Dwaze Zaken

Prins Hendrikkade 50 1012 AC Amsterdam Nederland Kaart
31-206124175

Over het restaurant Dwaze Zaken

Dwaze Zaken is een open plek waar iedereen welkom is om te genieten van ons heerlijke, lunch en diner onder het genot van prachtige koffies. Wij bestaan inmiddels al 15 jaar en hebben in deze afgelopen jaren goede connecties opgebouwd met de lokale groenteboeren en boerderijen. Hierdoor kunt u gegarandeerd genieten van lokaal geproduceerde, verse producten en is het overgrote deel ook nog eens biologisch. En dat alles voor een eerlijke prijs, want wij willen dat iedereen meegeniet.
Natuurlijk zijn wij ook niet vies van lokale speciaal biertjes, waarbij het smaakvolle bier van brouwerij Kleiburg toch wel de kroon spant. Zeker tijdens de zomermaanden, is het een feestje om onder het genot van goed bier op het terras te zitten! Wij wensen u een mooie tijd in ons eetcafé.

Meer informatie over restaurant Dwaze Zaken

Dwaze Zaken bevindt zich op 2 minuten loopafstand van Centraal Station Amsterdam en is dus uitstekend te bereiken.

Maandag t/m donderdag 09:00-23:00 / Vrijdag en zaterdag 09:00-00.00
- Ontbijt 09:00 - 12:00

- Ontbijt 09:00 - 12:00

Jouw recensie over het restaurant Dwaze Zaken

Lidwien V.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2018
Zo fijn en authentiek en dat midden in het toeristische en drukke Amsterdam! Aardige bediening, goed eten zeker prijs kwaliteit en lekkere speciaal biertjes. Extra cudo’s voor de persoonlijke ontvangst na reservering :)
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2018
Voor de tweede keer problemen met gereserveerde tafels. Ook al staat mijn naam erop, er mag toch iemand anders gaan zitten. Ik moest maar een andere tafel uitzoeken. Dat probeerden wij, maar die plek was veel te warm. De naam die daar op stond werd maar op een groepstafel gezet. Dat kan toch niet? Ik moest vervolgens zelf de ober aanmanen de vrouw die aan onze tafel zat te vragen elders te gaan zitten. Dit gebeurde, maar al met al een erg vervelende start weer. Wat jammer toch, dat jullie gereserveerde tafels niet gewoon vrij houden!
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2018
Zoals altijd fijne bediening en heerlijk eten!! Dit keer een minpuntje: het welkomsbordje met mijn naam stond keurig op de gereserveerde tafel, alleen zaten er toeristen. Het meisje vond dat er genoeg andere tafels waren, want de toeristen begrepen dat bordje niet. Wij waren het daar niet mee eens. Uiteindelijk heeft ze het ze toch maar duidelijk gemaakt. Beetje ongemakkelijke situatie. Misschien een idee om naast het welkomsbordje ook een bordje RESERVED (herkenbaar voor veel toeristen) neer te zetten?
Bedankt voor de leuke reactie! En vervelend dat het ontvangst niet helemaal liep als gepland. We zullen hier zeker aandacht aan besteden. Groetjes, Esther
Paul B.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2018
Prima gelegenheid om een hapje te eten of een kopje koffie te drinken. Heel vriendelijk personeel. En een mooi uitzicht op het levendige Amsterdam.
Claudia T.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2018
Centrale locatie met buitenterras. Hier wordt met liefde gekookt, lekkere gerechten en een uitstekende bediening! Kom hier zeker nog eens terug.
Jan D.
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2018
Een unieke plek in Amsterdam; met mooi uitzicht naar Buiten en gezellige mensen binnen. Informele sfeer, goed eten en zeer betaalbaar. Wij komen hier regelmatig en zullen dat blijven doen.
Carolyn R.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2018
Wij moesten te lang op het eten wachten.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2018
Wat een fijne plek! Ik had een tafel gereserveerd en zag meteen een bordje op een tafeltje met Welkom en mijn naam. Erg leuk!! De bediening snel en heel vriendelijk. Het eten was verrukkelijk en meer dan genoeg. Een hele fijne ervaring, ik kom zeker terug!
Janneke S.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2018
Ontzettend leuk tentje op een top locatie. Maar de bediening was erg traag en het eten was lauw, en niet lekker. Zonde.
Beste Janneke,

Wat vervelend dat het eten niet top was en daar bovenop ook de bediening niet helemaal mee werkte. Onze excuses ervoor! Helaas hadden we net die avond twee beginnende krachten staan, wat een fout van ons was. Ik hoop dat u nog eens terugkomt om te zien dat het gelukkig ook zeker anders kan. We hebben nu ook een 'best of 15 years' kaart met alle best beoordeelde gerechten van de afgelopen 15 jaar, dus zeker de moeite waard!

Groetjes, Esther
Serge T.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2018
Goede bediening,lekker eten en gezellige zaak.
Bedankt voor je recensie en hopelijk zien we je nog eens terug!
Catelijne L.
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2018
De ontvangst is heel leuk met een schoolbordje op de tafel met welkom en je eigen naam + je reserveringstijd en het aantal personen. Bediening was vriendelijk . Eten was goed, wij hadden de runder entrecote die helaas iets aan de pezige kant was waardoor we ongeveer een kwart hebben moeten laten liggen (niet eetbaar) De groenten waren echter wel lekker en ook de desserts (de lemon curd en de romanoff) waren uitstekend. Voor de hoeveelheden die je krijgt zijn de prijzen wel iets aan de hoge kant. Voor de rest is het een leuk levendig restaurant met een hele leuke gezellige inrichting op een steenworp afstand van het station.
Beste Catelijne, bedankt voor de uitgebreide recensie. Onze excuses voor de runderentrecote, dat had zeker beter gekund en nemen we mee als feedback. Fijn om voor de rest te horen dat het een geslaagde avond was. We hopen u nog eens terug te zien! Groetjes, Esther
Remco V.
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2018
Lekker gegeten en vriendelijke bediening. Zeker voor herhaling vatbaar.
A. G.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2018
Een leuke ambiance.
Altijd een gevarieerde kaart met voor ieder wat wils.
Ook een grote keuze uit non-alcoholische lekkere drankjes.
De wildzwijn schenkel en lemon cursisten als dessert zijn echte aanraders.
Suzanne T.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2018
De gerechten waren heerlijk. Ik had de wildzwijnschenkel en die was heerlijk van smaak en boterzacht. Ik heb twee kleine kritiekpuntjes. Er lag een extra stuk bot op mijn bord waarvan ik niet helemaal begreep waarom dat er lag want er zat nauwelijks tot geen vlees aan. En ik moest vragen waar de aardperen (Jerusalem artisjokken) waren die volgens de kaart ook bij het gerecht werden geserveerd. Er bleken een soort chips van te zijn gemaakt waarvan er hier en daar wat op het bord lagen. Verder top allemaal.
Pieter O.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2017
Leuke zaak, aardige bediening op een leuke en handige plek (midden in A'dam en dichtbij OV). De wijnkaart is wat beperkt (droog, zoet en rood).
Beste Pieter, bedankt voor uw reactie. Spijtig te lezen dat het eten u niet beviel. Mogen wij informeren waar dat aan lag? mvg
Dwaze Zaken
Evaelisabeth V.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2017
Als altijd heel lekker gegeten. De pompoensoep, ravioli en runderentrecote waren heerlijk. De zalmmuffin smaakte prima, maar wordt geen favoriet. Romanov toetje, carrotcake en brownies, verrukkelijk!
Maxine H.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2017
Redelijke prijzen op een top locatie . Helaas een stuntelig ontvangst, veel te vol bord met enorm stuk entrecote (frietjes doordrenkt in de jus) en de ravioli was niet helemaal gaar. Extra krokantje, pompoen en brood met tapenade matchte allemaal niet. Houd het simpel, ravioli is zo makkelijk!
Netty F.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2017
We hebben erg lekker gegeten. De bediening was correct en heel vriendelijk. Het was gezellig druk.
Een restaurant om te onthouden en aan te raden!
Saskia K.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2017
Gezellig tentje, prima eten en lieve bediening!
Astrid B.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2017
goede service, lekker eten: dagschotel (stoofpotje fazant) en toetje: beide goed van smaak en een prima hoeveelheid (ook niet té veel)