eens terug te mogen zien.