Dwaze Zaken

Prins Hendrikkade 50 1012 AC Amsterdam Nederland Kaart
31-206124175

Over het restaurant Dwaze Zaken

Iedereen geniet

Eetcafé Dwaze Zaken is een eigentijdse ontmoetingsplek, waar ontspanning, eerlijk eten en muziek op een hele prettige manier samenkomen. Vlakbij het centraal station en de binnenstad geniet je hier van een eerlijk en heerlijk ontbijt, lunch of diner. Het kunstige en christelijke karakter van Dwaze Zaken heeft letterlijk en figuurlijk oog voor de mooie dingen van het leven. Van kunst tot fair trade, van muziek tot Maffe Maandagen.

Meer informatie over restaurant Dwaze Zaken

Maandag t/m zaterdag 09:00 - 00:00
- Ontbijt 09:00 - 12:00
- Ontbijt 09:00 - 12:00

bert S.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2017
Inge V.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2017
Het restaurant heeft een hele centrale ligging. De inrichting doet licht en prettig aan. We werden vriendelijk geholpen door de bediening. Het eten was heerlijk, al had ik voor de prijs een iets grotere portie verwacht.
Al met al een goede ervaring hier, wie weet kom ik nog eens terug!
Annemarie V.
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2017
Gezellige plek om te borrelen en eten, aardige bediening. Grote teleurstelling echter: de diamanthaas bleek er niet te zijn. We waren een van de eersten die diner bestelden, dus hij was niet ineens op als gevolg van grote animo. Als je een menukaart hebt met tig vleesgerechten, vooruit dan, als er een keer een bepaalde vleessoort niet is. Maar als je een kaart hebt met 1 vlees-, 1 kip-, 1 vis- en 1 vegagerecht, dan vind ik het erg teleurstellend als dat lekkere stukje vlees (waarop we ons allebei verheugden) er niet is. We namen nu genoegen met kipgerecht met pasta, maar was niet waar we voor kwamen.
Karin B.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2017
Leuk en rustig restaurant met goede prijs/kwaliteit-verhouding en erg gunstig gelegen tov CS. Wel wat aanmerkingen op het eten. Ik had vooraf de ei-avocado met rilette van lam, maar daar werd geen brood bij geserveerd (voor de rilette). Mijn tafelgenoot had de springrolls, wat eigenlijk rauwkost in een rijstvel was (wel lekkere sausjes). En de medium-rare diamanthaas was eerder medium-gaar. Desondanks zou ik er weer terugkomen.
Lonneke S.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2017
Mooie inspiratievolle plek! Heerlijk, vers en gevarieerd eten.
Tegenover CS maar toch authentiek.
Vbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbb
hilde B.
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2017
Bediening zeer vriendelijk, wel wat weinig personeel gezien ook het terras open was. Hierdoor duurde alles lang. Kaart klein maar wel voor ieder wat wils.
Arthur O.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2017
Vanwege de prima ervaring van een eerdere keer wederom bij Dwaze zaken gegeten. Ook nu weer was het goed met een vriendelijke bediening. Als voorgerecht: twee bereidingen van wild zwijn: paté en croute & een huisgemaakte kroket, was heerlijk van smaak. Evenals de starter Blini met zalm. Als hoofdgerecht steak van diamanthaas, die was mals en lekker van smaak. En ook de vegetarische rotolo van verse pasta vond snel de weg naar de mond. Kopje koffie na en we konden met een heerlijk gevoel richting de treinen.
Karin F.
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2017
Heerlijk gegeten. De diamanthaas was precies goed en er zat heel veel groente bij, wat meestal ontbreekt bij veel andere restaurants.
Dennis B.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2017
Gewoon goed, niet bijzonder. Leuke bediening op deze datum. Kan op een andere dag zo maar weer anders zijn natuurlijk. Geen op- of aanmerkingen. Oh ja, leuk toilet!
Ans V.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2017
Lekker gegeten. Bediening was erg aardig. Handig dat het tegenover het Centraal Station ligt. Ik ga er vast nog wel eens vaker eten.
W. G.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2017
Vriendelijke bediening en goed en verantwoord eten
Lieske T.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2017
Gezellige sfeer, leuk ingericht, vriendelijk personeel.
Agnetha B.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2017
We hadden als voorgerecht de blini met gerookte zalm en als hoofdgerecht de rode curry met garnalen. Allemaal prima gerechten voor een goede prijs! Verder was het personeel zeer vriendelijk en is het een leuke locatie om te eten. Het enige minpuntje dat ik kan bedenken was dat er geen uitleg gegeven werd bij het kaasplankje dat we als nagerecht bestelden.
Prince I.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2017
Heel lekker eten en goede service. het was wel beetje klein en erg druk maar verder heel goed. Ga er zeker nog een keer heen
Linda V.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Aanrader voor kwalitatief goed eten voor een prima prijs. Bediening is heel vriendelijk en voorkomend. We hebben met 5 mensen afgelopen zaterdagavond echt lekker gegeten in een gezellige sfeer!
Johan B.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Snelle en vlotte bediening. De stoofschotel van wild hert kan ik iedereen aanbevelen evenals de Rabarber crème brûlée en Clafoutis van vijgen.
Een gevarieerde kaart, bovendien!
J. Beeksma
Pjotr V.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2017
Leuk restaurant, mooie kaart met aandacht voor eerlijk en duurzaam. Bediening erg vriendelijk en spontaan. Locatie niet alleen handig (dichtbij station) maar ondanks dat toch sfeervol. Niet ontdekt wat er Christelijk was aan het eten ;-). Alleen wel aan de dure kant voor wat het is, 18 euro voor een (overigens smakelijke) pasta-ovenschotel vind ik echt te duur. Ook de wat knullige presentatie van het eten (Allerhande jaren 90) laat in deze prijscategorie te wensen over.
Monique B.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2016
Heerlijk gegeten en niets was te gek qua wens voor voor- of hoofdgerecht
Karolina T.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2016
Erg fijne sfeer altijd bij Dwaze Zaken, ondanks dat je in het toeristische hart zit van Amsterdam, is er altijd een goede mix van locals and toeristen. Aardige bediening en eten is altijd lekker. Koffie ook heerlijk.
info225 .
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2016
Heel attent als je bij binnenkomst je naam ziet staan op een tafeltje i.p.v. het bordje gereserveerd. Je voelt je welkom door hun gastvrije ontvangst en bediening. Ze hielden heel goed rekening mee dat wij maar een uur de tijd hadden om te eten.