Over restaurant Duende

Tapas zonder poespas

Bij Duende houden ze van tapas zonder poespas; met simpele gerechten komen de smaken van de Spaanse keuken het beste tot hun recht. Of je nou een borrelhapje bij de wijn wilt, of een volledige maaltijd, alles is hier mogelijk. Van overheerlijke Serrano ham tot de bekende patatas bravas, bij Duende heb je een enorme keuze uit de bekendste gerechten. Met een goeie Spaanse wijn erbij, is het gegarandeerd smullen.

Bij Duende reserveren ze pas vanaf 6 personen, maar voor kleinere gezelschappen vind je altijd wel een plek!

Meer informatie over restaurant Duende

Tram 3 - Halte Nieuwe Willemsstraat of Marnixplein

Maandag t/m vrijdag 17.00 - 23.00 uur
Zaterdag en zondag 16.00 - 23.00 uur

Lang
Carla V.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Duende serveert erg goede tapa's en de sfeer is heerlijk, zoals het moet zijn. Lekker veel gepraat, niet te harde muziek. Wat jammer was is dat we ons niet gerealiseerd hadden dat op zaterdagavond ook tafels staan in in het flamenco zaaltje, wat een extra druk op de keuken geeft. We moesten daardoor erg lang wachten, bestelde gerechten kwamen niet allemaal aan, de bediening was de briefjes kwijt en de rekening was daardoor een puinhoop. Geeft niet als je de hele avond de tijd hebt, maar wees gewaarschuwd als je er op zaterdagavond een tafeltje reserveert.
Sandra H.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2016
Wij eten hier vaker en vind het altijd lekker.
Precies uitgerekend op mijn vriends verjaardag was het minder lekker dan wij het gewend zijn.
Moest ook lang wachten
Wel erg jammer. Zeker dat het de pret minder maakten.
Ook veel geluidsoverlast van het afwassen.
Wij komen vast wel retour.
Annama1 V.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
Heerlijke tappas, ik had groene pepers en lof in een corgonzolasaus, heel lekker, mijn man lamscoteletjes en kleine gefrutuurde visjes,.
Lekker gezellig buiten op het terrasje in de jordaan, komen zeker terug.
Tineke K.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
Goede Spaanse tapas en vriendelijke bediening. Helaas zo overvol en zoveel kabaal dat een 'normaal ' gesprek amper was te voeren. We hielden het voor gezien na 2 rondjes en zijn elders op een terras gaan natafelen. Zonde, hiermee doet men ook zichzelf te kort.
Groengroen .
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
wij hebben heerlijk gegeten in het gezellige restaurant Duende. Het personeel was heel vriendelijk, aardig en goed, wij komen zeker nog een keertje terug voor de heerlijke toast met geitenkaas en honing.( ook voor de andere hapjes hoor. )
Jantine16 .
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2016
Eten viel tegen en bediening let niet echt op. Zaten lang te wachten op het eerste drankje en daarna voor de bestelling. Kan beter!
Norbertijn .
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2016
Paar dagen van te voren gereserveerd met de mededeling dat wij op tijd bij een concert moesten zijn. Dit was geen probleem gaf de eigenaar Jasper aan ook al waren wij met een groep van 7. Bij binnenkomst werden wij heel vriendelijk ontvangen waarbij zelfs mijn voornaam werd genoemd. Erg tof! Eten en bediening was goed, heel aardig en snel. Eigenaar Jasper nam de tijd om ons te helpen met het kiezen van de tapas. Karaf water werd op tafel gezet zonder dat wij hierom vroegen, dat vonden wij fijn. Wij hebben heerlijk gegeten en een hele leuke avond gehad. Oh ja, uiteraard waren wij op tijd voor het concert! Wij komen zeker een keer terug!
_Patricia_ .
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
Heerlijk gegeten, garnalen, gehaktballetjes, verschillende groentes, kaas en taart. Service duurde soms wat lang maar het was ook erg druk. Het heeft een gezellige sfeer, alsof je even een avondje in Spanje bent. We hebben genoten!
Jacquesp .
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2016
Ik houd niet van tapas. Een bord vol, dat is wat ik wil. Door onze lieve vrienden Deb. en Rod. werden we naar binnen gesleurd. Super gezellig druk, maar door oplettendheid hadden we snel een grote ronde tafel. Door een slip of the tong moesten we herinneren aan onze bestelling en met grote excuses kwam alles snel op tafel. Vooral veel overheerlijke Cava. Heerlijk eten en dan denk ik vooral aan het lamsvlees. Mijn god, wat een geweldige smaken. Alles was heerlijk en we moeten weer aan de tapas. Bij Duende.
Robert S.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Op zaterdagavond met vijf personen zonder reservering in Amsterdam een restaurant binnenvallen is een groot risico en dat is bij Duende niet minder groot. De zaak is gewoon stampvol. Dan maar voor over een uurtje een plaats aan de bar reserveren; als we eenmaal binnen zijn, zien we wel wanneer er een tafeltje beschikbaar komt. Na dat uur is het niet minder druk geworden, dus beginnen we maar alvast met de eerste tapas. Groepjes van vier personen en minder krijgen sneller een tafeltje, maar dat begrijpen we. Als we na anderhalf uur eindelijk aan een tafel zitten, hebben we inmiddels al de nodige tapas verwerkt. We hebben nog wel genoeg trek voor nog een rondje tapas. Er is een ruime keuze. De hapjes zijn maagvullend, simpel maar eerlijk en goed van smaak al naar gelang een ieders voorkeur. Er is rijkelijk met knoflook gewerkt en dat vindt niet iedereen geslaagd. De garnalen en de patates bravas sprongen eruit; de cordero was wat minder. Waardering is er voor het personeel. Het is hier constant hard werken, als je de hele avond stampvol zit en de meeste tafels meerdere bezettingen kennen. Echter op het humeur heeft het geen invloed. Men blijft lachen. Het personeel gaat ook heel vriendschappleijk met elkaar om. Jammer dat de achterzaal te klein is om met meer mensen van flamenco zang en gitaarspel te kunnen genieten. Al met al een gezellige zaak zonder poespas met een prima bemanning.
Wagt .
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2016
Oma was jarig dus tijd voor een feestje. Een Spaans feestje midden in de mooie Jordaan. Wat aten wij. Ongeveer 20 tapas voor ieder wat wils. De uitschieters volgens ons; stoofvlees, gamba's en de chocolade taart. Lekker glas Rioja erbij en smullen maar. Bediening sympathiek, gastvrij en attent.
Jessica V.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Het eten smaakt echt voortreffelijk, de albondigas gemaakt van biologisch rundvlees zijn overheerlijk! Als je binnenkomt waan je je in spanje, ook hele vriendelijke bediening. Je voelt je gelijk thuis.
Denise G.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Kom hier graag. Laagdrempelig, lekkere Spaanse muziek op de achtergrond. Heerlijke tapas, spinazie in sherry, garnalen in knoflook, jammie! Bediening is vriendelijk, vrolijk en vlot. Prima wijnen ook.
TomasG .
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2016
Mijn favoriete restaurant in de Jordaan. Geweldig eten met een ontspannen sfeer en aardige bediening. Alles klopt. Het kan wat rumoerig zijn en leent zich goed voor groepen. Maar ook met z'n tweetjes is het echt een topper!
Sonja S.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2016
Op 26 januari bij Duende gegeten met een aantal vriendinnen.
Ik kom hier vaker, de tapas zijn heerlijk en de sfeer is fijn gemoedelijk.
Er werd een klein foutje gemaakt in onze bestelling (een kleine miscommunicatie) maar dat werd snel goedgemaakt met een extra bordje aparte tapas.
Omdat het een fijne ambiance heeft en de hapjes echt fingerlicking good zijn kom ik hier graag vaak terug.
Rob I.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Wij hadden gereserveerd met SeatMe en daar ook een bevestiging van gekregen. Bij aankomst in Duende kreeg ik te horen dat ze alleen maar telefonische reserveringen accepteerden en niets deden met alle boekkingssites. Hierop keek ik verbaasd en hoogswaarschijnlijk ook wat ongelukkig en wilde de bevestiging op mijn iPhone laten zien. Waarop de mevrouw achter de bar mij toesnauwde dat ze er zo al helemaal geen zin had. Na wat ongemeend vriendelijke woorden van mij (tja je moet wat) was ze bereid me op een lange wachtlijst te zetten. Nog geen 10 minuten later kwam een alleraardigste collega van de eerder genoemde bardame naar ons toe en gaf ons een tafeltje.
Verzoek SeatMe om contact op te nemen met Duende over het reserveringssysteem.
Beste Rob,

Inmiddels hebben wij telefonisch contact gehad, en ook heb ik de zaken met SeatMe opnieuw bekeken. Een dergelijke fout zal in de toekomst niet meer voorkomen. Voor de afhandeling bied ik u nogmaals excuses aan, en het aanbod van een flesje wijn bij jullie volgende bezoek blijft natuurlijk ook staan. Dat u aangaf verder erg tevreden te zijn over Duende, deed ons goed.
Caspar N.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2016
Heerlijk eten en vriendelijke bediening. Gewoon top zoals altijd bij Duende. Aanrader is de gefrituurde schapenkaas en ook de gamba's piri piri zijn erg lekker. Tip voor het dessert: de Spaanse chocolade taart.
Ans A.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2016
Lekker gegeten. Gezellig concept om met een groep te eten, waarbij ieder naar behoefte kan pakken van de tapas die in de loop der tijd steeds gebracht worden. Bediening was vriendelijk, nonchalant, niks mis mee, maar ook geen extra toegevoegde waarde. We vonden het restaurant gezellig, easy going qua uitstraling, maar wel wat te lawaaierig naar onze zin. Dat kwam niet door muziek, maar door de drukte en akoestiek. We konden elkaar soms moeilijk verstaan.
Erik H.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2015
God opent een raam, waar hij een andere sluit ;-).
Wat een verademing om hier binnen te komen.
Je wordt vriendelijk welkom geheten, er hangt een fijne sfeer, en bij God, het eten heeft smaak, is vers en laat je goed voelen!
Alle tapa's zijn rechttoe, rechtaan bereid, zoals het hoort. Klein geluk op tafel.
Wij kwamen hier rechtstreeks naartoe na de teleurstellende tapas-ervaring bij een Hollands restaurant en weten nu waar we voor een goede uitervaring naartoe kunnen gaan!
Eefje B.
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2015
Gisteren na een dagje winkelen in Amsterdam met mijn zus gegeten bij Duende. We zijn hier vroeger vaker geweest maar dat was inmiddels zeker 8 jaar geleden. Wat is het hier toch gezellig en wat een lekker eten!! Wij hebben met z'n 2en 8 gerechtjes gehad en dat was genoeg. Het is soms even lastig om contact te krijgen met de bediening maar als je eenmaal hebt bestelt komt het eten ook vrij snel door. Dus leuk om steeds weer wat tapas te bestellen. En ondertussen een heerlijk wijntje te drinken (tempranillo). Aanrader!!