Drink & Eetlokaal Het Schoolhuis Holysloot

Kan beter

Jouw recensie over het restaurant Drink & Eetlokaal Het Schoolhuis Holysloot

Joke M.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2018
Vanmiddag met een vriend iets gedronken en geluncht. Hebben 2x om ons drankje moeten vragen, dit kregen wij na ongev. 30 min. Daarna achter de bediening aan om een broodje te bestellen. Inmiddels een uur verder, wij hebben nog geprobeerd om 2 koffie te bestellen maar.... ik kom zo bij u, nooit gekomen. 20 min later hebben wij maar om de rekening gevraagd. Ook dit bleek moeilijk, uiteindelijk binnen afgerekend en thuis koffie gedronken. 2 drankjes en 2 broodjes heeft ruim 2 uur gekost!!!
Prima locatie, uitzicht vanuit de tuin is super maar de bediening is een drama. Erg jammer.
In N.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2018
Wij wilden na een stukje fietsen even wat drinken. Dit kon wel, maar eten kon niet omdat wij niet gereserveerd hadden. Echter, van het hele terras waren er 4 tafels bezet. Wij waren er om 17.30 uur. Wij moesten erg lang wachten op ons drankje en nadat wij vroegen of het er aan kwam, zeiden ze dat ze er mee bezig waren. Ook hadden wij een kaasplankje besteld, en ook hierop moesten wij lang wachten. Na een half uur vroegen wij of de kaasplank klaar was, zeiden ze op een nare manier dat ze het druk hadden en dat ze er mee bezig waren. Echter, 6 personeelsleden waren voor onze neus zèlf aan het eten! Bij het afrekenen bleek ook nog eens dat de prijs van het kaasplankje per persoon was....Wij voelden ons zèèr onwelkom. Ook snappen wij niet waarom er zoveel mensen weggestuurd werden, terwijl er zoveel lege plekken waren...
Marika R.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2018
Geweldige locatie. Prachtig uitzicht.
Heerlijk gegeten, antipasta gerechtjes en salades.
Bijzonder vriendelijk en uitnodigend personeel. Vlotte service, communicatief en gaven ons ter afsluiting een rondleiding door het oude schoolgebouw. Zo persoonlijk maak je zelden nog mee.
Een echte aanrader!!
Francien M.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2018
Vandaag met 4 personen geluncht. Ik vraag me af wat er aan de hand was. De bediening was heel rommelig. Op vragen werd kortaf gereageerd. Broodjes waren wel lekker, echter op de geitenkaas was de honing vergeten. Toetje ijs hebben we retour gestuurd. We hadden het idee dat het al heel lang in de keuken had gestaan, dat iemand het niet wilde en dat wij het nu kregen. Het was al aan het smelten en er zat slagroom op wat niet besteld was. De koffie hebben we maar achterwege gelaten. Ook was er nog een fout in de afrekening gemaakt. Al met al geen succes. Heel jammer, waren altijd vol lof maar ons zien ze voorlopig niet meer.
Josefien_Wouda .
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2018
Op een zomerse dag buiten kunnen lunchen bij Het Schoolhuis. Wel eerst gereserveerd, want gewilde lunchplek. Hoewel parkeermogelijkheid naast Het Schoolhuis wordt vermeld op website, verwacht niet teveel ruimte. Holysloters willen ook hun auto kwijt en omdat wij vroeg waren konden wij de auto nog ergens kwijt in het dorp. Maar kom liever op de fiets. Tuin is een aangename oase die uitkijkt over grazige weilanden. Mussen in de bomen. Heerlijk plekje. Personeel bijzonder vriendelijk. Gerechten vallen wat tegen. Zelf gekozen voor meergranen landbrood Oude Beemster. Kaart beloofde veldsla , zongedroogde tomaat , rode ui , pijnboompitten en piccalillymayonaise, maar mayonaise leek uit knijpfles van een grote sauzenfabrikant te komen. Verdwaalde zongedroogde tomaat, veldsla, pijnboompit en rode ui. Kortom: gewoon broodje kaas met wat garnering. Niks mis mee, maar misschien dan wat minder fanfare op kaart.
Marga V.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2018
Ik heb mijn verjaardag gevierd in het Schoolhuis op een zondagmiddag. Begonnen met koffie en appelgebak en daarna een lunch met soep en broodjes. Met ongeveer 70 mensen was het voormalig klaslokaal en de tussenruimte behoorlijk vol maar Janneke en Daphne zijn flexibel en denken met je mee. Een lunchbuffet zodat mensen ook wat vrij zijn om meerdere mensen te spreken, kan hier niet; de lunch wordt uitgeserveerd aan lange tafels. De bediening was goed en flexibel. Het eten was allemaal even lekker. Mijn complimenten! Fijn is ook het speeltuintje voor de kinderen tegenover het Schoolhuis. Het was een zeer geslaagde verjaardag.
Floris K.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2017
Gezien het prachtige weer tijdens een nazomerweekend besloten wij een rondje te gaan fietsen, en voor lunch streken we neer bij Het Schoolhuis in Holysloot. Het was enorm druk, maar daar was duidelijk goed op geanticipeerd, want er liep ook veel personeel rond. Dat vele personeel liep wel een beetje rond als een kip zonder kop, er miste duidelijk wat overzicht en aansturing, maar dat kan ook te maken hebben met het feit dat klanten nog wel eens van tafeltje wisselden en met het feit dat het simpelweg erg druk was.

We namen een drankje vooraf, en we hadden een broodje zalm en een stuk appeltaart te eten. De kwaliteit van de dranken en gerechten is prima, en de prijs is schappelijk. Een groot pluspunt is de ligging, prachtig tussen de weilanden met een fijn terras.
Désirée H.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2017
Wij hebben met een groep van 20 personen de verjaardag van een 80 jarige gevierd in het oude klaslokaal zonder de andere gasten te storen. Aan een prachtig gedekte tafel genoten we van een heerlijke soep . Daarna een Anti Pasti die met liefde was bereid. De bediening was alert en tegelijk bescheiden. Vanwege het mooie weer hebben we het dessert buiten gegeten en konden genieten van het prachtige uitzicht.
Wij komen graag nog eens terug. Chapeau!
Feedbacktijger .
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2017
Ga hier niet heen met een groep! Eigenaresse houdt zich niet aan haar eigen voorstel voor een 'luxe' anti pasta lunch en als je dit ter plekke bespreekbaar maakt als klant, wordt hier vrij defensief op gereageerd. Achteraf nog een constructieve mail gestuurd maar geen reactie. Bij een telefoontje blijkt zij duidelijk niet om feedback verlegen te zitten. Prijs kwaliteit en hoeveelheid compleet uit verhouding Timing van de bediening slecht: slagroom na de appeltaart, hapje na de prosecco etc. Als organisator een aanfluiting, aangezien hoe alles is verlopen niet ontzorgend is maar afleidend aan de gelegenheid. Eigenaresse kan goed taarten bakken, maar voor het runnen van een horeca gelegenheid is mee nodig.
C E.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2017
Prima voor koffie met gebak of een broodje tijdens je fietstocht; de rest van de kaart achterwege laten, is te duur en van slechte kwaliteit
Inge V.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2016
In 2015 aten we hier en was alles heerlijk, zowel de lunch als diner gerechten. Vanavond Aten we weer hier, het uitzicht vanuit de tuin op de koeien en de weilanden was nog steeds geweldig maar het eten was niet te vergelijken met vorig jaar. Ik zag ook een andere kok in de keuken dus dat verklaart de achteruitgang waarschijnlijk...
De vitello tonnato was ronduit slecht, te dun gesneden, plakjes vitello, ik vermoed van een slechte slager maar vooral de tonnato was een aanfluiting. Vorig jaar was dit een topper, echt jammer. De courgettebloemen waren lekker maar te duur voor wat er op mijn bord lag.
De black angus was ok maar de saus die erbij kwam was uit een flesje en de courgette garnituur bijna rauw. De aubergine lasagna had een volkomen zwart geblakerde bovenste laag en smaakte duidelijk naar opgewarmde prak. Kortom, zeer teleurstellend. We komen wel terug voor het uitzicht en een borrel maar niet meer voor het eten. Helaas....
Jolanda E.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2016
Locatie locatie! Op een mooie zomerdag of avond zit je hier geweldig met uitzicht op de weilanden en de ijsselmeerdijk. Het eten? Ik lunchte hier en had het broodje turkse lamsköfte, helaas waren die niet gaar van binnen.... Toe koos ik rabarbercrumble met mascarpone, helaas was het meer een soort plaatkoek ipv crumble, en dan nog ongaar. De mascarpone heb ik niet gevonden... Kortom, het concept is prima met leuke gerechten, maar het lijkt of er niet voldoende aandacht wordt gegeven aan de uitvoering, zeker als het wat drukker is.
Arnoud V.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2016
Lekker gegeten in het landelijk gelegen en karaktervolle, charmante Schoolhuis. Eerst kort de gerechten. Vooraf smakelijk Italiaans (leek focaccia) brood met tomatentapenade. Als voorgerecht een ganzentrio (bitterbal, borst, paté) met vijg voor mij en zalmkroketjes met ravigottesaus voor mijn vrouw. Als hoofdgerecht de steak met een mini-aardappelgratin en wat groenten voor mij en risotto met gamba's voor mijn vrouw. Goed vlees, goede risotto. Prima. De bediening was ook nog eens heel aardig.
Eten bij Het Schoolhuis vereist wel wat flexibiliteit. De helft van wat we hadden besteld bleek bij nader inzien niet voorradig (de cannelloni, de dorade) en mijn vrouw bleek de verkeerde kaart te hebben. Kleinigheden waar je tegen moet kunnen, strenge gasten kunnen beter een ander restaurant zoeken. Je krijgt de indruk dat Het Schoolhuis net niet voldoende geoutilleerd is om een drukke avond (het was schitterend zomerweer) aan te kunnen. Het restaurant krijgt daardoor meer een 'wat de pot schaft' karakter. Hoe erg je dat vindt hangt van jezelf af. Wij hebben genoten.
Klein puntje van kritiek nog: de steak was helemaal doorbakken, terwijl ik daar niet van houd. Eigen schuld: vergeten te vragen. Maar die standaardvraag zou een beetje ervaren personeel uit zichzelf stellen. En die korst mag knapperiger. Op hoog vuur bakken of grillen, zoals het hoort. Dit was wel erg 'op grootmoeder's wijze'. Verder mooie avond, we komen terug.
Ben A.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Komt hier eten! Coquilles in pancetta vooraf (staat niet op online menukaart), daarna provencaalse vissoep en als toetje een pistache parfait-alle drie overheerlijk. Mijn vrouw had een hele (!) zeebaars als hoofdgerecht en een te lekkere chocolade truffel toe. Sfeer: sportief gezellig, geen kak. Prachtig uitzicht. We hebben koks Sam en Brengt bedankt voor hun toverkunsten. Value for money! Bediening kan beter:voor een volle bak is twee personen te weinig.
Catherine E.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Gegeten met 6 volwassenen en 2 kinderen. Gestart met borrel nachos en stokbrood. Hoofgerechten coquilles, garnales kroketten en proeverij van antipasta. Desserts taart, tiramisu en chocolade truffel. Kinderen pasta naturel. Eten prima, niet te grote porties. Leuk oud gebouw, voormalige school. Vriendelijke bediening. Redelijk aan de prijs voor de kwaliteit van de gerechten. Niet slecht, maar ook niet super.
spanky1 .
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
Een fantastische locatie. We hadden gereserveerd voor 8 personen buiten op het terras. Echter toen we daar heerlijk zaten werd het onverwachts fris en niet meer prettig om buiten te eten.
Na een kort en zeer vriendelijk overleg konden wij plaatsnemen aan een fantastische tafel bij het raam. Klasse.
De bediening was zeer prettig en we hebben heerlijk gegeten. De daghap (zalm en banaan na) was voortreffelijk en zeker voor die prijs. De steak was ook voortreffelijk. En...culinair ben ik niet snel tevreden. Goede wijn etc. etc. Goede aanrader: zeker wat betreft prijs/kwaliteitverhouding
Rudolf R.
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2016
geweldige locatie onder de rook van Amsterdam met prachtig uitzicht over het oer hollands landschap.
een super attente en snelle bediening. de kaart is verrassend en zeer vriendelijk geprijsd. we hadden een fijne en gezellige middag voor herhaling vatbaar
Esmee V.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2016
Ik heb in lange tijd niet zulke slechte service gehad bij een restaurant... Daarentegen is de omgeving prachtig, een hele mooie omgeving waar je heerlijk kan genieten van een drankje. Helaas zal ik het niet aanraden door de slechte service. Werden niet geholpen, bediening was onbeschoft en gedroegen zich alsof ze er totaal geen zin in hadden. Zuchtend hebben ze na een half uur ons drankje gebracht. Ook het eten was matig en niet het geld waard. Als lunch had ik brood met oude kaas en daarna nog een appeltaart. Erg jammer dit, het is tenslotte een geweldige locatie.
Jowanna H.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2016
Het was voor mij de 4e x dat ik at in het Schoolhuis en het was een teleurstelling!! We hadden alle vijf gekozen voor de donderdag avond ivm het dagmenu. Dat bestond uit pasdta carbonara en peren tartin toe. Om met het goede te beginnen de peren tartin was lekker, leuke portie lekker deeg en peer verhouding en een zachte vanille-romige saus.
De pasta carbonara was een aanfluiting, smakeloos, lauw, droog en naar de stukjes spek (pancetta?) moest je zoeken! Uit armoede hebben we er ketchup en/of olijfolie op gedaan! Verder geen enkele salade-achtige toevoeging. Ook voor € 15,00 was dit echt beschamend! Wij waren het er overeens dat wij een andere kok zouden inhuren.
Hans O.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2015
Gisteravond met vrienden daar gegeten. Heerlijke voorgerechten, huisgemaakte zalmkroketjes en een heerlijke salade met ganzenborst, gevolgd door goed gebraden en gegaarde bavet met knapperige aardappels en aubergine ratatouille, een zeer goed gevulde en perfect smakende bouillabaisse en een zeer goede hertenbiefstuk met boerenkoolstamp. Top bediening en keukenpersoneel die aan tafel uitleg geven en ook niet te beroerd zijn om de zelf gemaakte ganzenbitterballen als proeverij tussendoor te geven. Toptent, we komen terug !!