Dudok Den Haag

Meer informatie over restaurant Dudok Den Haag

Maandag t/m Zaterdag 10:00 - 21:30

J.W. W.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2016
Bij een bezoek aan Den Haag hoort ook lunchen bij Dudok.
Dit keer de Oeufs a Cheval: toastbrood met spiegelei, gebakken spek en worstjes, Heerlijk! Gecombineerd met een goed glas rode wijn (Fleurie uit de Loire).
Gezellige ambiance en vriendelijke bediening. Billijke prijzen.
Tot de volgende keer....
JJteV .
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Op 16 november met 4 personen geluncht. Bediening (Lizzy) was heel goed. Nam alle tijd en je voelde je geen moment opgejaagd. Ze werkt hier dan ook al 10 jaar. Het eten zelf is OK, maar ook niet meer dan dat. We hadden garnalenkroketten, linzensoep, rozemarijnbrood, perentaart en passie kwarktaart. De prijs is aan de bovenkant van gemiddeld.
Irene 1955 V.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2016
Met een Groupondeal een drie gangen menu van de kaart gegeten. Het duurde even voordat men kwam vragen wat we wilden drinken. Vooraf hadden we tartaar van tonijn met mierikswortelmayonaise. Het was een behoorlijke portie, maar er had wel wat meer mayonaise bij geserveerd kunnen worden om het op smaak te brengen. Als hoofdgerecht hadden we gegrilde entrecote met bearnaisesaus. De entrecotes waren goed gegrild, een rare en een medium. De saus was heel erg flauw. De frites waren goed doorgebakken en knapperig. De nagerechten, de Dudok appeltaart met kaneelijs en slagroom en de cheesecake waren heel erg lekker. Het restaurant bestaat uit een grote ruimte. Mensen die gereserveerd hadden zaten allemaal bij elkaar in het midden van het restaurant. De tafeltjes staan behoorlijk dicht op elkaar. Het personeel is nogal afstandelijk. We moesten ook lang wachten op de bestellingen.
Jasmijnd22 .
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Hier met 6 personen gegeten met de Groupon aanbieding. Zoals ik al had gelezen in eerdere reviews je kan gewoon alles van de kaart bestellen. Super aardige bediening. Eten zeer lekker, vooral de tonijn als voorgerecht. Super vers! De entrecote zeer lekker, alleen het bernaisesausje vond ik er minder lekker bij door de lichtelijke anijssmaak. Toetjes van de kaart en alle taarten staan tot je keuze. Echt helemaal fantastisch. Als Grouponklant voel je je echt optimaal bediend. Echt een fantastische avond dankzij Dudok. Een extra fooi hoort daar dan absoluut bij.
Mariska K.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Met 4 dames wezen high tea-en op deze leuke locatie ! Mijn nicht en ik waren er een uur eerder en deden vooraf eerst een kopje koffie totdat de andere dames kwamen.
Rijkelijk gevulde etageres met heerlijk eten. De vooraf opgegeven dieetwens was niet goed doorgekomen, maar dit werd snel en kundig opgelost.
De sandwiches erg simpel, maar de scones, brownies en andere zoetigheden waren erg lekker !
Personeel niet erg oplettend, koste ons moeite om hun aandacht te trekken.
Mariannevandenbrink .
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2016
Met collega's een avond lekker gegeten! Leuke grand-cafe sfeer en lekker, goed vers eten. Genoeg keuze ook. De bediening had zelf door dat één van ons jarig was en kwam met een feestelijk dessert aan zetten, erg leuk en attent! Heerlijke avond gehad!
Betty V.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2016
Dudok is een prima zaak. Leuke gevarieerde menukaart. Heerlijk appelgebak. En top ingericht. Met de Posthoorn voor mij als Amsterdammer de leukste lokaties in Den Haag.
Pamela V.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
Via Groupon met 4 personen ontzettend lekker gegeten bij Dudok in Den Haag. Een statig gebouw met hoge plafonds en een industriële inrichting. We hadden een Groupon voor een 3 gangen keuze menu, waarbij de complete kaart tot onze beschikking stond. De kaart is niet heel uitgebreid, maar wel voor iedereen wat wils. Het voorgerecht was wel even moeilijk kiezen. De carpaccio was gewoon goed, maar ik heb wel een klein beetje jaloers gekeken naar de tonijntartaar van 2 van mijn tafelgenoten. Hierna volgde de hoofdgerechten. De entrecote van beide heren was precies naar wens gebakken, en de zeebaars van de dames werd vergezeld van een ontzettend smakelijke lasagne. Naar wens werden er nog extra frietjes en salade geserveerd. Toen we aan het dessert toewaren was de lemon cheesecake helaas op, maar dit werd perfect opgelost met bosbessen cheesecake, die ook erg smakelijk was volgens mijn tafelgenoten. Verder waren er nog een Dudok appeltaart voor één van de heren, en de panna cotta met aardbeien voor ondergetekende. Al met al heerlijk, en genoeg, gegeten! De bediening werd erg goed verzorgt door een zeer vriendelijke jongedame, die op gegeven moment kwam melden dat haar dienst er op zat. Erg attent van haar, en de bediening werd naadloos overgenomen door haar collega's.
Eric V.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2016
Ons bezoek aan Café Brasserie Dudok, bracht ons een onverwacht gezellige avond. Gewapend met een Groupon bon voor een diner voor drie personen, gaf een verjaardag van een van ons aanleiding eens kennis te maken met dit restaurant. Als frequente Haagsche restaurantgangers, stond Dudok bij ons meer bekend om zijn overheerlijke ( appel en chocolade-truffel ) taarten uit eigen keuken, maar in onze restaurant keuze hadden wij bij onze voorkeur -tot op heden- altijd andere bestemmingen laten prevaleren.

De tijd dat je met enige gêne aan het personeel meldde dat je gereserveerd hebt middels Groupon, ligt inmiddels ver achter ons allen. Het is een voor consument èn restaurateur inmiddels een gewaardeerd middel om met elkaar kennis te maken. Zonder meteen ‘de volle mep’ te betalen, zet het je over een kennismakingsdrempel heen, die je anders wellicht niet genomen zou hebben.

Dat Dudock die visie deelt, bleek wel uit de buitengewoon vriendelijke, toegankelijke en persoonlijke stijl van bedienen. Vanaf het eerste moment werden wij te woord gestaan op een hele toegankelijke en enthousiaste manier. Dat bleef de hele avond zo. Geen opdringerigheid, geen speciale menu’s voor Groupon passanten, geen overkill aan verzoeken voor extra drankjes, geen aparte hoge drankprijzen voor ‘Grouponners’, geen kleinere porties . . . . . gewoon welkom als normaal betalende gasten, konden wij een vrije keuze maken uit de gehele menukaart.

Voor het entree, vielen de keuzes op rundercarpaccio ( een van onze all time favorits ) en tonijn tartaar met rucola en strookjes gefrituurde schorseneren. Een stralende start, die de intensiteit van onze gesprekken al snel deed verstommen en vervangen door stil genieten. Wij kozen allen voor een ander glas wijn ( € 3,75 - € 4,75 per glas ) om dit gerecht te omringen, variërend van zoet wit, naar droog wit en zelfs een vol glas rode wijn, al naar gelang de persoonlijke keuze van onze gasten. Een plankje met rozemarijnbrood met vierge olijfolie ( en een beetje zout uit de molen ) omringde deze heerlijke voorgerechten.

Voor onze hoofdgerechten kiezen wij meestal voor vleesschotels gecombineerd met volle rode wijnen. Voor een deel van ons gezelschap was de ‘gegrilde entrecote met bearnaisesaus’ dan ook een directe keuze, maar een ‘lasagne met aubergine’ kon de verleiding evenmin weerstaan. Wij geven altijd de voorkeur aan medium-rare gegrild vlees en dat was ook precies wat we kregen. Mals, niet te doorregen gecombineerd met een heerlijke huisgemaakte bearnaisesaus saus. Natuurlijk ontbraken salade en vers gesneden frietjes niet. Alles uitgeserveerd in leuk servies en dito houten plankjes.

Als nagerecht kozen wij voor de ‘caloriënkillers’ warme appeltaart met slagroom en een bolletje kaneelijs en cheese cake ( Al limone ) dat werd uitgeserveerd in leuke glazen wekpotjes. Een overheerlijke cappuccino met een intense koffiesmaak maakte ook dit nagerecht helemaal af. Wij hebben de avond afgesloten met een aperitief op een van de terrasjes op ‘Het Plein’, dat slechts op een minuut of vijf minuten lopen afstand -via het statige Binnenhof- van Dudok ligt.

Ik neem de tijd onze ervaring met Dudok uitgebreid met u te delen, omdat het voor ons een onverwacht plezierige kennismaking was. Plezierig door het vriendelijke en betrokken personeel, de uitgebreide keuze en de vorm, inhoud en smaak van de uitgeserveerde gerechten. Onverwacht omdat Dudok niet intiem is ingericht. Het heeft meer weg van een kosmopolitische loft in New York, waar gezellig gerinkel van bestek, het geroezemoes van geanimeerd kletsende gasten en bekende politici het holle van een grote ruimte vullen en wordt afgewisseld door enthousiast uitserverend personeel.

Wij zijn terug naar onze auto gelopen, langs Het Mauritshuis, de Hofvijver en de Lange Vijverberg met uitzicht op het feeëriek verlichte Buitenhof, waar we nog toegezongen werden door een Leids studentendispuut.

Kortom we kijken terug op een heerlijke Haagsch avondje, wat ons toch weer een gevoel gaf dat het een voorrecht is om Hagenaar te zijn! Dudok vormde daarbij een hoogtepunt, wat we u zeker kunnen aanraden.
Pablo98 .
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2016
Wij hebben met een grouponbon a la carte gegeten. De ontvangst was prima, jonge dame haalde iemand erbij die ons naar een tafel bracht. Binnen enkele seconden stond een jongeman naast ons om te vragen of wij iets wilde drinken. Wij hadden als voorgerecht carpaccio en vitello tonato, mooi opgediend en het smaakte heerlijk. Ober kwam vragen of alles naar wens was. Als hoofdgerecht hadden wij beiden entrocote met friet en salade. De entrecote was voortreffelijk klaargemaakt en overheerlijk van smaak, mals met een goed vetrandje. De frietjes met nog een beetje schil waren voortreffelijk gefrituurd. De salade was van goede kwaliteit met een heerlijke zachte dressing. Wederom werd er gevraagd of alles naar wens was. En dan het dessert, het was moeilijk om een keuze te maken, alles leek ons lekker. We kozen uiteindelijk allebei voor de lemon cheesecake. Ik verwachtte een stuk gesneden cake maar we werden verrast met de cheesecake in een glaasje. Wat een geweldig idee en het smaakte voortreffelijk. Al met al hebben wij een fantastische avond gehad met heerlijk eten, alles was lekker en de bediening was uitstekend. Ik kom zeker nog een keer terug.
Marcella L.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2016
met 6 meiden na theatervoorstelling hier gegeten. Het diner was aardig maar niet gevoel hier moet ik vaker naar toe. Vond de sate erg flauw van smaak.
toilet is erg onhandig en rook niet erg fris
Bediening was vriendelijk en alert
Sophie1970 .
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2015
Vanavond na de film nog wat gegeten bij deze bekende brasserie. Wijn (rosé en rode) was prima. Verder twee salades besteld. Met lekker vers brood erbij (wel wat weinig dus extra besteld)z De makreel was prima, de salade met zalm viel tegen. De kip bleek gerookt en smaakte wat vreemd. Bij navraag bleek de kip gerookt. Daardoor wezenlijk andere smaak dan verwacht. Er werd ons een drankje van het huis ter compensatie aangeboden. Omdat we verder niet meer iets wilden, werd de salade van de rekening afgehaald. Dat was goede service.
Chris B.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2015
Bij binnenkomst maakt het decor behoorlijk indruk. De ruimte is hoog, ruim en weids met veel rechte lijnen van vierkant metaal. Grote lampen met veel ouderwetse peertjes. De aankleding doet wel wat gedateerd aan, dat typisch strakke werk van de sobere jaren negentig. Het is meer brasserie dan restaurant. De sfeer ademt nadrukkelijker naar cappuccino en Volkskrant, dan naar amuses en uitbuiken. Onze gastvrouw is echter het warme middelpunt van de avond. Zij is gracieus, kalm en attent. Haar Limburgse accent is net als zijzelf in verschijning très charmant. Toch kan zij met al haar klasse niet voorkomen dat onze eetervaring struikelt over wat we krijgen aangeboden. Mijn disgenoot krijgt een tartatine van groene asperges en tomaten. Op menupapier leuk, maar in de praktijk op het bord blijkt deze lauw en een beetje laf van smaak. Hoe lang heeft het onder die warmhoudlamp gelegen? Ok dan, het kan er net mee door. Mijn heilbot met gnocci is andere koek. De moot vis heeft zó lang in de boter gesudderd dat het als een vette brei uit elkaar valt. Ik kan er geen visachtige meer in ontdekken. Zelden geef ik iets terug, maar dit keer kon ik niet anders. Onze gastvrouw pakt dit echter zeer professioneel op en ik krijg een lekker stuk zalm als goedmakertje. Als dessert nemen we een merengue-lemmon taartje en deze was echt zalig. Wie dat taartje heeft gemaakt, weet ik niet. Wat ik wel weet, is dat er in deze keuken voor het voor -en nagerecht echt wel wat meer liefde en aandacht bij mag.
Marike N.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2015
Geweldig leuk restaurant op een mooie locatie. Kaart past bij ambiance. De prijzen lijken in eerste instantie mee te vallen. Helaas is 17 euro voor een entrecote te veel, gezien de kwaliteit.

Meer een restaurant om snel te lunchen.
Fred Z.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2015
Na de film even een hapje eten in de binnenstad van Den Haag. We kozen beide voor een hoofdgerecht. Een Dudok burger en een entrecote. Beide gerechten zijn best aan de prijs en dan mag je wel wat verwachten. De Dudok burger is echt heel slecht. Zelfs voor de helft van de prijs was het nog niets. Een burger van een bekende fastfoodketen is 10 x beter dan de Dudok burger die bestond uit een sponsbroodje met een dikke laag tomatenketcup, een paar blaadjes sla en wat gebakken uitjes. Daar bovenop een zeer - naar het smaakte - goedkope burger die echt niet lekker is. De bijgevoegde patat was erg weinig en het percentage dubbel gebakken frieten in het zakje was erg hoog. De bediening doet wat het moet doen maar is niet betrokken bij of heeft geen hart voor de zaak. Het lijkt er echt op dat ze bewust niet om zich heen kijken om te voorkomen dat ze een gast zien die nog wat wil bestellen o.i.d.
De entrecote werd goed gebakken doorgegeven maar met zeer weinig garnituur. Voor zo'n duur betaald gerecht mag je wat meer verwachten.
Tenslotte werd er bij het afrekenen nog gevraagd of de biertjes dan wel goed waren en om eerlijk te zijn was mijn eerste opmerking dat het bier niet op temperatuur geserveerd werd. De juiste temperatuur voor tapbier is 5°C. Ik heb de temperatuur niet opgemeten, maar deze lag eerder bij de 12 graden dan bij de 5.
Jammer, want ook de gehele tent gaat er een beetje verlopen uitzien. Hier moet wel wat gaan gebeuren om meer klandizie op een zaterdagavond binnen te krijgen.
Michel V.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2015
Ik snap echt niets van bepaalde minder goede recensies op de site!! Wij waren er afgelopen vrijdag met een grouponbon. Netjes ontvangen en er werd gevraagd wat we wilden drinken. Daarna hebben wij onze bestelling opgegeven: gerookte zalm als voorgerecht 2x en als hoofdgerecht de entrecote en een procureurlapje. Snelle service en een prima bediening, de jongeman kwam zelf tussendoor vragen of het allemaal smaakte. Zalm was goed en de entrecote mals, het procureurlapje was heerlijk van smaak. De zaak op zich is groot en rumoerig en het decor saai, maar dat weet je van tevoren. Wij komen voor het eten en de service en die was prima op orde!
Gino D.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2015
Bij een middagje shoppen aangetrokken tot Dudok door de enorme glazen voorgevel.

Een warm welkom door onze ober en we werden geplaatst dicht bij de bar op een lange bank waar meerdere twee persoons tafeltjes waren. We kregen snel onze koffie geserveerd die lekker sterk was zoals je mag verwachten van een goede espresso.

We hadden een simpele keuze voor onze lunch, een uitsmijter en een pannenkoek. De uitsmijter kwam op heerlijk verrassend dik gesneden brood en was in een mooie ronde vorm gebakken. De pannenkoek van mijn vrouw was lekker zoet en de spek knapperig, omdat zij de hele pannenkoek niet opkom heb ik nog mogen genieten van de rest. Eten simpel maar zeker lekker.

Een grote brasserie/restaurant met een goede indeling van plaatsen ( niet te dicht op elkaar). Mooi hoog plafond waardoor het al gelijk een stuk ruimer oogt.

Wij waren aangenaam verrast toen we de rekening kregen want deze viel ons zeer mee voor in het centrum van Den Haag, voor een volgende lunch zou ik hier zeker terugkeren.
Jpenilonka .
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2015
Slechte bediening. Geen uitleg over de gerechten en totaal ongeinteresseerd.
Dudok moet echt aan de weg gaan timmeren om niet buiten de boot te vallen.
Eten niet bijzonder. Geen enkel gevoel om het de mensen naar de zin te maken.
Badeend_15 .
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2015
Via een kortingsactie hier vanavond gegeten. De ontvangst ontbrak. Personeel had het "veel te druk" om ons een (gereserveerd) tafeltje aan te wijzen. Hoewel het er niet eens zo druk was, liep de bediening van hot naar her. Toch een plekje gekregen, en we zaten nog niet of er kwam al iemand met de menukaart. De uitleg over de menukaart ging ook totaal aan me voorbij, aangezien ik eerst nog even mijn jas uit wilde trekken. Kopje thee besteld, en daarna kon het puzzelen beginnen - want zo onoverzichtelijk was de menukaart. Gelukkig was mijn tafelgenoot wel bij de les gebleven, en kon me het belangrijkste van de uitleg herhalen. Ik ging voor een voorgerecht en een hoofdgerecht. De vitello tonnato was erg lekker. De garnering maakte het uniek en was net dat beetje extra. Maar de muslibol die erbij geserveerd was, had best achterwege moge blijven. Het paste niet eens bij het gerecht. We hadden beiden de entrecote als hoofdgerecht besteld. Helaas kregen we tussen ons tweeën slechts één kommetje sla en één kommetje patat. De entrecote werd geserveerd met een heel vreemd smakend sausje. Het was niet helemaal zuur, niet helemaal zoet... Het was gewoon raar, en het verpestte de smaak van het vlees. Al viel er niet veel meer aan te verpesten, want naar mijn idee was de entrecote werkelijk onrecht aangedaan. Het vetrandje was dichtgeschroeid en keihard geworden, en het vlees zat vol oneetbare hare zenen. Volgens mij had de chef de klok horen luiden, maar wist hij/zij niet waar de klepel hing. Want het vlees had wel gerust, erg attent, maar vermoedelijk niet even tijdens het rusten in alufolie gelegen, waardoor hij bij aankomst aan tafel alweer lauw was. Echt een teleurstelling. Het dessert (appeltaart met kaneelijs) was dan wel weer dik in orde. Het viel me op dat de bediening nauwelijks nog oog voor ons had nadat alle gerechten gegeten waren. We liepen dan ook onopgemerkt de zaak uit.
Herbert V.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2015
Tijdens de politie-demonstratie hier binnengestapt.
Heel aparte entourage. Nog wat te vroeg voor de lunch werd het koffie met huisgemaakte peren-notentaart.
Lekker , maar toch net als de rest op de kaart stevig aan de prijs. Bediening is niet geweldig , vriendelijkheid kost geen geld , maar voegt toch wel iets positiefs toe.