Don Nino

Kerkplein 4 3956 BW Leersum Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Don Nino

MWel .
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2016
Gezellig Italiaans restaurant midden in Leersum op de Utrechtse heuvelrug.
Heerlijk gegeten,de gemarineerde artisjokken waren zo lekker dat ik me moest beheersen om m'n bord niet af te likken.Mirjam heeft genoten van de slakken met champignons en witte wijn
De pizza's zijn zoals je ze in Italië kunt verwachten,fantastisch!
De bediening is erg vriendelijk en behulpzaam,onder leiding van gastvrouw Ans, maken ze het iedereen naar de zin.Een hele fijne afsluiting van onze vakantie in Leersum.
Voor een ieder die eens in de buurt is;een echte aanrader!

Bedankt voor een leuke avond.
Annawashere .
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2015
Pizza van Don Nino is met recht de lekkerste van Nederland. Groot formaat, perfecte bodem en heerlijk verse toppings. Alles is mogelijk, er wordt niet vreemd gekeken als je iets anders op je pizza wilt dan in de menulijst staat, sterker nog, het wordt onthouden voor een volgende keer! De verse tomaten zijn echt vers, lekkere wijn van het huis en ook een karaf water op tafel is geen probleem
Zeer vriendelijke bediening, niets is hen teveel. Het interieur is gezellig, maar niet heel bijzonder. Geeft niet, wij komen voor het eten.
Daniël M.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2015
Lekker gegeten na een lange fietstocht door de prachtige omgeving waar dit restaurant aan grenst. Het eten smaakte goed, de bediening was vlot en de sfeer was goed. Waar ik vrolijk van werd, waren zaken als: verwarmde borden bij het uitserveren. Hierdoor bleef mijn eten langer warm en kon ik er langer van genieten. Een aanrader voor iedereen die tegen een leuke prijs Italiaans wil eten.
Wilpeters .
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2014
Door omstandigheden tweemaal kort na elkaar hier gegeten. Eenmaal op het terras en eenmaal dreef de regen ons naar binnen. Prettig terras, vol maar toch vlotte bediening. Beide malen met kleinkinderen gegeten. Pasticcio (penne, lasagne en ravioli in een rijke gehakt/tomatensaus, met kaas eroverheen in de oven; smaakvol, maar wel eenvormig. Spaghetti met garnalen in roomsaus en tagliatelle panna bevielen ook goed evenals de pizzas voor de kinderen. De huiswijn was prima
Dieni D.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2014
Ik had gereserveerd voor 2 personen en toen we aankwamen was er geen tafel voor 2 personen gereserveerd, er was alleen nog een tafel voor 4 gereserveerd verder was het restaurant vol maar de bediening wist niet of die voor ons was????? Wij hebben zelf voorgesteld dan op het terras plaats te nemen (het was lekker weer). Na enkele minuten werd ons gevraagd of we iets wilden drinken en dat werd ook snel geserveerd maar daarna moesten we nog een kwartier wachten op de kaart, terwijl we hadden aangegeven dat we kwamen op iets te eten. We wilden tomatensoep vooraf, hier hebben we 48 minuten op moeten wachten en nadat we er om vroegen kregen we dit pas geserveerd. Het hoofdgerecht heeft daarna ook weer 45 minuten op zich laten wachten en ook daar moesten we weer om vragen. De spagetti die daarbij zat was zo scherp dat het je de mond uitvlamde, dit hebben we dus ook niet opgegeten en het kleine beetje salade was smakeloos. De lamsrack was groot en deels lekker maar er zat er een bij die niet te eten was doordat het vlees doorregen was met peesjes en vet, de varkenshaas was wel goed. Wij hebben aangegeven dat het eten niet naar wens was en dat het veel te lang duurde (binnen anderhalf uur alleen een kopje soep), hiervoor werd als reden gegeven dat men wel 75 gasten had die avond en konden we een schepijsje krijgen, toen we aangaven geen ijs te willen ,werd er gezegd dat we dan de volgende keer wel een consumptie van het huis kregen, die volgende keer kunnen ze dus op hun buik schrijven. We hebben de helft van het eten opgegeten (vooral het vlees) en de rest is terug gegaan naar de keuken omdat het gewoon slecht was maar we konden wel de volle mep betalen. Nooit meer Don Nino!!!
Ingmar .
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2014
De Italiaanse inrichting spreekt voor zich, wat traditioneel maar zeker gezellig. Het eten is uiterst smaakvol, de pizza's heerlijk en het vlees goed bereid! De prijs is alleszins redelijk. De eigenaresse weet wat goed vakmanschap inhoudt; vriendelijk en gastvrij!
Aren .
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2014
Twee van ons hadden een visgerecht en 1 een vleesgerecht. We hebben 2 uur moeten wachten voordat we ons eten kregen. En dat terwijl het echt niet druk was. Salade werd uitgeserveerd zonder dressing. Er was behalve het vlees en de vis, werkelijk niets gedaan om er iets van te maken. Misschien hadden we pizza moeten eten.... Wij komen hier in ieder geval niet meer terug.
Appo-z .
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2014
Na een prachtige fietstocht en een gezellig B&B in Leersum hebben we op koninginnedag uitstekend gegeten bij DonNino.
De bediening was goed en het eten voortreffelijk.
De kok/eigenaar kwam regelmatig langs om te vragen of alles naar wens was en dat hij de volgende keer wanneer we weer komen op ons verzoek \"vongole\" zou maken, maar dat dan wel even van te voren vragen omdat dat gerecht kwetsbaar is met al die schelpdiertjes.
We komen daar zeker nog een keer terug.
Een aanrader onder de vele italiaanse restaurants.
Martine en Lex
Jeanette K.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2013
tweede kerstdag gegeten bij Don Nino met 9 personen,waarvan 4 kinderen (vanaf 9 t/m 16 jaar).
Echt lekker gegeten.Ans,de gastvrouw is helemaal top als er iets niet in orde is,ze overziet alles,is heel flexibel,vriendelijk,die vrouw is goud waard! De bediening is vriendelijk,,mijn ouders hadden het menu met een mooi stuk vlees erbij,erg smakkelijk ze noemden het een steak maar het was beter dan dat!!Mijn man is kok en vond het meer een tournedos ,dus ook niet duur! Het eten was niet zout,dat is vaak wel het geval vinden wij bij andere restaurants. Tagliatelle met zalm, heerlijk zacht van smaak,romig maar niet te vet/zwaar(heb ik anders gezien in andere restaurants) Dit is mijn persoonlijke favoriet bij Don Nino.Het was niet te geloven dat het niet vol zat! Voor ons persoonlijk was dat natuurlijk niet erg.
Weizmann .
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2013
1: het decor. Op zich gezellig, leuk geverfd decor, maar helaas erg jammer van een oerlelijke luidspeaker aan één van de wanden dat het geheel wel erg naar beneden haalde. Nette, beleefde bediening, maar helaas wisten ze te weinig wat de gerechten inhielden, dat overigens wel goed gemaakt werd door een oudere dame die, uiterst alert, de omissie bij ons zag en wél over de nodige kennis beschikte. Op de dranklijst staat een "huisdrank" met als basis een Spaans drankje, wel erg gewoon voor een Italiaans restaurant dat overigens gedreven wordt door een Egyptische eigenaar en kok.

Tot zover een wat gematigde kritiek, want dan het eten. Je krijgt wat je besteld: ossenhaas als je ook voor ossenhaas gaat, en boterzacht. Prima kwaliteit waarop weinig aan te merken is. Ook alle andere gerechten waren van bijzonder goede kwaliteit en als enige aanmerking (minpunt, zo u wilt) alleen weer die "eeuwige frietjes", terwijl er toch ook voor veel betere alternatieven kan worden gekozen. Zelf koos ik bij het hoofdgerecht een spaghetti all olio, voortreffelijk bereid; kan niet anders zeggen. Helaas geen kaas op de kaart als nagerecht, maar wel besteld, en gekregen, voor een uiterst schappelijk prijs en bovendien: voor het "gewone water" waar we, naast andere drankjes, om vroegen, behoefde niet apart voor te worden betaald. Proficiat. Al met al een zeker niet al te duur etablissement waar het goed toeven is, en waar het eten van goede kwaliteit is. En als je je niet ergert aan bijkomstig detail: een niet te versmaden adres.
Roel D.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2013
Op een prachtige zomeravond hier op het terras gegeten. Vis en vlees gerechten smaakten uitstekend. Heel attente bediening en een leuke locatie achter de kerk van Leersum
Martijn R.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2013
Leersum heeft een geheimpje... Een beetje verstopt achter het kerkplein ligt een zij-ingang van Restaurant Don Nino en daar is sinds kort een ijssalon gevestigd met het lekkerste softijs en Italiaanse ijs uit de omgeving! Natuurlijk kan je hier ook heerlijk pizza's en pasta's eten. Niet ingewikkeld, gewoon simpel Italiaans maar wel heel lekker! De bediening is jong, maar snel en beleefd en als je iets bijzonders wilt hebben, dan regelt de gastvrouw het meteen. Nog iets aparts aan dit Italiaanse restaurant: Ze verkopen heerlijke shoarma en spareribs. Ook makkelijk om af te halen.
Mark V.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2012
Lekker italiaans eten zonder fratsen! vriendelijk familierestaurant met leuk dorpsgevoel. Prima pasta's en pizza's voor een goede prijs! het ietwat klassiek ogende decor en bijpassende kaart maken het voor mij precies goed.