Dubrovnik

Jansstraat 44 2011 RX Haarlem Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Dubrovnik

• Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Helaas waren de garnalen op en ook de mosselen. De gevulde paprika bleek een kommetje rijst want de paprika was ook op. We konden er gelukkig wel om lachen. Het eten wat er wel was was niet echt bijzonder maar ook niet slecht. Al met al niet voor herhaling vatbaar.
Richard A.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
Wel jammer dat ze het niet veel voorraad hebben. .geen biefstuk meer en ook geen kruskovac meer..en expresso koffieapparaat stuk..we zijn met grote groep gekomen en verwacht hoog maar wel beetje teleurgesteld.
Smericje .
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2016
Na de goede recensies nieuwsgierig geworden en met een half Joegoslavisch gezelschap die kant op gereden dus we weten waar we het over hebben. Het restaurant op zich is prima. Precies wat je verwacht bij een klein Balkan restaurant met de juiste aankleding en muziek. De bediening is matig. Zelf richting keuken lopen om wat bij te bestellen en toen we wat opmerkingen hadden over het vlees werd men duidelijk geïrriteerd. Maar juist dat eten was het ergste van de avond. De pleskavica is eigenlijk meer een Turkse kofte. De cevapcici is droog en valt uit elkaar net als de kofte. Het spiesje is net rubber en normaal kauwend niet door te komen. En eigenlijk al het vlees zit weinig smaak aan. De "frisse" salade wordt geserveerd op de warme schaal waar ook het vlees op ligt. De aardappel puree, de goulash soep en de palecinka waren wel lekker en de irish coffee ook. Qua eten is het ook beter om het geen Kroatisch restaurant meer te noemen.
Erna H .
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2015
We komen hier al jaren, gewoon omdat het eten lekker is, de eigenaar vriendelijk en het interieur in al die jaren niet veranderd, cq. gemoderniseerd is. Het decor zou daarom ook een lager cijfer kunnen krijgen, maar wij vinden dit juist de charme van Dubrovnik. De goulashsoep had dit keer iets te veel kruidnagel naar mijn smaak, maar smaakte verder prima, de gegrilde stukjes vlees van het Menu Dubrovnik (We wilden eens gek doen en niet het Midweek Menu nemen) waren mals en heerlijk van smaak en onze favoriet blijft het dessert, de palacinka. Eigenlijk hadden we daar nog wel een 2e van willen bestellen!
Paul S.
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2015
Achter een niet indrukwekkend geveltje in de binnenstad (naast het Historisch Archief/St Janskerk) een sfeervol interieur; zeer persoonlijke bediening (vader in de keuken, zoon bedient), daardoor wel risico van lange wachttijden (vooral als het vol is) en gerechten niet (meer) voorradig.
Rob H.
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2015
geheel onverwachts wat achter deze deuren van dit leuke Balkan-restaurantJe zich bevindt Een zeer gezellig originele Balkan aankleding van het restaurantje met een zeer vriendelijke eigenaar Die je hartelijk welkom heet in zijn restaurant Het valt op dat de eigenaar alleen het restaurant runt Dus verwelkomen van zijn gasten, bedienen en koken en dan ook nog tijd hebben voor een leuk praatje ( die avond 6 tafels ) Wij hadden gekozen voor het huismenu " menu Dubrovnik " Je start met eigengemaakte Goulash soep Dan een mix van 5 soorten vlees Mooi opgedient op een schaal met salade die je samen met partner kan delen Als je vraagt om een ander garnituur zegt de eigenaar Die doe ik er extra bij want bij mij moet je alles proeven Alles is lekker En inderdaad alles is lekker Je sluit af met een Palcinka Een flensje met ijs een room Je moet geen haast hebben Alles staat in het teken van genieten van je maaltijd / avond Dit restaurantje kan ik zeker aanbevelen als je in Haarlem ben
Cecilia O.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2015
authentieke sfeer, kok bevlogen van zijn vak, doet vaak alles alleen, bedienen en koken! maar gaat biet ten koste van de service! gerechten smakelijk en altijd goed van kwaliteit, alles uit eigen keuken, goulashsoep onovertroffen. Wij komen hier altijd graag terug!
Ozden T.
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2015

Duizenden keren in mijn leven voorbij gelopen, maar elke keer benieuwd hoe dit geheimzinnige, klein ogende restaurant zou zijn & natuurlijk hoe Kroatisch zou smaken.

Afgelopen zondag was dan de dag !
De eigenaar is zeer enthousiast en hartelijk en ook zijn zoon, die meehelpt in de bediening.
Inrichting heerlijk 70-ies (als t al niet ouder is) oubollig met overal schilderijtjes/foto's en verschillende (schemer)lampjes aan de wand.
Ook het gele ('flessenonderkant') glas aan weerszijden van de entree was een zeldzaamheid, nostalgie !

Natuurlijk moet er ook nog geproefd worden; we gingen voor het 3-gangen Dubrovnik menu, heerlijke goulashsoep, daar zou ik wel een groot bord van kunnen nemen.
Daarna 5 soorten vlees als hoofd; de jus smaakte wel goulashsoepachtig, maar verder OK.
Ook het toetje (flensje met citrusroom) was heerlijk, zoals je dat nergens kan proeven. Mijn tafelgenoot was echter bang voor de calorieen en vroeg om een fruitsalade.
Dit was mogelijk en tot onze verrassing werden er geen extra euri berekend voor deze aanpassing (daar waar andere zaken geen aanpassing doen (klantonvriendelijk), danwel een paar euri (wel normaal) er bovenop doen).

Dit kleinogende zaakje (maar verrassend ruim van binnen) heeft me enorm verrast. Volgende keer kom ik zeker met vrouw/kind, zsm.
Liisaa-01 .
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2014
Onzettende sfeervol!

De eigenaar zit hier al sinds jaar en dag. Hij doet alles alleen, hij kookt voor je en hij bedient je. Ontzettend leuk restaurant om eens naartoe te gaan. Geen sterrenrestaurant, maar zeker leuk om het menuutje eens uit te proberen. De goulashsoep wordt geserveerd in een klein soep pannetje en het hoodgerecht met de verschillende soorten kalfsvlees wordt op een grote schaal opgediend. Ik ben hier vaker geweest en het is me geen enkele keer tegen gevallen. Ook het nagerecht is het proberen waard.

Dit is geen doorsnee restaurant en daarom ook vaak wat rustiger, maar daarom juist het proberen waard!

Ik kan het iedereen aanbevelen. Probeer ook de t-bone eens ;-)
Stefan R.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2014
Al 45 jaar wen begrip in Haarlem en eigenlijk een van de eerste buitenlandse restaurants in Haarlem. Ik woon om de hoek maar al 30 jaar niet geweest. De tijd heeft stil gestaan. Gezellige eigenaar al sinds 1980 echt authentiek. We waren op zoek naar een hapje in de buurt en dat was er. Met liefde klaargemaakte T Bone en schashlik en vooraf goulash soep en Paling. Niet echt Kroatisch gekozen maar lekker gegeten. We zullen ooit in Kroatië proberen maar niet eerlijk om dat te vergelijken. Er is niks mis met dit restaurant. Lekker afgelegen voor de liefhebber van een rustieke maaltijd. De eigenaar kan je verrassen als je daar open voor staat. De klant is in ieder geval koning en dat valt helaas soms tegen bij menig ander restaurant.
Mirjam V.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2013
Met een hoge verwachting zijn wij een maand geleden aangeschoven. We komen al jaren in Kroatië en als je daar een "mix-grill van het huis" besteld zit daar, naast verschillende stukken gegrild vlees, altijd patat, warme groente, salade, ajvar en niet te vergeten de duvec rijst bij. Dat hadden we hier ook verwacht....wat viel het toen tegen dat er bij de schotel aardappelpuree (erg flauw) en een kom saus/jus werden geserveerd. Het vlees was trouwens goed van smaak, net als de goulashsoep. Jammer, wij vonden het een gemiste kans. De inrichting en de muziekkeuze is echt kroatisch, erg sfeervol....nu nog het eten uitserveren zoals ze het in Kroatië doen.
Ceesenans .
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2013
Met z'n zessen voortreffelijk hier gegeten. Aanrader is de "plate Dubrovnik"
Het eten is prima en de prijs / kwaliteitverhouding O.K. Ook de bediening is zoals het behoort.
Berndonline .
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2013
Na ruim 10 jaar niet meer bij de Kroaat te zijn geweest zijn we op zoek naar een Kroatisch restaurant gegaan buiten Amsterdam. Via de goede beoordelingen op Iens zijn we bij Dubrovnik in Haarlem gekomen. De verwachtingen waren (te) hoog voor ons. De bediening had weinig ervaring met het opnemen en uitserveren van de bestellingen (er waren 4 tafels bezet). Hij was duidelijk lerende maar had een prima dosis humor. Wij hebben het menu Dubrovnik genomen en de Goulashsoep is prima op smaak. Het hoofdgerecht waren 5 soorten vlees maar de hoeveelheid vlees,uien,tomaten,kool vinden wij echt te weinig. Er zat aardappelpuree bij en wij hebben voor 1 persoon om patat gevraagd. Wat was de schotel voor ons een tegenvaller ten opzichte van vroeger in Amsterdam. De smaak was uiteraard prima daar is echt niets op aan te merken. De Palacinka was om je vingers bij op te eten, geweldig.
Bij latere bestudering van de rekening zijn de patat, 2x stokbrood (zat volgens de ober bij de voorgerechten) 2x fris en 1x thee te veel betaald door ons.
De gehele avond bij elkaar genomen hebben wij besloten om hier niet meer naar terug te gaan.
Pim S.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2013
Rustiek ingericht, een no-nonsense menukaart en turbofolk op de achtergrond, het is alsof je bij Dubrovnik een tijd- en ruimtecapsule instapt... Zéér betaalbare hoofdgerechten, en dat in hartje Haarlem.

Kwaliteit komt hier (gelukkig!) vóór kwantiteit: uitstekend gekruid vlees, gegrilld op houtskool , en een eveneens goed gekruide rijst als begeleiding.

We hadden de 'huisklassieker' als dessert: Palacinka (flensjes) met citroenroom, een goede afsluiter.
Paul18 .
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2013
Verrassend goedkoop authentiek Kroatisch restaurant op vijf minuten loopafstand van de markt.
Wij kozen voor de gemengde vleesschotel en deze was geweldig.
Alles was tot in de perfectie klaargemaakt.
Restaurant was driekwart leeg en de "crew" bestond uit 1 ober en 1 kok.
Vraag me wel af hoe men met deze bezetting een en ander wil behappen als het restaurant vol zit.
Al met al een zeer prettige ervaring, mede door de warme typisch Kroatische inrichting en de vriendelijke bediening; komen zeker terug.
Raymond L.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2013
Was er heel lang niet meer geweest en het werd tijd om weer een keertje bij Dubrovnik te gaan eten. Een echt Kroatisch restaurant in het centrum van Haarlem.

We hebben de goulash soep geprobeerd en die was erg lekker. Wel vrij pittig en net een tikje teveel nootmuskaat maar persoonlijk hou ik daar wel van. Daarna de sjasliek en de plaat speciaal besteld. Heerlijk gegrild op houtskool en geserveerd met een heerlijke verse paprikasaus, verse aardappelpuree en rijst. Tot slot de flensjes met ijs genomen welke lekker smaakte maar een beetje onderdeden voor het hoofdgerecht.

Kortom goed gegeten en tegen een hele vriendelijke prijs. Bediening was matig. Wel een echt minpuntje was de ijsthee van een goedkoop merk, niet lekker!
Dennis L.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2013
Eindelijk een "echt" Kroatisch restaurant gevonden. Heerlijk gegeten, niet duur en goede/snelle service.
Het vlees is echt heerlijk gegrild en ook goed gekruid. Toch smaakt elk stukje vlees in de mixed grill totaal anders. Zeker voor herhaling vatbaar.
Xmarietx .
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2013
Heerlijk gegeten met 2 personen. Vooraf een stokbroodje met kruidenboter en lekkere knoflookworst. Als hoofdgerecht 3 soorten vis (gamba's, forel en inktvis) en gevulde paprika met rijst, groente en pittig gehakt. Als toetje flensje met citroenroom en een heerlijke bananasplit. Achteraf ook nog een speciale koffie besteld met Kroatische perenlikeur. Alles was heerlijk. Geen hele grote porties, maar precies goed. De eigenaar(?) is zowel ober als kok, een ontzettende vriendelijke man. Prijs/kwailteit verhouding is uitstekend! Zeker een restaurant om te onthouden.
Depeter .
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2013
Ik heb op aanraden van recensies het menu genomen. De goulashsoep was inderdaad heerlijk! Als hoofdgerecht had ik een aantal verschillende vleesbereidingen met lams -en kalfsvlees. Heerlijke salade erbij en gekruide rijst. Prima! Mijn vrouw heeft de vegetarische bonenschotel genomen, met verse koriander, een topper! Als toetje een flensje met roomkwark met citroensmaak. Het zoete en zure en het warme en koude was een streling voor de tong. De eigenaar die ons bediende was zeer enthousiast en had duidelijk plezier in zijn werk. Al met al een aanrader!
Hugo20677 .
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2013
Al vanaf jongs af aan kom ik bij Dubrovnik. De smaak van de goulashsoep en palacinka zijn steeds precies hetzelfde. Onovertroffen. Ook het menu met 5 vleesgerechten is top. Ik raad iedereen de cevapcici aan. En laten we eerlijk zijn. Voor de prijs hoef je het niet te laten!