Dwaze Zaken

Prins Hendrikkade 50 1012 AC Amsterdam Nederland Kaart
31-206124175

Over het restaurant Dwaze Zaken

Iedereen geniet

Eetcafé Dwaze Zaken is een eigentijdse ontmoetingsplek, waar ontspanning, eerlijk eten en muziek op een hele prettige manier samenkomen. Vlakbij het centraal station en de binnenstad geniet je hier van een eerlijk en heerlijk ontbijt, lunch of diner. Het kunstige en christelijke karakter van Dwaze Zaken heeft letterlijk en figuurlijk oog voor de mooie dingen van het leven. Van kunst tot fair trade, van muziek tot Maffe Maandagen.

Meer informatie over restaurant Dwaze Zaken

Maandag t/m zaterdag 09:00 - 00:00
- Ontbijt 09:00 - 12:00
- Ontbijt 09:00 - 12:00

Lieske T.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2017
Gezellige sfeer, leuk ingericht, vriendelijk personeel.
Agnetha B.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2017
We hadden als voorgerecht de blini met gerookte zalm en als hoofdgerecht de rode curry met garnalen. Allemaal prima gerechten voor een goede prijs! Verder was het personeel zeer vriendelijk en is het een leuke locatie om te eten. Het enige minpuntje dat ik kan bedenken was dat er geen uitleg gegeven werd bij het kaasplankje dat we als nagerecht bestelden.
Prince I.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2017
Heel lekker eten en goede service. het was wel beetje klein en erg druk maar verder heel goed. Ga er zeker nog een keer heen
Linda V.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Aanrader voor kwalitatief goed eten voor een prima prijs. Bediening is heel vriendelijk en voorkomend. We hebben met 5 mensen afgelopen zaterdagavond echt lekker gegeten in een gezellige sfeer!
Johan B.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Snelle en vlotte bediening. De stoofschotel van wild hert kan ik iedereen aanbevelen evenals de Rabarber crème brûlée en Clafoutis van vijgen.
Een gevarieerde kaart, bovendien!
J. Beeksma
Pjotr V.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2017
Leuk restaurant, mooie kaart met aandacht voor eerlijk en duurzaam. Bediening erg vriendelijk en spontaan. Locatie niet alleen handig (dichtbij station) maar ondanks dat toch sfeervol. Niet ontdekt wat er Christelijk was aan het eten ;-). Alleen wel aan de dure kant voor wat het is, 18 euro voor een (overigens smakelijke) pasta-ovenschotel vind ik echt te duur. Ook de wat knullige presentatie van het eten (Allerhande jaren 90) laat in deze prijscategorie te wensen over.
Monique B.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2016
Heerlijk gegeten en niets was te gek qua wens voor voor- of hoofdgerecht
Karolina T.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2016
Erg fijne sfeer altijd bij Dwaze Zaken, ondanks dat je in het toeristische hart zit van Amsterdam, is er altijd een goede mix van locals and toeristen. Aardige bediening en eten is altijd lekker. Koffie ook heerlijk.
info225 .
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2016
Heel attent als je bij binnenkomst je naam ziet staan op een tafeltje i.p.v. het bordje gereserveerd. Je voelt je welkom door hun gastvrije ontvangst en bediening. Ze hielden heel goed rekening mee dat wij maar een uur de tijd hadden om te eten.
xandra V.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2016
Geweldige plek. Aardige bediening, goed eten. Meer dan redelijke prijzen. Kortom favoriete plek in Amsterdam.
MLB4 .
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
Het gebouw waar dit eetcafé zich in bevind is prachtig, het is een oude kerk. Het interieur had van mij nog iets kunstzinniger mogen zijn maar dat is een kwestie van smaak. De bediening is zéér vriendelijk en vlot. Het eten is heerlijk!Echt een aanrader. Je kunt rustig praten, goede acoustiek, ookal is het plafond wat hoog. We komen er zèker nogmaals. Een punt van kritiek is nog wel de toiletten. Er zijn er maar twee dus ze moeten regelmatiger gecontroleerd worden op hygiene. Verder top
Cees G.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2016
Heerlijke tent en lekker eten. Personeel top!
Rini V.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
We hebben heerlijk gegeten. Gezellige sfeer en prima bediening. Ligging perfect zo vlakbij centraal station. De wildstoof is een aanrader.
jvanschendel .
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Meerdere keren al gegeten, als je gereserveerd hebt staat je naam op een welkomstbordje, erg leuke ontvangst. Lekker eten, goede wijn, lekkere sapjes. Ik kom zeker terug en kan het zeker aan iedereen aanraden. Wel reserveren want het is klein en populair.
myriamdevidts .
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Heel vriendelijke bediening en leuk kader.
Het eten was lekker maar de porties niet erg groot; we hadden net voldoende gegeten
en het was nogal duur.
Maroeska B.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Het eten was goed, maar de porties vond ik ietwat aan de kleine kant, met name het vegetarische gerecht met gnocchi. Voordeel was wel dat er ruimte overbleef voor een toetje, wat erg goed beviel (panacotta en wentelteefje). De bediening was vriendelijk en behulpzaam. Het decor van het restaurant is gezellig en creatief.
Tessa H.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2016
Gezellig, no nonsense sfeer, goed eten met goede kaart, ook voor drankjes, fijne attente bediening en op een toplocatie in hartje Amsterdam.
Anton T.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2016
Prachtig eetcafé, bijzondere inrichting - tot aan de toiletten toe. Via de grote pui heb je uitzicht op alles wat van en naar Amsterdam Centraal komt. Lunch gebruikt hier, met correcte bediening. Het broodje chorizo was met dikke plakken verstopte chorizo i.p.v. grote dunne plakken zoals je zou verwachten. Daardoor kwam de smaak wat minder uit. Verder prima.
BOELEI .
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2016
Zoals altijd, prima en aangenaam. Alle gasten die ik meeneem naar Dwaze Zaken keren er terug.
Het is inmiddels mijn vaste lunchplek in Amsterdam.
DaniellaEster .
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
De Dwaze zaken is een ideale ontmoetingsplek omdat het vlakbij Amsterdam CS en de binnenstad is.
Ik ben hier vaker geweest voor de lunch en nu ook voor het diner. De broodjes voor de lunch zijn heerlijk. Vers, goede kwaliteit en vaak biologisch. De cappuccino's goed! Diner was goed hoewel het dessert wat minder (panna C otta , iets te stevig) maar dat is waarschijnlijk een kwestie van smaak.
Kaasfondue was erg lekker!
Aandachtspuntje is het toilet, ziet er prachtig uit maar helaas een zootje. Dit komt natuurlijk ook door de klanten die het zo achterlaten.
bediening is vriendelijk maar hadden het erg druk.