Donna Louise

Begijnenstraat 9 1941 BR Beverwijk Nederland Kaart

Over het restaurant Donna Louise

Italiaans speciaal

Hemels lamsvlees en goddelijke risotto. De lekkerste Italiaanse specialiteiten. Mario en Esmee Delfino brengen Italiaanse gerechten naar de drukke winkelstraten van Beverwijk. Proef de traditionele smaken van Italië in het romantische en knusse restaurant.

Meer informatie over restaurant Donna Louise

Erg gunstig

Jouw recensie over het restaurant Donna Louise

Subo1957 .
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2017
Een aanrader dit restaurant. Aangename gastvrije en sfeervolle ambiance.
Een prima Wildzwijncarpaccio als voorgerecht gegeten.
Het hoofdgerecht een ware traktatie, een stoofpotje van hertenbiefstuk.( heerlijk kruidig)
Een aanrader als je in de buurt .
Emma V.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2017
Voor het eerst in 'Donna Louise' geweest. Heel gastvrij ontvangen en het eten was echt lekker, mooi opgemaakte borden en lekkere verse pasta. n Heerlijk toetje; chocoladetaartje met heerlijk ijs. Al met al, we komen zeker terug!
Peter D.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2017
Erg leuk restaurant met een prettige sfeer. Ik kom hier zeker nog een keer terug om een aantal andere gerechten uit de keuken te proberen.
Ilona M.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2017
Goede sfeer en gastvrijheid. Heerlijk eten en een super lekker wijntje. Goede gastheer, voorgerecht kleine gerechten, heerlijk. Hoofdgerecht 3 soorten met z'n 4 van gegeten. Spaghetti, pizza en gamba's. Zeker een aanrader om hier heen te gaan.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2017
Vanavond heerlijk gegeten bij Mario en Esmee. Als starter een overheerlijk mediterrane gekruide pastaschotel. Als hoofdgerecht een mooi rosé gebraden bavette met gorgonzola kaassaus. Begeleid door een overheerlijke Rode wijn . De Sette vigne. Een blend van 7 verschillende druiven soorten . Gastvrijheid staat hier hoog in het vaandel. Als je in de buurt bent het proberen waard.
Josse S.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
Als je eens écht uit eten wilt is dit de plek.
Met stip op nr. 1 mijn favoritie restaurant.
Altijd een zeer warm welkom, de gerechten zijn van hoge kwaliteit en worden met die zelfde zorg gepresenteerd.
De timing van de bediening is goed. Je kunt hier in alle rust van je gezelschap en je diner genieten maar je hoeft niet bang te zijn lang met een leeg glas te zitten.
Weinig restaurants die met zo'n gemak deze mate van stijl en kwaliteit hoog houden.
Iris R.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Heerlijk gegeten bij Mario en Esmee. De lamskoteletten waren uitmuntend net als de Pizza. Prima advies over welke wijn bij onze gerechten , wij komen zeker terug.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Vanavond het wildmenu gegeten. Vooraf een carpaccio van wildzwijn. Mooi opgemaakt en verfijnd van smaak. Hoofdgerecht een mooi gebraden hertenbiefstuk met een saus van cranberries. Picobello. ipv nagerecht lekkere espresso. Als wijn een lekkere Salentino. Multo perfecto.
Saskia K.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Weer erg lekker gegeten bij Esmée en Mario. De amuse vooraf voorspelde veel goeds. En dat was ook zo, het voor en hoofdgerecht van het vis menu waren erg lekker. Zo ook het nagerecht van verschillende Italiaanse delicatesse was tongstrelend.
valentina6 .
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2016
Gisteravond romantisch lekker gegeten bij Mario en Esmee. Het was fantastisch en gezellig, goede bediening en sfeer. In begin verwend met een lekkere ammouse. Als voorgerecht vitello tonnato en mijn man mozzarella van buffel met parma ham. Mooie presentatie en het was heerlijk, hoofdgerecht lamshaas met tijmsaus en voor mij man diamanthaas met truffelsaus, dessert een heerlijke crostatata van citroen met ice en chocoladetaart. Ohh hmmm....alles was verrukklijk. Fantastisch restauran in het hartje van beverwijk een echte aanrader...
Alex P.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2016
Ik kom hier al een tijdje met enige regelmaat eten en mijn ervaring is eigenlijk zonder uitzondering altijd zeer goed. Je word altijd vriendelijk en gastvrij ontvangen waarna je op een leuk plekje in het sfeervolle restaurant word geplaatst. De inrichting is altijd tot in de puntjes verzorgt en de gekozen kleurstelling en accessoires geven het geheel een zeer gezellige en zelfs ietwat huiselijke mediterrane uitstraling, kortom, alles om je volledig op je gemak te voelen.
Je eerste drankje krijg je al snel voorgeschoteld, samen met een aperitiefhapje in de form van stokbrood en een heerlijke mix van olijfolie en kruiden om het in te dippen, en ik vind dit zelf verrukkelijk, een zeer goede binnenkomer. Ondertussen kan je rustig de kaart bekijken om te besluiten wat er vanavond op het menu staat. Zelf kies ik meestal voor een pizza of een pasta, gewoon een eenvoudige doch voedzame maaltijd om weer even op te kikkeren na een lange dag, en het eten is zonder uitzondering altijd erg lekker. Ik heb in vier jaar tijd geen enkele reden om te klagen gehad, en de goede ervaring zorgt ervoor dat ik steeds weer terug kom.
Het bedienend personeel is altijd in de buurt mocht je wat willen bestellen, en men vraagt ook regelmatig uit zichzelf of alles naar wens is en of je nog wat nodig hebt. Als het eten op is wil het nog wel eens voorkomen dat je zomaar een wijntje van het huis krijgt aangeboden.
Een klein dingetje wat soms wat lang duurt is het krijgen van de rekening, dit zou sneller kunnen. Maar niet iets om je verder druk over te maken. En als je het eenvoudig houd zoals ik, dan kan je hier zeer voordelig een hele goede en lekkere maaltijd krijgen. Mij zien ze in ieder geval steeds weer met plezier terug.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2016
Vanavond heerlijk gegeten bij Esmee en Mario. Voorgerecht een verfijnde carpaccio. Als hoofdgerecht buiten de kaart om een overheerlijke Saltimbocca. Als begeleider een mooie Sangiovese van het huis Banfi. Picobello. Zoals de Michelin zou zeggen het omrijden waard.
xmarietx .
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Een klein stukje Italië in Beverwijk! Bij ontvangst gelijk een heerlijk warm stukje focaccia met olijfolie en zeezout. Gevolgd door stokbroodjes met een schaaltje verrukkelijke olijfolie. Allemaal van het huis! Aangezien we iets wat krap in onze tijd zaten kozen we een pizza. Mijn vriend ging voor de Eros ( calzone) en ik nam de Rafaello ( pizza met parmaham en mozzarella). Absoluut beide een aanrader! Echt heerlijke pizza, rijkelijk belegd, perfecte bodem en kwaliteitsproducten. De andere gerechten die we in het restaurant voorbij zagen komen, leken van dezelfde kwaliteit. Helaas moesten we wel erg lang wachten op de rekening, maar hoe dan ook komen wij zeker nog eens terug, om hier uitgebreid te tafelen!
Esther D.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2016
Mijn ouders hebben een buffet laten verzorgen door Donna Louise alles klopte ,.. Het eten ,.. De aankleding ,.. Service ,.. Het enthousiasme van deze mensen heeft voor een geweldige gezorgd ! Mijn ouders zullen 50 jaar huwelijk niet snel vergeten ! Dank jullie wel :)
Cindy B.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
Echt overheerlijk gegeten. Het eten is hier altijd goed, maar nu was het gewoon perfect. En dit schrijft iemand die eigenlijk altijd wel iets te zeuren heeft. Verder super lief verrast omdat we onze 10e trouwdag vierden. Leuke, gezellige avond gehad!
Molaar68 .
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2016
Omdat we hier vaker komen wordt het nu weleens tijd voor een recensie. We komen zo graag in dit restaurant omdat het gehele team goed begrijpt hoe iemand culinair verwend wil worden. (h)eerlijke gerechten die met liefde gemaakt worden en altijd met een glimlach geserveerd. Altijd een feestje om hier te zijn en gaan altijd naar huis met een grote glimlach.
Paul S.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2016
Omdat dit restaurant in Beverwijk te boek staat als authentiek Italiaans en erg gastvrij, besloten om het maar eens uit te proberen. Bij binnenkomst waan je jezelf weer helemaal terug in 1975. De inrichting en de sfeer (en misschien ook wel het vaste menu?) zijn al 40 jaar onveranderd.
Eigenaar Mario doet op zeer vriendelijke wijze samen met een meisje de bediening en zijn vrouw Esmee staat samen met 2 anderen in de open keuken.
Wij konden plaats nemen aan een ronde tafel tegenover de 'familietafel' waar de rest van de avond oma, kinderen, schoonkinderen en kleinkinderen in wisselende samenstelling ook zaten.
Er is een a la carte menukaart en daarnaast een wisselend 4-gangen maandmenu (34,50), dit keer helemaal in het teken van Toscane. Wij besloten toch voor a la carte te gaan.
Brood en olijfolie met kruiden en zout kwam al gauw op tafel en werd gevolgd door een amuse in de vorm van een ham en kaas-focaccia opgediend op een plateautje met daarop een alweer uit de verleden tijd daterend papieren kleedje.
Voorgerecht:
Mijn vrouw had gekozen voor Parmigiana di Melanzana: laagjes gefrituurde aubergine met basilicum, tomatensaus en mozzarella.
Voor mij was er als voorgerecht de Vitello Tonato (kalfsvlees-carpaccio met een tonijn-mayodressing en kappertjes).
Allebei de voorgerechten waren gewoon prima.
Hoofdgerechten:
Echtgenoet nam de Vitello al Marsala, lapjes gebakken kalfshaas in een Marsalasaus
en voor mij kwam de Lupo di Mare, gebakken zeewolf in een krokant korstje van zongedroogde tomaten.
Daarbij als garnituur gebakken aardappeltjes, sperzieboontjes omhuld met spek, uiencompote met balsamico en witlof met gesmolten Parmezaanse kaas en spekjes.

Alles was prima op smaak, alleen waren de porties voor ons net iets te groot, waardoor we maar geen dessert meer namen maar de avond afsloten met cappuccino en een dubbele espresso met een glaasje limoncello.
Vervolgens kregen we van de eigenaar nog een extra glaasje limoncello aangeboden om ons 'terug in de tijd-etentje' af te sluiten.
Conclusie: ouderwets goed en authentiek Italiaans eten
Robert N.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2015
Vrijdag 23 okt gegeten. Vriendelijke ontvangst. Maar wat duurde het allemaal weer lang: te weinig personeel en slechte organisatie. We werden door 4 verschillende mensen geholpen. En hoezo Italiaanse specialiteiten? De gerechten op de kaart kun je bij bijna iedere Italiaans restaurant verkrijgen. Het eten was lekker maar niet bijzonder, het toetje matig. Om af te rekenen ben ik maar dwingend bij de kassa gaan staan want het duurde mij veel te lang.
Hans K.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2015
Een waanzinnig smaakvolle maaltijdsalade, die gewoon een feestje was. Zelfs de "eenvoudige" pizza borromea was een topper. Ook de huiswijn is uitstekend. Gewoon genieten dus.
Irma L.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2015
Gisteravond hier gegeten. En niet voor het eerst. Maar ik vond t nu tijd om een review te schrijven. Wat een gastvrij onthaal. Altijd weer met een glimlach. En het restaurant heeft ook een hele sfeervolle inrichting. Het enige minpuntje wat ik kan bedenken is dat de stoelen niet erg comfortabel zitten. Maar de rest maakt dat ruimschoots goed. Het is een echt Italiaans restaurant. Maar absoluut geen typische pizzeria. Je kunt er wel pizza eten maar ik raad toch echt de Italiaanse specialiteiten aan. En je zit met echt elk gerecht goed. Nog nooit is het mij gebeurd dat iets niet smaakte. Ik had gister de risotto en een entrecote met gorgonzola saus. En beide gerechtenwaren voortreffelijk op smaak en bereid. De gekozen bijpassende wijnen waren ook complimenterend bij de gerechten. Dus wat mij betreft een parel onder de restaurants in Beverwijk.