Over het restaurant Dwaze Zaken

Iedereen geniet

Eetcafé Dwaze Zaken is een eigentijdse ontmoetingsplek, waar ontspanning, eerlijk eten en muziek op een hele prettige manier samenkomen. Vlakbij het centraal station en de binnenstad geniet je hier van een eerlijk en heerlijk ontbijt, lunch of diner. Het kunstige en christelijke karakter van Dwaze Zaken heeft letterlijk en figuurlijk oog voor de mooie dingen van het leven. Van kunst tot fair trade, van muziek tot Maffe Maandagen.

Meer informatie over restaurant Dwaze Zaken

Maandag t/m donderdag 09:00-23:00 / Vrijdag en zaterdag 09:00-00.00
- Ontbijt 09:00 - 12:00

- Ontbijt 09:00 - 12:00

Jouw recensie over het restaurant Dwaze Zaken

Pieter O.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2017
Leuke zaak, aardige bediening op een leuke en handige plek (midden in A'dam en dichtbij OV). De wijnkaart is wat beperkt (droog, zoet en rood).
Beste Pieter, bedankt voor uw reactie. Spijtig te lezen dat het eten u niet beviel. Mogen wij informeren waar dat aan lag? mvg
Dwaze Zaken
Evaelisabeth V.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2017
Als altijd heel lekker gegeten. De pompoensoep, ravioli en runderentrecote waren heerlijk. De zalmmuffin smaakte prima, maar wordt geen favoriet. Romanov toetje, carrotcake en brownies, verrukkelijk!
Maxine H.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2017
Redelijke prijzen op een top locatie . Helaas een stuntelig ontvangst, veel te vol bord met enorm stuk entrecote (frietjes doordrenkt in de jus) en de ravioli was niet helemaal gaar. Extra krokantje, pompoen en brood met tapenade matchte allemaal niet. Houd het simpel, ravioli is zo makkelijk!
Netty F.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2017
We hebben erg lekker gegeten. De bediening was correct en heel vriendelijk. Het was gezellig druk.
Een restaurant om te onthouden en aan te raden!
Saskia K.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2017
Gezellig tentje, prima eten en lieve bediening!
Astrid B.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2017
goede service, lekker eten: dagschotel (stoofpotje fazant) en toetje: beide goed van smaak en een prima hoeveelheid (ook niet té veel)
Rene J.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2017
Wat een heerlijke oase van rustige vriendelijkheid en gezelligheid zo midden in de stad. Heerlijke kaasfondue, super aardige mensen en goede bierkaart! Ga zeker terugkomen.
Pinadenina .
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2017
Gezellige sfeer en het voorgerecht en hoofdgerecht waren prima en ook prettig geprijsd. Vooral het hoofdgerecht (ravioli) was lekker, maar het dessert was nogal heftig. Op de kaart stond 'lemon curd met walnoten en honingsaus'. Er bleek echter een flinke dot geitenkaas of geitenkaasmousse op de lemoncurd te zitten die niet was aangekondigd; hierdoor werd het erg zwaar en nogal anders dan verwacht. Het toetje was alsnog wel smakelijk, maar heeft daarna wel zwaar op de maag gelegen.
Ondanks de drukte was er een erg snelle service van het eten.
Bedankt voor uw recensie en feedback! Deze desserts zijn vrij nieuw, dus fijn dat u aangeeft dat u hier tegenaan liep. Ik ga dit zeker doorgeven, zodat er iets aan veranderd kan worden.
Ellen S.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2017
Lekker eten, gezellige sfeer. Wel een beetje koud binnen.
dewi.carryvdsmitte S.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2017
Leuke, gezellige eetgelegenheid goed eten voor een redelijke prijs, zeker voor gasten die met het o.v. reizen. Een aanrader. Dewi
Roel H.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2017
Het wildzwijnschenkel was lekker maar wellicht toch nog iets malser te maken door een langzamer garing. Bar weinig groenten op het bord. Dat is echt een misser. Ik vind dat ook in zo’n restaurant minstens 200 gram groente op je bord moet liggen. Leuke manier om tafels als gereserveerd aan te geven. Een bordje met je naam erop en het tijdstip waarop het tafeltje van jou is. De toiletten waren schoon en echt een bezoek waard door de schuine lijnen en mozaïek.
MW H.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2017
leuke gelegenheid. Prima verhouding prijs/ kwaliteit. Iets meer aandacht van personeel, zou leuk zijn. Ik raad deze gelegenheid aan bij anderen.
Bedankt voor uw recensie en feedback, mevrouw Hoes! Jammer te horen dat de service niet helemaal was zoals het hoort te zijn. We proberen er alles aan te doen om dit te verbeteren en meer aandacht voor de gasten te hebben. We hopen u nog eens terug te zien!
Avaghon .
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2017
Lekker gegeten. Het hoofdgerecht was een beetje klein, dus ook een toetje genomen. Was goed. Heel vriendelijk personeel. Geen grote toeristentrekker, ondanks ligging op steenworp afstand van CS. Heel fijn!
Marike R.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2017
Lekker gegeten,
Tanja G.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2017
Goede locatie, lekker centraal. Eten en wijn beiden niet lekker. Je merkt dat er geen echte aandacht is besteedt aan het eten. De bediening was aardig, maar had meer oog voor de mensen aan de bar. En in de toiletten wil je niets aanraken. Eerder borrel locatie dan eten. Geen aanrader.
Tonny H.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2017
De pasta was heeelijk,wel erg weinig groente..2 asperges en wat kleine tomaatjes.
Mag meer zijn!
Toetje was vurrukkuluk.. witte chocoijs en de kaneelrol! Dat was een 10!
Bosbewoonster .
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2017
Mijn lunch bij Dwaze Zaken met drie vriendinnen op een drukke zaterdag was gezellig. De gerechten zijn simpel, maar smakelijk. Er zijn drie wijnen: rood, wit of rosé; dat zou wel wat uitgebreider mogen. Voor service en vriendelijkheid alleen maar complimenten, dat was dik in orde.
Astrid B.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2017
heerlijk gegeten na een leuke dag Amsterdam met onze 86 jr moeder; vlakbij CS A'dam heerlijk uit eten, dat is toch geweldig;
we hebben heerlijk gegeten en zowel de kaasfondue van zuslief als onze hoofdgerechten werden mooi geserveerd met veel groenten ; de bediening dinsdag 19 september was vrolijk, zeer vriendelijk en behulpzaam.
je krijgt onze hartelijke groet en tot ziens bij Dwaze Zaken!
Corine V.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2017
Leuke, ruime plek met aparte mozaïekwanden, prettige bediening en niet onbelangrijk voor ons; vlakbij het station. Fijne sfeer!
alexdebrouwer .
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2017
Twee van de pilaren van Dwaze Zaken zijn duurzaamheid en een christelijke identiteit. Men serveert zoveel als mogelijk eten van het seizoen, streekproducten, biologisch en fairtrade voor een schappelijke prijs. De atmosfeer is ook fantastisch. Deze wordt sterk bepaald door de fraaie vormgeving, mooie mozaïeken die soms wat aan Jugendstil doen denken, in het restaurant en het toilet en de mooie glas-in-lood-ramen. Buiten merk je de drukke stad van het centrum van Amsterdam, die ook toeristen van allerlei pluimage naar het terras trekt, terwijl je binnen heel rustig kunt zitten, ook met toeristen en anderen die op de christelijke identiteit en de intieme en wat kunstzinnige sfeer van het restaurant afkomen. Een oase van bezinning, esthetische verwondering, prima eten en christelijke gastvrijheid midden in de drukke stad. Een aanrader!