Dodici

Smedestraat 47 2011 RE Haarlem Nederland Kaart

Over restaurant Dodici

Het magische nummer

Dodici betekent 12 in het Italiaans. Er staan 12 tafels in het restaurant, je kunt kiezen uit 12 soorten bier of wijnen per glas en hun grote passie koffie. Hier kun je ontbijten tot einde van de middag of vanaf het middag uur aan de antipasta - stel bijvoorbeeld je eigen kaasplankje samen. Naast een cocktailkaart is er een heel scala aan gin & tonics te bestellen. Tip: geef een Kadodici cadeau!

Meer informatie over restaurant Dodici

Maandag t/m Zondag

• Engels gesproken , Huisdieren welkom
Cornelie H.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Heerlijk gegeten, super vers, vlotte vrolijke leuke bediening, open keuken, een flinke aanrader
Leuke variatie aan gerechten die goed op elkaar zijn afgestemd.
Joyce D.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2016
Heerlijk gegeten, top bediening, mega gezellig restaurant !!
Max H.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2016
Heerlijke avond gehad! Zelf als voorgerecht de burata salade genomen en mijn vrouw had het kaasplankje. Ze vond vooral de roodschimmel voortreffelijk. De burata mozzarella smolt op mijn tong. Vervolgend beiden de bavette genomen met een goed glas rood. Bediening was erg vriendelijk met veel kennis van zaken. Aanrader voor de Bourgondiër!
NGs .
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2016
Op basis van de goede recensies gaan hier gaan eten. We hebben drie kwartier gewacht tot de bestelling werd opgenomen. De zaak liep ondertussen vol met luidruchtig publiek dat alleen kwam drinken. Hierdoor was er geen normaal gesprek meer te voeren met elkaar. Gastheer bood hiervoor wel zijn excuses aan maar deze gasten zou je ook kunnen weigeren. Carpaccio was lekker en goed klaar gemaakt. Short ribs waren lekker klaar gemaakt. Porties waren wat aan de kleine kant. Sla had geen dressing. Duidelijk was dat de bediening geen overzicht meer had waardoor de service onder de maat was. Dessert hebben we overgeslagen.
Elisa G.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
hier gaan eten vanwege de goede recensies
Helaas vond ik het onder de maat.
Kreeftensoep niet zelf gemaakt,wat op zich niet erg is maar doe er dan nog "iets" mee
Zeeduivel vrij flauw,had eerder de indruk dat ik zeewolf heb gekregen
Crunch van ham vond ik niet crunchy maar vooral hard.
Salade zonder dressing.
Lang moeten wachten tot de bestelling werd opgenomen,vanwege de drukte maar vooral ook niet oplettend want andere gasten werden wel bediend.
Jezelf verstaanbaar maken was lastig,het was erg luidruchtig in het restaurant.
Voor mij na zo'n hoog cijfer voor het eten een teleurstelling.
Anneka .
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
Heerlijk gegeten, we hadden het 4 gangen verrassingsmenu met het verzoek zonder vlees. Fantastisch en heel gevarieerd wat we voorgeschoteld kregen voor een prijs van € 34,50. De locatie is prachtig en zowel binnen als buiten zitten is gezellig. Het personeel is fantastisch, kundig en uitermate vriendelijk. Een restaurant wat uitnodigt vaker te bezoeken.
Eveline R.
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2016
Wat een toptent! Blij om hier eens te eten. Bijzonder smakelijke gerechten, overheerlijke wijn, attente bediening en gezellige ambiance. Een absolute aanrader!!
MariekeV74 .
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Allervriendelijkst ontvangen en prettige, ontspannen ambiance. Koks in de open keuken werken met toewijding aan heerlijke gerechten met een goede prijs-kwaliteit verhouding. Je kunt t zo duur maken als je wilt, maar voor 16 euro eet je er al volledig en lekker. Echte aanrader
Burgwal023 K.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2016
Dodici is een absolute aanrader. Wij hebben zowel geluncht, gedineerd en meerdere malen ontbeten bij Dodici en het eten is voortreffelijk. Ook de sfeer en ambiance in Dodici is heel goed, eveneens om koffie of een drankje te drinken. Het decor is zeer stijlvol net als het personeel van Dodici. Het is een uithangbord van Haarlem.
Vandaag op 2e Paasdag zijn wij met vrienden weer eens gaan ontbijten bij Dodici. De 'belegen start' was super. Door de croissant, het wentelteefje en het brood met scrambled egg is lunchen bijna niet meer nodig, en heb je het gevoel dat je echt luxe uit eten geweest bent (ondanks dat het maar ontbijt is). De koffie is ook zeer smaakvol. Als ik dan toch een verbeterpunt moet noemen is het de temperatuur van de koffie.
Astrid V.
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2016
Een ontzettend lekkere lunch gegeten. Verse producten en luxe gerechten voor schappelijke prijs. De prijs kwaliteit verhouding is echt erg goed. Het personeel is erg attent en vriendelijk. Ik kom zeker terug om ook de dinerkaart te proberen.
Frederick G.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Laat ik beginnen met het eten; Ik geef het een 10, omdat de prijs-kwaliteit zo goed is. We hadden om te beginnen een plankje met kaas en aan plankje met vlees, beide van goede leveranciers. De bruschetta's waren vers, lekker brood en ruim belegd.
Maar de echte klappers waren de vis- en vleesspecialiteit van de dag; Als vis coquilles (4!) en als vlees sukade. Fantastisch bereid en opgemaakt, om het bord bij af te likken. En dat voor €15,-.

De bediening is vlot, aardig, heeft gevoel voor humor, maar je laat je ook in je gesprek en vergeet niets. Zodoende hoef je je echt alleen maar op je gezelschap te concentreren, de rest wordt geregeld.

Dodici ziet er leuk uit; het is een gezellige tent, waar later op de avond ook gasten binnenkwamen voor alleen een drankje. Je zit bij het raam alleen een beetje op de tocht door de afzuiging en na 2uur op een hoge kruk te hebben gezeten ben je er wel klaar mee. Ondanks dat de kruk lekker zit.

Bottomline: Als je zo lekker hebt gegeten en gedronken met z'n 2'en en na 2,5uur voor een fractie meer dan €100 buiten staat weet je 1 ding zeker; Ik ga nog wel een keer op die kruk zitten.
Tonnie60 .
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2016
De creme brulee van eekhoorntjesbrood vooraf klonk verrukkelijk en hij smaakte ook heel goed, maar de portie paste in mijn holle kies, dat was jammer. De kalfssucade was zacht en mals, zoals het hoort, echt lekker. Bediening is vriendelijk en fijn dat ze je goed kunnen adviseren over de wijn. De hoge tafels zitten een beetje ongezellig, vind ik.
Jan1991 .
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2015
Helemaal goed, ik kan er niets anders van maken.

Gezellig, echt lekker eten (richting top). De prijs: nog nooit met twee personen zo lekker gegeten voor zo'n bedrag. Vooraf, hoofdgerecht en koffie toe. Wat wil een mens nog meer: een goede bediening. Nou die hebben ze ook. We wonen niet om de hoek maar we komen zeker terug. Dit soort restaurants moet je koesteren.
Elske .
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2015
De gerechten op de kaart spraken me niet enorm aan, dus ben voor de dagspecialiteit met wild gegaan: lekker! Enige minpunt waren de groenten die we erbij bestelden: die waren te lang gekookt. Teruggestuurd en daar werd keurig mee omgegaan. Daarna het dessert met flexibele chocolade genomen en die was erg lekker.
Bediening enorm vriendelijk, maar niet heel erg proactief: ze hadden ons iets vaker mogen vragen of we iets wilden drinken.
Desondanks bijna vijf uur gezeten, ook dankzij de lekkere cocktails. Prijs/kwaliteit vond ik ok.
Linda V.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2015
Afgelopen maandag genoten van een verrassingsmenu. Het laatste tafeltje gekregen, wat een geluk! Het eten is heerlijk en de wijnen zijn van hoog niveau! Helaas kreeg ik het toetje niet meer op; de vier gangen waren allen een zeer ruim voorgerecht van portie. Enige minpunten zijn de tafels en stoelen, de stoelen zijn net te hoog voor bij de tafel en het bankje aan de andere kant weer wat te laag.
Danielle L.
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2015
Heerlijk gedineerd en geborreld! Genoten van een verrassingsmenu welke echt de moeite waard is! Leuke variatie en prima bediening.
Doperwt .
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2015
Na lange tijd hier weer eens geluncht; een aanrader!
Heerlijk broodje Brin d'Amour met gegrilde groenten en zalige sap van banaan met cacao. Enige minpuntje is dat de portie wel wat klein was waardoor ik genoodzaakt was om nog zo'n heerlijk broodje te bestellen. Mijn collega ging voor een simpel omeletje en was ook erg te spreken. Vriendelijke en niet opdringerige bediening, fijn.
Ron D.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2015
Met een groep van 8+2 kinderen een super leuke avond gehad. Enorm geluk bij reserveren, middag zelf nog tafel voor 10 kunnen krijgen. Allemaal echt lekker gegeten, niets op aan te merken. Wat voor ons echter helemaal paste was de sfeer in het restaurant. Super relaxed, heerlijke drankjes, we hebben volop kunnen lachen zonder het idee te hebben iemand tot last te zijn. Bediening was erg leuk en attent. Zouden we iets te zeuren willen hebben, dan zou het gaan om de wat lange pauze's tussen de gerechten. Maar voor ons ging dat niet op, we hadden het veel te veel naar ons zin! Onze jongens van 10 en 4 jaar hebben overigens heerlijk meegegeten en hoewel ze de enige kinderen waren kregen wij niet de indruk dat ze 'ongewenst' waren. We hebben een top avond gehad bij Dodici!
Pkh K.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2015
We hebben hier lekker lang gezeten en een paar koffies gedronken. Ze maken erg mooie cappuccino's en ze smaken ook nog heerlijk! Het restaurant heeft een moderne uitstraling en ik vind het daarom heel fijn om daar te zitten. De bediening is spontaan en aardig. De volgende keer ga ik zeker avondeten bij Dodici, want de kaart zag er goed uit. Er waren geen standaardgerechten en de prijs was aantrekkelijk. De gerechten die we langs zagen komen (ontbijt, wat tot 17.00 uur kan en lunch) zagen er heerlijk uit en roken ook heerlijk! Ik kom dus terug!
Lovefood1980 .
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2015
Heerlijke plek om lekker gezellig te borrelen met vrienden! Charcuterie is top, desserts en wijnen zijn top. Lunch kaart en diner vind ik persoonlijk iets minder. Personeel altijd in voor een praatje en verstand van wat zij verkopen!