Drink & Eetlokaal Het Schoolhuis Holysloot

Duur
Lang
Ingevanderhoek .
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2016
In 2015 aten we hier en was alles heerlijk, zowel de lunch als diner gerechten. Vanavond Aten we weer hier, het uitzicht vanuit de tuin op de koeien en de weilanden was nog steeds geweldig maar het eten was niet te vergelijken met vorig jaar. Ik zag ook een andere kok in de keuken dus dat verklaart de achteruitgang waarschijnlijk...
De vitello tonnato was ronduit slecht, te dun gesneden, plakjes vitello, ik vermoed van een slechte slager maar vooral de tonnato was een aanfluiting. Vorig jaar was dit een topper, echt jammer. De courgettebloemen waren lekker maar te duur voor wat er op mijn bord lag.
De black angus was ok maar de saus die erbij kwam was uit een flesje en de courgette garnituur bijna rauw. De aubergine lasagna had een volkomen zwart geblakerde bovenste laag en smaakte duidelijk naar opgewarmde prak. Kortom, zeer teleurstellend. We komen wel terug voor het uitzicht en een borrel maar niet meer voor het eten. Helaas....
Jolanda E.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2016
Locatie locatie! Op een mooie zomerdag of avond zit je hier geweldig met uitzicht op de weilanden en de ijsselmeerdijk. Het eten? Ik lunchte hier en had het broodje turkse lamsköfte, helaas waren die niet gaar van binnen.... Toe koos ik rabarbercrumble met mascarpone, helaas was het meer een soort plaatkoek ipv crumble, en dan nog ongaar. De mascarpone heb ik niet gevonden... Kortom, het concept is prima met leuke gerechten, maar het lijkt of er niet voldoende aandacht wordt gegeven aan de uitvoering, zeker als het wat drukker is.
Arnoud V.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2016
Lekker gegeten in het landelijk gelegen en karaktervolle, charmante Schoolhuis. Eerst kort de gerechten. Vooraf smakelijk Italiaans (leek focaccia) brood met tomatentapenade. Als voorgerecht een ganzentrio (bitterbal, borst, paté) met vijg voor mij en zalmkroketjes met ravigottesaus voor mijn vrouw. Als hoofdgerecht de steak met een mini-aardappelgratin en wat groenten voor mij en risotto met gamba's voor mijn vrouw. Goed vlees, goede risotto. Prima. De bediening was ook nog eens heel aardig.
Eten bij Het Schoolhuis vereist wel wat flexibiliteit. De helft van wat we hadden besteld bleek bij nader inzien niet voorradig (de cannelloni, de dorade) en mijn vrouw bleek de verkeerde kaart te hebben. Kleinigheden waar je tegen moet kunnen, strenge gasten kunnen beter een ander restaurant zoeken. Je krijgt de indruk dat Het Schoolhuis net niet voldoende geoutilleerd is om een drukke avond (het was schitterend zomerweer) aan te kunnen. Het restaurant krijgt daardoor meer een 'wat de pot schaft' karakter. Hoe erg je dat vindt hangt van jezelf af. Wij hebben genoten.
Klein puntje van kritiek nog: de steak was helemaal doorbakken, terwijl ik daar niet van houd. Eigen schuld: vergeten te vragen. Maar die standaardvraag zou een beetje ervaren personeel uit zichzelf stellen. En die korst mag knapperiger. Op hoog vuur bakken of grillen, zoals het hoort. Dit was wel erg 'op grootmoeder's wijze'. Verder mooie avond, we komen terug.
Ben A.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Komt hier eten! Coquilles in pancetta vooraf (staat niet op online menukaart), daarna provencaalse vissoep en als toetje een pistache parfait-alle drie overheerlijk. Mijn vrouw had een hele (!) zeebaars als hoofdgerecht en een te lekkere chocolade truffel toe. Sfeer: sportief gezellig, geen kak. Prachtig uitzicht. We hebben koks Sam en Brengt bedankt voor hun toverkunsten. Value for money! Bediening kan beter:voor een volle bak is twee personen te weinig.
Catherine E.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Gegeten met 6 volwassenen en 2 kinderen. Gestart met borrel nachos en stokbrood. Hoofgerechten coquilles, garnales kroketten en proeverij van antipasta. Desserts taart, tiramisu en chocolade truffel. Kinderen pasta naturel. Eten prima, niet te grote porties. Leuk oud gebouw, voormalige school. Vriendelijke bediening. Redelijk aan de prijs voor de kwaliteit van de gerechten. Niet slecht, maar ook niet super.
Spanky1 .
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
Een fantastische locatie. We hadden gereserveerd voor 8 personen buiten op het terras. Echter toen we daar heerlijk zaten werd het onverwachts fris en niet meer prettig om buiten te eten.
Na een kort en zeer vriendelijk overleg konden wij plaatsnemen aan een fantastische tafel bij het raam. Klasse.
De bediening was zeer prettig en we hebben heerlijk gegeten. De daghap (zalm en banaan na) was voortreffelijk en zeker voor die prijs. De steak was ook voortreffelijk. En...culinair ben ik niet snel tevreden. Goede wijn etc. etc. Goede aanrader: zeker wat betreft prijs/kwaliteitverhouding
Rudolf R.
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2016
geweldige locatie onder de rook van Amsterdam met prachtig uitzicht over het oer hollands landschap.
een super attente en snelle bediening. de kaart is verrassend en zeer vriendelijk geprijsd. we hadden een fijne en gezellige middag voor herhaling vatbaar
Marwol .
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
Gisteravond hier gegeten met 4 personen. Een aangename verrassing! Heerlijk buiten gezeten met een eerste glaasje wijn en mandje brood, toen het wat frisser werd konden we zonder probleem voor het diner naar binnen. Veel keuze op de kaart, voor elk wat wils met (ook) niet alledaagse dingen, zoals trio van Waterland-gans, cannelloni gevuld met kreeft, zalm en puree van groenten, een malse rosé gebakken bavette, verder smakelijke wijnen, prima desserts, fijne sterke koffie en hele aardige en attente (jonge) bediening. Complimenten voor de keuken en we komen zeker terug!
Esmee V.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2016
Ik heb in lange tijd niet zulke slechte service gehad bij een restaurant... Daarentegen is de omgeving prachtig, een hele mooie omgeving waar je heerlijk kan genieten van een drankje. Helaas zal ik het niet aanraden door de slechte service. Werden niet geholpen, bediening was onbeschoft en gedroegen zich alsof ze er totaal geen zin in hadden. Zuchtend hebben ze na een half uur ons drankje gebracht. Ook het eten was matig en niet het geld waard. Als lunch had ik brood met oude kaas en daarna nog een appeltaart. Erg jammer dit, het is tenslotte een geweldige locatie.
Jowanna .
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2016
Het was voor mij de 4e x dat ik at in het Schoolhuis en het was een teleurstelling!! We hadden alle vijf gekozen voor de donderdag avond ivm het dagmenu. Dat bestond uit pasdta carbonara en peren tartin toe. Om met het goede te beginnen de peren tartin was lekker, leuke portie lekker deeg en peer verhouding en een zachte vanille-romige saus.
De pasta carbonara was een aanfluiting, smakeloos, lauw, droog en naar de stukjes spek (pancetta?) moest je zoeken! Uit armoede hebben we er ketchup en/of olijfolie op gedaan! Verder geen enkele salade-achtige toevoeging. Ook voor € 15,00 was dit echt beschamend! Wij waren het er overeens dat wij een andere kok zouden inhuren.
Cupra .
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2015
Gisteravond met vrienden daar gegeten. Heerlijke voorgerechten, huisgemaakte zalmkroketjes en een heerlijke salade met ganzenborst, gevolgd door goed gebraden en gegaarde bavet met knapperige aardappels en aubergine ratatouille, een zeer goed gevulde en perfect smakende bouillabaisse en een zeer goede hertenbiefstuk met boerenkoolstamp. Top bediening en keukenpersoneel die aan tafel uitleg geven en ook niet te beroerd zijn om de zelf gemaakte ganzenbitterballen als proeverij tussendoor te geven. Toptent, we komen terug !!
Carolien-Moree .
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2015
In een prachtige oude schoolwoning aten we erg gezellig in dit intieme restaurant op een prachtige locatie. Het menu is al een feest: in een soort schoolschriftje, met foto's van de oude klas. We aten als voorgerecht de antipasti vlees en salade met ganzenborst: allebei een aanrader. Als midden gebakken rode poon, bavette (prachtige stukjes erg mals en sappig vlees) en cannelloni gevuld met ricotta en spinazie. Mooi opgemaakt, en een heerlijk glas Italiaanse wijn. We komen graag nog eens terug bij deze aardige gastvrouw en prima kok!!
Mangiamo .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2015
Een heerlijke plek voor een mooie (na-)zomerdag! Op het terras buiten kijk je uit op groene weilanden, in een heel informele setting. De daghap kost 15 € incl. dessert, waar vind je dat nog?? Vanwege die lage prijs scoort 't daarom een 8; de smaken zijn goed, maar de presentatie op het bord is simpel. Maar ze hebben ook geen pretenties, dus dan maakt dat ook niet zo uit. De bediening is echt super vriendelijk maar het duurt (te) lang voordat de drankjes en later, de gerechten, komen. Ook als je geen haast hebt, wordt dat toch een beetje vervelend. Al met al een gemoedelijk restaurantje waar je ook prima met gezinnen met kinderen terecht kunt.
S V.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2015
Dit restaurant moet het echt hebben van de plek, die is fantastisch.
Voor de rest helaas weinig positiefs te melden.
Lieve meisjes in de bediening die echt geen idee hebben wat ze aan het doen zijn (waarom worden ze niet ingewerkt?)
Lang wachten op het eten, en duidelijk waren wij niet de enigen die (te) lang moesten wachten.
Salade met veel sla en weinig garnering. Brood vergeten. Geen zout en peper.
Toiletten onverzorgd (er stonden 6 aangebroken rollen wc papier op de rand, de houder was leeg, de zeep was op.
Maar ja, je zit er prachtig.
Eischwardt .
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2015
Mooi oud schoolhuisje aand e rand van het kleine dorp Holysloot, uitkijkend over de velden. Heel mooi ingericht/ zeer oorspronkelijk. Vriendelijk personeel is ietwat afwachtend en op bij drukte net niet talrijk genoeg. Voor lunch: uittekende prijs/kaitiet verhouding.
Fempie .
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2015
Eten prima en lokatie heel bijzonder, was wel jammer dat ze net de kaart aan het wisselen waren en een aantal gerechten niet meer voorradig waren bv 2 soepen en een vegetarisch hoofdgerecht
Het zou ook wel zo gastvrij zijn , als je met 4 gasten je verjaardag viert dat men dan een drankje van het huis aanbiedt, dat kon er blijkbaar niet vanaf ondanks de royale fooi die wij gaven,
daarin heeft de bediening nog wel wat te leren
Geerthe .
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2015
Hier kom ik graag snel weer terug! Heerlijk gegeten, super vriendelijke bediening en koks, prachtige plek.
We konden maar moeilijk kiezen uit al het lekkers dat op de kaart stond. De vis van de dag was in ieder geval verrukkelijk. Onze dochtertjes smulden van een pannenkoek en konden spelen in het speelkeukentje, ideaal ook om met kinderen langs te gaan.
Dank je wel voor een bijzondere avond!
Erwin W.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2014
Met een man of 20 en een vrouw afsluiting van het jaar BGA FNV
Heerlijk gegeten mooie mensen leuke omgeving
Zekers voor herhaaling vatbaar
Bedankt
Erwing
Gerda V.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2014
Wanneer we met onze dochter van 4 uit eten gaan is dit voor ons een hele fijne locatie op het Amsterdamse platteland. We wanen ons in Friesland als we hier zitten; heerlijk rustig, middenin de weilanden en een pittoresk dorpje. Er is een speeltuin aan de overkant waar de kinderen zich kunnen vermaken. Dat is belangrijk aangezien de service wisselvallig is en de wachttijden over het algemeen erg lang. Dit wordt goedgemaakt door de kwaliteit van het eten, de vriendelijke en persoonlijke bediening en de locatie. De kaart is goed, de maaltijden vers en zorgvuldig bereid; kwalitatief erg goed! Het is buiten op het terras heerlijk toeven en in de achtertuin is het met een groep ook geweldig zitten als je wat te vieren hebt. Kortom, een absolute aanrader!
Fransboom .
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2014
Lekker geluncht in de tuin met zijn drieën . Antipasti met en zonder vlees en een salade met gerookte ganzenborst. De bediening was alleen wel wat rommelig, maar dat mocht de pret niet drukken. De locatie is natuurlijk perfect. De moeite waard om naar toe te gaan.