Don Qui-John

Dinsdag t/m Zondag

• Af te huren , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Onno En Jacky D.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Gisteravond heerlijk gegeten in het geheel gerestylede Don Qui-John. We hebben genoten van de door de keukenbrigade overheerlijke bereidde voorgerechten, een wildproeverij en de selectie van vis. Beide voorgerechten waren een ware smaakbeleving.
Datzelfde gold voor het hoofdgerecht, een tournedos met kalfssukade en een rode wijnsaus. Schitterende op elkaar afgestemde smaken waarvan we met volle teugen hebben genoten.
Als nagerecht hebben wij beiden gekozen voor de crème brûlée. Een lekker besluit van een geweldig diner.
Tel daarbij het geweldige bedienend personeel op en je bent gegarandeerd van een heerlijk avondje uit…Kortom….Voor herhaling vatbaar.
IB69 .
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2016
Sinds lange tijd hier weer een keer gegeten. Omdat het er altind druk is is zomaar binnenlopen lastig en is reserveren aan te raden.
Wat kun je hier toch goed eten. Je start met een heerlijke amuse van het huis.
Als voorgerecht had ik een vispalet. Omdat ik niet dol ben op gerookte zalm hebben ze dat vervangen. Heerlijk gerecht; goed van smaak.
Als hoofdgerecht de hertenbiefstuk; precies gebakken zoals ik wilde. De friet die ze erbij serveren is echt heerlijk; heerlijke echte aardappelsmaak en krokant!
De ambiance is gezellig en personeel zeer vriendelijk en behulpzaam. Don Qui John blijft een goed, gezellig, bourgondisch restaurant.
Eetklant-woerden .
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Don Qui-john is gelegen in Princenhage een stukje Breda waar men ziet zo snel komt. Het eerste wat opvalt zijn de menukaarten. De vlees/vis eters krijgen een andere kaart dan de mensen die veganistisch zijn. Over het decor is goed over nagedacht, een wand is geluidsdempend waardoor je goed kan praten. Het eten is goed en de bediening is vriendelijk en voorkomend. De toilet zijn een bezienswaardigheid vooral het zwarte toiletpapier is heel bijzonder.
Hier komen we vast en zeker terug.
Rokritisch .
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Een meer dan prima Restaurant op een schitterende locatie! Wij komen hier zeker 6 x per jaar. En het is altijd gezellig en erg lekker. Altijd een amuse vooraf en een wisselende kaart. De tournedos blijft de favoriet. Heerlijk mals vlees. De bijgerechten friet en salade staan qua kwaliteit niet in verhouding met de gerechten en dat is jammer. Bediening is vriendelijk en kundig. Wat mij altijd is bij gebleven is dat er gasten kwamen met een hond. Deze hond was eeg rustig en zat/lag onder tafel, waar persoonlijk vindt ik dat niet kunnen. Voor de rest een warm Restaurant met heerlijke gerechten!
Akwadoe D.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2016
Bij binnenkomst treed je eerst het café binnen waar ook gegeten kan worden maar wij kozen voor het restaurantgedeelte. Vlotte, vriendelijke bediening. We kregen een lekkere gazpacho als amuse. We kozen voor enkel het hoofdgerecht : een tournedos medium gebakken.
Het vlees was kwalitatief goed met een fijn sausje erbij en goed bereid. Dit vergezeld van lekkere groentjes. Minder waren de bruingebakken frites en de salade die in de kommetjes werden aangeleverd. Smakeloze frites (uit diepvriespak?) en de sla vond ik evenmin lekker. Hier kan beter mee gescoord worden. Probeer betere fritesaardappelen uit. Er moet smaak aan de aardappels zitten... Probeer andere tomaten... De huiswijnen ( de cabernet en met name de merlot) waren goed op dronk. Fijn gedekte tafels met linnen.
Echt een minpunt en een tip : De overstemmende discomuziek die uit de speakers schalde. Dit kan o.i. echt niet en we hebben ons er erg aan gestoord. Niet iedereen heeft deze muzieksmaak. Sowieso staat er in betere restaurants geen muziek aan of alleen als achtergrondmuziek....
Jessica B.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2015
Al 9 jaar ons 'stam'restaurant. Door omstandigheden een jaar niet geweest, dus het werd hoog tijd om weer eens lekker, fijn en gezellig te gaan eten. Het voelde niet meer als de warme deken die we gewend zijn. Allemaal ander personeel (groot verloop in de horeca dus snap ik ook), die regelmatig als groepje bij elkaar aan de bar hingen. We hadden gekozen voor het 4 gangen suprise menu. Om 19.00 uur werd het voorgerecht afgeruimd en binnen 10 minuten stond het tussengerecht op tafel. Aangezien wij gewend zijn om een avondvullend menu te hebben, verbaasde de snelheid ons nogal. Hebben dit ook aangegeven en daarna werd netjes gevraagd wanneer het hoofdgerecht doorgevraagd kon worden. Bij start van het voorgerecht gevraagd om een BOB-arrangement maar bij het tussengerecht geen wijn gekregen (stonden wel alleen losse glazen op de rekening). Bij het afruimen van het voorgerecht werd ook het brood meegenomen zonder te vragen of we dit nog wilde eten, terwijl dit daarna bij onze buren wel werd gevraagd. Ook het volume van de andere gasten in de zaak (waar het personeel natuurlijk niets aan kan doen) maakte onze avond er niet prettiger op. Het eten was overigens wel prima van smaak!
Al met al geen avond zoals wij ze al jaren gewend zijn in dit restaurant. Heeft er wellicht mee te maken dat de eigenaar in zijn nieuwe zaak aan de overkant stond? Wij konden het verschil in ieder geval goed merken. Jammer... Dit maakt dat wij niet meer snel zullen kiezen voor Don Qui-John, terwijl we hier zelfs ons trouwfeest hebben gevierd.
Jonneke V.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2015
Samen met een groepje hier wezen lunchen. Ik koos voor een meergranenbroodje zalm. Mijn broodje was droog, ook bij mijn tafelgenoten was dat het geval. Het beleg was niet van goede kwaliteit en o.a. de pittige kip was nauwelijks gekruid en miste smaak.
Personeel is vriendelijk. Vroeg meerdere keren of ze nog iets voor ons konden doen. Lette goed op. Wel ging het wat klungelig: de helft laten staan, wat onzeker het eten aangeven en een paar keer waren we bang dat de borden/het drinken zou gaan vallen.
Roossanne .
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2015
Bediening was erg vriendelijk en lette goed op wat we nodig hadden.
Eten was heerlijk! (risotto als hoofdgerecht).
Het verbaasde me wel dat de vegetarische kaart een (fysiek) andere kaart was, waar je om kon vragen. (Ivm met zwangerschap brachten ze 'm nu direct mee, dat was slim bedacht en attent) Maar waarom zou je de groente gerechten ontmoedigen? Je kunt je juist onderscheiden als restaurant met een goede gemengde (flexitarische) kaart!
Piet V.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2015
Gisteren hebben we met een grote groep bij Don Qui-Jon gegeten. Wat mij als eerste opviel was de warmte in het restaurant. Men had alle ramen geopend maar dat scheelde nauwelijks. De temperatuur was niet heel aangenaam.
We begonnen met een voorgerecht; mijn tafelgenoot nam een salade met gerookte zalm. Deze was lekker en de portie was oké, maar er zaten wel enkele stukken zalm tussen die bruin waren geworden aan de randen. Dat verwacht je hier niet, jammer. Mijn salade met eendenborst vond ik erg lekker. De combinatie met vijgen en balsamico sprak mij wel aan. Dit was een flinke portie. Als hoofdgerecht hadden wij beiden een vis-trio in witte wijnsaus. De vis was lekker en goed gegaard, maar de stukjes waren wel erg klein. Eigenlijk niet in verhouding met het voorgerecht. Het bedje waarop de vis lag, met daarin een lichte dunne pasta, smaakte erg lekker. De witte wijnsaus vond ik oké. Er werd bij het hoofdgerecht een salade en een schaaltje frietjes gereserveerd. De salade was prima in orde met een lekkere dressing. De frietjes daarentegen waren mijns inziens rechtstreeks afkomstig uit de diepvries en smaakten nergens naar. Huisgemaakte frites was hier een stuk lekkerder geweest.
Het dessert, een crème brûlée en aangeklede koffie waren prima.
Lekker gegeten, maar niet alles was even goed. Wellicht had het te maken met de grootte van de groep. De bediening was overigens snel, vriendelijk en accuraat.
Nick1979 .
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2015
Voor onze bruiloft hadden we onze gasten verrast met een High Tea bij Don Qui-John. Zoals al vaker gelezen was ook bij ons de ontvangst zeer hartelijk. Gezien het resterend programma van de dag hadden we gevraagd iets minder nadruk op de zoete en meer nadruk op de hartige gang. Van begin tot eind zijn al onze wensen ingevuld. We hebben genoten van alle vier de heerlijke gangen. Alles met aandacht bereid en voortreffelijke bediening.
Ivo M.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2015
Zondagavond neergestreken bij Don Qui-John. Gereserveerd want kennelijk zit de zaak vaak vol (goed teken dus!. Bij binnenkomst werden wij bij binnenkomst vriendelijk ontvangen en naar onze tafel begeleid, wat meteen opvalt is de warme en gezellig uitstraling van het restaurant EN het pittoreske Marktje. Het gezelschap van 7 bestond uit 4 vegetariers, deze konden kiezen uit het vegetarische menu wat wij zeeeer op prijs stellen. Voorgerechten waren o.a. carpaccio van rode biet (mocht meer op smaak worden gebracht) en een bospaddenstoelensoep (heerlijk). Als hoofdgerecht hadden wij de Risotto met paddenstoelen en de groentenburger. Beide gerechten waren qua smaak erg lekker alleen miste de groentenburger wat ...uitstraling. Natuurlijk kiezen wij voor een gerecht wat nou niet vaak voorkomt maar toch. Burger bestond uit gesneden groenten in een krokant jasje. Andere hadden de zeewolf welke gepaard ging met 3 coquilles, een erg groot maar heerlijk gerecht. Bediening liet wat steekjes vallen maar overall goed, het was ook erg druk met nog wat onverwachte (?) binnenloop. Kies i.p.v. het centrum een keer voor Princenhage en dan bij Don Qui-John want het is echt een gezellig restaurant.
Saskia V.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2014
Gisterenavond samen met partner bij Don Qui John gegeten. Setting is nog steeds goed. Aankleding is mooi en tafeltjes staan goede afstand van elkaar. Amuse was prima, net als het voorgerecht (zeebaars) en hoofdgerecht (zeewolf). Het nagerecht (chocolade dessert) was ook erg lekker maar misschien qua smaak wat eenzijdig. Waren er dan nog kritiekpunten? Ja. Bediening bleef wat te stijf en paste zich niet aan aan de betreffende gast. Extra frietjes en mayonaise werden in eerste instantie vergeten en moesten we tweemaal bestellen. Al met al een goed restaurant en zeker een van de betere eetlocaties in omgeving Breda.
Erik B.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2014
Hier voor het eerst gegeten met een zeer originele dinerbon voor dit restaurant. De eigen omschrijving op hun site geeft precies weer, wat het is: een gezellig eetcafe qua stijl/aankleding, maar met gerechten, die qua prijs maar ook qua kwaliteit recht zouden doen aan de betiteling goed restaurant. Het was er afgeladen druk en met veel vriendelijk en bedrijvig personeel. Zowel voorrechten als hoofdgerechten prachtig opgediend en geweldig qua smaak. Een eetgelegenheid om niet te vergeten. En ook nog eens gelegen aan een schilderachtig historisch pleintje, wat een sfeer! Zou reeds iets van 15 jaar bestaan.
Gerardgielen .
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2014
Zeer fijne bediening, open, spontaan, vlot; past perfect bij de ambiance van het restaurant. Het eten was heerlijk. Wij hebben in het Happy People-menu mogen genieten van heerlijke verse vis en een prachtige gevarieerd nagerecht met ijs. De 2 leuke kunstborden van Happy People kregen wij cadeau!
Paul P.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2014
Prima prijs/kwaliteit, vlotte bediening, in 1,5 uur 3 gangen, en bovengemiddelde kwaliteit gebruikte producten. Een aanrader
WilmaPatje .
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2014
Gisteren met mijn man hier samen voor het eerst gegeten en het is zeker voor herhaling vatbaar. Goede uitleg van extra gerechten, aandacht en interesse voor de klant...kortom...een gezellig avondje uit met heerlijk eten. Vooral Tamberly willen we bedanken; wat ben jij goed met je werk bezig, complimenten.....en tot snel.
Bob L.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2014
Voor het eerst in vier jaar weer gegeten bij Don Qui-John. Weer een mooie avond gehad. Hele vriendelijke en correcte bediening en perfecte tournedos gegeten. Bovendien makkelijk (en gratis) parkeren. Helemaal top!
Marianne S.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2014
Met vrienden hier gegeten en wederom zeer aangenaam verrast. We werden zeer gastvrij ontvangen, de bediening is vriendelijk, professioneel en zorgzaam. Het eten was een feest voor ogen, neus en mond. Het voorgerecht met diverse asperge-gerechtjes was zeer verrassend. De Livar-ham in combinatie met asperges was verrukkelijk. Ook de vis was van een uitstekende kwaliteit. We genoten met een zachte, Brabantse en grote G!
Marjolein D.
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2014
Met 5 meiden geserveerd voor de high wine. Wij voelde ons allereerst meer dan welkom nadat wij via de mail gereseveerd hadden. Wij voelde ons een zeer gewaardeerde klant nadat wij enthousiast bevestigd werden. Met volle zin kwamen wij aan in Breda en werden warm ontvangen. Heerlijke wijn, super eten. Prijs kwaliteit verhouding was meer dan geweldig. Wat een super personeel, dat er oprecht een top avond voor hun klant van wil maken. De kleine dingen maken het in deze gelegenheid compleet. Wij komen zeker terug.
Edu S.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2013
Don Qui John is vooral na de grote verbouwing van ?2008 een plek geworden waar je in alle rust heerlijk kan eten. De bediening is haast perfect, iedereen is reuze aardig. Snelle bediening, mooie presentatie, heerlijke gerechten. Maar dat succes vertaalt zich helaas in de prijzen want die prijzen van de gerechten en de dranken blijven maar doorstijgen. De huiswijnen, nu 21,50 per fles (bij AH gemiddeld 6,75), karafje mineraalwater 5 euro. De Cava Renaixenza 30 euro. Dat is echt slikken. Wat eerst een échte 'brasserie' was waar je zó kon binnenvallen voor een gezellige hap, begint nu op een top-restaurant te lijken voor speciale gelegenheden.