Dopey's Elixer

31-206716946

Meer informatie over restaurant Dopey's Elixer

San V.
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2016
Heerlijk! fijne bediening, veel keuzes kwa bier en de beste hamburger in Amsterdam! Ook de fish en chips waren perfect klaar gemaakt! Ze zijn alles behalve gierig maar vergeten niet ieder appart gerechtjes goed op smaak te brengen.
Een echte aanrader!
Levelt .
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2016
Mooi oud hollandse kroeg met lekker cafe eten. Hamburger met frites waren verukkelijk. Groot stuk vlees, lekkere gartnituur en heerlijke bieren erbij. Het cafe is een klassiek cafe dat mooi oogt.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2015
De laatste jaren heb ik hier een paar keer 's avonds gegeten en dat was altijd lekker. Daarom vandaag maar eens de lunch gebruikt met een vriend. We hadden beiden een Italiaanse bol met zalm die we erg lekker vonden. De cappuccino was keurig in orde.
Toen ik voorstelde om over dat broodje wat aardigs op Iens te schrijven, zei de barman dat ik al eerder over ze geschreven had. Grote verbazing bij mij, want ik heb me daar nooit voorgesteld. Zélfs wist hij mijn naam en daarom vandaag een extra puntje voor service.
Wart M.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2015
Per toeval bij dopey's terecht gekomen. Heerlijke biertjes en een fantastische burger. Echt een aanrader. Er zijn trouwens heel veel biertjes aan de tap verkrijgbaar.
Britt D.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2015
Gezellig en vriendelijk buurt cafe/restaurant waarin je voor een snelle hap prima terecht kunt. Niet te duur en kwaliteit boven gemiddeld. Ik had een heerlijke hamburger met goede friet. Het nieuwe terras ziet er tevens fantastisch uit!
TuurBrok .
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2015
Heel kort door de bocht: (die taal verstaan we allemaal): Top tent! Een echt Amsterdams biercafé met ambities! “Binnenkort 22 bieren op de tap” vertelde me de kroegbaas vol trots! En dan niet van die bieren die je bij elke kroeg op de tap kunt vinden. Zodra je binnenstapt voel je het. (Ik ben ooit in Amsterdam geboren). Het voelt zoals een authentiek Amsterdams café moet voelen; gezellig, vriendelijk, Mokumse humor, verschillend publiek; van “ome Kees” die er sinds de eerste baksteen werd gelegd al komt tot de tandarts van om de hoek. Alles is echt, geen poespas of tierelantijntjes. Wat je totaal niet verwacht is dat deze kroegbazen ook super kunnen koken: en hoe! Ik reis de hele wereld over en heb overal gegeten. Wat deze mannen neerzetten is echt top: nogmaals, geen fratsen, maar een kwalitatief goede en heerlijke maaltijd tegen een normale prijs. Dus voor een bijzonder biertje, een verhaal, een lekkere maaltijd en gezelligheid… stap er eens binnen. De saté, ik rijd er voor om, zonder gein!
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2015
Een aantal jaren geleden at ik hier een paar keer voortreffelijk en best verfijnd. Een goede reden om het nog eens te proberen, vooral ook vanwege het grote bierassortiment dat men al jaren heeft. We begonnen met carpaccio. Dat leek echter eerder aangebraden rosbief te zijn. Zeker heel smakelijk en verder goed uitgevoerd, maar ik dacht dat carpaccio altijd van geheel rauw vlees werd gemaakt. Daarna had ik de hamburger die ook smakelijk was en één van mijn disgenoten de aspergeschotel die hij, op een paar taaie draadjes na, ook lekker vond. We hebben prima gegeten, maar de verfijning die ik me van een paar jaar geleden herinner vond ik niet meer terug: dit is meer pubfood. Maar het is al met al een prettig adres waar je naast een heerlijk biertje een goed maaltje kunt eten. De bediening was adequaat en attent.
Daisy B.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2015
Ik ben blij dat dit cafe in de buurt zit want zowel voor een drankje als een goede hap kan je hier altijd terecht. Zelf meerdere malen de sate gegeten en die is zoals hij hoort: groot en mals en natuurlijk met frietjes, salade en kroepoek. Verder probeer ik wel eens het dagmenu, laatst bijvoorbeeld de terriyaki spies, en ook dat hadden ze goed gedaan. M'n vriend zweert bij de hamburger want ook die is lekker groot en er valt niks uit, dat schijnt een vereiste te zijn. Verder kan je hier heel veel biertjes proberen maar ik houd het gewoon bij een huiswijntje. De bediening is niet alleen goed in wat ze doen maar vooral ook erg vriendelijk en dat mis je natuurlijk nog wel eens in Amsterdam. Ik fietste er laatst weer langs en zag dat ze nu picknicktafels buiten hebben staan en een hele grote luifel dus voor de zomeravonden zitten we hier ook weer goed!
HetBuurtComite .
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2015
Precies wat je kan verwachten van een bruin cafe! Lekkere saté en lekkere hamburgers. Wij hadden beide besteld. Hamburger kwam met heerlijke frietjes en was vooral heerlijk en groot. De saté was zoals je dat mag verwachten, mals en groot. Erg veel bieren op tap en fles, zeer ruime keus. Vanwege het goede eten en de grote porties en dat jet aan mijn verwachting heeft voldaan een 8.

Decor:
Typisch bruin cafe, niks meer en niks minder. Ook wat je ervan mag verwachten, daarom ook een 8z

Service:
Super service. Aardig personeel. Oh en schrik niet van de enorme kat die er rond loopt.
Emeline R.
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2015
De hamburger en kipsate gegeten. Was prima maar niet super bijzonder. Goede biertjes en prima rode wijn. Erg vriendelijke bediening. Voor een snelle hap kun je hier goed terecht
Proeffanaat .
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2014
Afgelopen week weer eens gegeten bij Dopey's, gezellig met 3 vriendinnen. Daar is het een goeie plek voor. De bediening is vriendelijk en vlot, en nooit te beroerd om iets extra te doen. Daardoor voel je je erg welkom. Prijs-kwaliteit verhouding van het eten is prima in orde. Een groot pluspunt van dit gezellige eetcafé is dat alles huisgemaakt wordt: van de heerlijke frietjes met mayo, de sappige saté, de maar ook de toetjes en de pasta komt uit eigen keuken. Met liefde gemaakt en dat proef je!
Titiqnq H.
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2013
Wegens succes geprolongeerd eten wij hier zo om de 6 weken om de nieuwe kaart uit te proberen. Deze maand stond een spannende huisgerookte zalmbom op het menu. Die namen we allebei en hij was verrukkelijk. Niet omdat ik een vegetarier ben maar omdat de combinatie me zo leuk leek koos ik als hoofdgerecht voor de lasagne van koolrabi. Tot op het laatste stukje heerlijk! Min partner at de vis van de dag, ook daar heb ik nog iets van mee zitten proeven. Ik kan jullie als lezers van harte aanbevelen om hier eens een avondje te gaan eten!
Ric .
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2013
Reeds een aantal keren bij Dopey gegeten en altijd dat fijne gevoel dat je welkom bent.Of het nu de Provencaalse vissoep is of zoals de laatste keer de anti pasti-vis met als hoofdgerecht de krielkip echt iedere keer een feestje.De benaming ,,Eetcafé,, vind ik niet passen,het is een uitstekend restaurant met in dezelfde ruimte een gezellige bruine kroeg.
Prijs-kwaliteit verhouding prima,kortom ik kan het iedereen aanraden en van mij zijn ze ook nog niet af.
Proeffanaat .
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2013
Een vriendin uit Noord wilde afspreken in mijn buurt en ik stelde voor naar Dopey's te gaan. Ik kende het eigenlijk vooral alleen als kroeg, erg gezellig en vriendelijk altijd, plus een perfect getapt biertje. Echter, sinds vorig jaar of zo kun je er ook eten. Geen typische cafemaaltijden, hoewel, ze hebben nu ook zogenaamd pubfood (een goeie hamburger of smakelijke pasta).

In het restaurantgedeelte is het niet ruim als het vol zit, zoals op onze avond, maar het personeel weet daar handig en vriendelijk omheen te werken. We hadden nooit het gevoel dat we krap of in de weg zaten! En het geeft echt een gezellige sfeer. Bovendien, tafellinnen en mooi bestek in een bruine kroeg, waar vind je dat!

Maar het linnen staat dan ook niet raar bij de kwaliteit van het eten dat we voorgeschoteld krijgen. Erg verrassend. Vooraf waren we eensgezind en namen samen de Anti Pasti vis (ook met vlees verkrijgbaar). De ruime selectie aan gegrilde groenten was vers geroosterd en de zalm, kreeftjes en sardientjes op toast (met pesto gevuld)... jum!

Voor hoofd had mijn tafelgenote Canneloni gevuld met parelhoen en ik de vis van de dag. Beide vergezeld met van snoepjes van groentes en mooie sauzen. Allemaal vers en perfect op smaak. Voldoende was het ook zeker en besloten dan maar een toetje te delen; chocoladeparfait met hangop. Zucht... Afsluitend koffie aan de bar, en nog een paar drankjes ;-)

Tenslotte, voor ons Hollanders in crisis; voor de rekening hoef je het niet te laten; prijs - kwaliteitverhouding is meer dan in orde. Volgende week is er een nieuwe kaart, hoorde ik net, dus alle reden om snel weer terug te gaan!!
Bart Y.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2013
Hoewel ik al jaren graag restaurants in Amsterdam bezoek, heb ik nog niet eerder de behoefte gehad een recensie te plaatsen. Maar nu maak ik mijn debuut als recensent. Want de uitbaters van Dopey's verdienen alle aandacht voor hun gedurfde stap om een succesvol bruin café te combineren met een gelegenheid voor kwalitatief goed eten tegen een prima prijs. En dat bewijzen ze nu al een maand of 10. De vaste klassiekers op de kaart zijn uitstekend. Je zult niet snel een betere antipasti vinden in Amsterdam. Alles is goedgemaakt, veel vleeswaren zijn uit eigen keuken en zaken als de ham verraden een goede neus voor inkoop. De vissoep is een andere vaste aanrader, goed gevuld en zeer goed op smaak. Deze avond echter gekozen uit de regelmatig wisselende gerechten op de kaart. Eerst de zuurkoolsoep met tête de moine. Wat mij betreft het hoogtepunt van de avond, een gerecht dat in topzaken niet zou misstaan. De haast zalvende soep wordt perfect aangevuld met de kaas die niet ondersneeuwt bij de zuurkool maar juist mooi combineert. Daarna een perfecte en supermalse runderribsteak, gebakken zoals besteld, met garnituur waar de aandacht van afspat. De gekonfijte aardappelen zijn bijvoorbeeld echt super. De bediening is enthousiast, attent en vriendelijk, de entourage simpel maar prima op orde. De cafésfeer blijft overeind. En dat is de grote kracht. Waar combinaties van verschillende stijlen vaak leiden tot slappe compromissen is dat hier zeker niet het geval. Een bruine kroeg met eten van echt verrassend goed niveau. Een perfecte combinatie.
Jeroenvos .
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2013
Wederom heerlijk gegeten in Dopey's Elixer.
Absolute topper onder de eetcafe's in de stad. Eenvoudige maar authentieke locatie in combinatie met een verbazingwekkend goede keuken. Altijd weer een plezier en genot om hier aan te schuiven.
Sanenpaul .
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2013
Zalig gegeten, verfijnde en originele keuken.

Ikzelf had de blini's met gemarineerde zalm en avocadosalsa (9,50) en als hoofdgerecht supreme van fazant gevuld met pruimen, appel en mosterdfruit met stamppot van groene kool en gevogeltejus (18,50). Beiden origineel en heerlijk klaargemaakt.

Mijn lief had de Zuurkoolsoep met tête de moine (7,50), waarvan hij smulde. Houd je niet van kaas, dan is dit geen goede optie, er is een behoorlijke kaassmaak, hetgeen hij als kaasliefhebber wel erg waardeerde.
Als hoofdgerecht had hij de Ribsteak (U.S.A. Beef) met rozemarijn-knoflookjus, geconfijte rozeval aardappel en gepofte biet (19,50). Heerlijke steak en ook de gepofte biet viel zeer in de smaak. Kees, de keukenprins, is niet alleen een hele goede kok, maar ook een gezellige, die altijd persoonlijk na de maaltijd even komt informeren of alles goed bevallen is. Dit persoonlijke tintje wordt door ons ook erg gewaardeerd.

Je zit hier in de serre van een van de oudste bruine kroegen van de Pijp. We vinden verfijnd eten in een levendige kroegsfeer erg gezellig en komen hier dan ook erg graag. Daarbij is er royale keuze uit bieren, waarbij het Duitse Weizenbier onze favoriet is.

Kortom, de moeite waard.
Maaike M.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2012
Wat een verrassing, in een buurtkroeg zo heerlijk gegeten! Chef Kees is een geweldige kok! Buiten op het terras hebben we eerst de anti pasta gegeten. Heerlijk, vooral de pastrami en de artisjok. Binnen zijn we begonnen met de ravioli met bietjes, daarna de canneloni met kreeft en zalm. Chef Kees maakt de pasta's zelf en dat is duidelijk te proeven. Erg smaakvol! Na de pasta hebben we een stukje zeeduivel gegeten en de prime flank. De truffeljus maakte het helemaal af! Bij de maaltijden hebben we een mooie Italiaanse wijn gedronken. Wij komen zeker terug!!
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2012
Ruim twee weken geleden schreef ik al dat ik graag nog eens zou terugkomen en dat gebeurde gisteren met dezelfde vriend. Deze keer had ik de Prime flank steak (oftewel onglet of longhaas) die uitstekend was. Voorzien van lekkere verse erwtjes en een heerlijke jus die er om vroeg met wat brood te worden opgeslobberd. Mijn disgenoot had de vis van de dag die eveneens prima was. Ook hij veegde met plezier zijn bordje schoon met wat brood. En deze keer geen slordigheden zodat het cijfer inderdaad wat omhoog kan. Het is 'slechts' een eetcafé maar het eten is van goed restaurantniveau.
Ron D.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2012
Wat heeft De Pijp toch veel van die kleine maar oh zo lekkere eetcafe's Dit is er ook zo één. Hier op 25 juli heerlijk op het terras gegeten. Eten is gewoon lekker en smaakvol en daarbij ook nog eens met zeer aparte bijgerechten en op originele wijze opgemaakte borden.
Dit is nu zo'n eetcafe waar een mens graag een hapje gaat eten. Zo ongedwongen.