Dubbel & Dwars

Venedie 5 1601 HA Enkhuizen Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Dubbel & Dwars

CheffieMcChef .
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Toevallig binnengelopen voor de lunch. Broodje hete kip en een broodje gezond besteld in combinatie met een soepje. Soep was lekker en vers, de broodjes goed van smaak en royaal belegd. Verder kwam er een prachtige cappuccino op tafel, die tevens gebracht werd door een hele gezellige dame! Wij zullen snel langs komen om te zie wat hier 's avonds gebeurt!
Louisa2002 .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Nog nooit een negatieve recensie geschreven maar deze moeten we toch even kwijt. Aardige bediening, foute gerecht geserveerd; verkeerd opgenomen, kan gebeuren. Ossenhaas was verrukkelijk. Surf&Turf (bestelde gerecht) ronduit slecht, smakeloos, taai, Opmerking: de borden waren verwisseld...... bleek, zoals collega al aangaf, een smoes te zijn toen we de rekening ontvingen. Liegen om een foutje? Daarbij was de steak die als eerste geserveerd werd, gehalveerd en met wel vier lauwe "gamba's" die wel heel klein waren uitgevallen, als het bestelde gerecht geserveerd........! Op het terras, schijnbaar, vaste bezoekers die uitermate luidruchtig waren. Het gevoel dat je in een kroeg zat ipv restaurant. Kortom geen aanrader. Zoveel keus aan eetgelegenheden en dan toch de verkeerd uitgezocht.
Frans W.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Dubbel en Dwars hebben we dit jaar goed kunnen vergelijken met vorig jaar toen we hier ook al een aangename tijd hebben doorgebracht. Je kunt bij Dubbel en Dwars prima binnen zitten in een leuke, goed aangeklede, moderne inrichting, maar ook buiten op het terras is het goed toeven in de zon.
De kaart is redelijk uitgebreid met o.a. verrassings- en kindermenu’s. Wij nemen de tartaar en de Gamba’s vooraf. Uitstekend. Alles prima op smaak. Surf & Turf en de Lamshaas voor het hoofdgerecht. Wederom prima. Er is een aparte wijnkaart, maar wij houden ons bij de huiswijn die ook de kwaliteit van menig terras overstijgt.
Crêpe Suzette maken de maaltijd helemaal af. Onze Duitse buren vragen zich af wat het is, en na enige uitleg schuiven ook daar de crêpes over tafel. (En zo te zien gaan ze ook met smaak naar binnen.) Ondanks het drukke terras, is het personeel attent en alert. De prijzen liggen aan de bovenkant van het gemiddelde.
Natalie S.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2016
Heerlijk gegeten op het terras. Bij het reserveren werd meteen naar de dieetwensen gevraagd. Ik kreeg een apart gluten- en lactosevrij plateau met hapjes. Ook glutenvrij brood was beschikbaar. Toe de scroppino. Normaliter doet D&D daar zowel citroen als vanille-ijs in. Bediening stelde zelf voor alleen citroenijs in te doen. Hoort ook zo, maar fijn dat er zo werd meegedacht!
Chiel T.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2016
Super leuke, moderne tent, met een industriële uitstraling. Niet te groot, dus snel gezellig. Heerlijk gegeten, de plateaus met diverse gerechtjes zijn top! Service was prima, oog voor detail. Wij komen hier zeker terug!
Berry D.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2015
Gisteren heerlijk gegeten bij Dubbel & Dwars. De plateaus met vis en vlees zijn erg lekker. Lekkere bites met een goede mix tussen klassiekers en eigen creaties. Voeg daarbij een ongedwongen sfeer aan de leuke bar en je hebt een top plekje. Prijs kwaliteit is zeker in orde hier. Leuke aanvulling voor Enkhuizen!
Annemiek B.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2015
Samen met vriendin het Dirk de Wit menu genomen. Zij had carpaccio, ik zalmtartaar. Was goed van smaak. Als hoofdgerecht deelden we de visschotel, verschillende soorten vis en bakje friet en salade, allemaal lekker. Dessert was crème brulee en ijs, erg goed. De prijzen zijn aan de hoge kant. Wijn en koffie zijn goed. Decor heb ik een 7 gegeven en dat is mn omdat de tafels dicht op elkaar staan en de meeste stoelen een sorry barkrukken zijn, vind ik zelf niet prettig zitten om lang te tafelen.
Nick K.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2015
Na overdag gezellig naar het Zuiderzeemuseum geweest te zijn, besloten om bij Dubbel & Dwars te gaan eten. Je zou zeggen dat het na drie keer wel een keer zou gaan vervelen maar integendeel! Samen met mijn vriendin heb ik de fish plate gedeeld (we hadden allebei geen erge trek) en ze werd verrast door de smaaksensaties! De service was weer top en het decor nog steeds prima verzorgd!
Robert W.
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2015
Dubbel en Dwars wordt gerund door twee heren die horeca ademen en dat kun je merken. Het restaurant kent een heel eigentijds concept met een goede sfeer een erg goede service. Het concept bestaat uit een kleine kaart met enige, wat eenvoudige, recepten en plateau's. Vooral die laatste zijn interessant. Je laat je daarmee verrassen door de chef en dat valt zeker niet tegen. Leuke smakelijke gerechtjes, die van mij wel iets meer lef mogen hebben, maar goed we zijn nu eenmaal in West-Friesland. Vooral een verbeterpuntje in de side salad. Dat stelde niet erg veel voor helaas.

De service is bijzonder vriendelijk en men zorgt ervoor dat de glazen vol blijven (indien gewenst uiteraard) en checkt regelmatig even bij de gasten of alles naar wens is. Het interieur is gezellig en eigentijds net als het terras. Het grappige peper en zout stel doet nog denken aan de lampenwinkel die vroeger in het pand zat.

Overigens het vermelden waard is de huiswijn. Jammer dat daar geen aparte rubriek voor is, maar een mooie volle Spaanse huiswijn die erg goed in de smaak valt.

ManboH .
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2015
Goede locatie, prima bediening, goed maar standaard voorgerechten, hoofdgerecht (visschotel) was helaas matig. Overall: mooi restaurant met bistro niveau eten tegen een veel te hoge prijs..
Robbert-Jan V.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2015
Wij zijn nu voor de 5e keer wezen lunchen/dineren bij de gastheren van Dubbel & Dwars. Vrijdagavond genoten wij wederom van de zeer gevarieerde vis en vlees plateaus. Ook deze keer serveerde de keuken weer iets anders als de vorige keer. We hadden nu oa kreeftgarnalen met avocado, gerookte zalm met limoen, pekingeend, gebakken gamba's, black Angus beef etc. Mooie porties, goed gevarieerd en erg smakelijk. Ook de wijnen zijn hier heerlijk. Wij kozen een Chardonnay van Casa Silva. Ipv een wijnkoeler zat er een koelstick in de fles om de wijn op temperatuur te houden. Origineel! De prijs/kwaliteit was prima. Zeker voor het gevarieerde aanbod. Een aanwinst voor Enkhuizen dit mooie horecabedrijf. Wij vinden het interieur echt heel mooi en sfeervol. Wij komen zeker weer terug!
Lisbeth V.
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2015
We waren erg benieuwd naar dit concept, het is een bar met hapjes. Nou ja hapjes, we zaten propvol aan het einde van de avond! Het decor is erg mooi, alleen het peper&zout-setje doet nog denken aan de lampenwinkel die hier vroeger was. We zaten beneden op een bank en barkruk aan een hoog tafeltje voor twee.
Het wachten was op de kaart, die kwam niet, maar wel werd gevraagd of we een schaal met vishapjes wilden en gevolgd door een schaal met vleeshapjes. Prima zeiden we, blijkbaar gaat het hier zo. Niet dus, we hadden beter gewoon om een kaart kunnen vragen.. want na het broodplankje (kregen we ongevraagd en stond later wel op de rekening), de visschaal (lekkere hapjes en mooi opgemaakt) en de vleesschaal (niet zo lekker en in hompen) zaten we gewoon proppie vol en viel de rekening tegen na avond met 'hapjes' en 2 drankjes per persoon. Het is een leuke aanvulling op de horeca van Enkhuizen, maar ik kom niet zo snel weer terug..