Over het restaurant Dos Tapasrestaurant

Spaanse sferen in Amsterdam

Restaurant Dos in Amsterdam is een Spaans tapas restaurant aan de rand van de Jordaan. Veel ruimte, licht en lucht in de sfeer van een Madrileens grand café. Tapas eten als de informele manier van samen eten, met z’n tweeën of met z’n vijftigen. Goede Spaanse wijnen, zonder veel opsmuk maar eerlijk gemaakt en robuust van smaak.

Veel muziek, flamenco, Spaanse kunst en cultuur. En de Spaanse chaos en informele sfeer blijven zorgen voor dat onmiskenbare Spanje gevoel.

Niet alleen lekker tapas eten, maar bij Dos kun je ook terecht voor typische Spaanse avonden met Spaanse films en flamenco muziek.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Dos Tapasrestaurant

Lijn 3 en bus 18
  • Kom je met de auto?
    Hoek Marnixstraat met de Nieuwe Willemstraat

Dinsdag t/m Donderdag 17:00 - 01:00
Vrijdag en Zaterdag 16:00 - 02:30

• Af te huren , Catering , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Wi-Fi
sigridrappange1 R.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2017
Erwin T.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2017
Zoooo gezellig en lekker. Ga maar genieten
Ruud V.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2017
Alles was prima en smakelijk maar de gemengde salade had een te vette en overdadige dressing
rob D.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2017
Lekkere ongedwongen sfeer, levendig. Eten is echt helemaal top!!! We hebben een vlees schotel en vis schotel genomen en dat was echt perfect!!!!!
Alleen bovenin staan de stoelen heel dicht op elkaar en dat kan irritatie opleveren.
Maar ik zou zo weer terug komen.
ingmar B.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2017
Dos is al jaren 'mijn stekkie'. Bij binnenkomst heeft het de sfeer van een echte 'cantina'. De service is eigenlijk altijd persoonlijk tot heel persoonlijk (ook nu weer: we kregen een spontane likeur-proeverij om te bepalen wat te drinken bij ons toetje). Het eten is van een constante goede kwaliteit, afwisselend, genoeg voor vegetariërs. De muziek is gedempt, je kunt rustig praten met elkaar. De belichting is zoals ik hem graag zie; wat gedempt, warm.... kortom, Dos is een soort Spaanse Herberg, waar je spontaan aanlegt, terwijl je de allure van een professioneel restaurant ervaart!
Vergeet niet hun 'flan' als toetje. De subtiele kaneel/room smaak is verukkelijk!
Marjorie M.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2017
Gezellige sfeer, vriendelijk personeel, goeie prijs en voortreffelijk eten. De paella is zalig! Ik kom snel terug!
Eduard O.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2017
Gezellig restaurant. Prima sfeer. Hier op een zaterdagavond gaan eten na filmbezoek. Wel van te voren gereserveerd. Goede ontvangst. Tafel op een rustige plek. Vlotte bediening. Vanzelfsprekend echte tapasgerechten, zoals we dat in Spanje ook gewend zijn. Geen culinaire fratsen. Lekkere wijn. Je kiest voor rood, wit of rosé en verder geen gedoe.
Dominique S.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2017
Sfeervolle restaurant met vriendelijke mensen, lekker spaanse muziek, lekkere tapas.
Miranda B.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2017
Lekker gegeten op zaterdagavond! Het eten was heerlijk, vooral de aubergine en albondigas (uit de vitrine) waren heerlijk! Aanrader!
Mi-Ja M.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2017
het was Kerst. Ik was hier met mijn man en onze 2 zoons. We hebben oester gegeten. Daarna diverse gerechten zoals de vissoep, dunne biefstuklapjes, de solenillitos., vis van de dag en losse snacks uit de vitine en natuurlijk brood met de zelfgemaakte ailo. De aanbevolen rode en witte huiswijn smaakten er heerlijk bij. Alles afgerond met de chocomousse.
Merel D.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
Als altijd was de sfeer gezellig, de bediening goed en het eten heerlijk!
gea H.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Samen met vrienden genoten in dit gezellig, sfeervolle restaurant, met vriendelijke bediening, en smaakvolle gerechten met op de achtergrond Spaanse muziek!
Micha L.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2017
De afgelopen tijd meerdere keren gegeten bij Dos. Altijd gezellig en lekker eten. De tapas-porties zijn vrij groot, dus met twee personen hoef je er maar 4 of 5 te bestellen. Spinaziesalade, witlof met blauwe kaas en groene asperges overheerlijk!
Rob B.
  • Datum van je bezoek: 31 dec. 2016
Een pareltje. Heerlijk gegeten, een aanrader.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2016
Het eten was heerlijk vers, lekker en goed verzorgd! De bediening, zoals altijd zeer vriendelijk en attent.
Een fijn restaurant om te vertoeven! Ik kom zeker terug!
Merel E.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2016
Met vrienden gegeten bij Dos Tapas. We hebben ons laten verrassen en dat is heel goed gelukt in zeer positieve zin. Echt authentieke tapas zoals je het gewend bent in Spanje. De sfeer is heel gemoedelijk en gastvrij. We hebben echt genoten en komen zeker weer een keer terug.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2016
Hier voel je je altijd erg welkom. We waren veel te vroeg en ze waren eigenlijk nog niet open, maar ze gingen gewoon open! Super! De tapas waren heerlijk, vooral de spinaziesalade met geitenkaas was erg smullen. De Calamaras waren heerlijk knapperig en niet taai. De prijs was wat aan de hoge kant, maar de kwaliteit was het belangrijkst! We komen zeker terug!
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
We waren hier een tijdje niet geweest en waren vergeten wat voor prettig restaurant dit is. Het welkom is allerhartelijkst, het eten erg lekker en de ruimte open, gezellig en schoon.
De oude man met wie ik altijd kom, is wat ongeduldig en vond het te lang duren voor het brood kwam, want dat hoort bij de wijn vindt hij. Maar voor mij was het helemaal top!
Alwin D.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2015
Gegeten met een groep van 35 man. Tapas waren uitstekend, niet altijd uitleg van wat het was. Maar wel erg lekker. Service was ook goed. Het was wel rumoerig. Met de eigenaar zijn goede afspraken te maken, en ook erg flexibel. Geen probleem met glutenvrij of andere dieetwensen.
Sandra C.
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2015
Leuk Spaans tentje in de buurt van de Marnixstraat. We kozen met 3 personen 7 verschillende tapas en dat was ruim voldoende. Ook lekker frisse sangria. De bediening is super vriendelijk en helpt je met het maken van een keuze (er staan zo veel lekkere dingen op de kaart dat het moeilijk kiezen is!). Leuke sfeer in het restaurant: Spaanse muziek op de achtergrond, leuke lampjes. Wij hadden een erg leuke avond, en dat was ook met name te danken aan de vrolijke dame van de bediening. Bedankt!