Donker&Blond - Den Haag

Erg rustig
Lang
michael L.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2017
Bezoek aan Donker en Blond gecombineerd met een weekendje Den Haag. We hadden een bon gehad van Gift4U (luxe lunch á €35,- ) en dit leek ons een mooie gelegenheid om deze te verzilveren.
Bij binnenkomst werden we vriendelijk ontvangen en naar een plekje in de serre gebracht. Na de koffie duurde het echter ruim 30 minuten voordat men onze tafel weer wist te vinden. De oudere dame verontschuldigde zich dat het wat lang duurde er was een groep van 9 personen (verder inclusief ons nog 3 tafels met in totaal 7 personen en veel lege tafels). Wij gaven dat we dat niet erg vonden als het dan hierna maar wat sneller zou gaan. We wilden nog wat meer doen dan alleen lunchen dit weekend. Helaas vond de dame het direct nodig om een discussie te starten want volgens haar waren wij te laat geweest daarom moesten we maar langer wachten. Wij vonden dit niet netjes omdat wij hadden gereserveerd tussen 13:00 en 13:30. Als je dan om 13:20 ben je niet te laat.. Gelukkig bracht de app van Parkmobile duidelijkheid en konden we laten zien dat we niet te laat waren en inmiddels al geruime tijd binnen.. Met een zuur gezicht vertrok deze dame weer van onze tafel en we hebben haar niet meer gezien.. Mmmh dit begon lekker..Vervolgens kwam een andere mevrouw ons vertellen dat de burgers en quiche die wij volgens de Gift4U bon( gaf recht op luxe lunch. Soepje, quiche of burger, dessert en koffie of thee) zouden krijgen uitverkocht was. Geen probleem op de kaart stond voldoende andere keuze. wij kozen voor een clubsandwich en een zalmsandwich. De soep die wij als vooraf kregen was erg lekker! Hierna duurde het weer vrij lang voordat de sandwiches kwamen. De zaak was inmiddels leeg en daar zaten we dan te wachten. Op het moment dat ons geduld bijna op was kwam men toch met de bestelling. Wederom was het erg lekker. De mevrouw kwam nog aan tafel om zich te verontschuldigen voor het gedrag van de oudere mevrouw, "u was niet te laat" en bood ons een drankje aan. Omdat wij beiden nog drinken hadden vonden we dit niet nodig. Omdat het inmiddels al 15:00 uur was geweest zagen wij af van het dessert en wilden wij afrekenen. Helaas was er weer een discussiepunt.. wij hadden 2 koffie en 2 frisdrankjes genomen. Volgens de bon zou de koffie inbegrepen zijn maar dat vond de dame niet. Na een kleine discussie werd dat als nog gecorrigeerd. Zucht..
Al met al een zware bevalling wat niet leuk was. Je gaat lunchen voor de gezelligheid en niet om discussies te moeten voeren. Hiermee doet men ook zwaar afbreuk aan de gerechten die wij kregen. De smaak hiervan was namelijk prima.

Dames nog wel wat tips voor jullie;
-Uiterlijke verzorging mag wat beter (bijvoorbeeld een schort verbloemd lichaamsbouw en is dan net wat charmanter). Het serveren met een onverbloemde koortslip komt niet fris over
-Wij kregen de indruk dat men niet blij is met de Gift4U bon. Sluit u zich hier dan ook niet bij aan.
-Horeca is niet alleen lekker eten serveren. Gastvrijheid en sfeer doen ook veel. Hier doen jullie Donker en Blond tekort.

Gezien de overige recensies hebben andere gelukkig betere ervaringen.
wim V.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2016
Via een social deal hier geluncht. Iedere week, als wij op ons kleinkind passen, lunchen wij ergens in Den Haag. En leuk om steeds iets anders uit te proberen. Dit wordt een blijvertje!
De deal bestond uit een soepje en een broodje van de kaart. De courgettesoep was verrukkelijk! Zonder toevoeging van allerlei smaakmakers (bacon, kaas etc) een heerlijke en smaakvolle soep. Vervolgens de broodjes: de ciabattabroodjes worden vers afgebakken. Mijn man had het broodje gerookte zalm. Volgens hem erg lekker. Ik koos het broodje hamburger. Dit was een ciabattabroodje, lekker krokant en besmeerd met mosterdmayonaise. Hierop gemengde sla, tomaat, augurk, een hamburger (zelf gemaakt) met cheddar en bacon. Wauw! Superlekker! Ik had gezegd dat ik hem doorbakken wilde. Hij was lekker gekruid en nog steeds sappig van binnen. Lekkere koffie en verse jus d'orange completeerden het geheel. Wij gaan hier zeker vaker lunchen!!
Cyrilmonique .
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2016
Voor de 3e keer hier geluncht met mijn vriendin en het was wederom geweldig! De inrichting is klassiek gemengd met modern, een knus souterrain en een half trapje omhoog een sfeervolle hoge ruimte met plafonds voorzien van prachtige ornamenten. De Javastraat kan nog weleens verkeersdruk zijn (op dit moment opgebroken), maar daar hebben wij bij een eerder bezoek totaal geen last van gehad aangezien het gedeelte waar gegeten wordt zich achterin de zaak bevind. Een groot voordeel vind ik bovendien dat het bovengedeelte volledig zicht geeft op de keuken/bar zodat een ieder kan zien waar het eten vandaan komt. Alles netjes en schoon -ja ook achter de bar-.

De dames waren vriendelijk en weten waar ze mee bezig zijn. Een extra servetje, een schoon mes aangezien ik deze op de grond had laten vallen en zelfs een drankje omruilen (ik bestelde zoete ipv droge wijn voor mijn vriendin) is allemaal geen enkel probleem.

Waar dit kleine winkeltje naar onze mening excelleert is het eten. Dit bakken ze bijna allemaal zelf en dat proef je! Wij hebben inmiddels twee verschillende verse soepen, clubsandwich, tunamelt (tonijn) en niet te vergeten verse quiche gegeten. Werkelijk alles was verrukkelijk!

Wij komen hier zeker terug en denken binnenkort hier een feestje te gaan houden nu we van één van de dames hebben gehoord dat dit tot de mogelijkheden behoord.

badeend_15 .
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2016
Via SocialDeal hebben we deze lunchroom ontdekt. Omdat we niet altijd positieve ervaringen hebben met dit soort aanbiedingen, hadden we geen hoge verwachtingen. Maar we werden dit keer absoluut niet teleurgesteld. Het is ongelofelijk wat voor lekkers er uit het piepkleine keukentje van Donker & Blond rolt! Heel veel respect voor de twee dames en heer die dit allemaal presteren. Na het lezen van een andere recensie, ben ik ook voor het twaalfuurtje gegaan. Superlekkere broodjes, met zorg bereid. Niet zuinig belegd, erg vers, en goeie smaakcombinaties. Service is ook dik in orde. Vriendelijk en attent, zonder ongemeende interesse, dus buiten drukke tijdstippen om kun je ook nog een praatje maken. De ruimte in het bovenste gedeelte van de lunchroom ziet er wel een stuk huiselijker en gezelliger uit dan het onderste gedeelte, dat soms wat rommelig en koud is, maar ook nog erg prettig om er te zitten. Het (dames)toilet is netjes en schoon, met veel beenruimte! Het enige puntje van kritiek dat ik kan vinden, is dat de dagsoep elke dag tot nu toe hetzelfde lijkt, dus eerder een specialiteit van het huis. De soep is overigens wel erg lekker! Kortom, een aanrader!
mrskaizer .
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2016
Vorige week geluncht bij donker en blond via social deal. Soep en een broodje of hamburger. Ik ben gegaan voor de burger.
De soep was erg lekkere courgettesoep romig en goed op smaak. De burger was heerlijk zo goed gevuld dat ik mijn mond niet ver genoeg open kon doen om te happen. Alles was erg goed verzorgd en lekker. En de bediening was erg vriendelijk en gezellig. En het zit in een prachtig pand. Zeker een aanrader.
Kees-Pieter D.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2016
Vandaag geluncht bij Donker&Blond in Den Haag. Een gezellige lunchroom in de Java straat. De menukaart biedt een ruime keuze aan broodjes, eieren etc. Ik heb gekozen voor een broodje gegrilde kip. En daar heb ik geen spijt van gehad. De ciabatta was ruim belegd met kip, een hard gekookt ei, tomaat, komkommerreepjes en sla. De hoeveelheid is groot genoeg.
De bediening was goed en efficiënt, zoals het eigenlijk in de horeca hoort. Aan alles merk je dat het personeel oog heeft voor de gasten. De inrichting was fris en gezellig, waarbij de ruimte boven door het personeel zelf werd aangeraden. Omdat Donker&Blond zo ongeveer om de hoek zit van kantoor, is het zeker een gelegenheid om vaker naar toe te gaan.
Anne_Korneel .
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2015
Zeer gezellige lunchroom in de Javastraat. Hartelijke bediening en heerlijke lunch in een prachtig oud en statig pand dat door de warme kleuren en zachte jazzmuziek heel warm en welkom aan voelt. Omdat ik trek had nam ik het 12 uurtje waar je voor 8.95 een kop verse soep en 3 broodjes krijgt. De soep is geen lichte bouillon maar echte romige soep, goed gevuld met stukken courgette. De 3 "kleine" broodjes die je naast de soep krijgt overstromen van beleg. Ik was vooral verrast door het broodje kipfilet. De kipfilet is namelijk zelf gegrild dus geen dunne plakjes maar vers aangesneden kippenborstfilet. De andere twee broodjes waren belegt met oude kaas (met mosterd en augurk) en huisgemaakte tonijnsalade. Hierna zat ik inderdaag goed vol. Daarnaast een verse jus genomen en na afloop een heerlijke latte machiatto. Zeer veel kwaliteit voor een scherpe prijs.
Wat mij ook opviel is dat de bediening zeer behulpzaam is. Een dame aan een andere tafel was zeer onder de indruk van de clubsandwich en wou deze graag bestellen alleen word deze normaal met kipfilet geserveerd en zij at geen vlees. Na wat overleg kwam de bediening met een zalmclub. Zo hoort het in mijn optiek een flexibele en meedenkende bediening. Ik kom daarnaast zeker nog eens op een later tijdstip terug. Ik zag dat ze een heerlijke Montgravet Sauvignon Blanc als huiswijn hebben voor slechts 3.25.