Doppio Espresso Leiden

Zaterdag 09:00 - 18:00

• Airconditioning , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
MMX .
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Zaterdag begin v/d middag, niet superdruk, we zitten buiten, altijd wat te zien. Er zitten 4 dames in de bediening. Ze zijn aardig, zien er leuk uit maar zijn totaal niet bezig met de klant. Er komt letterlijk 10-15 minuten niemand buiten kijken (2 passen vanaf de balie waar ze staan).
Op eigen initiatief bestellen dus. Na 5 minuten horen we dat een van de twee bestellingen op is (een ander gerecht was ook al op). Vervolgens duurt het meer dan 25 minuten voordat er een sandwich en een salade staan. Die zijn smaken best aardig overigens.
Als de dames stoppen met duimendraaien kan ik me voorstellen dat het een prima plek is.
Fries-en-Ommeland .
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2016
Als ik een middagje vrij heb, ben ik hier regelmatig te vinden, meestal vanaf een uur of elf. Daarna zit ik hier rustig een uur soms anderhalf te genieten van een goed boek, ambachtelijk bereide koffie en een smakelijke lunch. Inmiddels heb ik de hele kaart bijna wel gehad, maar een favoriet blijft toch de Italiaanse Lunch Compleet: een verzadigende drielaagse italiaanse tosti met onder andere tomaat, prosciutto en pecorino. Compleet geserveerd met jus d'orange en een solo koffie naar keuze. Mijn favoriet en aanrader: de French Press, zo mogelijk gezet met de wisselende huisblend.
Koffie, ik raak er niet over uitgepraat, maar nog veel liever drink ik het. En de koffie hier is fantastisch. Neem de doppio espresso: en krachtige Italiaanse dark roast zorgt voor veel crema en een explosie van smaak in de mond, verfijnde zure, zoete en bittere smaken door elkaar. Dit alles bij elkaar geserveerd door vriendelijke en professionele barista's en je hebt mij te pakken.
Het enige nadeel aan Doppio Leiden is het interieur. De indeling is wat statisch, koud en onhandig ingericht. De strak vormgegeven tafels en leren stoelen helpen ook niet om het geheel warmer te maken. Zou dit nog een keer goed onder de loep genomen worden, dan is het perfectie! Gelukkig smaakt de koffie er niet minder om.
Pokkie .
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2015
Met afstand de lekkerste cappuccino en gebak van Leiden. AD koffietest wakker worden en ga is op bezoek bij deze mensen.
Isolde K.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2014
Ga af en toe bij Doppio wat lekkers drinken en eten met mijn man. Eén van mijn favorieten is de Virgin Mojito of dubbele ristretto. Heerlijke koffie en lekkere taarten en koekjes. Doppio heeft ook speciaal voor kinderen de babiccino. Valt bij die van ons erg in de smaak. De ruimte binnen is klein en strak qua stijl. Klein maar ook altijd druk bezocht terrasje. Service is zeer goed en correct.
GerdeBaas .
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2014
Kom hier met regelmaat want ze hebben gewoonweg de beste cappuccino en Flat White van Leiden. Zeer goede Barista. Mijn vrouw is gek van de Almond Thee. De broodjes zijn origineel en smaakvol en huisgemaakte Cheese cake is een aanrader!. Het is klein en vaak druk waardoor je soms wat langer moet wachten maar door de ontspannen omgeving vergeet je dat snel.
Bramsche66 E.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2013
Lekker gegeten maar wat duurt dat lang om een broodje op een bord te krijgen. Zeker als het broodje geserveerd wordt, snap ik niet dat het zo lang moest duren. Twee plakken brood met kip, spek en appel. De smaak is goed. De inrichting is sober en zonder veel kleur. De bediening vriendelijk.
Bvanshie .
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2012
Ik kom regelmatig bij Doppio, vanwege de goede kwaliteit koffie. Af en toe ook een heerlijk broodje of gebak.
Kortom een van mijn nieuwe "spots" in Leiden!
Annerieke V.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2012
Al een aantal keer hier thee gedronken met iets lekkers. Theekaart is leuk, veel keuze. Het gebak is ook erg lekker. De bediening is meestal nogal traag, maar wel vriendelijk. Voor (kleine) kinderen is in deze zaak overigens niets te beleven. Omdat het vrij klein is, kun je een kinderwagen ook niet goed kwijt.
Floor V.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2012
Koffie: Duur. Maar wel erg lekker. Af en toe als tractatie dus. Broodjes: Wederom erg duur, maar wel smakelijk, iets te veel poespas misschien. Heerlijk in de zon in de ochtend, maar ook gezellig in de wintermaanden. Prima inrichting.