Due Napoletani

Hobbemakade 63 1071 XL Amsterdam Nederland Kaart
31-206711263

Speciale aanbiedingen zijn enkel geldig door online te reserveren op IENS.
Speciale deals

-30% op de Rekening

Over het restaurant Due Napoletani

Neapolitan cuisine has ancient historical roots that date back to the Greco-Roman period, which was enriched over the centuries by the influence of the different cultures that controlled Naples and its kingdoms, such as that of Aragon and France.

Since Naples was the capital of the Kingdom of Naples, its cuisine took much from the culinary traditions of all the Campania region, reaching a balance between dishes based on rural ingredients (pasta, vegetables, cheese) and seafood dishes (fish, crustaceans, mollusks). A vast variety of recipes is influenced by the local aristocratic cuisine, like timballi and the sartù di riso (it), pasta or rice dishes with very elaborate preparation, while the dishes coming from the popular traditions contain poor but nutritionally healthy ingredients, like pasta e fagioli (pasta with beans) and other pasta dishes with vegetables.

Halve fles mineraalwater

Woensdag t/m zondag 13:30 - 23:00

Lunch ONLY under Reservation

Komodo57 .
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2017
Hier gegeten met 2 personen met een Groupon-voucher. De gastvrouw, Surinaamse getrouwd met een echte Napolitaan die in de keuken staat, beviel het niet (gezien haar gezichtsuitdrukking) dat we onze jassen aan de stoel wilden hangen i.p.v. in de garderobe. Maar verder was ze uiterst attent. Met de Groupon lag het 3-gangen menu grotendeels vast. Dat was wel jammer, maar het eten was desondanks erg lekker. Ikzelf nam als voorgerecht een heerlijke carpaccio, bereid met verse producten zoals de ossenhaas en de knapperig rucola met parmagiano-kaas er royaal bovenop. Mijn tafelgenoot koos voor de salade Caprese met buffermozzarella. Niet mijn ding, maar hij vond het lekker. Het hoofdgerecht was een pasta, geflambeerd met whiskey bereid in een enorme parmezaanse kaas. Leuk om te zien en bovendien heel erg smakelijk. Het toetje, een Napolitaanse(?) appeltaart punt, was een lekker afsluiting. De erbij geserveerde rode wijn (met een licht bubbeltje zo leek het) was niet te zwaar en makkelijk te drinken. Al met al een geslaagd etentje. Hoewel zonder Groupon het een vrij dure avond zou zijn geworden.
Peter B.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2017
Heerlijk gegeten, hartelijke bediening, kortom: prima!
Monique G.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2017
Zeer persoonlijke ontvangst en erg goede gerechten. Heerlijke ravioli met truffel gegeten en alle gerechten waren erg goed.
Miret E.
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2017
Lekker gegeten. Prettige persoonlijke bediening. De salade had een scherp rood pepertje dat ik wat te heftig vond. Verder was het eten uitstekend van smaak. Wel aan de prijzige kant maar t.o.v. de kwaliteit nog acceptabel. Zeker aan te bevelen als je niet echt op de centjes hoeft te letten (en dat hoefden wij niet want we hadden een diner cadeau bon).
Ottevangers .
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2017
De bediening is vriendelijk en redelijk vlot, de wijn is lekker en dat was het dan wel aan goeds. Water is niet verkrijgbaar, alleen in de fles tegen aangepaste prijs. De antipasto was flink aan de prijs en bood alleen wat plakjes standaard vleeswaar en een handje rucola. De primo was beslist geen verse pasta maar gewoon uit een pak en de saus vooral wat tomaten uit blik met zo veel rode peper en rauwe knoflook dat er verder niet veel te proeven viel. Wat parmakaas of een stukje brood kon er niet van af, maar wel een flinke hand rucola er bovenop. De saltimbocca was dunne lapjes rundvlees, geen salie te bekennen en nauwelijks gebakken maar in een dikkige scherpe saus met rauwe knoflook gegaard. Als groente: rucola met wat limabonen uit een blik en ingesneden tomaatjes. Als dressing rauwe ui en grofgehakte knoflook. We hebben maar geen toetje genomen en zijn snel vertrokken.
Wil G.
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2017
Zeer gemoedelijke locatie, wij waren in de middag, om 14.00 uur, dus verder geen andere gasten. Deed niets af aan sfeer en gezelligheid, muziekje op de achtergrond en de patroon van het restaurant was erg vriendelijk en liet ons genieten van onze lunch. Kwaliteit van het eten prima, advies voor het drinken uitstekend. Een aanrader om naar toe te gaan!
Mignonne G.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
We hebben via de AH-restaurantaktie gereserveerd. De kwaliteit van eten en drinken was behoorlijk, maar goed aan de prijs. Ondanks de AH-aktie waren we met zijn tweeën toch 85,00 euro kwijt. Euro 3,35 voor een kopje koffie zonder koekje of iets vinden wij duur. Wij vroegen naast onze wijn om een karaf kraanwater maar dat was niet mogelijk. Alles bij elkaar toch een beetje teleurstellend.
J S.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
Met Albert Heijn kaart gegeten. Bediening is heel erg ongemakkelijk en opdringend, eten is op z'n best matig (Niet lekker voor de prijs die je betaalt) te noemen. Wijn was niet goed maar er werd niks aan gedaan. Dit is precies wat er mis is met restaurants in Nederland als je snapt wat ik bedoel (passie loos en niet kwalitatief).
Afrader als je van eten houd!
Wicher P.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Due Napolitani is een klein en prachtig familiebedrijf. Ze zijn er erg trots op dat alles bij hen vers is en ook vers wordt bereid. En dat merk je ook, het eten is om je vingers bij af te likken zo lekker. Een aantal gerechten wordt ook live aan tafel bereid. Door dit concept kan het soms even duren voordat je bestelling klaar is, zeker als het wat drukker is. Maar wat je krijgt is werkelijk van uitstekende kwaliteit. Daar betaal je ook voor, maar de prijs-kwaliteitverhouding is precies goed.
Wij hebben erg genoten en komen zeker een keer terug. Arrivederci!
J.donkers D.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Prima gegeten met AH bonnen. Joviale bediening. Het was behoorlijk vol op een vrijdagavond maar alles verliep vlot en hartelijk.
emiledonkers .
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2017
Met de AH restaurantactie hier gegeten. Gelukkig maar, want zonder die actie is de prijs kwaliteitverhouding zeer ongunstig. Op onze opmerking dat de mortadella bedorven was, kwam geen respons. gastvrouw reageerde verbaasd toen we om brood vroegen bij de te kleine en te koud geserveerde carpaccio; brood moest nog gebakken worden, dan maar zonder brood. Op een deur staat een niet mis te verstane melding dat kraanwater niet wordt geserveerd. Een groot minpunt en geen teken van goed gastheerschap. Gastvrouw bedoelt het goed, maar komt toch koud en gebiedend over, terwijl de kok als een brombeer rondloopt. Sfeerloos
Pien T.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2017
Bij binnenkomst word je gelijk geconfronteerd met het lelijke decor. Gordijnen en zelfs een spandoek met het logo van voetbalclub Napoli erop. Daarnaast was de gastvrouw erg aanvallend en niet erg vriendelijk. De carpaccio vooraf was erg simpel, geen pijnboompit of truffelmayonaise te bekennen, en dat voor ongeveer €15 Het vleesgerecht met tomaten saus had veel te weinig vlees en te veel saus en kostte zo'n €25. De prijs kwaliteit verhouding klopt hier dus voor geen meter. Wij wilden geen toetje meer nemen, maar werden door de AH actie ertoe verplicht. Dat was ook geen succes, het kwam duidelijk uit een pak. Toen het toetje niet helemaal werd opgegeten, werd de kok zelfs boos en vroeg ons waarom. Wij kregen daarna de rekening en zagen helaas dat de goedkoopste gerechten van de rekening werden gehaald, zonder dat het ons was gemeld. Zeker geen aanrader dus.
Tessa V.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2017
Heerlijk gegeten! Bediening was erg vriendelijk en gezellig. Achteraf jammer dat we geen pasta hadden genomen, want dat zag er super lekker en goed uit met de parmezaanse kaas :) Pizza en vlees gerechten waren top!
Ineke S.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Wij hadden een fantastische avond, lekker gegeten. Echter, ondanks de AH kortingsbonnen valt de eindnota daar altijd erg tegen.
Maja J.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Eten is prima, maar wij vinden het totaal plaatje ook heel belangrijk. Het duurde heel erg lang totdat wij het eten kregen, dat is best lastig met twee kinderen. En de hele ambiance vonden we erg tegen vallen. De prijsniveau te hoog.
Josephine O.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
Ondanks de AH actie toch nog duur en er had wel iets van pasta bij het hoofdgerecht gemogen. Wel leuke bediening, eten lekker.
Thank you for your visit.. BUT quick Italian Lesson
1. Antipasto 2. Primo piatto 3. Secondo Piatto
the Pasta you was asking is a Primo Piatto & not a main dish.. I understand NL do not understand this but you did come to a real Italian that holds true to the rules

thank you again for your visit
j-nauta .
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Na een wat verwarrend ontvangst was de bediening en service verder uitstekend. Zelf zouden we wat aan de entree veranderen, dit oogt nogal pover en doet afbreuk aan het restaurant. De menukeuze was ruim en gevarieerd.
koosjekuperus .
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
We wilden in eerste instantie wat rustiger zitten. Dat kon niet direct maar de Chef-eigenaar loste dit zeer adequaat op. De chef is een echte KOK.
Teun V.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2017
De patron kan wel een lesje gastheerschap gebruiken, zijn attitude was op het onbeschofte af!
Zijn Surinaamse vrouw doet wel reuze haar best en de gerechten waren ok, niet bijzonder.
Nathalie V.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2017
Aan de kwaliteit van het eten lag het niet dat was heerlijk en vers. We kozen dan ook geen moeilijke gerechten dus zoveel kon er niet misgaan. De prijzen waren wel buitensporig hoog.
Blijkbaar hebben we de aardige ontvangstdame gemist, de arrogante attitude van de heer in combinatie met de verwaarloosde uitstraling van het restaurant konden konden we niet rijmen.