Drink & Eetlokaal Jacobus Pieck

Warmoesstraat 18 2011 HP Haarlem Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Drink & Eetlokaal Jacobus Pieck

NickyvanOosterhout88 .
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2016
Grappig tentje in Haarlem waar wij graag komen. Simpel eten, maar goed op smaak en zeer betaalbaar. De gastheer/eigenaar is een mega vriendelijke vent die lekker met de gast en de avond mee beweegt. Voor zes tientjes loop je hier echt blij de deur uit !
Bert H.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2016
Gereserveerd door onze tafelgenoten kwamen wij, kort na openingstijd als 2e gezelschap het voor ons onbekende nog lege restaurant binnen. De eerste indruk was er een van verwarring, nu wij eerder waren dan onze gastheren en wij alvast iets aan de 'bar' wilden drinken, bleek hiertoe geen mogelijkheid te zijn en konden wij direct plaats nemen aan 1 van de tafels. De inrichting hield het midden tussen een eetcafe & huiskamer en niet direct een restaurant. Aan de buitenzijde was ons de naam "Drink & Eetlokaal" niet opgevallen en ik waag te betwijfelen of wij, onbekend in Haarlem, hier naar binnen waren gegaan om te eten. Dit zou dan een gemiste kans zijn geweest, want het eten was zonder meer goed te noemen. Voor mij het 3-gangen menu (salade met zalm, steak en homemade pie) en de disgenoten een variatie met onder andere de lamsburger. Aangevuld met salade en frites, geserveerd door een vriendelijke bediening. Opvallend de karaf water werd direct na binnenkomst al op tafel gezet en ook zonder problemen bijgevuld. Inmiddels had het restaurant zich ongemerkt gevuld en met alle tafels bezet heerste er een goede sfeer. De bediening had de zaken goed onder controle en bleef attent. De prijs-kwaliteitverhouding is zonder meer goed. Het eten bij Pieck was voor ons een mooi sluitstuk van een middag Haarlem.

Pauliles W.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2016
Door vrienden uitgenodigd. Door drukte in de serre beland. Hazepeper was oud en op koude borden geserveerd. Zag er uit als een iglo-diner. Tijdens dessert (koude Irish Coffee) rond 21: 30begon keukenpersoneel alvast langs onze tafel kratten naar het terras te brengen waardoor deur telkens open en dicht ging. Op de vraag of dit nodig was omdat we nog aan tafel waren werd ons te verstaan gegeven dat we dan ergens anders moesten gaan zitten. Dit hebben we geweigerd en verzocht het opruimen te laten wachten tot de gasten uit gegeten waren. Ik vermoed dat de eigenaar al lang naar huis was....
Gijslies .
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2015
Heerlijk gegeten, bediening speelde heel goed in op onze behoeften (honger!) en het eten voor ons en de kids stond zeer snel klaar. Heerlijke gourmet hamburger en een lekkere vega schotel. Aanrader, leuk knus restaurant met open keuken en een eigenaar die samen met zijn team er echt voor gaat, chapeau!
Dirtsa .
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2015
De eerste keer Pieck bezocht. Op een zomerse dag achter de zaak op het terras geluncht: sandwich met zalm (Nortsea Goodwich) en hamburger (BBQ Classic), muntthee en koffie. De sandwich betond uit twee flinke hompen vers, knapperig wit brood met daartussen royaal de zalm, sla, wat mais en dressing. Royale portie en prima van smaak. Ook de hamburger was in orde en ook de hoeveelheid op dit bord was meer dan genoeg.
We zaten lekker rustig. Ook binnen in de zaak kon je leuk zitten en voor, op de stoep, stonden ook nog tafeltjes. Keuze genoeg.
Personeel is vriendelijk, maar vergat de tweede keer de koffiemelk. Misschien handig om die meteen bij iedere koffiebestelling erbij te serveren. Nu ging er één kannetje rond voor alle koffiedrinkers.
Gezellige zaak in gezellige buurt met musea, veel kleine winkeltjes en andere horeca.
Muziekboot .
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2015
Gisteravond hier gegeten met een vriendin. Dank zij het mooie weer konden we in de kleine intieme achtertuin zitten, onder de metershoge bamboe. Als voorgerecht deelden we de Plato de tapas, een plankje met diverse kleine voorgerechtjes. Het smaakte heerlijk; alleen de ansjovis viel een beetje uit de toon qua smaakbeleving. Als hoofdgerecht koos ik de Indiase curry met lamsvlees. Het smaakte overheerlijk en het vlees was zeer zacht. Alleen de bijgeserveerde couscous was iets te hard. Mijn vriendin koos voor de salade geitenkaas en ook die smaakte goed. De bediening was vriendelijk en attent. Een aanrader dus, en dankzij de tuin een pareltje van rust in de drukke binnenstad.
Wim R.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2015
Vandaag met een vriendin bij Pieck gegeten, wij zijn beide vegetarisch. Wij hebben beiden een ceasersalad besteld. Wat een armoede, heel veel witbrood en sla en heel weinig plakjes parmezaanse kaas. Toen de serveerster vroeg of het smaakte, zeiden wij dat dit helaas niet het geval was en kregen wij nog een piepklein bakje dressing erbij. Voor meer dan 8 euro per salade een beschamende deal. Eerdere bezoeken waren naar tevredenheid, maar dit was echt flut.
Pucksel .
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2015
Gisteravond met mijn man heerlijk gegeten. We kozen samen voor zalm. Helemaal top. Ook de salade is een klasse apart. Het is een klein resstaurant, maar als oud Haarlemmer voel ik me er helemaal thuis. Vriendelijke en attente bediening. En niet helemaal onbelangrijk... het is ook vriendelijk geprijsd.
Tollco40 .
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2015
Super lekker gegeten! Vooraf hadden we de zalm met wakame en sesamolie! Hoofdgerecht de eend met kool en puree!
Vlot personeel en een gezellige entourage!
Kortom top avond!
Aniek H.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2015
Wij hebben niet lekker gegeten hier. Eerst kregen we zalm, die droog was en niet naar verse zalm smaakte. Na dit te hebben aangegeven werden De borden weggehaald, werd niks bij gezegd verder. We kregen de menukaart weer, zoek maar wat anders uit was de boodschap. Alsof ze beledigd waren omdat wij iets over het eten zeiden. Toen kozen we de antipasta. Dit zag er niet vers uit en zo smaakte het ook niet. Voor vers eten hoef je hier niet heen te gaan. Dit was voor ons de eerste en de laatste keer.
SB2 .
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2015
Al sinds een paar jaar lunchen wij regelmatig bij Pieck. In de zomer heerlijk op het terras of in de tuin. Met name de salades zijn van bijzondere kwaliteit. Een extra compliment voor de espresso. De kwaliteit is bijna op een italiaans niveau. Wel een paar kanttekeningen; op een heel beperkte ruimte zijn heel veel tafeltjes neergezet. Dat veroorzaakt vooral op drukke momenten een onprettige chaos. Bovendien merk je dat er geen onderhoud wordt gepleegd. De bediening maakt echter weer veel goed
Astrid1977 .
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2015
Gister geluncht bij Pieck. Op andere tafels zagen we heerlijke sandwiches verschijnen, en aangezien wij niet konden kiezen besloten we voor de sandwich platter te gaan, ervan uitgaande dat we dan een kleine mix van alles zouden krijgen. Dit bleek echter niet zo te zijn. We kregen fantasieloze bruine en witte driehoekjes boterham zonder korst, karig belegd met wat ham en kaas, eiersalade en een beetje kip. Zooo zonde. Aangegeven dat dit niet was wat we verwacht hadden en de enige reactie was een serveerster die er zo snel mogelijk weer vandoor wilde. Tel daarbij op dat ze onze kopjes al af wilde ruimen terwijl ze nog niet leeg waren, en op een gegeven moment gapend door de zaak liep en je begrijpt dat we ook de service onder de maat vonden. Jammer.
Tim T.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2014
Op een donderdagavond spontaan naar binnen gelopen en hebben daar heerlijk gegeten.
Met name het voorgerecht van gerookte ham en een soort van pathe met heerlijk vers brood was verassend.
Bediening was prima, huiswijn iets minder
Matthijn .
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2014
In het verleden erg lekker en gezellig geluncht bij Pieck.
Vandaag echt n mindere ervaring. Bij binnenkomst nauwelijks oog voor de gast. Contact erg kort en onpersoonlijk. De steak sandwich was inspiratieloos en de combinatie steak /ciabatta erg lastig te verorberen. De sandwich met carpaccio was overigens prima.
Pieck had echt een goede reputatie, maar ik kreeg na vandaag wel een beetje t gevoel dat daar nog te veel op geteerd wordt. Echt een gezellige ruimte met een mooi terras, maar volgens mij ook in jaren niks meer aan onderhoud gedaan.
Bj69 .
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2014
Een lunch bij Pieck in haarlem leek ons een goede optie. Gevarieerde kaart leuke gerechten, we kozen voor een combinatie van kleine sandwichjes.
Na 10 minuten kwamen er twee borden met elk 6 stukjes schuin gesneden wit en bruin brood zonder korst. Gewoon brood niet geroosterd, bord niet leuk opgemaakt niet bijzonder of spectaculair. Op de vraag of het had gesmaakt had ik aangegeven dat ik het niet bijzonder vond waarop de jongeman uit de bediening antwoordde: ja dat kan ik me voorstellen! Als je dat toch vantevoren weet zorg dan dat het gerecht er leuker/lekkerder uitziet. Jammer voor 6,75 per gerecht is dat erg aan de prijs
Ruud D.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2014
We zijn op donderdagavond spontaan naar binnen gegaan en hebben een gezellige avond gehad bij Jacobus Pieck, met een pluim voor de vlotte en charmante bediening.

Als voorgerecht kozen we voor de antipasti (de kleine variant) en de ravioli, gevolgd door tweemaal de dagschotel - een goed bereide iberico steak met friet en salade. Klein puntje van kritiek is dat er voor een glas rode wijn maar één optie is.

Zeker gezien de vriendelijke prijzen vind ik Pieck een prima plek om een keer ombekommerd binnen te lopen.
Femke B.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2014
Heerlijk geluncht in de zonnige binnentuin achteraan het restaurant. We hadden een hamburger en een salade, voortreffelijk. Ook de omgeving was hartstikke fijn, een beetje zon, een beetje schaduw. Vriendelijke en snelle bediening. Fijn!
Bonita V.
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2014
Op weg naar de Toneelschuur was er nog tijd om wat te eten, en volgens mijn Haarlemse chaperonne was dit drink- en eetlokaal de ideale plek daarvoor. Bij binnenkomst waren al heel wat tafeltjes gereserveerd, maar we konden ons gelukkig nog ergens tussen nestelen, met uitzicht op de open keuken. In de bediening drie vrolijke meiden die meteen onze jassen aannamen en ons binnen 5 minuten de menukaart en het eerste drankje aanreikten. Sympathiek zijn de verschillende portioneringen van salades en voorgerechten. We besloten een grote schaal met antipasti te delen, maar de bediening haastte zich te zeggen, dat we beter de kleine portie konden bestellen vanwege het formaat. En inderdaad, met de 'kleine' schaal antipasti hadden we gemakkelijk een Italiaans weeshuis kunnen voeden. Verrukkelijk bereid trouwens, met gebruik van verse producten. Het goede begeleidende brood kon moeiteloos bijbesteld worden. Als hoofdgerecht bestelden we de salade 'Oriental Peak', ook weer in de kleine uitvoering. Ongelooflijk wat je vervolgens voor het luttele bedrag van € 8,50 voorgeschoteld krijgt. Een grote berg vitaminen! De malse, perfect gekruide biefstukreepjes combineerden uitstekend met de taugé, komkommer, rode ui, cashewnoten en kroepoek. De keuze aan wijnen per glas is hier helaas beperkt - wie rood drinkt kan alleen een erg tanninerijke tempranillo bestellen - maar al met al is dit echt een adres om te onthouden. Tip: niet te dicht bij de keuken gaan zitten als je na het eten nog naar een voorstelling wilt. Het afzuigsysteem is niet heel krachtig, en dus betraden wij de Toneelschuur in een wolk van gebakken knoflook. Maar dat was dan ook het enige minpuntje van de avond.
Sara R.
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2014
Lekkere club sandwiches!! :) Leuke plek om te zitten, tafeltje naast de deur is alleen wel wat op de tocht.
MissMW .
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2014
Leuk restaurant in hartje Haarlem. Bij binnenkomst 'hartelijk' begroet door een chagrijnige dame. Gelukkig maakte het eten alles goed, want de mosterdsoep die ik bestelde was werkelijk heerlijk. Ook mijn tafelgenoten hebben lekker gegeten. Dit alles voor een goede prijs/kwaliteit verhouding.