Down Under

Meer informatie over restaurant Down Under

• : Valet parking & Betaald parkeren in de buurt

Anoniem891234567 .
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2016
De amuse was lekker, een gelei van tomaat met een soort pesto room en een gefrituurd basicilicumblaadje. Niets op aan te merken.
Als hoofdgerecht koos ik voor de ravioli met champignons, zongedroogde tomaat, truffel, kaas en bacon. Het gerecht werd LAUW opgediend. Dit heb ik de serveerster meteen laten weten. Zij nam toen het bord mee naar de keuken en kwam toen terug met de mededeling: u heeft inderdaad gelijk, kan ik u een drankje van het huis aanbieden? Daar heb ik natuurlijk geen nee op gezegd. Later werd het gerecht bijna HEET opgediend. Over de smaak ben ik helaas niet te spreken. Een soort bittere smaak die niet te plaatsen was. Erg jammer! Het chocolade toetje was helaas ook niet helemaal naar verwachting. Jammer! Wel een prima service en decor. Maar zeker mijn geld niet waard!
Lekkerbekje-beerzel .
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2015
Overheerlijk gegeten met aangepaste wijnen erbij, met bongobon. We moesten zelfs niets bijbetalen voor de aperitief. We kozen ervoor om ons te laten verrassen met de gerechten en de wijnen en daar hebben we zeker geen spijt van. Alleen maar lof, zowel voor het eten als de bediening.
N-evers .
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2015
3 gangen specialiteiten menu was echt top. Verrassend voorgerecht zeer uniek gepresenteerd in een bentobox. Onze gasten waren geen fan van sushi en daar werd prima op ingespeeld. Hoofdgerecht van vis op verschillende wijze bereid. (Sorry niet goed opgelet om het na te kunnen vertellen, was te gezellig aan het kletsen) en als afsluiting een topper van verschillende desserts. Cheese cake die ik echt nog nergens zo lekker gegeten heb. We hadden uitzicht op het water en dat is 's avonds extra gezellig en romantisch met alle lichtjes. Als er al een minpuntje is... Dan is dat de muziek. Niet alle nummers waren even aangenaam. Maar echt een "minor detail" voor een fantastische avond in Rotterdam.
Roma1970 .
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2015
Wij zijn gisteravond geweest, met een gewonnen Bongo Bon. We kregen een 3-gangen verrassingsmenu. Bij de internet reservering had ik al even contact gehad omtrent dit menu, aangezien ik geen vis liefhebber ben. Bij binnenkomst werden we naar ons plekje geleid. De vraag werd gesteld of we ons menu liefst als echte verrassing wilden houden, of graag vooraf geïnformeerd wilden worden over wat we zouden gaan eten. Vond het leuk dat ze het op deze manier vroegen. Een ieder krijgt zo wat hij of zij wil. Wij wilden liefst geïnformeerd. Er werd een menu opgesomd met enkel visgerechten. Even kreeg ik het benauwd, maar nadat de serveerster uitgesproken was draaide ze zich om naar mij en zei direct; "Ik heb begrepen dat u geen visliefhebber bent, dus voor u hebben we een alternatief en dit is....."... waarna mijn menu werd doorgenomen. Een aantal dingen kon ik zelf nog als keuze opgeven. Erg leuk!
Tevens werd direct gevraagd of er nog allergieën waren waar rekening mee diende te worden gehouden. Deze waren er niet.

We kregen een heerlijke amuse 'van het huis'... Een sushi rolletje, met voor mijn man zalm erin en voor mij een vegetarische versie. Erg netjes.

Wij bestelden zelf nog brood, met aïoli, tomatentapenade en roomboter erbij. Heerlijk! Brood lekker krokant hetgeen er op kon goed van smaak.

Daarna ons vooraf. Dit was de zogenaamde "Bento-box"... Hij is al een aantal keer genoemd in de recensies, maar wij hebben er volop van genoten. Voor mij zaten er 2 gefrituurde asperges in, een aantal rolletjes met onder andere ham, welke je in een sausje kon dippen. Verder nog een kleine Caesar salade, bestaande uit sla, ei en kip. Deze laatste was heel mals en erg lekker gekruid. Een verrassing!
En als laatste nog een kleine carpaccio. Ik heb gesmuld.

Het hoofdgerecht bestond uit ossenhaas met een saus naar keuze. Ik koos de pepersaus. Deze was heerlijk pittig, maar niet té. De ossenhaas was precies zoals ik hem graag wilde (wat ik overigens ook vooraf kon aangeven) en ik hoefde geen kracht op mijn mes te zetten om door dit heerlijke stukje vlees heen te snijden. Er lagen verder wat asperges op het bord, wat courgette en aardappel. Alles in mooie kleuren en als mooie compositie op het bord.

Als nagerecht kregen we een bord met daarop een kleine brownie met witte chocolademousse en een aardbei, een overheerlijk bolletje chocolade ijs met stukjes chocolade erin en een mooie chocoladedecoratie erop, verder nog een cheesecake met roomkaas en kersen, kleine beetjes gepureerde mango en kleine beetjes gepureerde frambozen.

Wij hebben vanaf de eerste tot de laatste hap genoten. Een heuse aanrader.

De bediening was erg vriendelijk. Niet hinderlijk aanwezig in de zin van dat ze steeds langskomen en kijken of je glas nog gevuld is, maar ze waren er wel steeds als het glas leeg was. Ze waren wel continu in de buurt, dus bij vragen kon je ze gelijk even aanschieten.

We hebben ons geen moment opgejaagd gevoeld en hebben alle tijd gekregen om lekker te kunnen eten.

Chapeau restaurant Down Under :-)
Monique K.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2015
Het restaurant Down Under in Mainport Rotterdam is een heerlijke plek om te eten. Het eten is elke keer weer subliem. Ook dit weekend weer heerlijk genoten van alles. Wij komen hier graag het voelt als ons tweede huis.
J. R.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2015
Afgelopen zondag weer eens in hotel mainport gegeten! Restaurant down under blijft een aanrader! Was alweer een tijdje geleden, inmiddels nieuwe kaart met heerlijke lamsschenkel!!! Echt een aanrader!
GenietVanHetEten .
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2015
We komen hier toch een paar keer in het jaar langs om een hapje of een toetje te eten.
Het eten is overall van goede prijs-kwaliteit. Hun surf n turf is top. De nagerechten zijn ook heerlijk. We kiezen het fruitplateau vaak. Het is leuk om te zien hoe ze de verschillende soorten fruit iedere keer anders aanmaken en op het bord presenteren.
NiBos .
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2015
Gezellig familiediner gehad in Down Under aan de Leuvehaven, ter ere van oma's 87-jarige verjaardag. Gerechten goed, bediening zeer attent, aardig en correct. Mooie ambiance met uitzicht op de Leuvehaven en de voorbijvarende watertaxi's.
Verbeterpuntje: geen echte Australische gerechten op de kaart, dat is wel een gemis.
Al met al: een aanrader.
Waindi .
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2015
Voor een speciale gelegenheid ben ik gaan dineren bij Down Under. Het uitzicht is prachtig en het restaurant is sfeervol ingericht.
De amuse die we kregen was heerlijk. Het voorgerecht (bentobox) was wat minder. Voor sushi zou ik liever naar een echt sushi restaurant gaan. Het hoofdgerecht (schelvis) was wel weer lekker maar niet spectaculair. Als toetje had ik de creme brulee, die was verder ok. Ik geef voor het eten een 7 omdat ik voor de prijs meer had verwacht.
De service was top! Erg professioneel.
Labbunny .
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2015
Down Under zit beneden in het Mainport Hotel, passend bij de naam. Het restaurant heeft een lounge-achtige gedeelte en een eet gedeelte. Het is ontzettend mooi ingericht, er is sfeerverlichting en je hebt een mooie uitzicht op de Maas en de Erasmusbrug. Het personeel is ook heel vriendelijk en ze leggen uit wat je op je bord krijgt. Ik vond vooral de manager heel enthousiast en attent.

Als voorgerecht hadden wij de bento box genomen, de kwaliteit hiervan viel tegen in vergelijking met de prijs. De kip was taai en de gefrituurde asperges waren ook niet fantastisch. De sushi en sashimi waren lekker, maar niet speciaal. Als hoofdgerecht had ik de Indiase curry genomen. Hoewel deze smakelijk was, vond ik het niet heel erg Indiaas smaken en het was ook niet pittig genoeg voor mij. De naan was daarnaast taai en ik miste groenten bij dit gerecht. De kip was wel lekker sappig en de rijst was goed op smaak.
Als toetje had ik 5x chocolade gekozen, wat ontzettend lekker was. De mousse vond ik wat minder, maar van de brownie kon ik niet genoeg krijgen.
We hadden overigens allereerst een amuse gekregen van kangaroovlees met een hazelnoot crème wat overheerlijk was. Ik had dit graag op het menu willen zien als een hoofdgerecht. Voor een restaurant met een Australische thema vind ik dat er akelig veel Aziatische getinte gerechten op het menu staan. Ik zou graag wat meer gerechten op het menu hebben gezien die meer Australisch eigen zijn (barbecue?).
Ik moet wel zeggen dat je bord hier rijkelijk belegd wordt, je zult zeker niet met een lege maag naar huis gaan.

Dit restaurant is behoorlijk prijzig en het eten is lekker, maar niet fantastisch. Daarentegen is de beleving hier wel buitengewoon; het personeel is vriendelijk, je bord wordt heel mooi opgemaakt, het uitzicht is geweldig en de sfeer in het restaurant is ook aangenaam. Voor een speciale gelegenheid is dit restaurant dan ook zeer zeker aan te raden.
Adri V.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2015
Prima gegeten in mooie restaurant van het Mainport Hotel. En al was het net de dag voor Valentijn: we mochten alvast dit lekkere drie gangen menu proeven, vooral het (uiteraard rode) dessert was erg lekker. Goede bediening en lekkere wijn erbij.
Kimball V.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2015
Voor het eerst bij Down Under, mooie locatie,mooie zaak.
Wij hadden een plaats bij het raam, de tafels staan verspreid waardoor je heel rustig in privé sfeer kunt dineren, heerlijk!
Als voorgerecht o.a. de Vietnamese loempia en carpaccio heel smaakvol.
Ook de hoofdgerechten o.a. kabeljauw en de ossenhaas met blue cheese waren prima. De gerechten waren prima, geen toppers.
De ambiance daarentegen was super.
De bediening was zeer goed , een leuke subtiele jongedame met hier en daar een knipoog... Ook de prijzen waren zeer aangenaam.
Kortom een geslaagde avond!
Shi Y.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2015
Mooi strak restaurant aan het water. Er is een restaurant gedeelte en een loungehoek, We werden snel en vriendelijk geholpen. De kabeljauw oké, maar niet memorabel. Een leuke avond gehad. Volgende keer komen we terug voor de cocktails.
MJCKros .
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2015
Heerlijk gegeten in Down Under! Gevarieerd menu met zelfs sushi, smaakte erg goed. Het restaurant heeft een goede sfeer en ook het uitzicht op de haven is erg mooi. Zeker een aanrader, ook voor een drankje!
LisaPonte .
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2015
Ik heb hier alleen een voorgerecht gegeten tijdens een avondje uit in Rotterdam. De zalm gekozen die erg mooi en origineel gepresenteerd werd. Heerlijk gegeten en een gezellige, vriendelijke sfeer. Voor herhaling vatbaar!
Magdalena1981 .
  • Datum van je bezoek: 31 dec. 2014
Met oudjaar hier mogen genieten van het buffet. Echt alles wat je kon verzinnen was er te vinden, zelfs kreeft en sushi! Heel leuk zijn de koks die ter plekke gerechten klaarmaken voor je. Vriendelijke bediening en super mooi ingericht!!
Norbert P.
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2014
Met een paar vrienden voor mijn verjaardag een geweldige avond gehad. Dit prachtig ingericht restaurant in het Mainport hotel – ook top hotel trouwens waar we zijn blijven overnachten- neemt je mee doorheen verschillende continenten. De inrichting is een combinatie van een intieme huiskamersfeer met een cosmopolitan touch.
De bediening was vriendelijk en heel professioneel.
De avond is begonnen met een verrukkelijke cocktail – de barman maakte een creatie op basis van Baileys, Vodka en Cacao Cream,... Geef hem je voorkeur en/of smaak door en hij verzint je de lekkerste creaties.
Daarna verrukkelijk gegeten in het restaurant, de gerechten waren een echt plaatje en de moderne visie en twist van de gerechten zijn fantastisch.
De Tom Ka Khai is een echte aanrader, net als de kabeljauw en de chocoladetaart met bloedsinaas.
Wij komen hier zeker terug!
Arjan1979 .
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2014
Vanaf het moment dat je de trap afdaalt voel je je welkom in een restaurant met onderscheidende allure. De sfeer is werelds en misschien ook iets oosters. De bediening stijvol gekleed maar niet te aanwezig. Zij verstaan wat een gast verwacht en gaan zelfs iets verder door de juiste vragen te stellen. Zij geven de functie gastvrouw/heer nieuw elan. Het eten was geweldig en de cocktails, welke voor mij op maat werden gemaakt..verslavend lekker!
We'll back!
Michel U.
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2014
In kader van de restaurantweek hier een vork geprikt.

Aperatief, ons werd een bubbe aangeboden, we kozen voor de Taittinger. De fles waaruit werd geserveerd stod al een tijdje op deus "de prik" was eraf. Dit is gecorrigeerd. Op de rekening bleek een glaasje 15 euro te kosten.

Voorgerecht soepje van citroengras en cocos en kip, mooie combinatie. De kip kwam erg gekookt over en had geen eigen smaak.

Hoofdgerecht, Kabeljauw filet met rijstkoejes en onder meer venkel. Heerlijk luchtig gerecht, niet karig.

Dessert,
Sinaasappelijs met chocoladetaart. Naar mijn idee wat veel taart tov het ijs. Zeker omdat chocloade machtig is en daarmee een groot contrast heeft met het lichte hoofdgerecht.

Conclusie, een act voor het eten zou een verkeerd beeld geven. Het personeel doet erg zijn best, dat ik natuurlijk goed, maar de aandacht is wat artificieel. 15 euro voor een glaasje Chamagne vind ik toch erg flink aan de prijs
Maisey C.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2014
We zijn hier wezen eten met de restaurantweek. De service is erg vriendelijk en ze hadden een erg goede wijn aangeraden voor bij de hoofdgerecht. Het eten is erg lekker, vooral het hoofdgerecht - witvis met een lekkere lichte saus.
Het decor is te omschrijven als trendy lounge en als je bij het raam zit heb je een mooi uitzicht op de Erasmusbrug.