Dwaze Zaken

Prins Hendrikkade 50 1012 AC Amsterdam Nederland Kaart
31-206124175

Over restaurant Dwaze Zaken

Iedereen geniet

Eetcafé Dwaze Zaken is een eigentijdse ontmoetingsplek, waar ontspanning, eerlijk eten en muziek op een hele prettige manier samenkomen. Vlakbij het centraal station en de binnenstad geniet je hier van een eerlijk en heerlijk ontbijt, lunch of diner. Het kunstige en christelijke karakter van Dwaze Zaken heeft letterlijk en figuurlijk oog voor de mooie dingen van het leven. Van kunst tot fair trade, van muziek tot Maffe Maandagen.

Meer informatie over restaurant Dwaze Zaken

Maandag t/m zaterdag 09:00 - 00:00
- Ontbijt 09:00 - 12:00
- Ontbijt 09:00 - 12:00

MLB4 .
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
Het gebouw waar dit eetcafé zich in bevind is prachtig, het is een oude kerk. Het interieur had van mij nog iets kunstzinniger mogen zijn maar dat is een kwestie van smaak. De bediening is zéér vriendelijk en vlot. Het eten is heerlijk!Echt een aanrader. Je kunt rustig praten, goede acoustiek, ookal is het plafond wat hoog. We komen er zèker nogmaals. Een punt van kritiek is nog wel de toiletten. Er zijn er maar twee dus ze moeten regelmatiger gecontroleerd worden op hygiene. Verder top
Cees G.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2016
Heerlijke tent en lekker eten. Personeel top!
Rini V.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
We hebben heerlijk gegeten. Gezellige sfeer en prima bediening. Ligging perfect zo vlakbij centraal station. De wildstoof is een aanrader.
Jvanschendel .
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Meerdere keren al gegeten, als je gereserveerd hebt staat je naam op een welkomstbordje, erg leuke ontvangst. Lekker eten, goede wijn, lekkere sapjes. Ik kom zeker terug en kan het zeker aan iedereen aanraden. Wel reserveren want het is klein en populair.
Myriamdevidts .
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Heel vriendelijke bediening en leuk kader.
Het eten was lekker maar de porties niet erg groot; we hadden net voldoende gegeten
en het was nogal duur.
Maroeska B.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Het eten was goed, maar de porties vond ik ietwat aan de kleine kant, met name het vegetarische gerecht met gnocchi. Voordeel was wel dat er ruimte overbleef voor een toetje, wat erg goed beviel (panacotta en wentelteefje). De bediening was vriendelijk en behulpzaam. Het decor van het restaurant is gezellig en creatief.
Tessa H.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2016
Gezellig, no nonsense sfeer, goed eten met goede kaart, ook voor drankjes, fijne attente bediening en op een toplocatie in hartje Amsterdam.
Anton T.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2016
Prachtig eetcafé, bijzondere inrichting - tot aan de toiletten toe. Via de grote pui heb je uitzicht op alles wat van en naar Amsterdam Centraal komt. Lunch gebruikt hier, met correcte bediening. Het broodje chorizo was met dikke plakken verstopte chorizo i.p.v. grote dunne plakken zoals je zou verwachten. Daardoor kwam de smaak wat minder uit. Verder prima.
BOELEI .
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2016
Zoals altijd, prima en aangenaam. Alle gasten die ik meeneem naar Dwaze Zaken keren er terug.
Het is inmiddels mijn vaste lunchplek in Amsterdam.
DaniellaEster .
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
De Dwaze zaken is een ideale ontmoetingsplek omdat het vlakbij Amsterdam CS en de binnenstad is.
Ik ben hier vaker geweest voor de lunch en nu ook voor het diner. De broodjes voor de lunch zijn heerlijk. Vers, goede kwaliteit en vaak biologisch. De cappuccino's goed! Diner was goed hoewel het dessert wat minder (panna C otta , iets te stevig) maar dat is waarschijnlijk een kwestie van smaak.
Kaasfondue was erg lekker!
Aandachtspuntje is het toilet, ziet er prachtig uit maar helaas een zootje. Dit komt natuurlijk ook door de klanten die het zo achterlaten.
bediening is vriendelijk maar hadden het erg druk.
Elise92 .
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2016
Heerlijke kaasfondue gegeten, waarbij je de kaas net alleen in brood kon dopen, maar ook in champignons, olijven, wortel en andere groenten. Mijn tafelgenoten hadden rijst, met vis, een cocossaus en groenten. Alles was mooi op de borden gerangschikt en lekker.
Ik had gereserveerd en werd welkom geheten door een bordje met daarop mijn naam en een geschreven welkomstwoord. De bediening was vriendelijk. Het enige minpunt was de akoestiek. We hadden een tafeltje op een rustige plek gevraagd en gekregen, maar toen het hele restaurant gevuld was, konden we elkaar minder makkelijk verstaan.
Mariannevanbuuren .
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2016
Behalve dat het een topplek is (vlakbij station, prachtig uitzicht, gezellig veel mensen etc.) is het van binnen heel casual ingericht, het eten lekker (wij hadden voor de lunch warme geitenkaas op heerlijk brood). Heel aardig personeel. Normale prijzen. Wij komen hier zeker terug!!
Joostguijt .
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2016
Leuke zaak voor eenvoudig doch zeer smakelijk eten. Vriendelijke bediening die snel reageerde. Erg goed prijs - kwaliteit verhouding. Aanrader.
Alexdebrouwer .
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
Heel vriendelijke service die regelmatig oprecht geïnteresseerd vraagt of je tevreden bent en we hadden binnen gereserveerd maar konden ook buiten eten, maar toen het koud werd en we een paar minuten naar binnen wilden waar het druk was, hield de serveerster direct voor ons het enige tafeltje vrij. Heerlijk eten met veel biologisch, streek en fairtrade en prachtige mozaiëken in het restaurant en het toilet, alsof je in Barcelona bent of zo. Publiek is relaxed.
Regina50 .
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2016
Al jaren spreek ik hier af met een vriendin om samen te kaasfonduen en gezellig bij te praten. Op loopafstand van het Centraal Station zit je in hartje Amsterdam. Het personeel is altijd vriendelijk en het eten smaakt ons goed. Een gezellig restaurant met leuke details en een terras waar je met mooi weer buiten kunt eten en kunt genieten van de gezellige drukte in het centrum van Amsterdam.
Benny V.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
Prima bediening eten is goed niet uitzonderlijk prijs kwaliteit verhouding iets te hoog. We zaten buiten en ons plak binnen werd vast gehouden.
Harkest .
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2016
Erg aardige bediening. Goed gelegen vlakbij station en Zeedijk. Mooie inrichting, vooral de WC! Het eten was prima, ik heb maar 1 gerecht geproefd, op de ander borden zag het er ook goed uit.
ChantalEgberts .
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2016
Heerlijk gegeten bij Dwaze zaken. De steak was voortreffelijk gebakken, lekker veel frietjes met smakelijke mix van groente. Ook zag de kaasfondue er heerlijk uit. Snelle service, prachtig decor, leuke live muziek op maandag. Dikke aanrader!
Caroline B.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
Wat een ontzettend vriendelijke en attente bediening, niet opdringerig maar wel met aandacht.
De risottoballetjes zijn voortreffelijk, de kaasfondue ook lekker met heerlijk verse groenten en stokbrood, en als het allemaal niet opgaat, dan kan er ook gerust een bakje voor thuis worden gemaakt.
Bij de kaasfondue miste ik de "trekkeringheid", kwam misschien door de geitenkaas??
Brownie was ietsje droog. Maar verder geen klachten.
Zou DD zeker aanbevelen. Ligging is ideaal voor mensen die moeten reizen via het Centraal Station.
Appiesoep .
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2016
Prima ontvangst, bediening en iedereen vond zijn/haar gerecht het lekkerst. Verrassende inrichting, zowel de wanddecoraties als de inrichting van het sanitair.
We gaan beslist nog eens terug.