Over het restaurant Dos Tapasrestaurant

Spaanse sferen in Amsterdam

Restaurant Dos in Amsterdam is een Spaans tapas restaurant aan de rand van de Jordaan. Veel ruimte, licht en lucht in de sfeer van een Madrileens grand café. Tapas eten als de informele manier van samen eten, met z’n tweeën of met z’n vijftigen. Goede Spaanse wijnen, zonder veel opsmuk maar eerlijk gemaakt en robuust van smaak.

Veel muziek, flamenco, Spaanse kunst en cultuur. En de Spaanse chaos en informele sfeer blijven zorgen voor dat onmiskenbare Spanje gevoel.

Niet alleen lekker tapas eten, maar bij Dos kun je ook terecht voor typische Spaanse avonden met Spaanse films en flamenco muziek.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Dos Tapasrestaurant

Lijn 3 en bus 18
  • Kom je met de auto?
    Hoek Marnixstraat met de Nieuwe Willemstraat

Dinsdag t/m Donderdag 17:00 - 01:00
Vrijdag en Zaterdag 16:00 - 02:30

• Af te huren , Catering , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Wi-Fi
Dominique S.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2017
Sfeervolle restaurant met vriendelijke mensen, lekker spaanse muziek, lekkere tapas.
Miranda B.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2017
Lekker gegeten op zaterdagavond! Het eten was heerlijk, vooral de aubergine en albondigas (uit de vitrine) waren heerlijk! Aanrader!
Mi-Ja M.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2017
het was Kerst. Ik was hier met mijn man en onze 2 zoons. We hebben oester gegeten. Daarna diverse gerechten zoals de vissoep, dunne biefstuklapjes, de solenillitos., vis van de dag en losse snacks uit de vitine en natuurlijk brood met de zelfgemaakte ailo. De aanbevolen rode en witte huiswijn smaakten er heerlijk bij. Alles afgerond met de chocomousse.
gea H.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Samen met vrienden genoten in dit gezellig, sfeervolle restaurant, met vriendelijke bediening, en smaakvolle gerechten met op de achtergrond Spaanse muziek!
Micha L.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2017
De afgelopen tijd meerdere keren gegeten bij Dos. Altijd gezellig en lekker eten. De tapas-porties zijn vrij groot, dus met twee personen hoef je er maar 4 of 5 te bestellen. Spinaziesalade, witlof met blauwe kaas en groene asperges overheerlijk!
Rob B.
  • Datum van je bezoek: 31 dec. 2016
Een pareltje. Heerlijk gegeten, een aanrader.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2016
Het eten was heerlijk vers, lekker en goed verzorgd! De bediening, zoals altijd zeer vriendelijk en attent.
Een fijn restaurant om te vertoeven! Ik kom zeker terug!
Merel E.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2016
Met vrienden gegeten bij Dos Tapas. We hebben ons laten verrassen en dat is heel goed gelukt in zeer positieve zin. Echt authentieke tapas zoals je het gewend bent in Spanje. De sfeer is heel gemoedelijk en gastvrij. We hebben echt genoten en komen zeker weer een keer terug.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2016
Hier voel je je altijd erg welkom. We waren veel te vroeg en ze waren eigenlijk nog niet open, maar ze gingen gewoon open! Super! De tapas waren heerlijk, vooral de spinaziesalade met geitenkaas was erg smullen. De Calamaras waren heerlijk knapperig en niet taai. De prijs was wat aan de hoge kant, maar de kwaliteit was het belangrijkst! We komen zeker terug!
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
We waren hier een tijdje niet geweest en waren vergeten wat voor prettig restaurant dit is. Het welkom is allerhartelijkst, het eten erg lekker en de ruimte open, gezellig en schoon.
De oude man met wie ik altijd kom, is wat ongeduldig en vond het te lang duren voor het brood kwam, want dat hoort bij de wijn vindt hij. Maar voor mij was het helemaal top!
Alwin D.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2015
Gegeten met een groep van 35 man. Tapas waren uitstekend, niet altijd uitleg van wat het was. Maar wel erg lekker. Service was ook goed. Het was wel rumoerig. Met de eigenaar zijn goede afspraken te maken, en ook erg flexibel. Geen probleem met glutenvrij of andere dieetwensen.
Sandra C.
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2015
Leuk Spaans tentje in de buurt van de Marnixstraat. We kozen met 3 personen 7 verschillende tapas en dat was ruim voldoende. Ook lekker frisse sangria. De bediening is super vriendelijk en helpt je met het maken van een keuze (er staan zo veel lekkere dingen op de kaart dat het moeilijk kiezen is!). Leuke sfeer in het restaurant: Spaanse muziek op de achtergrond, leuke lampjes. Wij hadden een erg leuke avond, en dat was ook met name te danken aan de vrolijke dame van de bediening. Bedankt!
steve M.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2015
Heerlijk avondje gehad bij dos verschillende tapas genomen waaronder sardines smaakvol maar iets droog,inktvis salade lekker, tortilla was top, gegrilde groenten goed, jamon croquet waren echt heerlijk , gegrilde visje weer iets minder We eindigen met een flan die weer overheelijk was Al met al zeker de moeite waard, want de inrichting is simpel maar zoals t moet zijn heel spaans en de sfeer gezellig
Martin R.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2015
Met een groep van 15 man hier gegeten: lekkere tapas, vlotte bediening en prettig gezeten. Last minute waren we met minder personen dan waarvoor we gereserveerd hadden, maar daar werd niet moeilijk over gedaan. Iedereen was dik tevreden over de ambiance, de gerechten en de bediening bij Dos!
Tamara_80 .
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2015
Gisteren een bedrijfsetentje gehad bij Duende Dos. Wat een tegenvaller!! Drinken werd niet opgenomen, tapas werden op tafel gezet zonder uitleg, vingers in het eten, borden werden niet weg gehaald, duurde lang, onvriendelijke bediening. Ik kan me niet herinneren dat ik in zon slecht restaurant heb gezeten. Gelukkig waren we in goed gezelschap
Eter3066 .
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2015
Ik heb in geen tijden in zo'n slecht restaurant gegeten, misschien zelfs nog nooit. De bediening was traag, stond samen achter de bar en was niet alert op ons. We hebben meerdere malen moeten roepen om wat drinken te krijgen. Bij het vragen wat er op de kaart stond kon de bediening geen antwoord geven. De gerechtjes werden op tafel neer gepleurd (echt gepleurd, er zitten bij 2 personen vlekken in kleren hierdoor, waar overigens ook niets aan werd gedaan), er werd niet verteld wat er geserveerd werd. Ook het afhalen van borden duurde lang. Het wachten op het eten duurde ook heel lang. Na de tweede ronde dacht iedereen klaar te zijn omdat het zo lang duurde en toen bleek er nog een ronde te komen. Toen er werd gevraagd hoe lang het dessert zou duren ter voorbereiding omdat er nog een aantal mensen een stuk moesten rijden antwoordde de bediening: "Als wij rekening moeten gaan houden met iedereen die nog moet rijden, zijn we nog heel lang bezig". Tot slot zat de bediening meerdere malen met zijn vingers in het eten om bijvoorbeeld de calamaris terug op het bord te leggen.

Het eten was echt matig. Vet, gigantische stukken Aubergine, totaal niet in proportie, het dessert bestond uit een paar bolletjes chocolademousse (leek kant en klaar), een paar bolletjes aardeienijs, slagroom en een stoofpeertje in vieren gesneden. De overige gerechtjes waren ook matig, simpel en saai gepresenteerd.

Wat decor betreft: als je in midden januari nog steeds kerstballen hebt hangen, je stoelen plakken en er geen plek is voor je jas omdat je hier een keukenmachine hebt staan, besteed je hier volgens mij ook geen aandacht aan.
En wat het allerergste is: doordat er blijkbaar een degelijk afzuigapperatuur ontbrak ruikt mijn winterjas, haar en kleding (zelfs na wassen!) nog steeds naar eten, vet, frituur en kruiden.

Kortom: zonde dat je een restaurant en een bezoek van een groep van 13 man zo waardeloos indeeld.
Sabine O.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2014
Wat een gezellig restaurant op een mooie locatie en een snelle verbinding met de bus vanaf CS in nog geen 10 minuten. Maar lopend door de Jordaan is ook goed te doen en prachtig. Ik was er met een vriendin en wij hadden de mooiste plek: bovenin met het beste uitzicht! De bediening was hartelijk bij onze binnenkomst en gaf een duidelijke beschrijving van de tapas mogelijkheden van de kaart en de vitrine. We hebben lang niet alles geproefd maar de aubergine, o.a. gevuld met vis, de gehaktballetjes in tomatensaus, de kaaskroketjes, het draadjesvlees en de diverse goed belegde toastjes én de rode huiswijn vonden we superzalig. De tapas werd bij ons enthousiast en snel gebracht. Wij komen graag nog een keer terug, want er valt nog veel meer uit te proberen! En wat de decoratie betreft, mag het van ons nog iets kleurvoller. Bijv. die flamencozangeres zou heel mooi kunnen uitspringen op een warme rode muur met nog meer leuke schilderijtjes en/of typische Spaanse tierlantijntjes ????????
maria82 .
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2014
Wij wilden met z'n tweeën een avondje gezellig uit eten. Dat is niet gelukt! Naast ons zat echter een zeer luidruchtig asociaal gezin. Ze schreeuwden en het jongetje van het gezin werd aangezet om ijsklontjes bij de andere gasten onder de kleding te stoppen. Het personeel was de grote afwezigheid. We moesten lang wachten totdat we de kaart kregen en konden bestellen. We wilden later wat hapjes bij bestellen maar geen personeel te zien. Ondertussen werd het naast ons steeds luidruchtiger. Uiteindelijk zijn we noodgedwongen vertrokken. Er kwam nog wel een excuus van de ober voor de hectiek. Over het eten kan ik nog het volgende zeggen. Niet echt veel bijzonders op de kaart. Veel gefrituurd. Ik miste een paar lekkere Spaanse dingen op de kaart zoals Pollo al ajillo. Sangria was lekker. Gefrituurde kip weinig smaak. Draadjesvlees was wel ok. Aiolie erg lekker. Maar overall toch een slechte ervaring, helaas....
freddie87 .
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2014
Afgelopen zaterdag tapas gegeten, wat een leuke tent! We waren met z'n 2en en werden hartelijk ontvangen. Naast het lekkere eten (oa. manchego, iberico ham, lekkere entrecote en kip) en gezellige spaanse sfeer in het restaurant hadden wij een onwijs grappige en vrolijke ober die onze avond echt heeft gemaakt. Ook de fles rode huiswijn smaakte top, dat heb je ook niet altijd in een restaurant. De leukste en beste tapas tent waar ik tot nu toe heb gegeten in Amsterdam!
Vrijgezellenfeest .
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2014
Zaterdag met 17 meiden gegeten. In de reservering was de eigenaar erg soepel. Meerdere keren aangepast en dit was geen enkel probleem. We hebben er heerlijk gegeten. Mede door dit adres hebben wij een super vrijgezellenfeest gehad wat we niet snel zullen vergeten! :-)