Domplein

6,7
7,2
Michael V.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2016
Het uitzicht is uiteraard prachtig. De bediening tijdens onze lunch was vriendelijk, maar de broodjes waren niet bijzonder.
Nese E.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2016
Fantastische locatie, maar helaas alleen met zo n mooi uitzicht op de dom ga je het niet redden. Want werkelijk alles wat we hebben gegeten smaakte nergens naar, geen smaak of kraak. De service doet uiterste zijn best maar de keuken kan het niet aan en is ook absoluut niet ervaren om het smakelijk mee te geven. Net zoals ik zei je zit er geweldig daar is het dan ook mee gezegd. Volgende keer proberen we het bij de buren op het facinerende plein. Maar domplein niet snel meer.
Dennis0705 .
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2016
Prima plek voor een snelle eenvoudige en betaalbare hap in Utrecht. Mooie locatie. Domplein zit wel vaak wat vol en er zou iets meer bediening aanwezig mogen zijn.
Hanita .
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2016
Mwah.... Dit is voor mij in een woord samengevat hoe ik het eten hier heb ervaren. Na een dagje Utrecht kozen we voor het avondeten voor deze brasserie. Een van de meisjes die ons bediende was echt heel aardig. We kozen voor 2 pizza's en 1 pasta van het bord met wildvlees en paddenstoelen. De pasta heeft heel goed gesmaakt en de kaaspizza was ook redelijk. De picante pizza vond ik zelf beneden maat. Geen pizza, zoals je ze verwacht in een restaurant. Een volgende keer zou ik hier niet meer gaan eten.
ManonB282 .
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2015
Op een vrijdagavond hier gegeten. Eerst zaten we heerlijk buiten op het terrasje, onder de dom, in het zonnetje. Deze ging al vrij snel weg en zijn we binnen gaan zitten. Ik had de pizza pollo, mijn vriendin de pasta pesto. Was beide erg lekker!! Pizza was vooral heerlijk, super vers. Bediening liet het soms een beetje afweten, we moesten seinen als we wat te drinken wouden. Locatie en eten waren heerlijk!
Mila D.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2015
Je moet vooral voor de locatie onder de dom op dit terras gaan zitten. Prachtig plekje, wel een beetje fris zodra de zon weg is. Vriendelijke bediening. Geen bijzondere lunch maar prima voor deze prijs
Trudy&Jan V.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2015
Om even uit te rusten gekozen om hier een kopje koffie met iets erbij te nuttigen. Worteltaart dan maar. Helaas was het een notentaart met een paar flintertjes wortel. Teruggeven kon en doe dan maar een tosti ham-kaas. Die viel tegen: uitgedroogd beschuitbrood, verbrande kaas erbovenop, en een flinterdun plakje ham en kaas zonder smaak. De bediening en de koffie was prima.
Edith P.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2015
De locatie ziet er erg aantrekkelijk uit maar met het mooie weer was het buiten te druk om prettig te zitten. Jammer, maar de grote zaal binnen was nagenoeg leeg en maakte wel een leuke eerste indruk. Ik had het volle zicht op een grote vaas bloemen. Ik houd van bloemen maar deze waren helaas verlept, bah. De koffie en de wijn waren goed. We wilden iets kleins eten en bestelden een carpacciosalade. Die was jammer genoeg niet knispervers zoals we verwachtten, de salade smaakte zelfs muf. De meisjes die bedienden waren een beetje onverschillig maar niet echt verkeerd.
Op naar het toilet. Dat kan er op zichzelf nog wel mee door, maar de trap erheen is intens smerig.
Ik gun deze locatie een grote schoonmaak en een make-over dan kom ik misschien nog eens terug.
Lena15 .
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2015
Had ik voordat ik neerstreek bij Domplein maar de recensies op Iens gelezen... Onderstaande (twee) recensies kloppen helemaal. Brasserie Domplein zit op een leuke plek in Utrecht, maar daar is ook alles mee gezegd. Ik heb zelden zo'n slechte service meegemaakt. Nadat we wat drinken hadden besteld en aangaven dat we nog even op de kaart wilden kijken voordat we het eten bestelden, duurde het meer dan een half uur voor we opnieuw geholpen werden. Het meisje dat ons bediende was niet te verstaan: ze was schor en praatte binnensmonds. Bovendien leek het haar allemaal niet te interesseren. Haar schorheid valt wellicht te verklaren door het feit dat ze aan de bar keihard haar verhalen over haar huisgenoten uit de doeken aan het doen was, zo hard dat wij elkaar niet meer konden verstaan. Hoewel we voor een zondagochtend betrekkelijk vroeg (half 12) een ontbijt met een croissant wilden bestellen, waren deze al 'op'. Dan maar een uitsmijter. Na uiteindelijk besteld te hebben duurde het weer ongelooflijk lang voordat de bestelling gebracht werd terwijl het absoluut niet druk was. De uitsmijters waren niet vies, maar ook niet bijzonder lekker. Nadat onze borden werden opgehaald, hebben we nog ongeveer 3 kwartier gekletst. Niemand die kwam vragen of we wat wilden drinken terwijl er genoeg bedienend personeel aanwezig was etc. Kortom: rare zaak, slechte bediening. De prijzen die gehanteerd worden zijn schappelijk, maar heffen het gebrek aan gastvrijheid helaas totaal niet op. Jammer dat de uitbater helemaal niets lijkt te doen met kritiek. Gewoon nooit meer komen, lijkt het beste devies.
KeesRomkema .
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2014
Gistermiddag met een grotere groep (10 man) aangeschoven bij Domplein. Er was wel veel bediening aanwezig, maar daar was aan tafel weinig van te merken. Na opnemen bestelling duurde het excessief lang voordat het eten gebracht werd. Het personeel was erg gezellig met elkaar bezig maar toonden geen greintje charme naar de klanten. Broodjes waren deels ondermaats, uitsmijter was karig. Locatie is voor mij geen reden genoeg om hier terug te komen.
In .
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2014
Zondagmiddag zin in een hapje en een drankje komen we bij Domplein terecht. Mooie locatie hoek Servetstraat/Domplein. Zes personeelsleden die het erg leuk met elkaar hebben achter de bar en niet merken dat wij (en andere gasten) willen bestellen. Even een seintje gegeven. Twee biertjes, quiche spinazie met geitenkaas en saté met friet besteld. Biertjes prima, eten waardeloos. Quiche opgewarmd in de magnetron? Waar is de geitenkaas (niet te proeven), bovenop de quiche een gesmolten plak kaas die goedkoop smaakte. Saté was het ergst. Vlees had een zeer vreemde structuur, pindasaus was korrelig en had een dikke donkere rand en bovenop de saus oude kroepoek. Beide gerechten werden geserveerd met een beetje sla met bruine randjes. Wat zonde! Zo'n toplocatie, zo'n slechte tent!
Yolan W.
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2014
Een broodje mozzarella bleek belegd met dunne vierkante plakjes pizza-mozzarella; dat was wel even schrikken. Sinds de introductie van de mozzarella-bollen in Nederland (eind jaren '80) maak je dat zelden tot nooit meer mee. Duidelijk een geval van 'geen verstand van eten'. Toen ik er iets van zei, werd er een beetje schaapachtig op gereageerd en toen ik zei dat ik het echt heel vies vond, dat het echt niet kan om zoiets te serveren, liepen ze snel weg. Na afloop kwam het gewoon op de rekening, ook al had ik er slechts 1 klein hapje van genomen (om te proeven, je moet natuurlijk een open mind houden, maar het was echt niet te eten). Op het broodje serranoham met kaas van mijn dochter zat een grote scheut dikke balsamico-azijn, waardoor je niets meer van de ham kon proeven. Slechte kwaliteit eten dus, en ook slechte bediening. Toen ik na afloop keurig afrekende maar zei dat het echt schandelijk is om zulke 'mozzarella' op brood te doen, werd er slechts chagrijnig gezegd dat dat 'een kwestie van smaak' is. Maar dat klopt in dit geval echt niet. Pizza-mozzarella is pizza-mozzarella; daar zit weinig tot geen vocht in en het is bedoeld om te smelten. Het broodje was ongeveer 5 euro; zo duur is een bolletje mozzarella ook weer niet dat dat er niet op had gekund.
Rob B.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2014
prima lunchplek, vlotte leuke bediening, prima salade en broodjes. Nu snel de zon er bij, dan is dit een topplaats in Utrecht.
Janberends1 .
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2013
Een tijd geleden 's middags met een collega een broodje gegeten. Bediening was ok en snel. Broodje viel nog mee nog tegen. Niet zo bijzonder maar wel lekker centraal in Utrecht en voor tussen de middag een broodje is het wel prima.
Martin D.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2013
Vanmiddag met gasten naar de binnenstad in Utrecht geweest, we streken neer tegenover de Dom. Heerlijk weer. We hadden beter niet bij brasserie aan domplein 20 kunnen gaan zitten. Heel slecht eten, salade waar niets in zat, een paar slablaadjes en een stukje kaas erop, verder helemaal niets, geen noten die beloofd waren geen dressing, deze salade heb ik van de rekening laten halen. Mijn gasten namen een grote jus de orange, deze zou vers zijn maar leek uit een pak. Bij navraag vertelde de dame van de bediening dat ze de sinasappels in de ochtend zelf had geperst. We kennen echt het verschil wel. er liep nog een jongen rond die niets zei, alleen met zn boekje stond te wachten tot we iets bestelde. Bij het afrekenen klopte er niets van de rekening, dame van de bediening deed dit schouder ophalend af. Jammer, wel lekker in het zonnetje gezeten, eten en bediening onder de maat.
Linda V.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2012
Vorige week hier op het terras gezeten met 5 personen. Ik was er nog nooit geweest, maar ik denk dat het ook de laatste keer was. Bediening en service waren erg slecht. Ook al was het mooi terrasweer en was het niet echt druk, dan toch moesten we erg lang wachten totdat er eens iemand een bestelling kwam opnemen. We hebben er denk ik een uur of 2/3 gezeten en de rest van de tijd bleef het zo dat je ontzettend veel moeite moest doen om de aandacht van het personeel te trekken. De bediening was nors. Het duurde ook lang voordat de drankjes op tafel stonden. Helemaal apart was het bij rondje 3 dat de bediening onze bestelling met dienblad en al op onze tafel neerzette met als tekst "ik kom zo terug". We hebben het personeel niet meer terug gezien om het dienblad op te halen. Ook de lege schalen van de bittergarnituur en de broodjes met tapenade bleven ruim 1,5 uur staan... Erg apart! Terwijl het nog steeds niet echt druk was. Deze mensen willen blijkbaar echt geen klanten binden of omzet draaien? En dat terwijl ze op een fantastische locatie in Utrecht zitten, onder de Domtoren. Onbegrijpelijk. De bittergarnituur was op zich lekker, de broodjes met 3 verschillende tapenades ook, alleen wel erg weinig broodjes in verhouding met de tapenades.
Ik weet niet of het personeel een slechte dag had, maar ik hoop dat het er niet altijd zo aan toe gaat hier.