Dolce Verona

Kostverlorenhof 55 1183 HG Amstelveen Nederland Kaart
31-203455177

Over het restaurant Dolce Verona

Pasta, risotto, pizza, vlees, vis … bij Dolce Verona staat het allemaal op de menukaart. Houd je van verrassingen? Ook daar werkt de kok van dit Italiaanse restaurant graag aan mee. Jij geeft aan wat je zeker níet op je bord wilt en laat je vervolgens verrassen. Daarnaast ken Dolce Verona diverse specialiteiten. Stuk voor stuk gebaseerd op het seizoen en afhankelijk van de beschikbaarheid van dagverse ingrediënten.

Meer informatie over restaurant Dolce Verona

Maandag tot en met zondag 16:00 - 22:00

• Engels gesproken
6,9
6,8
7,1
Marcel D.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2017
Eten besteld; ondanks eerdere teleurstellingen in de service was onze indruk van het voedsel niet slecht. Dit keer waren de pizza's op zijn best matig en fantasieloos, de Lasagne zurig en drijvend in een bak vol tomatenpuree. Echt een aanfluiting. Als je probeert te bestellen is het zo rumoerig dat je alles 3 keer moet herhalen en dan vraag je je nog af of ze nou gehoord hebben wat je wilt. Tot slot moet je zo lang wachten dat ik zelf gewoon maar ben vertrokken na een uur wachten. Ik heb maar een boterham gegeten, mijn familie wilde wel wachten omdat ze inmiddels zo een honger hadden. Vandaar de feedback over de kwaliteit van het eten. Wat een drama.
luc V.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2017
Matig eten. Plotseling met een collega hier beland omdat we toevallig langsliepen, maar het eten stelde teleur. Het ziet er leuk uit, maar als je de Italiaanse keuken kent, stelt dit teleur. Tiramisu was opzich wel lekker.
Nielskooijman .
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2016
Omdat in een ander restaurant de reservering verkeerd was geboekt moesten wij onverwachts met 20 gasten uitwijken naar een ander restaurant, uiteindelijk bij Dolce Verona aan mogen schuiven. Fantastisch hoe wij zijn ontvangen en hoe snel de bediening en keuken op de onverwachte toeloop van 20 extra gasten. Gastheerschap, flexibiliteit en smaakvolle gerechten en ook nog eens vriendelijk geprijsd. Een adres om te onthouden!
Yolanda W.
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2016
Met 5 collega's gegeten. Vooraf 2 boorden Antipasta Trio,, carpaccio, parmaham, en Vitello Tonnato wat kalfsfricandeau met tonijnsaus is, alles heerlijk. Daarna had 1 van ons een pizza, 2 namen gevulde pasta met truffelsaus, en 2 namen een steak. Hoewel beide iets gaarder waren dan gewenst was het volgens mijn collega de beste steak die hij in jaren gegeten had. Kortom, erg goed gegeten. Vriendelijke en snelle bediening hoewel de zaak vrijwel vol zat, en dat op maandag avond. Het was mijn eerste bezoek, maar de zaak blijkt onlangs flink verbouwd te zijn en groter geworden. Het ziet er erg up to date uit. Voor herhaling vatbaar.
liesbeth W.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2016
Hier een heerlijke pizza gegeten. Mooi dunne bodem, goed belegd. Goede huisrose. Prima terras. Aardige bediening. Alleen jammer dat de huiskat verhuisd is.
Eric1314 .
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
De verhuizing naar een groter pand heeft zijn tol geeist. Het ziet er nu binnen mooier uit, maar het eten heeft daar blijkbaar onder moeten leiden. Teveel verbrande stukken in de pizza en geen lekkere ingredienten die passen bij Italië. Het ziet er nu pretentieuzer uit dan vroeger, maar het blijkt een deceptie te zijn. Alles matig van kwaliteit en relatief duur. De pizza wordt daardoor een smakeloos geheel die beter past in een doos in het diepvriesvak.

De service is helaas op het laagste niveau dat iemand zich kan wensen. Weigeren kraanwater te serveren is een teken dat je je gasten (kleine kinderen in dit geval) niet serieus wilt nemen. En ongelooflijk bot. Als dan ook nog het eens teveel moeite is om het 3 bolletjes ijsdessert voor de 3 kinderen uit te serveren op 3 bordjes is het einde zoek. Ik kom hier niet meer. Voor zoveel geld verwacht ik dat ik gewoon netjes geholpen kan worden. Dolce Verona doet zijn naam geen eer aan. Het is een bittere pil geworden.
Shosha M.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2016
Gisteren kwamen wij bij toeval terecht bij Dolce Verona. Er was een grote groep, in het midden van het restaurant neergezet, qua overlast niet echt handig.

Vooraf bestelden wij een Vitello Tonnato en een Insalata Bufalina Caprese. De Vitello Tonnato was zonder opsmuk en heel goed van smaak. Bij de Insalata staat op de menu kaart dat het gerecht met tomaat, buffelmozarella en basilicum is. Echter... Er was 1 plukje basilicum, de rest was een soort tuinkers (iets wat op basilicum lijkt qua uiterlijk, maar geen basilicum is).

Als hoofdgerecht bestelden wij een pasta bolognese en een pasta vongole. De pasta bolognese was prima. Echter de vongole waren doorgekookt en zo verschrompeld dat er slechts een halve centimeter van de vongole over was. In het laatste gerecht was veel boter, knoflook en peterselie (dat veel goedmaakt), maar goed, dan is het gerecht een pasta Aglio Olio E Peperoncino. Gelukkig was de smaak er nog met een heel klein beetje kookvocht.

De bediening was heel vriendelijk en de rode wijn die wij bestelde heel erg lekker. Ik zou hier best nog een keer willen eten. Gerechten worden in iedergeval vlot opgediend en de pizza's zagen er lekker uit.
AnnaL .
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Gisteravond hier met 2 volwassenen en 2 kinderen gegeten. Het vernieuwde restaurant (nieuwe locatie iets verderop, mooi interieur) heeft een fijne sfeer, vriendelijk personeel en erg lekker eten. Heerlijke pizza's (Campagnola is absoluut een aanrader!) en ook de kinderpizza's konden makkelijk naar smaak aangevuld worden met extra toppings. Wij waren erg vroeg en dus was er plek, maar hoewel het bijna helemaal vol werd, heeft het restaurant voldoende ruimte om de drukte niet storend te laten worden. Prijs - kwaliteit is ook goed in verhouding. Kortom, wij gaan hier vaker komen.
wintervos .
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2015
Vanavond hier gegeten, helaas geen smakelijk etentje !
Thuis op de menukaart gekeken, onze voorkeur ging uit naar :
Entrecote Alla Griglia a 18,50 p.p. met gebakken aardappeltjes ,
menukaart restaurant stond voor hetzelfde gerecht vermeldt 21,00 p.p.( groot verschil )
stokbrood smakeloos , entrecote goed gebakken en smakelijk, gebakken aardappels waren
overgare flauwe ovenaardappels met een beetje kleur, echt niet te eten.
Helaas, maar dit restaurant staat niet meer op ons favoriete lijstje , prijs staat niet in verhouding met aangebodene !
Amstelveen11 .
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2015
Wat een balle tent...eerst kan ik geen margherita met op 1 helft tonijn krijgen, vervolgens kan dit wel maar moet ik wel een volledige tonijn afrekenen......als ik vervolgens zeg dat ik dat een rare gang van zaken vind krijg ik nog een grote mond van de bediening ook.....ik moet niet zeuren en blij zijn dat ik krijg wat ik bestel. Voor mij is dit de laatste keer ik hier wat bestel.......er zijn veel betere pizzeria's in Amstelveen.
Annemarijn S.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2015
Wij hebben hier met vier personen gegeten. De bediening was goed, erg vriendelijk en spontaan. Ook de pizza's zijn aan te bevelen, ze bezorgen ook thuis! Helaas houdt het positieve hier op. De voorgerechten waren smakeloos, geen hint van Italiaanse passie. Zeker voor de prijzen die ze vragen erg teleurstellend. De echte teleurstelling kwam bij het toetje. In de citroentaart was de smaak van citroen ver te zoeken. De huisgemaakte tiramisu hadden ze beter in kunnen kopen. Het smaakte alsof er een glas water overheen was gegoten. De cake was uit te knijpen, zo nat was het, maar zonder de smaak van espresso of drank.
In het kort: ga hier pizza eten of bestel, maar negeer de voorgerechten en toetjes! (pasta hebben wij niet geprobeerd)
Arno D.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2015
Op donderdagavond was het gezellig druk en hebben we met 3 personen heerlijk gegeten. De bediening was vrolijk en hulpvaardig ! een aanrader.
A. de Geus
Bob W.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2015
Zaterdag 23 mei even voor de pinksterdrukte een hapje gegeten bij Dolce Verona, zeer goede keuken ambiance simpel maar schoon en dat is belangrijk. We hadden vooraf een gecombineerd voorgerecht met heerlijke ham en carpaccio een feestje zo lekker, Hoofdgerecht een Calzone en een entrecote heerlijk gegrilld. Daarbij de Pizza Calzone is een topper hier. Nagerecht nog veel beter zelfs, een Lemon pie en een huisgemaakte Tiramisu, en geen klein stukje maar een hele maaltijd. Wij komen zeker terug.
restaurant_tester .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2014
Hoe kan men voor 2 pizza's langer dan 1 uur nodig hebben ? (en het was niet eens vol)
Bovendien: klantvriendelijkheid: zwak. Prijzen: te hoog voor wat je ervoor krijgt.
Nina V.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2014
Traditioneel gaan mijn vriend en ik hier eten als we geen zin hebben om verder weg naar Amsterdam te gaan. Een restaurant en bezorgrestaurant in 1, hier merk je niks van. Er zijn weinig tafeltjes (7 ongeveer), en dat geeft het een intiem gezellig sfeertje. Open keuken, waar hardwerkende mensen staan. Ik neem standaard de pizza Campagnola (Paddenstoelen, bresaola, Taleggio, Parmezaan en rucola) en die is echt lekker. Dunne bodem, genoeg beleg. Als bruisend water serveren ze san pellegrino, super! Hun chocolade soufflé dessert is ook erg lekker.
Eric1314 .
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2013
Dit restaurant ziet er eigenlijk niet uit en zit ook op een hele ongezellige plek in Amstelveen.

Maar gelukkig is het eten (pizza op aanraden van de vorige recensies) wel in orde. Hoe de rest van de kaart smaakt laat zich raden en kan zeker nog een keer worden geprobeerd. De pittige salami was ook echt pittig en met wat extra peper was het met recht een duivelse pizza te noemen. In orde dus, qua eten.

De service is wat onbeholpen, tutoyeren van klanten die je nog nooit hebt gezien "heurt" niet. Dat heeft niet met losse stijl of Italië te maken, maar gewoon met manieren.

Maar voor het eten wil ik nog wel eens terug komen.
Frans M.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2013
De bruscheta al pomedori als voorgerecht genomen. Prachtige verse tomaten zonder toevoeging van peper of zout, alleen olie, op een stokbroodje met knoflook. Het brood was onvoldoende gekruid om als tegenwicht de tomaten op te tillen. Geen passie in dit voorgerecht.

De witte huiswijn daarentegen was smaakvol, met hars, en bleek bij bestudering van het etiket een Griekse chardonnay, die ik graag aanbeveel.

Het hoofdgerecht een pizza parmegiano was goed belegd, maar opnieuw te weinig gekruid en had geen echte bite waar je naar terug verlangd en voor terugkomt.

Het nagerecht een tiramisu was goed net als de koffie na, maar geen reden om hier nog eens terug te komen.
Darrender M.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2013
We hebben hier vandaag voor het eerst pizza besteld. Dit is ontzettend goed bevallen!! De pizza was goed belegd, smaakvol, niet zompig of dik, krokant en groot! De tomatensaus, die de basis vormt, is heel erg goed van smaak.
Jammer was dat de bezorging nogal lang op zich liet wachten, maar uiteindelijk was het het wachten waard.
Hier gaan we zeker nog eens bestellen! Een echte aanrader.
Mmmarc .
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2013
Een Italiaans restaurant waar we een redelijke ossobuco ,waar er alleen nog maar één van te bestellen was en een slechte entrecote al pepe verde hebben gegeten. De entrecote was dun, te gaar helemaal overgoten met groene pepersaus en van mindere kwaliteit vlees. De serveerster die ons bediende sprak matig Engels en geen Nederlands, wat voor enige miscommunicatie zorgde.
W.C. N.
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2013
Een goede smakelijke pizza!
Als je de zoutpot er naast zet zijn de maaltijden hoogst smakelijk en met name het lamsvlees is uitstekend.
Wat opvalt is de keurige verpakking als er wordt afgehaald.
Het is er niet goedkoop maar we zijn blij met dit adresje.