Doncurado Ti

Meer informatie over restaurant Doncurado Ti

6,8
Nico V.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2016
We hadden (mijn partner en ik ) een verrassingsmenu besteld. Op zich zelf niets mis mee (smaken verschillen) maar het was gezellig, heerlijk weer , en we zaten prima daar aan de havenkant . We zijn ook niet van de grote porties (kwaliteit voor kwantiteit ) maar soms , zoals nu, kunnen dingen overdreven worden. Wat bijvoorbeeld te denken van EEN klein ijsbolletje voor twee personen.
Ook andere gerechten waren zeer minimaal. Het menu is behoorlijk aan de prijs (€ 34,50 p.p.) Al bij al toch 'n beetje 'n afknapper.
Loesa .
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
Prachtige spot aan de Piushaven, lekker avondzonnetje. Dé perfecte plek voor ons 2 jarig jubileum.... helaas in jaren niet zo slecht gegeten en zo lang moeten wachten. Verrassingsmenu besteld á 35,- pp. Na 30 minuten: wat plakjes ham en paar gegrilde mini paprika's. Na een uur: klein beetje gazpacho. Na 1.5 uur: klein stukje vis met 3 verdwaalde sperziebonen en stukje gestoofd rund. Dessert was 6 gegrilde marshmallows en 2 bolletjes ijs. Volslagen idioot en niemand was ook geinteresseerd in het feit dat we graag wat wilden eten. 'Spraken geen Nederlands, werkten er pas net'... wisten ook niet wat we nog gingen en hoe het nu precies zat. Zeer amateuristisch allemaal en ronduit klantonvriendelijk. Dus we hebben net 85 euro afgerekend en zitten nu thuis bitterballen te frituren.
Chrismerkx .
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
Wat een verrassing aan de haven. Met een lekker zonnetje met uitzicht over de haven wil je er nooit meer weg. Wij hadden de lunch special. Wat het precies was blijft onduidelijk, want kom je niet uit Spanje dan heb je praktisch niets aan de kaart. Een goede uitleg zou de service verbeteren. Smaakte iig prima. Hoop dat deze zaak er lang zal blijven.
Chris D.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2016
Wat een verrassing. Op weg naar de schouwburg in Tilburg reden we langs dit restaurant. Gek op ' echt ' spaans eten, dus geparkeerd en daar zaten we. Wij komen heel veel in Spanje. Maken daar gebruik van huis van familie. Vinden onszelf best experts op het gebied van de spaanse keuken zoals die aldaar wordt gegeten en bereid. De verrassing zat hem in het feit dat er op de kaart allerlei gerechtjes- en uiterst betaalbaar, want wij zijn de Amsterdamse horecaprijzen gewend-staan die wij zelden bij spaanse eetgelegenheden tegenkomen, zoals 'Pluma de cerdo' of varkenswang en dat die gerechtjes met zoveel liefde en getrouw aan hoe het in onze ( vele ) ervaringen in Spanje ook moet, waren bereid. Bovendien erg mooi opgediend. En toen er ook nog eens een echt erg leuke dame ons helemaal ging zitten verwennen met spaanse wijnen die ze zelf had ontdekt en uit Spanje haalde, kon onze eetavond niet meer stuk. Belangrijk: er werd met veel oprechte interesse bediend en echt naar je geluisterd! Nog even met de eigenaar van gedachten gewisseld en hem uitgedaagd morgen een vestiging in Amsterdam te openen. Graag stuur ik de hele Amsterdamse horeca op stage bij deze mensen. Chapeau, jullie weten hoe het moet. Om met Arnold te spreken:' I'll be back'......
Bart V.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
We aten hier met een groep van 14 personen. We werden aan een krap barretje gezet met een rare kronkel erin, zodat je elkaar moeilijk kon bereiken. Ok, het was druk maar wellicht wel goed om van tevoren te melden, want dat is eigenlijk niet geschikt voor groepen. Gelukkig kwam er later een tafel vrij waar onze groep aan kon zitten. Dit moesten we zelf aangeven. Het was gastvrijer geweest als het personeel dit pro-actief had aangeboden.

Vervolgens hadden we voor 34 euro per persoon een zes gangen menu op laten stellen. Hoewel we de prijs vrij hoog vonden aanvankelijk lieten we ons verrassen. Helaas bleken de gerechtjes stuk voor stuk te klein. We kregen een bodempje soep in een ronde, andere ronde een paar mini asperges enzovoorts. Op zich smaakvol, maar niet erg bijzonder. Er zat daarnaast veel te veel verschil in de porties onderling. Bij de varkenswang (smaakvol!) bijvoorbeeld kregen enkelen een stuk dat zeker de helft groter was dan de andere stukken. Ook past men hier het begrip 'shared-dining' toe, wat dus betekent dat je met z'n tweeën van één bord eet. Leuk wellicht als je met een stelletje bent, niet als je met een groep bent zo meenden wij. Al met al viel ons het eten behoorlijk tegen. Zeker de grootte van de porties. Ik begrijp dat de kern van tapas gerechten is dat er kleine gerechtjes geserveerd worden, maar het gros van onze groep ging met honger naar huis als gevolg van het menu wat men had samengesteld voor ons.

Vervolgens waren we ook niet tevreden over de bediening. Het duurde erg lang voordat onze drankjes werden opgenomen. Ook het meenemen van lege glazen ging maar mondjesmaat waardoor er veel leeg glaswerk op tafel stond. Toen we van tafel verhuisden heeft het glaswerk van de groep voor ons er ruim een half uur gestaan. Ik denk dat men nog meer aan ons had kunnen verdienen als er vaker gevraagd werd of we nog wat te drinken wilden. Nu moesten we er nagenoeg iedere keer zelf om vragen. Meer pro activiteit van het personeel was gewenst hier.

Het geheel oogde voor ons erg chaotisch. De gastvrouw was aardig maar leek, samen met haar team, niet in staat een dergelijke groep te bedienen in combinatie met de rest van het restaurant.

De meesten betaalden ook met lichte tegenzin het bedrag op de rekening. Het was in mijn ogen te duur voor hetgeen je kreeg. Ook de gerechten waren nu niet van die kwaliteit en uniciteit dat dit 34 euro waard zou zijn. ik ben geen gier, absoluut niet, maar ik meen wel dat we teveel betaald hebben voor hetgeen we gekregen hebben. Dan noem ik zowel het eten als de kwaliteit van de bediening. Ik vind het dus geen aanrader hoewel de gastvrouw wel erg aardig was.