Dorset

Grotestraat 167 7622 GE Borne Nederland Kaart
31-742661925

Over het restaurant Dorset

Totaalbeleving in Dorne

Een Frans-mediterrane keuken met oog voor kwaliteit en detail, dat is Dorset. Het menu verandert maandelijks dus ook als je hier al eens gegeten hebt is het zeker de moeite waard om terug te komen. Het speciaal voor dit restaurant ontworpen interieur sluit helemaal aan bij de mooie gerechten en wijnen.

Meer informatie over restaurant Dorset

Uitmuntend
9,4
Ingrid A.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2017
We hebben een uitmuntende avond gehad, totdat bij het dessert er bij een van de witte chocolade taartjes een stuk plastic in het taartje zat. Dit is helaas niet goed opgelost, een gemiste kans. Wij hadden op z'n minst een snelle reactie en een oplossing verwacht. Na lang wachten zijn we gaan afrekenen toen werd ons wel de mogelijkheid geboden voor een kop koffie van de zaak, maar naar onze mening te laat. Aan de service aan tafel heeft het niet gelegen, uitmuntend alles uitgelegd over de gerechten en een fijne service. Helaas gingen we met een domper weg.
Vragender .
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2017
Woensdag avond 20 juni, na een forse bui in de namiddag was het benauwend warm.
Bij aankomst op de parkeerplaats bleek dat de mensen van Dorset er in de korte tijd na de bui in geslaagd waren om 90% van de tafeltjes naar het prachtige terras te verplaatsen.
De voorspelling was immers dat het droog zou blijven en met wist de wens van de meeste gasten om buiten te dineren goed in te vullen.
Wij hebben in het verleden wel vaker bij Dorste gegeten maar we zijn geen regelmatige gasten, de aanleiding deze keer was mijn op handen zijnde verjaardag die ik hier graag wilde vieren met mijn zwager en schoonzus en mijn schoonouders.
Als Albert Heijn klant hadden we deze keer gebruik gemaakt van de actie waardoor elk tweede couvert gratis is op basis van het verrassingsmenu a € 45,-
Zelf heb ik een enorme hekel aan dit soort bonnen acties en heb in het verleden ook wel via veilingwebsites dinerbonnen gescoord wat altijd op een teleurstelling uitliep.
Hoe anders was het deze avond, aan niets heb ik kunnen merken dat wij gebruik maakten van een actie tarief! Heel klein min puntje was dat de dame die ons aan kwam vragen wat wij wilden drinken even melde: “u komt toch voor het AH menu?” gelukkig had ik mijn gasten (familie) al van te voren verteld dat we gebruik gingen maken van de AH actie anders was mij nu het schaamrood naar de kaken geschoten……
We hebben voortreffelijk gegeten en aangezien het een verassing menu is zal ik niet verraden wat wij gegeten hebben anders is het geen verrassing meer.
Voorgerecht, hoofdgerecht en dessert allemaal zeer verfijnt en de heerlijkheden bij de koffie niet te vergeten!
We hadden ook voor bijpassende wijnen gekozen waarbij de volle donker rode wijn er zeer positief uitsprong. (Leuk label met een doodshoofd)
cmakittie V.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2017
Geen donkere borden en geen ree op een zomerse avond.brood was keihard en de karaf water was lauw!
Waarom geen wit aardewerk.?De gerechten komen veel beter uit.Op donkere borden zie je niet goed wat je eet.
Arthur S.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2017
Dinsdag 18 juli 2017 werden ontvangen op het bordes, waar feestelijke tafels stonden. aan de voet van dat bordes was een lounge ingericht.
Dit alles vanwege het mooie weer.
Daar plaatsgenomen kregen we papadums met een lekker frisse humus.
We maakten gebruik van de AH restaurantactie, maar kregen de keus een extra gang naar keuze toe te voegen.
We hielden het bij het driegangenmenu en een wijnarrangement.
Een heerlijke amuse, een mooi uitziend, ingewikkeld stapeltje, dat heerlijk smaakte.
Het voorgerecht met twee soorten vis (zeebaars en zalm) was uitstekend en werd vergezeld door een heerlijke wijn.
Het hoofdgerecht (één vis, één vlees) werd geserveerd in prachtige borden. Beide smaakten verrukkelijk, met name de sauzen.
Ook hierbij een heerlijke en passende wijn.
De toetjes waren een heerlijke combinatie van aardbeien en frambozen, aardbeienijs, witte chocolade en nog meer lekkers. Na een opmerking dat mijn vrouw een echt toetjes mens was, bracht de kok haar nog cheesecake met ijs. Heerlijk. Ook nu weer een mooie dessertwijn om het geheel te vervolmaken.
Bij de koffie werden we verrast met een heleboel lekkers. Allerlei chocola, macrons, en meer.
Een echte verwenpartij.
Super gegeten, met een zeer goede bediening en prachtige sfeer.
Kees V.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2017
Leuk en geellig personeel, een geweldig verrassingsmenu, sfeervolle ambiance. Oor herhaling vatbaar.
Corry en Kees Veringmeier
G B.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2017
Begin juni hebben we ook bij Dorset gedineerd van de AH-actie. Destijds was het beter en uitgebreider dan nu, we kregen toen tussendoor nog een aspergesoep geserveerd in een mooi glas. Daarnaast was het hoofdgerecht bijna gelijk tov van juni. Ook jammer dat we nu zo'n 40 min hebben moeten wachten op ons dessert. Bij bestellen van een kopje koffie krijg je een hele tafel vol met koekjes, bonbons ed. Je betaald dan ook 7,50 euro voor een kopje koffie...
Tjalle V.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2017
Ondanks de uitgebrande keuken, slaagt de brigade er in om een mooi en kwalitatief hoogstaand verrassingsmenu te bereiden. Fraai opgediend en met veel verschillende texturen en smaken. Jammer alleen dat het terras uitkijkt op een groot parkeerterrein, waardoor je enigszins te koop zit voor het winkelende publiek. Bediening attent en gastvrij. Zeker een aanrader!
Silvia R.
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2017
Wij hebben hier gisteravond gegeten met de AH actie. Dat hebben wij aan niets gemerkt, zoals wij wel eens hebben ervaren. Vanaf het moment van binnenkomst tot aan het weggaan was het uitstekend. De maaltijden waren erg smakelijk, mooi op het bord of in een schaaltje opgediend. Smaken erg gevarieerd en mooi op elkaar afgestemd.
De bediening was erg prettig. Voor ons was het helemaal top.
Benjo H.
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2017
Vlak van smaak. Geen goede prijs/kwaliteit verhouding. Wellicht een onervaren keukenbrigade. Wijn voor de prijs zeer matig. Dit moet beter worden, anders gaat de goede reputatie er aan.
Carola R.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2017
Heerlijk gegeten...????
Mies T.
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2017
Heerlijk gegeten, fijne wijntjes en prachtige ambiance! Hebben genoten! Niet alleen van de kunstwerkjes op het bord, maar ook van de prachtige smaken! Ga een poging wagen het na te maken.......
JBOBO .
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2017
Met ons gezin werden zeer prettig ontvangen door de gastheer (waarschijnlijk eigenaar). Het verrassingsmenu dat we bestelden overtrof onze verwachtingen, veel aandacht voor detail en erg smaakvol. Onze kinderen van 17 en 15 hebben ook erg genoten van alle verschillende prachtige gerechten/gerechtjes. Voor de kinderen duurde het serveren van het nagerecht net iets te lang. We komen zeker nog eens terug.
luc.belinda .
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2017
Het eten was zeer bijzonder en erg smaakvol! Het was voor ons een echt relax avondje uit en gingen met voldaan gevoel naar huis
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2017
Geweldig restaurant, uitstekende keuken, zeer prettige ambiance!
Jarith V.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2017
Een avond vol heerlijke culinaire verassingen. 5 gangen wijn/spijs, voor een correcte prijs. Open en vriendelijke informele sfeer. Echt een aanrader als je openstaat voor de kwaliteit van de keuken. Bedankt en tot een volgende keer.
Ineke N.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2017
Super leuke avond gehad!
Heerlijk gegeten!!
Leuke bediening, kom zeker nog eens terug...
Bianca R.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2017
heerlijk gegeten!
Iedere keer weer een verrassing en mooi geserveerd!
Echt een aanrader. As donderdag komen we weer
Judith S.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2016
Wat ik zo fijn vind bij Dorset is dat je geen speciaal AH menu krijgt geserveerd. Je krijgt een 'Dorset' ervaring. Een fijne avond met heerlijke en verrassende gerechten in een fijne ambiance. Een compliment voor de gastheren en keukenbrigade!
Martin P.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2016
Prima locatie, gastvrij, met heerlijk eten. Top!
J-R-NH .
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
Dorset staat bij ons nu met stip op nummer 1 als beste restaurant in Nederland. We wilden op een zondag naar Dorset om het eens te ervaren. Niet wetende dat Dorset op zondag eigenlijk gesloten is, was de deur al open voor een gezelschap later die middag. We werden echter door eigenaar/chef kok Willem Dankers hartelijk ontvangen, en na kort ruggespraak met de keuken konden we zelfs een lunch krijgen. Plaatsgenomen aan een keurig gedekte tafel twee salades besteld. "Iets met vis is uitstekend." De twee salades daarna waren voortreffelijk, en signature dish waardig. Heerlijk zachte zalm, coquilles die perfect gegaard waren en een heerlijke dressing. Top basis componenten. De koffie als laatste was geweldig, ieder 5 huisgemaakte heerlijk friandises. De wijn was zeer goed passend.
Dorset is met visie "gemaakt" door Willem & Kitty Dankers. Dit is vooral met veel passie gedaan. Ongekende gastvrijheid gecombineerd met heerlijk eten, en op een zeer passend prijsniveau. Hier komen we zeker vaker terug.