Dok48

Meer informatie over restaurant Dok48

Dinsdag t/m Zondag 11:00 - 22:00

Engel08 V.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2016
Op een heerlijke zomeravond buiten aan de haven een prima saté gegeten. Misschien geen super keuken, maar gewoon degelijk klaargemaakt. Aardig en alert personeel. Interieur binnen beetje saai, maar terras buiten is natuurlijk geweldig.
Marcus A.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2016
Dok48. Tentje aan de haven van IJburg. Het is mooi weer. We gaan buiten zitten. Fijn plekje zeg. Bootjes in een haven, er is niemand die zeilt of tuft, zon op de bol, prima. Kaart is eenvoudig. Brood van de zaak. Standaard voor en hoofdgerechten. Kipsate - gelukkig van dijtjes en niet van filet waardoor de kip veel malser blijft - in een prima satesaus. Friet is zelfgemaakt. Okido. En een thaise kipsalade. Met limoen. Die was wat algemeen van smaak. Dat is jammer. Gerookte kipfilet is ook niet echt thais. Geen koriander of citroengras. En de limoen was er over heen gedruppelt. In bescheiden hoeveelheid. In die smaakkracht van kruiden moet je wat meer lef tonen Dok. Nagerechten hebben we gelaten. En de zon zakte zacht in de nieuwbouw weg. Was goed zo.
BAlieve .
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Weer eens eten aan het water. In de avondzon. Lekker ruim opgezet terras met boot-like-rode-safari-klapstoeltjes. Helemaal goed. En echt bier op tap. Leffe blond (3.90) en als seizoenbier (h)eerlijk IJ-wit, van Brouwerij het IJ (4.25). Heel gastvrij brood met dip op tafel. Aardige, vlotte bediening. Hapje eten, werd spareribs (16.50) en vis van het bord (18.50). Vier dik stapel ribs met bakje coleslaw en friet+. Smaak sla ok, friet +mayo gewoon, vlees goed warm, klein beetje droog. Schelvis ok, puree van pastinaak en blokjes pompoen, beetje weinig. Wat zou het fijn zijn wanneer restaurants aan meer soorten groenten gaan doen. Dan is er ondanks veel of weinig vlees of vis meer beleving op het bord en neigt een oordeel van het hing niet over al gauw richting interessant en gezond. Ze maakten er overigens helemaal geen enkel punt van om de overgebleven spareribs in een doosje te doen. Lekker voor later.
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
Ik was allang niet meer in IJburg geweest maar het begint zowaar allemaal een beetje te leven. Vooral het gebied rondom de jachthaven is niet onaantrekkelijk en als het weer het toelaat kun je er lekker buiten op het terras aan het water zitten. Zo ook bij Dok48, al is het interieur binnen vrij gewoontjes. De heren van de bediening zijn vriendelijk maar soms ook afwezig omdat ze bijvoorbeeld met z'n allen buiten een sigaret zitten te roken. Toch merkwaardig als je binnen vier tafeltjes met gasten hebt. Op de kaart staan diverse originele lunchgerechten. Ik had een uitstekende soep van tomaat en aubergine met ras el hanout, koriander en crème fraîche en geserveerd met brood en boter. Verder had ik het bruin brood met brie, gemarineerde portobello en rucolapesto uit de oven. Ook erg lekker. Over de prijzen niets te klagen.
Bob S.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2015
Gister weer heerlijk gegeten bij Dok48. De beste sate van de omgeving (kippendij!), een ongecompliceerde, stevige maar malse steak met frites, en een heerlijke daghap voor €10. Vlotte, vriendelijke bediening, het was flink druk, dus we moesten wel even geduld hebben, maar dat was de moeite waard! Komen zeker terug!
Thomas M.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2015
Heerlijk gegeten bij Dok48. We hadden de Irish Beef Burger, twee daghappen en een salade. Alle gerechten waren goed op smaak en de prijs-kwaliteitverhouding was zeker in orde. Prettige sfeer in het restaurant. De service vanuit de bediening was echt uitstekend. Jongens waren erg scherp, hadden alles in de gaten en reageerden zeer attent en alert op een kleine kanttekening van ons over het eten: super! Waren echt bezig om de gasten een fijne avond te bezorgen: goed gastheerschap! Mochten we weer 'ns op IJburg gaan eten, dan is dit zeker de locatie!
Henri V.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2015
Gisteren heerlijk gegeten bij Dok 48. Twee maal steak (was heerlijk) en een burger die door desbetreffende persoon enorm werd gewaardeerd maar wat voornamelijk een verademing is dat is de alertheid en correctheid van het personeel! Echt voor Amsterdamse begrippen chapeau! Zien dat je glas bijna leeg is, vragen of ze een foto moeten maken als je moeilijk aan het doen bent met een selfie. Fijne service dus! Ook een goede prijs/kwaliteits verhouding.
RamonaZ .
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2015
Heerlijke plek om te zitten als de zon schijnt. Maar binnen ook goed vertoeven hoor! Vooral aan de tafels met bankjes. Ik heb hier meerdere keren geluncht en hapje gegeten. Zeker aan te raden!
Jer .
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2015
Gisteravond lekker gegeten via een voucher van Groupon. Als voorgerecht de gama's in knoflook, wat perfect smaakte. Als hoofdgerecht de Diamanthaas met rucolapuree, beide waren goed van smaak en als nagerecht een heerlijke dame blanche.

De bediening was ook goed en zeer vriendelijk.

Dit restaurant is zeker een aanrader.
Bianca V.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2015
Op de 1e echt zonnige dag van dit jaar, besloten om voor een late lunch te gaan.
Heerlijk met zijn 2en op het terras gezeten.
Prima vertoeven!
De kippendij saté was weer heerlijk. De frietjes waren prima en de salade van rettich en komkommer die op het bord lag, had een heerlijke dressing
De jonge jongen in de bediening van vriendelijk, maar je kon merken dat hij er nog niet lang werkte. Ik kreeg ook het idee dat de drukte als een verrassing kwam en er daardoor misschien nog wat te weinig personeel rondliep. Op een gegeven moment maar de eigenaar gewenkt, anders had de late lunch uiteindelijk vanzelf een diner geworden....
We hadden echt trek gekregen inmiddels!
Het weer was goed, we zaten prima in het zonnetje, dus mij hoor je hier verder niet over klagen, maar voor de zomer is het wel een aandachtspuntje.
Ton K.
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2015
Gisteravond hier gegeten, voucher van Groupon. De bediening was meer dan correct bezig met onze dieetwensen!
Kwamen zelf vragen of de patat in het ver van de schelpdieren gebakken kon worden , dus dat werden gebakken aardappelen uit een andere pan, bij het kiezen van het hoofdgerecht van het krijtbord werd zeer intensief gekeken of wij alles mochten hebben, TOP mannen.
Het voorgerecht was heerlijk en de kalfsoester behalve groot overheerlijk.Aanrader dus.
Rick M.
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2015
Al jaren vaste klant en altijd lekker gelunched, Dok 48 had altijd heerlijk vers brood. Dat is nu wel anders. Droog, vooraf gesneden, brood en waterige smakeloze 'spinazie roomsoep'. Wel een zeer vriendelijke bediening en een heerlijke plek om te zitten.
PeerkeF .
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2014
Op deze decemberdag een beetje een desolaat gebied, maar het moet hier aan de jachthaven met mooi weer goed toeven zijn op de terrassen.
Voor de lunch koos mijn partner het 12-uurtje (8,50, kopje soep naar keuze, broodje met ham, kaas en een kroket, en een bolletje huzarensalade).
Een ruime hoeveelheid, en de erg zoute aardappel-preisoep werd snel geruild voor een tomatensoepje.
Ikzelf nam de uitsmijter kaas (6,50), goed.
Een prima plek voor een zeer redelijke geprijsde lunch.
S.R. V.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2014
Met mijn vriendin wezen eten op een vrijdagavond. Was overigens niet de eerste keer dat ik had gegeten bij DOK-48. Tot nu toe was het allemaal wel oke, niet bijzonder. Deze keer was het echter wel erg tegenvallend. Het was druk op het moment dat we gingen eten, maar we werden wel meteen geholpen. Jammer dan wel weer dat de bediening (en dat is me daar al vaker opgevallen) geen weet heeft van de kaart en altijd naar de keuken moet om advies te vragen wanneer je om uitleg vraagt. We besloten als voorafje een salade kip te delen (met chilisaus, papadum en kidneybonen). Op zich waren de ingrediënten van prima kwaliteit, maar miste we wel een belangrijk aspect... de smaak. Als hoofdgerecht namen we een sate van kippendij en een USA steak met pepersaus. De sate was, naar ik begreep, wel oke. Een grote portie maar had ook wel wat meer smaak mogen hebben. De steak was echter belabberd. Ik vind het niet erg om af te toe flink te moeten kauwen, maar er zaten zoveel zenen in dat ik tot twee keer toe een stuk hem uitgespuugd. Daarna heb ik het erbij gelaten. De pepersaus was wel goed op smaak, maar uiterst karig geserveerd. Een tegenvallende ervaring dus en met de groeiende concurrentie op IJburg zullen ze wel wat beter hun best moeten gaan doen.
Stien Z.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2014
bediening was super heel ontspannend eten super lekker 1min puntje graag salade bij het gerecht gehad mischien moeten vragen maar voor de rest super locatie erg gezellig lijkt me heerlijk om daar zomers te zitten groetjes
Marjon81 .
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2014
Wij waren er onlangs met onze zeilvereniging. Het vooraf geregelde menu zag er op papier goed uit. In het restaurant viel het tegen. De carpaccio was verkleurd. De kruidenkorst op de kabeljauw leek meer op een prutje met voedselkleurstof ingespoten. De kruiden werden door iedereen jammerlijk gemist. En wij kregen sterk de indruk dat de kabeljauw bewerkt in de keuken is gekomen. Hij zou in de oven moeten zijn gegaard, maar geen lekker gekleurd korstje. En de groenten werden ook gemist. De meningen over de USA steak waren verdeeld. Het was erg gezellig en de bediening was vriendelijk en deed z'n best. Maar als je vriendelijk vraagt of de kabeljauw ook zonder korstje kan (vanwege een glutenintolerantie) en de kok zegt gedecideerd nee, dat kan niet, sta je toch even gek te kijken. En dat is jammer, want de locatie is leuk zo bij het haventje.
Philippe J.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2014
We bestelden: een tomatensoep, een tom kha kai, een BLT en een "Panini pittige kip".

De tomatensoep was redelijk en er zat duidelijk wat chilipeper in. Dat vonden wij niet zo erg maar ik kan me voorstellen dat je dat niet verwacht bij een tomatensoep die als "Pomodori met basilicumroom" op de kaart staat.
De tom kha kai was niet goed. Ik proefde weinig laos(galanga) nauwelijks citroengras, geen pittigheid en miste de vissaus en de limoensap die deze soep zo lekker kan maken.
Na een vraag van de bediening of het me smaakte en ik aangaf wat er volgens mij aan schorte ging de soep terug naar de keuken om 10 minuten later op tafel terug te komen met wat ringetjes vrij milde chilipepper. Geen succes dus. En apart dat de tomatensoep pittiger was dan deze Tom kha kai.

De BLT was een dikke witte boterham met mayo ingesmeerd met erg veel knapperig gebakken spek(goed) , ijsbergsla (niet zo chique voor €6,) en een weinig, waterig smakende tomaat. Nauwelijks een voldoende zeker gezien de prijs.

De "Panini pittige kip, met jalapenopeper, rode ui, guacamole en cheddar" was een gegrild broodje met voornamelijk cheddar, wat flintertjes kip, rode ui en een bakje met niet onaardige guacamole. Pittig was het zeker niet en de kip was door de hoeveelheid cheddarkaas nauwelijks te proeven. Het was voornamelijk een tosti met cheddarkaas eigenlijk. Niet onsmakelijk maar voor €6,50 wat aan de dure kant.

Het bedienend personeel was vriendelijk. En het decor, een jachthaventje op IJburg ,was ook niet onaardig.
Jurgen V.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2014
Prima plek voor zondagmiddaglunch. De lunchgerechten zijn niet heel spannend, maar gewoon goed (bijvoorbeeld mijn panini tonijnsalade) en de bediening was prima. Helaas was het nu nog te fris om buiten te zitten, maar in de zomer is dit een nog mooiere plek.
Maarten D.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2014
Hier met zijn tweeën gegeten. Personeel is bijzonder aardig. De locatie is redelijk met name de verlichting is niet echt gezellig. Zomers bij mooi weer denk ik een top locatie. Het eten was niet echt bijzonder. Met name de entrecote was niet veel bijzonders. Al met al qua eten geen aanrader, verder wel.
AmsterdamIJburg .
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2013
We kwamen met een groupon. Dan is het niet makkelijk om een afspraak te maken. Dat moet via Groupon. Maar goed, daar kan Dok48 niet zo veel aan doen. De service was goed.Vriendelijk en attent. Het eten was heel middelmatig voor een eetcafe terwijl de prijzen van een restaurant zijn. De biefstuk met pepersaus was te scherp terwijl de gamba's als voorgerecht waren weer veel te zout.De groentes van het kindermenu waren heel waterig. Kortom, voor het eten hoef je niet te komen.