DopHert

- Ontbijt 10:00 - 12:00
- Ontbijt 11:00 - 12:00

Marina D.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2015
Compacte kaart met heerlijkheden. Als je fan bent van groen en vers ben je aan het juiste adres bij deze frisse tent. De bediening was ook mega vriendelijk. Oja, en glutenvrij brood is ook mogelijk. Enige minpunt is dat DopHert niet in de Baarsjes zit.
Martijn B.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2014
Dophert is een verademing voor vegans, vegetariërs of gewoon voor iedereen die bijzonder lekker, puur èn diervriendelijk wil ontbijten of lunchen. Knus en gezellig tentje (met klein terras) in de Amsterdamse Spaardammerbuurt. Heerlijke kaart met genoeg mogelijkheden voor ontbijt, lunch, sapjes, theeën en zoet. Het personeel is altijd vriendelijk en ik voel me er erg welkom. Tip: na 17:00 hebben ze er vegan take-out maaltijden van goede kwaliteit en een redelijke prijs.
Niki V.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2014
Als niet vegan en flexitarieer vandaag met vegetariër hier geluncht. Heerlijke aangepaste groene monster sap (zonder banaan) die lekker fris smaakte en leuk geserveerd in een glazen potje met papieren rietje wat verbazingwekkend lang heel bleef. Als lunch een zwartebonensoep met mais tortilla chips en een volkoren- zuurdesem boterham erbij. Lekker pittige soep en ook brood van Mama was heerlijk. Lunchgenoot had boterham met pompoen humus en rode uienchutney met kikkererwten al dente. Uienchutney was heerlijk zoet en kikkererwten verrassend lekker zo. Na mij eerste cappuccino met amandelmelk en wauw wat is dat lekker. De nootachtige smaak van de melk past goed bij koffie. Kortom; enorme aanrader voor mensen die van lekker eten houden!
Goose77 .
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2014
Als niet-veganist - maar wel iemand met lactose-intolerantie - heb ik vandaag heerlijk gegeten bij DopHert. Ik was enigszins sceptisch vooraf: tempeh en seitan zijn geen woorden waar ik direct warm voor loop. Maar...ik ben aangenaam verrast en zelfs overtuigd; ook veganistisch eten kan heerlijk zijn! Samen met een vriendin hebben ik onder andere de pompoenhumus, tosti kaas-chorizo, de peanutbutter-brownietaart en de goed-ontbijtmuffin gegeten vergezeld van wortel-gembersap en een Energiebooster. Omdat we aangaven dat we veel wilden proberen en daarom wilden delen, voorzag de dame van de bediening ons van extra bordjes en sneed zij alles vooraf in tweeën: supervriendelijk en enthousiast, goed op de hoogte van de ingrediënten en nieuwsgierig naar onze mening over het eten. Kortom, zeker het proberen waard en wat mij betreft dus zeker een aanrader!
David B.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2014
We bevinden ons in een voor ons onbekende buurt van Amsterdam, op zoek naar een licht doch voedzaam diner.
Veel kleine eettenten, waarvan de meeste een behoorlijk onsmakelijke uitstraling hebben.
Opeens zijn we aangetrokken door de frisse, schone en eenvoudige uitstraling van DopHert, met de belofte van écht voedsel (in plaats van frituur, pizza, shoarma e.d.).
En ja hoor, de gado-gado vibreert van versheid, met een verscheidenheid aan kleurrijke groenten en een pindasaus om er voor terug te gaan!
We zitten buiten aan een schone tafel en worden uitstekend geholpen door Laura, die ons vrolijk informeert over de ingrediënten en de mogelijkheden.
Ik krijg een verrukkelijke ‘Power Chai’ zónder toeslag voor sojamelk (voor 50% van de prijs bij een bekende koffieketen).
We nemen een dikke plak 'banana-blueberrybread', een 'goed-ontbijtmuffin' en een doosje 'kokosmakroontjes' (voor later op de avond) - en alles is een ontdekkingsreis voor de smaakpapillen van een zoetekauw!
Totaal: slechts €17,-
Winelovers .
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2014
Er hangt hier een fijne sfeer! Lekker kopje soja, amandel of haver cappuccino.. Lekker stukje bananabread-blueberrie Bread erbij! Genieten! Verder vind ik de service heel vriendelijk en verkopen ze er hele lekkere biologische chocolade!! al met al een top tentje! Ook voor gezonde! En lekkere afhaal maaltijden!!
Jelle R.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2014
Ik heb op een zondagmiddag een originele clubsandwich besteld en genuttigd. De gezellig doch modern ingerichte lunchroom was goed bezet. Hoe er in de keuken wordt gewerkt is absoluut geen geheim, de openheid is eerlijk en verfrissend. Je kunt zien hoe er gewerkt wordt (schoon!) en met welke producten. De bediening is spontaan en vriendelijk. De clubsandwich was smaakvol. De wereld van 'vegan food' is nieuw voor me en ik zal niet door dit bezoek spontaan omschakelen, maar deze lunchroom is een aanrader voor een ieder die op zoek is naar goed eten. Voor mij is het, noem me maar oppervlakkig, belangrijk dat ik geen 'last' heb van het feit dat wat je hier eet veganistisch is en dat zit absoluut goed. Ook zonder stellige overtuiging dat vegan food een noodzaak is kun je bij DopHert gewoon erg lekker eten.
Ai Lien O.
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2014
Dophert is een knus vegan eettentje in de Spaarndammerstraat met een alles behalve geiten wollen sokken uitstraling. Van het weekend heb ik er een cappuccino met havermelk gedronken, die goed smaakte. Uiteraard anders dan je gewend bent met koemelk, maar lekker was ie wel. Ook het pindakaas-brownie-taartje was erg goed. De dag ervoor heb ik nog een hapje meegepikt van een van mijn vrienden die curry had afgehaald bij dophert. Wat mij betreft ook geslaagd, alleen had de bloemkool iets minder doorgekookt mogen zijn zodat je wat meer bite had. Bediening is heel vriendelijk en de sfeer gemoedelijk. Ook leuk dus als je niet vegan bent.