Dubbel

Maandag t/m Zondag vanaf 17:00

Voordelig
Eef V.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
Verrassend goed, tussen de tientallen restaurantjes tref je Dubbel. Zeer vriendelijke bediening, heerlijk eten voor betaalbare prijs. Gevarieerde kaart. Goed te combineren met bezoek aan theater (De La Mar).
Sven D.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2016
Prima eten, porties niet heel groot maar wel erg lekker en goed. Prijs voor Amsterdam ook prima. Bediening de ene keer prima, soms wat rommelig. Moesten 4x vragen wat we besteld hadden. Maar voor de rest perfect
Injo .
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Gezellig en goed restaurant in zowel prijs als kwaliteitverhouding. Bediening is goed. Als voorgerecht brood (lekker vers en niet zuinig) met kruidenboter en olie en Thaise viskoekjes (deze waren niet lekker, droog en smakeloos). Voor de rest allebei een heerlijke biefstuk met frites en salade, prima. Tja Thaise viskoekjes moet je natuurlijk niet in een Nederlands restaurant gaan eten, dus vandaar een mooie cijferlijst, we komen zeker terug.
Kvic .
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2016
Via iens bij deze parel tussen de toeristen restaurants op een 'rustige' plek rond het Leidseplein terechtgekomen. De bediening is vriendelijk en het interieur stijlvol. Er is voldoende ruimte tussen de tafels. Als voorgerecht hadden we carpaccio en het hoofdgerecht was de malse bavette. Het eten was van goede kwaliteit. Zeker een aanrader.
Judith V.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Voorafgaand aan een ander uitje hadden wij (groep van 6 personen) een tafel gereserveerd. Met de tijd dat wij weg moesten werd keurig rekening gehouden. Gezellige sfeer, heerlijk eten en dat voor gemiddeld € 30,-- per persoon. (broodplankje voor, hoofdgerecht, toetje en twee keer dinken). Echt een aanrader. Wel reserveren want het is hier terecht erg druk. Lekker centraal geleden vlakbij Leidseplein en Rijksmuseum.
Jenspost H.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
Voorafgaand aan theaterbezoek met een grtoep mensen gegeten bij Dubbel. Ondanks dat we een grote groep hadden werd met het tijdstip keurig rekening gehouden. En ook met die tempodruk was het eten van uitstekende kwaliteit, zeker voor de prijs.
Als voorafje hadden de meesten salade van noordzeekrab. Echt goed. Veel krab mooi opgediend en de smaak van de krab was prima behouden gebleven (geen onnodige toeters/bellen/sauzen). Daarna had het merendeel gegrilde tonijn (in vershillende garingen dat wel). Deze was pefect gegrild en geserveerd met knapperige groenten. Verder prima service. Een aanrader, met een prima prijs/prestatieverhouding.
Misha V.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
Ik heb hier gegeten voorafgaand aan een voorstel in de la Mar. De bediening vroeg meteen of wij naar een voorstelling gingen en zo ja, hoe laat de aanvang was. Er wordt rekening mee gehouden met uitserveren. Dat vind ik pas service. De bediening was erg vriendelijk, relaxt en leuk in omgang. Je voelt je direct heel welkom.

Ik had als hoofdgerecht de hamburger smokey BBQ. Ik houd niet zo van vlees maar damn deze was lekker!!! Echt enorm zitten smullen. Als toetje had ik chocolade, maar deze viel erg tegen. De cheesecake van mijn buurvrouw was wel erg leuk.
Luut1945 .
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2016
Het was voor ons de eerste keer dat we dit restaurant bezochten. Prima service en vlotte bediening. Op de kaart stond Bavette als vlees, voor ons een nieuw woord maar het werd prima uitgelegd door diegene die ons bediende. Het smaakte ook voortreffelijk, heerlijk zacht en zeker een aanrader. Kortom als we weer in Amsterdam zijn hoeven we niet meer naar een restaurant te zoeken.
Happer89 .
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2016
In een gebied waar je eigenlijk alleen maar toerist-trap zou verwachten. Maar niets in minder waar. De prijzen zijn misschien iets aan de hoge kant, maar dat heeft natuurlijk met de locatie te maken. De sfeer was prima, al was het er wel erg rustig en zaten we een beetje op de tocht. De saté van kippendijen, kaasfondue en tonijn waren allen lekker op smaak. De groente en krieltjes die bij de tonijn hoorde waren ook heerlijk. Bediening was vriendelijk.
Sophie1970 .
  • Datum van je bezoek: 31 dec. 2015
Voor het eerst in dit eetcafe. Doet denken aan een bruin café qua inrichting en sfeer. De bediening was aardig en beleefd maar vergat ons brood met aioli. Bij navraag werd niet aangegeven dat het vergeten was, maar vroegen wij of de hoofdmaaltijd wat later kon komen. Maar die werd al geprepareerd. Uiteindelijk werd het brood geserveerd en van de rekening gehaald. De saté en ook de (zoete) spareribs waren heerlijk. Daarbij goede knapperige friet en lekkere (huis)wijn. De salade was wel lekker maar wat sober: wat coleslaw.
Als toetje vanille-ijs met slagroom en chocolade saus, ook prima.
Het was niet overweldigend maar toch een prima plek om te eten. Zeker in die omgeving, waar veel van mindere kwaliteit is.
Topski .
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2015
Eerste keer bij Dubbel gegeten en zeker niet de laatste keer. Rondom het Leidseplein niet altijd even goede restaurants, maar zo'n honderd meter verderop is Dubbel, de moeite waard!
Wij hadden eerst pompoensoep, weliswaar iets te dun maar heerlijk van smaak. Daarna sateh, werkelijk heerlijk, knapperige groenten erbij, en de frieten waren echt heel erg lekker, ook goed heet, zoals het hoort.
Bediening heel snel en vriendelijk, attent. Decor niet heel bijzonder maar in het donker als een soort huiskamer, wij voelden ons er direct thuis! Zal het overdag eens gaan beoordelen, als het nog licht is, want dat ik bij Dubbel terug kom is zeker! Compliment, op deze drukke zondagavond!
Edgar L.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2015
Restaurant dubbel uitgekozen om voor een voorstelling bij De la Mar te gaan eten met ons gezin. Een sfeervol restaurant aan de gracht met een menu waar ieder voor een hele redelijke prijs wel iets lekkers kan kiezen. De bediening is alert en vriendelijk en het tempo is perfect. We bestellen vis, hamburger, kipsaté en een biefstuk. Eenvoudige maar prima opmaak, verse frieten en wat salade. Alles goed bevallen. Met een heerlijk dessert sluiten we af. Hier komen we graag weer eens terug.
Jinx Z.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2015
Heerlijk gegeten met 4 vriendinnen. We werden blij verrast door de gekookte mosselen en de biefstuk en zalm waren heerlijk. De garnituren waren meer dan genoeg en de chardonnay was prima. Een karaf water was daarnaast geen probleem. Zeker voor herhaling vatbaar!
Janappie .
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2015
Prima eten en prima drinken bij de dubbel. Was uitgenodigd door vrienden normaal is dit type zaak niet mijn smaak maar was wel ok om een keer te proberen. Het is budget eten maar daar is de prijs ook naar dus was wel goed zo. Eten zag er goed uit maar echt overdonderd was ik niet. Gewoon prima. Bedienig was aardig en redelijk attent.
Jeroen1611 .
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2015
Het is altijd een een goed restaurant om wat simpels te eten. In de zomer hebben ze zelfs een terras buiten, niet heel groot, maar een stuk of 10 tafels denk ik. Het is een soort gezellig eetcafé waar eigenlijk altijd wel mensen zijn. Of je nu doordeweeks komt of in het weekend. Vooral de saté is hier erg goed. Kortom goede tent voor een snelle hap.
Im H.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2015
voor de eerste keer hier gegeten voorafgaand aan theaterbezoek. Prima No nonsens eetcafé met vriendelijke bediening. Niet voor een avond uit eten maar verder niets op aan te merken. Prima kwaliteit prijsverhouding dus stap hier gerust naar binnen als je even een smakelijk hapje wilt eten. Ik onthoud dit adresje in ieder geval om nog weer eens terug te komen.
Loes C.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2015
Lang geleden dat we hier waren…maar tjonge tjonge….ze kunnen het nog steeds bij Dubbel. Gewoon een goede kaart en lekkere gerechten, prima bediening en als dan ook nog het dessert al zingend door de medewerkers wordt geserveerd t.g.v. de 21e verjaardag van onze dochter, dan is het etentje echt compleet hoor.
We hebben helemaal genoten: van voorgerecht tartaar van verse zalm, carpaccio, tomatensoep naar de hoofdgerechten tonijn (heerlijk mals, licht rosé dus precies goed), entrecote, Black Angus en heerlijke desserts. Vermeld mag worden dat de medewerkers op eigen initiatief en dus spontaan een consumptie aanboden voor het lange wachten tussen hoofd- en nagerecht. Chapeau hiervoor beste Dubbelaars, want dàt gebaar is menig restaurateur vreemd. Alles prima voor elkaar daar op de Lijnbaansgracht, van harte tot ziens!
PauladeVries .
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2015
Bij Dubbel eet je goed. Zeker voor die prijs. Kwaliteit en prijs zijn dus in overeenstemming! En het gaat ook snel en dat is handig als je naar de film wilt! "Voor nu en nog eens".
Sophieke B.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2015
We hadden al eens eerder geslaagd bij Dubbel gegeten dus besloten terug te gaan. We werden hartelijk ontvangen en snel van een dranke voorzien In eerste instantie waren we zeer enthousiast; het hoofdgerecht (steak en zwaardvis) was heerlijk. Het toetje viel echter meer dan tegen: er zat een haar in de crème brulee en de 'chocoladecrumble' bij het toffee-ijs smaakte naar zeer oude koekjes. Uiteindelijk zelfs voor de crème brulee met de haar erin de volle prijs betaald, erg jammer. Wij komen helaas, ondanks de onwijs goede start van onze avond, niet meer terug.
Gert V.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2015
Gezellig druk café, losse sfeer. De bediening bestaat uit studenten. Het menu is van het bekende eetcafé-repetoire: saté, spareribs, steak, zalm. Het was lekker, zonder bijzonder te zijn. Maar je betaalt dan ook niet de hoofdprijs: drie hoofdgerechten en zes bier voor 60 euro.