Dwaze Zaken

Prins Hendrikkade 50 1012 AC Amsterdam Nederland Kaart
31-206124175

Over het restaurant Dwaze Zaken

Iedereen geniet

Eetcafé Dwaze Zaken is een eigentijdse ontmoetingsplek, waar ontspanning, eerlijk eten en muziek op een hele prettige manier samenkomen. Vlakbij het centraal station en de binnenstad geniet je hier van een eerlijk en heerlijk ontbijt, lunch of diner. Het kunstige en christelijke karakter van Dwaze Zaken heeft letterlijk en figuurlijk oog voor de mooie dingen van het leven. Van kunst tot fair trade, van muziek tot Maffe Maandagen.

Meer informatie over restaurant Dwaze Zaken

Maandag t/m donderdag 09:00-23:00 / Vrijdag en zaterdag 09:00-00.00
- Ontbijt 09:00 - 12:00

- Ontbijt 09:00 - 12:00

Jouw recensie over het restaurant Dwaze Zaken

Pinadenina .
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2017
Gezellige sfeer en het voorgerecht en hoofdgerecht waren prima en ook prettig geprijsd. Vooral het hoofdgerecht (ravioli) was lekker, maar het dessert was nogal heftig. Op de kaart stond 'lemon curd met walnoten en honingsaus'. Er bleek echter een flinke dot geitenkaas of geitenkaasmousse op de lemoncurd te zitten die niet was aangekondigd; hierdoor werd het erg zwaar en nogal anders dan verwacht. Het toetje was alsnog wel smakelijk, maar heeft daarna wel zwaar op de maag gelegen.
Ondanks de drukte was er een erg snelle service van het eten.
Ellen S.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2017
Lekker eten, gezellige sfeer. Wel een beetje koud binnen.
Roel H.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2017
Het wildzwijnschenkel was lekker maar wellicht toch nog iets malser te maken door een langzamer garing. Bar weinig groenten op het bord. Dat is echt een misser. Ik vind dat ook in zo’n restaurant minstens 200 gram groente op je bord moet liggen. Leuke manier om tafels als gereserveerd aan te geven. Een bordje met je naam erop en het tijdstip waarop het tafeltje van jou is. De toiletten waren schoon en echt een bezoek waard door de schuine lijnen en mozaïek.
MW H.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2017
leuke gelegenheid. Prima verhouding prijs/ kwaliteit. Iets meer aandacht van personeel, zou leuk zijn. Ik raad deze gelegenheid aan bij anderen.
Bedankt voor uw recensie en feedback, mevrouw Hoes! Jammer te horen dat de service niet helemaal was zoals het hoort te zijn. We proberen er alles aan te doen om dit te verbeteren en meer aandacht voor de gasten te hebben. We hopen u nog eens terug te zien!
Marike R.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2017
Lekker gegeten,
Tanja G.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2017
Goede locatie, lekker centraal. Eten en wijn beiden niet lekker. Je merkt dat er geen echte aandacht is besteedt aan het eten. De bediening was aardig, maar had meer oog voor de mensen aan de bar. En in de toiletten wil je niets aanraken. Eerder borrel locatie dan eten. Geen aanrader.
Tonny H.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2017
De pasta was heeelijk,wel erg weinig groente..2 asperges en wat kleine tomaatjes.
Mag meer zijn!
Toetje was vurrukkuluk.. witte chocoijs en de kaneelrol! Dat was een 10!
Bosbewoonster .
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2017
Mijn lunch bij Dwaze Zaken met drie vriendinnen op een drukke zaterdag was gezellig. De gerechten zijn simpel, maar smakelijk. Er zijn drie wijnen: rood, wit of rosé; dat zou wel wat uitgebreider mogen. Voor service en vriendelijkheid alleen maar complimenten, dat was dik in orde.
Astrid B.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2017
heerlijk gegeten na een leuke dag Amsterdam met onze 86 jr moeder; vlakbij CS A'dam heerlijk uit eten, dat is toch geweldig;
we hebben heerlijk gegeten en zowel de kaasfondue van zuslief als onze hoofdgerechten werden mooi geserveerd met veel groenten ; de bediening dinsdag 19 september was vrolijk, zeer vriendelijk en behulpzaam.
je krijgt onze hartelijke groet en tot ziens bij Dwaze Zaken!
Corine V.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2017
Leuke, ruime plek met aparte mozaïekwanden, prettige bediening en niet onbelangrijk voor ons; vlakbij het station. Fijne sfeer!
alexdebrouwer .
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2017
Twee van de pilaren van Dwaze Zaken zijn duurzaamheid en een christelijke identiteit. Men serveert zoveel als mogelijk eten van het seizoen, streekproducten, biologisch en fairtrade voor een schappelijke prijs. De atmosfeer is ook fantastisch. Deze wordt sterk bepaald door de fraaie vormgeving, mooie mozaïeken die soms wat aan Jugendstil doen denken, in het restaurant en het toilet en de mooie glas-in-lood-ramen. Buiten merk je de drukke stad van het centrum van Amsterdam, die ook toeristen van allerlei pluimage naar het terras trekt, terwijl je binnen heel rustig kunt zitten, ook met toeristen en anderen die op de christelijke identiteit en de intieme en wat kunstzinnige sfeer van het restaurant afkomen. Een oase van bezinning, esthetische verwondering, prima eten en christelijke gastvrijheid midden in de drukke stad. Een aanrader!
Carolien V.
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2017
Gunstig gelegen, dichtbij CS, levendige hoek, bijzonder aangekleed met de kunstige tegelwanden. Zitten smullen van het smakelijk er uit ziende en ook zijnde voor- en hoofdgerecht, Aardige en bescheiden bediening.
Hans K.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2017
Mooie lokatie, goede menukaart maar wel erg rumoerig. De noodzaak van achtergrondmuziek is onduidelijk.
Erg vriendelijke bediening.
bert S.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2017
Special voor Dwaze Zaken een profiel aangemaakt. Ik was namelijk zeer verrast. De sfeer van dit restaurant verwacht je niet van de buitenkant. De kwaliteit van het eten paste er perfect bij. Ik hoop dat ik vele mensen enthousiast heb gemaakt voor dit leuke plekje in centraal Amsterdam.
Inge V.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2017
Het restaurant heeft een hele centrale ligging. De inrichting doet licht en prettig aan. We werden vriendelijk geholpen door de bediening. Het eten was heerlijk, al had ik voor de prijs een iets grotere portie verwacht.
Al met al een goede ervaring hier, wie weet kom ik nog eens terug!
Annemarie V.
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2017
Gezellige plek om te borrelen en eten, aardige bediening. Grote teleurstelling echter: de diamanthaas bleek er niet te zijn. We waren een van de eersten die diner bestelden, dus hij was niet ineens op als gevolg van grote animo. Als je een menukaart hebt met tig vleesgerechten, vooruit dan, als er een keer een bepaalde vleessoort niet is. Maar als je een kaart hebt met 1 vlees-, 1 kip-, 1 vis- en 1 vegagerecht, dan vind ik het erg teleurstellend als dat lekkere stukje vlees (waarop we ons allebei verheugden) er niet is. We namen nu genoegen met kipgerecht met pasta, maar was niet waar we voor kwamen.
Karin B.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2017
Leuk en rustig restaurant met goede prijs/kwaliteit-verhouding en erg gunstig gelegen tov CS. Wel wat aanmerkingen op het eten. Ik had vooraf de ei-avocado met rilette van lam, maar daar werd geen brood bij geserveerd (voor de rilette). Mijn tafelgenoot had de springrolls, wat eigenlijk rauwkost in een rijstvel was (wel lekkere sausjes). En de medium-rare diamanthaas was eerder medium-gaar. Desondanks zou ik er weer terugkomen.
Lonneke S.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2017
Mooie inspiratievolle plek! Heerlijk, vers en gevarieerd eten.
Tegenover CS maar toch authentiek.
Vbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbb
hilde B.
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2017
Bediening zeer vriendelijk, wel wat weinig personeel gezien ook het terras open was. Hierdoor duurde alles lang. Kaart klein maar wel voor ieder wat wils.
Arthur O.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2017
Vanwege de prima ervaring van een eerdere keer wederom bij Dwaze zaken gegeten. Ook nu weer was het goed met een vriendelijke bediening. Als voorgerecht: twee bereidingen van wild zwijn: paté en croute & een huisgemaakte kroket, was heerlijk van smaak. Evenals de starter Blini met zalm. Als hoofdgerecht steak van diamanthaas, die was mals en lekker van smaak. En ook de vegetarische rotolo van verse pasta vond snel de weg naar de mond. Kopje koffie na en we konden met een heerlijk gevoel richting de treinen.