Dudok Den Haag

7,2

Jouw recensie over het restaurant Dudok Den Haag

Pieter J.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2017
Op mijn verjaardag hier vroeg in de avond gegeten. Aardige bediening en oplettend.
De keuze was gevallen op lekkere Procureur en Mosselen met frietjes. Al met al lekker eten en gezellig midden in de zaak.
Dudok staat bij ons bekend zowel in den haag als rotterdam dat het erg galmt bij het praten en je zelf moeilijk kan verstaan. Maar deze keer geen last van gehad :))!
jennichje K.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2017
kostte wat moeite om een niet winderig tafeltje te vinden.
eten was voldoende goed voor de prijs.
bij 2 x entrecote werd een kleinschaaltje frites geserveerd, meer voor 1 persoon. toen we extra bij vroegen, was het antwoord dat ze het met de keuken zou overleggen. op de rekening werd 3,00 extra berekend.
beetje flauwe actie
JasperDijsel .
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2017
Als lunch na ik een Dudok clubsandwich, een sandwich van getoast desembrood met kip, spek, eiersalade, tomaat en sla. Was prima! Verse jus en een mooie cappuccino maakten het compleet. Prachtige entourage!
Lorenzo K.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2017
Bij binnenkomst waren er geen klanten in de winkel. Ik had gelijk taart besteld, en was gaan zitten. Er zaten naast mij 3 andere mensen in de zaak met 3 serveersters, en dan is het nog te lastig om een bestelling van 25 minuten geleden door te geven. maar ze kunnen wel vragen of we er iets BIJ wilden drinken. Waarbij drinken? Na 35 minuten ben ik weg gegaan.
MarjoleinRoos .
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2017
Gisteren waren we van plan om hier te gaan lunchen. We konden plaatsnemen aan een tafeltje waar anderen net weggingen. De tafel stond nog vol met borden en glazen van de lunch van de voorgangers. Na tien minuten gevraagd of de ober de tafel kon afruimen. Tafel werd afgeruimd, maar niet schoongemaakt. De cappuccino stond 10 minuten op de bar voordat deze naar onze tafel werd gebracht. Lauwe cappuccino aan een vieze tafel. We hebben de koffie opgedronken en zijn ergens anders gaan lunchen. Eerste en de laatste keer.
Reil .
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Gisteren met een groep van 24 collega's voor een lunch bij Dudok geweest. De bediening was snel en vakkundig maar de lunch was karig. Er was een budget voor de lunch maar dan hoeft de kwaliteit van het eten er niet onder te lijden: 3 mini-bolletjes voor 4 personen, het brood, de kaas en de crackers waren oud en nadat we bijna klaar waren met eten werd er nog wat brood uitgeserveerd. Geen visitekaartje, jammer1
J.W. W.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2016
Bij een bezoek aan Den Haag hoort ook lunchen bij Dudok.
Dit keer de Oeufs a Cheval: toastbrood met spiegelei, gebakken spek en worstjes, Heerlijk! Gecombineerd met een goed glas rode wijn (Fleurie uit de Loire).
Gezellige ambiance en vriendelijke bediening. Billijke prijzen.
Tot de volgende keer....
JJteV J.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Op 16 november met 4 personen geluncht. Bediening (Lizzy) was heel goed. Nam alle tijd en je voelde je geen moment opgejaagd. Ze werkt hier dan ook al 10 jaar. Het eten zelf is OK, maar ook niet meer dan dat. We hadden garnalenkroketten, linzensoep, rozemarijnbrood, perentaart en passie kwarktaart. De prijs is aan de bovenkant van gemiddeld.
Irene 1955 V.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2016
Met een Groupondeal een drie gangen menu van de kaart gegeten. Het duurde even voordat men kwam vragen wat we wilden drinken. Vooraf hadden we tartaar van tonijn met mierikswortelmayonaise. Het was een behoorlijke portie, maar er had wel wat meer mayonaise bij geserveerd kunnen worden om het op smaak te brengen. Als hoofdgerecht hadden we gegrilde entrecote met bearnaisesaus. De entrecotes waren goed gegrild, een rare en een medium. De saus was heel erg flauw. De frites waren goed doorgebakken en knapperig. De nagerechten, de Dudok appeltaart met kaneelijs en slagroom en de cheesecake waren heel erg lekker. Het restaurant bestaat uit een grote ruimte. Mensen die gereserveerd hadden zaten allemaal bij elkaar in het midden van het restaurant. De tafeltjes staan behoorlijk dicht op elkaar. Het personeel is nogal afstandelijk. We moesten ook lang wachten op de bestellingen.
Jasmijnd22 .
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Hier met 6 personen gegeten met de Groupon aanbieding. Zoals ik al had gelezen in eerdere reviews je kan gewoon alles van de kaart bestellen. Super aardige bediening. Eten zeer lekker, vooral de tonijn als voorgerecht. Super vers! De entrecote zeer lekker, alleen het bernaisesausje vond ik er minder lekker bij door de lichtelijke anijssmaak. Toetjes van de kaart en alle taarten staan tot je keuze. Echt helemaal fantastisch. Als Grouponklant voel je je echt optimaal bediend. Echt een fantastische avond dankzij Dudok. Een extra fooi hoort daar dan absoluut bij.
Mariska K.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Met 4 dames wezen high tea-en op deze leuke locatie ! Mijn nicht en ik waren er een uur eerder en deden vooraf eerst een kopje koffie totdat de andere dames kwamen.
Rijkelijk gevulde etageres met heerlijk eten. De vooraf opgegeven dieetwens was niet goed doorgekomen, maar dit werd snel en kundig opgelost.
De sandwiches erg simpel, maar de scones, brownies en andere zoetigheden waren erg lekker !
Personeel niet erg oplettend, koste ons moeite om hun aandacht te trekken.
mariannevandenbrink .
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2016
Met collega's een avond lekker gegeten! Leuke grand-cafe sfeer en lekker, goed vers eten. Genoeg keuze ook. De bediening had zelf door dat één van ons jarig was en kwam met een feestelijk dessert aan zetten, erg leuk en attent! Heerlijke avond gehad!
betty V.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2016
Dudok is een prima zaak. Leuke gevarieerde menukaart. Heerlijk appelgebak. En top ingericht. Met de Posthoorn voor mij als Amsterdammer de leukste lokaties in Den Haag.
Pamela V.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
Via Groupon met 4 personen ontzettend lekker gegeten bij Dudok in Den Haag. Een statig gebouw met hoge plafonds en een industriële inrichting. We hadden een Groupon voor een 3 gangen keuze menu, waarbij de complete kaart tot onze beschikking stond. De kaart is niet heel uitgebreid, maar wel voor iedereen wat wils. Het voorgerecht was wel even moeilijk kiezen. De carpaccio was gewoon goed, maar ik heb wel een klein beetje jaloers gekeken naar de tonijntartaar van 2 van mijn tafelgenoten. Hierna volgde de hoofdgerechten. De entrecote van beide heren was precies naar wens gebakken, en de zeebaars van de dames werd vergezeld van een ontzettend smakelijke lasagne. Naar wens werden er nog extra frietjes en salade geserveerd. Toen we aan het dessert toewaren was de lemon cheesecake helaas op, maar dit werd perfect opgelost met bosbessen cheesecake, die ook erg smakelijk was volgens mijn tafelgenoten. Verder waren er nog een Dudok appeltaart voor één van de heren, en de panna cotta met aardbeien voor ondergetekende. Al met al heerlijk, en genoeg, gegeten! De bediening werd erg goed verzorgt door een zeer vriendelijke jongedame, die op gegeven moment kwam melden dat haar dienst er op zat. Erg attent van haar, en de bediening werd naadloos overgenomen door haar collega's.
Eric V.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2016
Ons bezoek aan Café Brasserie Dudok, bracht ons een onverwacht gezellige avond. Gewapend met een Groupon bon voor een diner voor drie personen, gaf een verjaardag van een van ons aanleiding eens kennis te maken met dit restaurant. Als frequente Haagsche restaurantgangers, stond Dudok bij ons meer bekend om zijn overheerlijke ( appel en chocolade-truffel ) taarten uit eigen keuken, maar in onze restaurant keuze hadden wij bij onze voorkeur -tot op heden- altijd andere bestemmingen laten prevaleren.

De tijd dat je met enige gêne aan het personeel meldde dat je gereserveerd hebt middels Groupon, ligt inmiddels ver achter ons allen. Het is een voor consument èn restaurateur inmiddels een gewaardeerd middel om met elkaar kennis te maken. Zonder meteen ‘de volle mep’ te betalen, zet het je over een kennismakingsdrempel heen, die je anders wellicht niet genomen zou hebben.

Dat Dudock die visie deelt, bleek wel uit de buitengewoon vriendelijke, toegankelijke en persoonlijke stijl van bedienen. Vanaf het eerste moment werden wij te woord gestaan op een hele toegankelijke en enthousiaste manier. Dat bleef de hele avond zo. Geen opdringerigheid, geen speciale menu’s voor Groupon passanten, geen overkill aan verzoeken voor extra drankjes, geen aparte hoge drankprijzen voor ‘Grouponners’, geen kleinere porties . . . . . gewoon welkom als normaal betalende gasten, konden wij een vrije keuze maken uit de gehele menukaart.

Voor het entree, vielen de keuzes op rundercarpaccio ( een van onze all time favorits ) en tonijn tartaar met rucola en strookjes gefrituurde schorseneren. Een stralende start, die de intensiteit van onze gesprekken al snel deed verstommen en vervangen door stil genieten. Wij kozen allen voor een ander glas wijn ( € 3,75 - € 4,75 per glas ) om dit gerecht te omringen, variërend van zoet wit, naar droog wit en zelfs een vol glas rode wijn, al naar gelang de persoonlijke keuze van onze gasten. Een plankje met rozemarijnbrood met vierge olijfolie ( en een beetje zout uit de molen ) omringde deze heerlijke voorgerechten.

Voor onze hoofdgerechten kiezen wij meestal voor vleesschotels gecombineerd met volle rode wijnen. Voor een deel van ons gezelschap was de ‘gegrilde entrecote met bearnaisesaus’ dan ook een directe keuze, maar een ‘lasagne met aubergine’ kon de verleiding evenmin weerstaan. Wij geven altijd de voorkeur aan medium-rare gegrild vlees en dat was ook precies wat we kregen. Mals, niet te doorregen gecombineerd met een heerlijke huisgemaakte bearnaisesaus saus. Natuurlijk ontbraken salade en vers gesneden frietjes niet. Alles uitgeserveerd in leuk servies en dito houten plankjes.

Als nagerecht kozen wij voor de ‘caloriënkillers’ warme appeltaart met slagroom en een bolletje kaneelijs en cheese cake ( Al limone ) dat werd uitgeserveerd in leuke glazen wekpotjes. Een overheerlijke cappuccino met een intense koffiesmaak maakte ook dit nagerecht helemaal af. Wij hebben de avond afgesloten met een aperitief op een van de terrasjes op ‘Het Plein’, dat slechts op een minuut of vijf minuten lopen afstand -via het statige Binnenhof- van Dudok ligt.

Ik neem de tijd onze ervaring met Dudok uitgebreid met u te delen, omdat het voor ons een onverwacht plezierige kennismaking was. Plezierig door het vriendelijke en betrokken personeel, de uitgebreide keuze en de vorm, inhoud en smaak van de uitgeserveerde gerechten. Onverwacht omdat Dudok niet intiem is ingericht. Het heeft meer weg van een kosmopolitische loft in New York, waar gezellig gerinkel van bestek, het geroezemoes van geanimeerd kletsende gasten en bekende politici het holle van een grote ruimte vullen en wordt afgewisseld door enthousiast uitserverend personeel.

Wij zijn terug naar onze auto gelopen, langs Het Mauritshuis, de Hofvijver en de Lange Vijverberg met uitzicht op het feeëriek verlichte Buitenhof, waar we nog toegezongen werden door een Leids studentendispuut.

Kortom we kijken terug op een heerlijke Haagsch avondje, wat ons toch weer een gevoel gaf dat het een voorrecht is om Hagenaar te zijn! Dudok vormde daarbij een hoogtepunt, wat we u zeker kunnen aanraden.
Pablo98 .
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2016
Wij hebben met een grouponbon a la carte gegeten. De ontvangst was prima, jonge dame haalde iemand erbij die ons naar een tafel bracht. Binnen enkele seconden stond een jongeman naast ons om te vragen of wij iets wilde drinken. Wij hadden als voorgerecht carpaccio en vitello tonato, mooi opgediend en het smaakte heerlijk. Ober kwam vragen of alles naar wens was. Als hoofdgerecht hadden wij beiden entrocote met friet en salade. De entrecote was voortreffelijk klaargemaakt en overheerlijk van smaak, mals met een goed vetrandje. De frietjes met nog een beetje schil waren voortreffelijk gefrituurd. De salade was van goede kwaliteit met een heerlijke zachte dressing. Wederom werd er gevraagd of alles naar wens was. En dan het dessert, het was moeilijk om een keuze te maken, alles leek ons lekker. We kozen uiteindelijk allebei voor de lemon cheesecake. Ik verwachtte een stuk gesneden cake maar we werden verrast met de cheesecake in een glaasje. Wat een geweldig idee en het smaakte voortreffelijk. Al met al hebben wij een fantastische avond gehad met heerlijk eten, alles was lekker en de bediening was uitstekend. Ik kom zeker nog een keer terug.
Marcella L.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2016
met 6 meiden na theatervoorstelling hier gegeten. Het diner was aardig maar niet gevoel hier moet ik vaker naar toe. Vond de sate erg flauw van smaak.
toilet is erg onhandig en rook niet erg fris
Bediening was vriendelijk en alert
Sophie1970 .
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2015
Vanavond na de film nog wat gegeten bij deze bekende brasserie. Wijn (rosé en rode) was prima. Verder twee salades besteld. Met lekker vers brood erbij (wel wat weinig dus extra besteld)z De makreel was prima, de salade met zalm viel tegen. De kip bleek gerookt en smaakte wat vreemd. Bij navraag bleek de kip gerookt. Daardoor wezenlijk andere smaak dan verwacht. Er werd ons een drankje van het huis ter compensatie aangeboden. Omdat we verder niet meer iets wilden, werd de salade van de rekening afgehaald. Dat was goede service.
Chris B.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2015
Bij binnenkomst maakt het decor behoorlijk indruk. De ruimte is hoog, ruim en weids met veel rechte lijnen van vierkant metaal. Grote lampen met veel ouderwetse peertjes. De aankleding doet wel wat gedateerd aan, dat typisch strakke werk van de sobere jaren negentig. Het is meer brasserie dan restaurant. De sfeer ademt nadrukkelijker naar cappuccino en Volkskrant, dan naar amuses en uitbuiken. Onze gastvrouw is echter het warme middelpunt van de avond. Zij is gracieus, kalm en attent. Haar Limburgse accent is net als zijzelf in verschijning très charmant. Toch kan zij met al haar klasse niet voorkomen dat onze eetervaring struikelt over wat we krijgen aangeboden. Mijn disgenoot krijgt een tartatine van groene asperges en tomaten. Op menupapier leuk, maar in de praktijk op het bord blijkt deze lauw en een beetje laf van smaak. Hoe lang heeft het onder die warmhoudlamp gelegen? Ok dan, het kan er net mee door. Mijn heilbot met gnocci is andere koek. De moot vis heeft zó lang in de boter gesudderd dat het als een vette brei uit elkaar valt. Ik kan er geen visachtige meer in ontdekken. Zelden geef ik iets terug, maar dit keer kon ik niet anders. Onze gastvrouw pakt dit echter zeer professioneel op en ik krijg een lekker stuk zalm als goedmakertje. Als dessert nemen we een merengue-lemmon taartje en deze was echt zalig. Wie dat taartje heeft gemaakt, weet ik niet. Wat ik wel weet, is dat er in deze keuken voor het voor -en nagerecht echt wel wat meer liefde en aandacht bij mag.
Marike N.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2015
Geweldig leuk restaurant op een mooie locatie. Kaart past bij ambiance. De prijzen lijken in eerste instantie mee te vallen. Helaas is 17 euro voor een entrecote te veel, gezien de kwaliteit.

Meer een restaurant om snel te lunchen.