Dorset

Grotestraat 167 7622 GE Borne Nederland Kaart
31-742661925

Over restaurant Dorset

Totaalbeleving in Dorne

Een Frans-mediterrane keuken met oog voor kwaliteit en detail, dat is Dorset. Het menu verandert maandelijks dus ook als je hier al eens gegeten hebt is het zeker de moeite waard om terug te komen. Het speciaal voor dit restaurant ontworpen interieur sluit helemaal aan bij de mooie gerechten en wijnen.

Meer informatie over restaurant Dorset

• : Parkeerplaats

Maandag Gesloten.
Dinsdag t/m Zaterdag vanaf 18:00

• Af te huren , Airconditioning , Catering , Engels gesproken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Uitmuntend
9,2
Martin P.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2016
Prima locatie, gastvrij, met heerlijk eten. Top!
J-R-NH .
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
Dorset staat bij ons nu met stip op nummer 1 als beste restaurant in Nederland. We wilden op een zondag naar Dorset om het eens te ervaren. Niet wetende dat Dorset op zondag eigenlijk gesloten is, was de deur al open voor een gezelschap later die middag. We werden echter door eigenaar/chef kok Willem Dankers hartelijk ontvangen, en na kort ruggespraak met de keuken konden we zelfs een lunch krijgen. Plaatsgenomen aan een keurig gedekte tafel twee salades besteld. "Iets met vis is uitstekend." De twee salades daarna waren voortreffelijk, en signature dish waardig. Heerlijk zachte zalm, coquilles die perfect gegaard waren en een heerlijke dressing. Top basis componenten. De koffie als laatste was geweldig, ieder 5 huisgemaakte heerlijk friandises. De wijn was zeer goed passend.
Dorset is met visie "gemaakt" door Willem & Kitty Dankers. Dit is vooral met veel passie gedaan. Ongekende gastvrijheid gecombineerd met heerlijk eten, en op een zeer passend prijsniveau. Hier komen we zeker vaker terug.
Wil K.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2016
We hebben een heerlijke avond gehad. Het eten en de wijnen waren voortreffelijk tot en met de koffie met lekkernijen waaronder heerlijke versgebakken bitterkoekjes. Het enige minpuntje was dat het vrij rumoerig was door de aanwezigheid van enkele groepen. We komen zeker terug!
Feliciableijerveld .
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2016
Restaurant Dorset is een gelegenheid met veel sfeer en een oprecht moment van culinaire verwennerij. Bij elk gerecht zowel elke hap is de verrassing weer daar. Uitleg van de samenstelling van het gerecht wordt goed gepresenteerd. Vriendelijke en keurige bediening. Zoals u nu wel zal begrijpen hebben wij een heerlijke en gezellige avond beleeft bij restaurant Dorset.
Ingrid K.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2016
We hadden een zeer gevarieerd verrassingsmenu met een extra 4e gang. De gerechten waren goed op elkaar afgestemd en bijzonder lekker. Op de avond dat wij er waren was er een grote groep, waardoor de wachttijd heel erg lang was en het nogal onrustig was. Maar ondanks dat bleef de bediening vriendelijk en correct.
We komen zeker nog eens terug.
Harm V.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2016
Genoten van een heerlijke avond bij Dorset. Willem en zijn team stonden voor ons klaar en maakten geen enkel onderscheid tussen de gasten via de AH-actie en anderen. Er was geen kaart, maar we gaven de keuken met vertrouwen de vrije hand en dat werd prima ingevuld met verrassende gerechten en nieuwe smaken, zoals de zilte groente bij de coquille die we als voorgerecht kregen. We kozen voor een extra tussengerecht en natuurlijk voor de als altijd fantastische koffie-met-lekkers, waarbij de huisgemaakte warme bitterkoekjes en prachtig slotakkoord vormden.
Joeb18 .
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2016
Wij werden hartelijk ontvangen en hebben een verrassingsmenu gekregen. Vooraf werd er gevraagd wat een ieder echt niet wilde eten. Bij ons was 1 persoon die als wens had alles licht gezouten, hieraan werd goed gehoor gegeven. Het complete menu was fantastisch smaakvol, origineel en creatief. Wij hebben ons echt laten verrassen en het was een onvergetelijke avond. Komen beslist nog eens.
Remko W.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2016
Erg lekkere en verrassende gerechten. Goede service, maar soms een beetje rommelig. De beloftes werden nagekomen, zoals verrassing voor jarigen. Wij bevelen het ten zeerste aan!
Annabellio .
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2016
Heerlijk gegeten met leuke smaakcombinaties, ontzettend vriendelijk personeel en chique sfeer. Alles heeft bij ons bijgedragen aan een geweldige avond.
Chantalnoordink .
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2016
Heerlijk gegeten.....prettige ambiance.....zeer vriendelijk, professioneel personeel.
Wij vonden alleen dat de 2-persoonstafeltjes iets te dicht op elkaar stonden.
Arton053 .
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2016
De eerste keer gegeten bij deze restaurant. Het eten was bijzonder, lekker en creatief opgemaakt. Bij aankomst wordt vriendelijk ontvangen en de bediening was ook prima. Met de AH actie bon is helaas geen transparantie over het menu en de prijzen (het werd bij ons gezegd dat een verrassing menu was maar geen prijs te bekennen ook over de drankjes niet). Verder was het een leuk ervaring maar wel prijzig.
Kathrynward60 .
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Wij hebben heerlijk gegeten bij Dorset. Verrassings menu voor twee personen, via AH aanbieding. Risotto met kabeljauw is een echte aanrader.
KV77 .
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Door de AH restaurant actie viel de keuze op Dorset. Vanwege de goede recenties en het hoge cijfer hadden wij hoge verwachtingen en deze zijn allemaal waargemaakt! Allereerst een prachtige entourage en eenmaal binnen werden we enthousiast ontvangen door de eigenaar. We konden plaatsnemen op het terras wat met dit weer erg aangenaam was. De ober vertelde dat we van een verassingmenu (keuze van de chef) gebruik konden maken en hierbij onze voorkeuren konden aangeven. En een verassing was het zeker! Nadat elk gerecht uitvoerig werd omschreven hebben we heerlijk genoten van alle smaaksensaties die voorbij kwamen. De rekening was wat hoger dan gemiddeld maar wij hebben deze met plezier nog ietsje verhoogd. Al met al een aanrader wij zullen dit zeker aan anderen laten weten en komen zeker nog een keer weer!
René S.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2016
Dorset kent een verassingsmenu. Er wordt vooraf gevraagd naar voorkeuren. Het eten was uitstekend. Alle 3 gerechten waren een smaaksensatie. Ook de presentatie was zeer goed. Helaas heeft Dorset maar één soort bier nl. Brand bier in een flesje. Het personeel is vriendelijk en vakkundig. Reserveren valt niet mee. Maar als het uiteindelijk lukt wordt de moeite beloond!
Reinder T.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2016
Het eten was goed, er werd wel door 3 verschillende bedienings medewerkers gevraagd of we ook water bij het eten wilden en daar wordt je wel een beetje flauw van. maar verder is het echt
een restaurant voor mensen die iets meer te besteden hebben. Wijnen zijn stevig geprijsd er is
geen wijnkaart beschikbaar. Vermeld moet nog worden dat het hier om de ah restaurant aktie gaat, 2=1.
Rvanarragon .
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2016
Erg goed. Heerlijke verrassende, goed uitgebalanceerde gerechten.
Culinair, maar met een toegankelijke sfeer. Perfecte ontvangst en service. Wij komen zeker weer.
Marike G.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2016
Een aanrader! We hebben voor de 2e keer het 4 gangen verrassingmenu gekozen. Echt een avond uit met verrassende gerechten en smaken! Voor mij tot nu toe beste restaurant van Twente.
H.kth .
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2016
Heerlijke zomeravond in de schaduw op een mooi terras. Met de heerlijke amuses en 3 gangen een superdiner. Behulpzame, vriendelijke en vakbekwame bediening. Een echte aanrader!
Hengelo-Tom .
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2016
Heerlijk drie gangen verassingsmenu gehad inclusief 2 amuses en bitterkoekjes na afloop. Komen hier zeker eens weer! Ohja en de wijn was ook super!
Thijs B.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Top tent in het oosten! Zaterdagavond gegeten met mijn dochtertje - vader/dochter weekend. Zij gamba & langoustine voor en tarbot als hoofd, ik zeebaars voor en lam als hoofdgerecht. We hebben gesmuld - mooie smaken zonder dikke vettigheid zodat je gewoon rechtop lopend vertrekt. Sympathieke mensen ook - eten op niveau maar wel "doe maar normaal" - fijn! Ook kind van 8 als volwaardig eetklant behandeld ... zo stimuleer je ze vanzelf rommel van goed eten te onderscheiden en het goede te waarderen.

"Niemand is perfect maar tukkers komen een verdomd eind in de richting" ... goede tekst :)

Groet uit Rotterdam en nog bedankt voor de koekjes namens Pien!