Dwaze Herder

Slakweg 5 6228 NB Maastricht Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Dwaze Herder

Jeroen F.
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2017
Restaurant de Dwaze herder is een etablissement dat aan doet als een wandel rustplaats. Rustig en toch groot genoeg om veel; bezoekers te bedienen. Vandaag was het in het binnengedeelte erg rustig en ondanks dat zit je toch fijn en intiem bij elkaar. Een bijzonder vriendelijke bediening die je meteen een thuis gevoel geeft. Een vier gangen menu stond op de kaart en we hebben heerlijk gegeten. Verse tomaten soep, een mie gerechtje, een duo van heerlijk en precies goed gegaard vlees en een dame blanche als afsluiter. Een voorbeeld van de uitstekende vriendelijkheid, gastvrijheid en gastheerschap. Het kiezen van een fles wijn ging niet soepel bij ons en dus worden er dus gewoon twee glazen gevuld om een juiste proeve te doen. En dat met alle gemak en van zelfsprekendheid. Je moet echt lang zoeken om een min puntje te benoemen maar het lukt wel. De, overigens, goede en verse muntthee werd geserveerd in een glas zonder oor. Super. wij komen weer.
Joeri V.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Bezoekje gebracht aan De Dwaze Herder, speciaal voor de binnenspeeltuin. Deze bevindt zich in een apart gebouw, is niet heel erg groot en dus lekker overzichtelijk. Voor kinderen is er voldoende vermaak (speelkooi, glijbaan, loopauto's, ballenbak, etc.) en de ouders zitten op een hun gemak met zicht op de kinderen. Persoonlijk zou ik er nog wel eens terugkeren, maar dan alleen om wat te drinken. De lunchgerechten die we afgelopen keer hadden (salade Dwaze Herder, salade Scampi en tosti) vielen namelijk in de categorie '13-in-een-dozijn', maar dan veel te duur betaald. Want bijna €15 voor een paar blaadjes groen, handjevol tomaatjes, paprika, komkommer afgetopt met wat garnalen (waarom worden er toch altijd scampi's beloofd?) met te veel dressing, is toch echt te veel van het goede.
marco N.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2015
Omdat we (te laat) nogal wat negatieve berichten hadden gehoord over 'de dwaze herder' gingen wij (met een Social Deal) er met lood in de schoenen naar toe.
Maar.... niets van waar. Mijn echtgenote en ik hadden 2 verschillende keuzes uit het 4-gangen menu en het was gewoon super. Het voorgerecht 'salade Val Dieu' met spekjes gewoon een topper. Zuurvlees met veel vlees, het varkenshaasje perfect gebakken.
Natuurlijk, de dwaze herder is geen ***restaurant, maar de prijs/kwaliteitverhouding is gewoon goed, zeker met Social Deal.
We hadden onze 2 kinderen mee, kindermenu snackspiesje met frites. Heel leuk opgediend met mayo, appelmoes, klein kadootje. Ook hier: niets op aan te merken.
Het is fijn tafelen in een redelijk grote maar gezellige ruimte met een open haard. Een totale verademing was het ontbreken van achtergrond muziek en ondanks het feit dat er redelijk veel gasten om ons heen zaten, stoorde dat niet qua geluid van gesprekken of zo. Super. Aardige en vlotte bediening. Het allermooiste: gratis parkeren voor de deur. We gaan terug. Beslist.