Dorset

Grotestraat 167 7622 GE Borne Nederland Kaart
31-742661925

Over het restaurant Dorset

Totaalbeleving in Dorne

Een Frans-mediterrane keuken met oog voor kwaliteit en detail, dat is Dorset. Het menu verandert maandelijks dus ook als je hier al eens gegeten hebt is het zeker de moeite waard om terug te komen. Het speciaal voor dit restaurant ontworpen interieur sluit helemaal aan bij de mooie gerechten en wijnen.

Meer informatie over restaurant Dorset

• : Parkeerplaats

Zondag gesloten
Maandag gesloten
Dinsdag t/m Zaterdag vanaf 18:00

Uitmuntend
9,5

Jouw recensie over het restaurant Dorset

Silvia R.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2018
Vanavond bij Dorset gegeten. Wij dachten dat wij via de AH actie hadden gereserveerd, maar dat heb ik niet goed gezien op web site van Iens . Dit jaar staan ook de restaurants op de web site die er niet aan mee doen. Helaas dus geen 2 couver gratis.
De gerechtjes zijn voor wat je er voor moet betalen wel heel erg klein. Er zit veel te weinig groenten bij, ik had 3 kleine stukjes maïs. Wacht tijd tussen de gangen was voor ons erg lang . De gerechtjes zijn wel smakelijk en worden mooi opgediend. Ik meende dat er bij mijn gerecht pekingeend, 2 kleine stukjes, bulgar als bijgerecht zat. Ik kon het niet op mijn bordje terug vinden en heb dit nagevraagd bij de gastvrouw. Zij zou het nakijken. Helaas heb ik geen antwoord gekregen. Ontvangst en bediening zijn vriendelijke.
anja L.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2018
Super leuke modeshow van Faberge in samenweking met restaurant Dorset. Heerlijk gegeten in een super mooie Ambiance met heerlijk wijntje erbij.Vriendelijke bediening.Top avond!!!!
Josephine S.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2018
Het was een feestje! Attente en vriendelijke service. Op elk bord een heerlijk en kleurig kunstwerkje met een vriendelijke uitleg. Super ambiance. De koffie behoorlijk sterk maar super om bij te komen van de bubbels.
Johan J.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2018
Gereserveerd via AH-actie. Bij aankomst werd gezegd dat Dorset daar niet aan meedeed. Dat werd dus à la carte eten (geen enkele coulance). Gerechten klein en bovenal erg zout. Geen aanrader.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2018
Heerlijk gegeten bij Dorset! Na de wijnproeverij van het Wijncollectief hebben wij heerlijk genoten van het aangeboden verrassingsmenu. Tot onze verrassing werden wij voor het hoofdgerecht uitgenodigd in de keuken van het restaurant. Echt helemaal top qua sfeer en eten.
Katja B.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2018
We hebben genoten van het verrassingsmenu! Vriendelijk personeel en een gezellige ambiance!
hdeboer .
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2018
De amuse beloofde al veel goeds, en alle gerechten waren heerlijk en gevarieerd. Ik vind het normaal gesproken zonde om me vol te stoppen met brood en boter tijdens een diner, maar kon niet genoeg krijgen hiervan, echt heerlijk. De bijpassende wijnen waren erg lekker en passend bij de gerechten, maar kunnen wat ons betreft nog iets beter. De service was super, goed tempo van de gerechten, mooie uitleg, ongedwongen.
Jan A.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2018
Prijs-kwaliteitsverhouding konden we niet aangeven omdat we een dinerbon hebben gebruikt. Geen idee welke prijzen er op de kaart staan.
Sharon K.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2018
Heerlijk gegeten, gezellig en entourage helemaal goed!

Ook leuk dat jullie een soort thema-avond organiseren zoals deze.
Benno T.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2018
We zijn geweest in de laatste dagen voor de zomersluiting. We hebben lekker gegeten. Vriendelijke bediening. Heerlijk buiten gezeten. Bijzondere gerechten gehad.
Hans P.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2018
Het driegangen verrassingsmenu zo vlak voor de vakantie had niveau en verfijning. Verkoelende ventilators zouden een prettige aanvulling kunnen zijn.
Dominique S.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2018
Heerlijk gegeten net met zn 3en bij Dorset. Elk gerechtje was bijzonder en erg goed. De bediening wist duidelijk waar ze mee bezig waren en met mijn dieetwensen (vegetarisch) werd heel erg goed omgegaan. Er werd mij gevraagd of ik een paar ingredienten of specerijen kon noemen die ik lekker vond en hiermee werd onmiddelijk een super goed vegetarisch alternatief gemaakt. Tot slot was de wijn ook erg goed.
Dominique S.
Maartenlohuis .
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2018
Heerlijk buiten op het terras gegeten. Het eten is heerlijk en smaakvol, de service heel erg hartelijk en erg goed! Wij komen hier graag!
Hans E.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2018
Heerlijke verfijnde combinaties van gerechten ,culinair genieten, in een sfeervolle ambiance. Persoonlijke ongedwongen gastvrijheid. Komen zeker terug.
Arvid K.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2018
Het is altijd weer feest om er te mogen eten!! Als toetje iets met gin tonic en ijs! Ik kan het van harte aanbevelen!!
Evert P.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2018
Omdat we 25 jaar samen waren op 3 juli 2018, wilden we graag eens eten bij Dorset Mansion in Borne. Door een griepje in de eerste week van juli besloten we om de reservering te verschuiven naar 12 juli. Het was prachtig zomers weer en natuurlijk wilden we het liefst buiten zitten, deels in de zon en later steeds meer in de schaduw.

We kozen voor een verrassingsmenu met heerlijke kleine gerechten en bijpassende (kleine glazen) wijnen, een zogenaamd 'BOB arrangement'. Gelukkig waren we met de fiets. De gerechten waren onder anderen met ossenhaas, kabeljauw en kalfswang. De wijnen pasten heel goed bij elke gang, waren afwisselend wit of rood, en bij een van de gerechten werd zelfs een witte wijn van Twentse bodem geserveerd: Twentewijn uit Bentelo.

De bediening was heel erg vriendelijk. Na enkele gerechten mochten we samen een pannetje leeg eten in de keuken en te kijken hoe het daar gaat. Ook omdat we aangegeven hadden dat we beiden graag koken en een groentetuintje bij huis hebben. Uiteindelijk hebben we dus zeven gangen gehad en gingen we met volle buiken naar huis. Het was zeer geslaagd en erg lekker.
H. G.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2018
We hebben een heerlijke avond gehad met verrassende gerechten. Het weer was perfect, we konden de hele avond buiten zitten.
P.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2018
We hebben genoten van een goed georganiseerde en smakelijke private dining. Het was een mooie avond!

Met vriendelijke groet,

Karin Philippi
Karin V.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2018
Een aantal jaar geleden een heerlijk restaurant. Recenter een paar slechte ervaringen waarvan de laatste op 28-4-18. Rekening klopte niet en de 2 desserts die wij niet konden eten omdat ik ziek werd, werden zonder pardon in rekening gebracht. 8 asperges voor 16 euro die nergens naar smaakten. Gereserveerd met een actie uit de nieuwsbrief (4 voor 3), waarna bij aankomst werd getwijfeld aan deze vermelding bij reservering en door de gastvrouw werd gezegd dat we dan echt wel 4 gangen moesten afnemen ‘omdat het voor ons ook leuk moet blijven’. Uiteindelijk 354 euro moeten afrekenen voor 4 gangen voor 4 personen en een aantal bob-glaasjes wijn. Nee, na deze ervaring heeft Dorset afgedaan als 1 van Twente’s betere restaurants, komen wij er niet meer terug en zullen we dat ook niemand aanraden omdat de prijzen zeer hoog zijn, de klantvriendelijkheid zeee te wensen overlaat en je voor dat geld echt beter ergens anders heen kunt gaan.