Donatello's

Meer informatie over restaurant Donatello's

7,1
Alexandra W.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
We hebben met zijn 4en gegeten. Het voorgerecht was top, het hoofdgerecht (pizza) was wel prima. Het was zeker niet duur. De binnenkomst oogde sfeervol, maar wij werden achterin gezet waar de sfeer een stuk minder was, met name vanwege de felle verlichting. Ik zou er nog wel eens willen eten, maar dan in het sfeervollere gedeelte. Prima plek voor gemakkelijk eten met een goede prijs.
Peperoncino .
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2016
Opgegroeid met een vader die een pizzeria heeft, vriendin van een pizzaiolo en zelf pizza's kan bakken. Geniet ik erg van een lekkere verse pizza. Helaas was dat hier niet het geval. Ze gebruiken diepvries bodems. Een beetje kenner ziet en proeft dat gelijk.
Dog .
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2016
Weer een keer bij dit restaurant gegeten, en het eten smaakte weer goed. De prijzen zijn acceptabel waardoor je met een redelijk bedrag de avond kunt afsluiten. De bediening is prettig, maar de stoelen en tafels vind ik nog altijd niet zo prettig.
Dick O.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Op goed geluk binnengekomen voor een lunch.
Mijn vriendin had zin in vitello tonnato, maar kon dat op de kaart niet vinden.
Dat was wel de dinerkaart waar ook tijdens de lunch alles van te bestellen is.
Toen ze dat meldde bij de overigens zeer vriendelijke en behulpzame man die ons (en iedere andere gast) bediende, gaf hij te kennen dat op de lunchkaart wel een broodje vitello staat maar dat deze ook als voorgerecht geserveerd kon worden. Samen met een duidelijk huisgemaakte heerlijke champignonssoep was dit een prima lunch voor haar. Ik bestelde een verse lintpasta met basilicumsaus, spekjes, knoflook en een kleine biefstuk. (Ja, die staat zo op de kaart )
Super lekker, echt Italiaans en huisgemaakte kwaliteit.
Bij het afrekenen gaf de ober nog diverse tips om Leiden te verkennen.
Kortom, zeer tevreden weer op weg, alles was overigens voor een zeer schappelijke prijs.
Ik ben zelf chef-kok geweest en weet wanneer iets met zorg en goede ingrediënten is klaargemaakt
Sophie-fluitend .
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2016
Als we in leiden zijn eten we standaard hier !
Het eten is super lekker voor een zeer goede prijs.
Jammer dat de gnocchis van de kaart zijn gehaald want deze vond ik altijd heerlijk.
Je eet en drink met ze 2e 3 gangen voor nog geen 30 euro per persoon.
Echt een aanrader ! Het is best klein en vaak druk waarom het een beetje choatisch overkomt maar daar merk aan het eten niks van
Edwin H.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2015
Eten is goed voor deze prijs maar voor een paar euro meer heb ik beter belegde en grotere pizza's gegeten. Maar als je budget niet toereikend is, kun je hier best eten.
Bediening is vriendelijk maar het duurde allemaal best lang, ook voordat het eerste drankje geserveerd werd. Wat ik een grote tegenvaller vond, was dat naast ons een tafeltje werd schoongemaakt met een middel dat op je luchtwegen sloeg, wacht daar gewoon mee tot sluitingstijd.
Restaurant ziet er gedateerd uit, kan wel een opknapbeurtje gebruiken.
Maarten D.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2015
Twee maal achter elkaar gegeten bij het kleine, smalle, drukke maar gezellige restaurant. Gastvrij ontvangen door de eigenaar, die ons direct een plekje gaf. Met de opmerking dat ik volledig glutenvrij moest eten, werd gezegd dat dit geen enkel probleem zou zijn; en niets iets minder waar! Glutenvrije focaccia, pizza, pasta, alles! Met dezelfde glimlach. Week erna was de keuze snel gemaakt waar te eten! Fantastisch gegeten. En dat voor weinig geld. Fantastisch, voor iedere hap een aanrader!
Jinte S.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2015
Ik heb nu een aantal keer gegeten in dit restaurant, en het is mijn absolute favoriet. Ik ben een lastige eter, en mijn aangepaste gerechten zijn iedere keer in één keer goed bezorgd, voor een aangepaste lage prijs. De bediening is heel vlot en vriendelijk, en het eten is heerlijk. De pasta is verrukkelijk, en alle pizza's en voorgerechten die mijn vrienden er hebben gegeten zijn ook zeer goed. Je kunt hier prima meerdere gerechten en drankjes nemen, voor minder dan €20,- per persoon. Het restaurant is lang, smal en knus, met romantische muziek op de achtergrond, ideaal voor (studenten)dates. Ik blijf hier nog jaren lang iedere maand terug komen!
DeZieligeKoe .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2015
Echte studentenplek. Goedkoop uit eten, prijs-kwaliteit prima, maar niet bijzonder spannend of hoogstaand eten. Service was oké; minpuntje was dat er van tevoren ons gevraagd werd of we brood als voorgerecht wilden, maar dit pas na het hoofdgerecht klaar was.
Van_Bemmel .
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2015
Ik kom hier al een aantal jaar erg graag. Het is wel echt een studentenrestaurant, zo ben ik hier jaren geleden ook terecht gekomen, maar kies hier nog steeds graag voor. Heerlijke en ook aparte pizza's werkelijk heerlijk en dat tegen een hele goede prijs! het is wat krap en vaak druk, maar de service, prijs en de pizza's maken alles goed!
Dog .
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2015
Niet gereserveerd op een zaterdagavond maar toch binnen enkele minuutjes een tafel gekregen. Het eten was lekker en goed geprijsd. De bediening vriendelijk en vrij snel. Het restaurant is gezellig maar wel erg vol, waardoor met name het begin van het restaurant erg warm is.
Danny O.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2015
Ik kwam binnen en dacht wou! Ziet er leuk uit lekker eten en een goede bediening was erg leuk! Het is wel erg smal maar daardoor maakt de sfeer ook wel weer gezellig
Waterbies .
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2014
Prima eten voor een budgetvriendelijke prijs.
Restaurant is een langgerekte pijpenla die door de grijze kleuren een beetje sfeerloos aanvoelt.
De bediening is vriendelijk en attent. Het toilet kan wel een opknapbeurt gebruiken,

Als vooraf gekozen voor stokbrood met kruidenboter. Niet super lekker brood, maar voor EUR 2,95 mag je ook geen hoge eisen stellen.
Hoofdgerecht voor maar EUR 7,50: PENNE DI CARNE GRATINATE met varkenshaas, kipfilet, champignons, mozzarella, tomatensaus. Goed te eten, maar de finesses van de ingrediënten gaan ten onder in de tomatensaus.
Toetje: Tiramisu voor EUR 4,95....prima van smaak.

Als ik krap bij kas zit dan kom ik hier zeker terug.

Gerlinde D.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2014
Deze week weer een keer bij Donatello's gegeten met een groep collega's. Het eten is lekker, voor de prijs die je betaalt kan je ook niet veel meer verwachten. De bediening is vriendelijk, maar wel traag. Het nadeel hier vind ik altijd het gebrek aan ruimte. Wij zaten nu ook letterlijk in een hoek, als er iemand naar toilet wilde moet de halve groep opstaan. Na een uurtje had ik al behoorlijk rugpijn van het scheef zitten ivm krappe ruimte. Het is een prima restaurant voor een hapje lekker eten, maar niet om lang te blijven natafelen.
Lia45 .
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2014
Samen met mijn dochter een dagje uit en natuurlijk moet er ook gegeten worden.
We hadden nog maar 1 uur de tijd voordat de film begint.
Bij donatello,s aangekomen konden we lekker buiten zitten en kwam de bediening heel vlot.
We legde uit dat we maar 1 uurtje hadden en of dat kon.
Dat kon we hebben fettuccelle salomone en penne alla nonna genomen alleen een hoofdgerecht.
Het eten kwam al snel en was verrukkelijk.
Bij de fettuccelle salomone zat een stuk gegrilde zalm op en was heel goed gegrild.
Wij komen daar zeker nog een x terug.
De sfeer? kan ik weinig van zeggen want we zaten buiten er daar waren i.v.v de ruimte niet zoveel tafeltjes.
De bediening was erg vriendelijk en nam ook de tijd voor een praatje.
Tevens wil ik ook nog vermelden dat de prijs heel goed is we hebben voor 25,00 een hoodgerecht+4 drankjes dat is ook haast nergens meer !!
EchteSmaak .
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2014
Ik heb nog nooit zo'n slechte kwaliteit pizza in een restaurant gegeten. Ik had letterlijk het gevoel dat de Pizza Deluxe (Carpaccio) voor 9,50e uit een doos kwam en dan heb ik zelfs nog betere bevroren pizzas uit een doos gegeten. Deze mening deelde ik met mijn gezelschap die een Pizza Salami voor 7,50e, een Pizza Diavolo 7,50e en een Pasta kalfsoester 9,50e.
Frank B.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2014
Even onthaasten, en het winkelend publiek aanschouwen is hier goed te doen om het miniterrasje voor Donatello's. Vriendelijke bediening. Prima koffie en een quick & easy lunch.
Dubblestar .
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2014
Het eten (pasta) was erg flauw, de lasagne erg sterk gekruid en zeer vet. Niet te eten eigenlijk. De pizza's zijn er wel lekker. Verder is het er bij warm weer ontzettend benauwd. Eigenlijk niet uit te houden.
Vincent V.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2014
Door het studentenpubliek krijg je de indruk en eerdere recensies ontstaat de indruk dat Donatello's een goedkope tent is. Ervan uitgaande dat je een pizza wilt eten, valt dat eigenlijk wel mee. Je betaalt tussen de 7,50 en 9,50 euro, wat eigenlijk vrij normaal is. Als je je dan bedenkt, dat de inrichting van Donatello's niet al te comfortabel en nogal krap is, krijg je waar voor je betaalt (en zeker niet meer!).

De Italiaanse pizza's smaken goed. Ik zelf had een deeppan pizza, waarvan de bodem me toch iets te veel kant-en-klaar leek. Ga dus alleen naar Donatello's als je snel en makkelijk een pizza wil, maar niet voor een familie-etentje of romantische date.
Maurits W.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2014
Gegeten met 7 collega's als een bedrijfsetentje. De pizza's zijn smakelijk, goed belegd en zeer vriendelijk geprijsd. Vrij uitgebreid zitten tafelen met een aantal drankjes en toetje en toch voor onder de 20 Euro klaar. Het interieur is eenvoudig maar gezellig, wel heeft het pand door de smalte en lengte wat weg van een pijpenla. Publiek bestaat vooral uit studenten en jonge mensen.

Ik weet Donatello's wel weer te vinden voor een fijne snelle betaalbare Italiaanse hap.