Speciale deals

-20% op de Rekening

Over het restaurant Due Napoletani

Neapolitan cuisine has ancient historical roots that date back to the Greco-Roman period, which was enriched over the centuries by the influence of the different cultures that controlled Naples and its kingdoms, such as that of Aragon and France.

Since Naples was the capital of the Kingdom of Naples, its cuisine took much from the culinary traditions of all the Campania region, reaching a balance between dishes based on rural ingredients (pasta, vegetables, cheese) and seafood dishes (fish, crustaceans, mollusks). A vast variety of recipes is influenced by the local aristocratic cuisine, like timballi and the sartù di riso (it), pasta or rice dishes with very elaborate preparation, while the dishes coming from the popular traditions contain poor but nutritionally healthy ingredients, like pasta e fagioli (pasta with beans) and other pasta dishes with vegetables.

Halve fles mineraalwater

7,2

Jouw recensie over het restaurant Due Napoletani

Reinder S.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2017
De lunch gegeten bij De Napoletani. Erg goed bevallen, goede kwaliteit en prima service.
Ondanks dat er maar twee tafels bezet waren was het er gezellig.
Janny W.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2017
Lekker gegeten alleen het afrekenen is één grote truc in het nadeel van de klant. Je bent veel even bezig om het helder te krijgen en dat geeft je geen goed gevoel!
Dick E.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2017
Vriendelijke ontvangst.
Prima gegeten,echt Napolitaans.
Wel prijzig zowel het eten als de wijn.
Maar het blijft een aanrader.
Ger B.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2017
Beperkte kaart om uit te kiezen, niet de officiele kaart. Echter de maaltijd was heerlijk.
J.A. G.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2017
Prima eten, zeer aan te bevelen.
melliesa .
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2017
Langsgelopen, op de bonnefoi, heel authentieke, gezellige, theatrale Italiaan (een verontwaardigd klinkend 'che cazzo hai fatto??' galmt vanuit de keuken). Hier krijg je ook ECHT geen cappuccino na 11u s'ochtends, de lakmoesproef voor elke Italiaans restaurant. Gerund door een familie, overal familiefoto's en artefacten uit Napels. Heerlijke verse volle smaken, het eten is top! Vriendelijk personeel. Andere tafels kregen de restanten van de pizza's mee in doggybag, goede service. Tevens afhaalmogelijkheid en achterin een grote tafel voor feestjes, dus hier kun je voor alle gelegenheden prima vertoeven. In de 'huisregels' bij de kassa staat: leave any issues you have outside. Dat lukt hier prima, ik ga gauw weer even wegdromen in de warmte van een stukje Italie in Amsterdam, want de "40 soorten huisgemaakte tiramisu", waar de ober me mee verlekkert moet ik natuurlijk nog wel een keer proeven.
Carla P.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2017
We hebben prima gegeten en voelden ons echt gast bij dit enthousiaste echtpaar. We waren hier voor de tweede keer en we verwachten zeker weer eens daar te gaan eten als we in Amsterdam zijn.
Hans ..
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2017
Was weer een tijdje geleden, dat we bij Haidi en Nunzio aten. Weer erg goed. Weinig opsmuk, gewoon een erg goede balans qua smaak. En prettige bediening.
marian63 .
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2017
Verplicht 3 gangen via AH bon, echt niet ok! Bij 3 gangen denk ik aan voor, hoofd en nagerecht! Nee je was verplicht 3 gangen te nemen exclusief toetje! Dat was voor ons allemaal veel te veel! En een kostbare avond! Dit doe ik niet meer!!!
Guus D.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2017
Goed Italiaans eten, authentiek met prima wijnen, was niet de eerste keer en is zeker niet de laatste keer. Goede informele bediening, achterin rustige plek voor iets groter gezelschap.
Ernst R.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2017
We hebben hier gegeten met onze twee kinderen (bijna 5 en 2). Vriendelijke ontvangst, goede service en het belangrijkste lekker eten. Qua ambiance heeft het een hoog voetbalfan gehalte, daar moet je van houden. Wij kwamen hier voor het lekkere eten en dat hebben ze meer dan waargemaakt!
Pluspaleroel B.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2017
Het was echt Napolitaans eten. De "gehaktballetjes" werden apart geserveerd, want dat hoort zo in Italië. De bediening, de Surinaamse vrouw van de Italiaanse chef kok, wat wij een bijzondere combinatie vonden, was zeer vriendelijk. Ze hielden er rekening mee, dat wij naar een concert moesten.
louise M.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2017
de score geeft het al aan. het restaurant is een familiebedrijf en dat bepaalt dan ook de persoonlijke sfeer en ontvangst. er wordt gekookt met hele verse en goede ingredienten. echt italiaans
Elfrie V.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2017
Met 2 vriendinnen HEERLIJK gegeten en gedronken.
Top gastvrouw en heer.
10 uit 10
Maartje H.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2017
Harde stoelen
Hans B.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2017
Heerlijk gegeten duidelijke mooie verse producten. Passie voor datgene wat geserveerd wordt. Gastvrij . Een mooie ervaring.
Hans J.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2017
We hadden telefonisch gereserveerd, maar dat was niet doorgekomen. De zaak was leeg en nadat de eigenaar/kok gevraagd werd of het kon mochten we plaats nemen. Het eten was redelijk, wat duur voor pastagerechten en ik kreeg een berg gemalen peper op mijn paste ipv verse peper. Als nagerecht hebben we Tiramisu en Sablagione genomen. We hadden gereserveerd met Restaurantkaart waarbij we 50% korting op het eten kregen. Bij het afrekenen bleek dahoortt de nagerechten niet onder de korting vielen... Toen we aangaven dat dit toch bij de regeling hoort, kregen we te horen dat de eigenaar daar anders over dacht en kwam zijn partner met een kaart met "My Rules". We hebben heeeeeel snel maar betaald en komen er niet meer terug.
Er was van alles aan de hand, maar wat enorm stoort is dat de eigenaar erg overtuigd is van zijn eigen kunnen en kwaliteiten en zeer dominant, ongastvrij en oneerlijk is.
cees.broekhuijsen .
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2017
Buitengewoon vriendelijke ontvangst en prettige bediening. Leuk gesprek over verse ingrediënten, 'groene' Italiaanse tomaten en de manier van eten in Italië. Heerlijke gerechten, zeer goed bevallen. Aanrader!
Peter B.
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2017
Voor de tweede maal in korte tijd hier weer uitstekend gegeten. Vriendelijke bediening, plezierige sfeer, en zelfbereide gerechten (Napolitaans!).
ary M.
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2017
prima ontvangst lekker dichtbij parkeren service okay en lekker gegeten