Dochters

Dorpsstraat 1 2435 AJ Zevenhoven Nederland Kaart

Over restaurant Dochters

Thee van tomaat. Gebakken kwartel en coquille. Deze Franse keuken is een feest voor de vlees- en visliefhebber. Paul en zijn vrouw Ingrid hebben vier dochters, vandaar de restaurant naam en het logo. Na velen jaren werken als chef in verschillende plaatsen is Paul weer terug in Zevenhoven. Ze organiseren ook thema avonden, je kunt er feestjes geven, er is namelijk ook een heerlijk terras.

Meer informatie over restaurant Dochters

Zaterdag 12:00 - 22:00

• Af te huren , Huisdieren welkom , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Daniëlla H.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Vooraf zalm met asperges heerlijke saus erbij top. Hoofdgerecht kabeljauw toetje drie maal aardbei soep, sorberijs en de aardbie. Gewoon weer top
Martin S.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2016
Een aantal keren per jaar komen wij bij De Dochters. Zo ook gisteravond. Op het menu Dochters, dat wij beiden namen, stond als voorgerecht een combinatie van garnaal en warme zalm, als hoofdgerecht kozen wij de skrei. De skrei is een kabeljauw die uit noordelijke zeeën naar de westkust van Noorwegen, bij de Lofoten, trekt om te paaien en kuit te schieten. In die periode wordt de stevige vis gevangen. En als Paul er mee aan de gang gaat is het een feest om te eten. Zoals ook voorgerecht en nagerecht. Bediening perfect en aan het interieur is veel aandacht besteed. Let wel: in de tweede helft van maart zit het skrei-seizoen er op. Daarna gaan we weer genieten van zijn andere gerechten.
Het restaurant ligt aan een kruispunt in Zevenhoven, waar bij de kerk voldoende parkeergelegenheid is.
Janbe1 .
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2016
Vorige week donderdag bij restaurant Dochters gedineerd, het 3 gangen menu was weer de moeite waard, de 1e gang was lauwwarme zelf gerookte zalm met gamba's , als 2e gang was er reebout met een saus van vanille en gember, de 3e gang was ijs parfait van appeltaart met karamel. Alles was erg lekker en vakkundig door Paul klaar gemaakt en op een prettige manier door Ingrid geserveerd. Opnieuw grote klasse, we blijven terugkomen.

Courantcanon .
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2015
Ik heb hier meerdere keren gegeten, in 1 woord uitmuntend.
Bediening is buitengewoon, als ik hun iets vertel dan weten ze het 2 maanden later nog, heel fijn.
Ook het eten is subliem en zeer mooie gevarieerde kaart.
Nadien81 .
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2015
8 jaar geleden voor het eerst gegeten bij dochters. Sindsdien een bijna jaarlijks tafereel geworden. (Met kinderen ga je niet zo vaak meer weg ;-)) Gisteravond heb ik er wederom mogen genieten. Ik ben zelf iemand die graag kookt en dus ook nogal "hoge" eisen/verwachtingen heeft bij een restaurant en hun menu kaart. Ik geef nooit een 10 eigenlijk, dit is de uitzondering op de regel.
Dochters is altijd perfect! Of het nu een voorgerecht of een bij-gerechtje betreft, het is altijd met zorg berijd en dat proef je. De wisselende kaart zorgt vaak voor verassingen. Ik heb daar ooit zwaardvis gegeten, die was werkelijk fenominaal! De bediening is altijd vriendelijk.
Over het decor. Het is kleinschalig waardoor dineren iets intiemer wordt dan zo'n grote zaal. Het heeft een huiskamer uitstraling en is niet heel bijzonder. Het is gezellig en de foto's van de dochters maken het eigen. Wat ook gezegd kan worden; Het is er brandschoon. Valt mij altijd op!

Ik ken maar (heel) weinig mensen die zo kunnen koken. Als je liefde hebt voor eten en koken is dit een absolute aanrader om eens te dineren! (Wij nemen eigenlijk standaard Menu dochters met een extra gang erbij)
Arnoud_b .
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2015
Kom hier nu al zo`n tien jaar en het blijft iedere keer een feestje. Ook afgelopen zaterdag met vrienden weer genoten. Vooral het speenvarken is een favorietje; om te zuigen!
Mvdw_ .
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2015
Heerlijk gegeten, borden waren prachtig opgemaakt.

Klein, sfeervol restaurant en hele vriendelijke bediening.

Een heerlijk avondje uit.
Hans H.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2015
Het was weer genieten bij Dochters. Heerlijk gegeten voor een prima prijs. Dat kom je weinig tegen, zo'n goede prijs kwaliteit verhouding. De crème van grove mosterd was erg lekker en de parelhoen was ook heerlijk. Samen met een lekker wijntje en een dessert waar ik mijn vingers bij op eet kan dat niet meer kapot. Ook de vegetariërs zijn hier aan het goede adres. Origineel, een lust voor het oog en heerlijk om te eten. Echt een een vegetarische aanrader dit restaurant. Wij komen zeker terug.
Maja T.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2015
De entree was prima. We werden hartelijk verwelkomt. Eerst een wijntje besteld en vervolgens een keuze uit het menu. We kregen een mandje met stukjes brood. Wat kleine broodjes zou een stuk beter staan. Het voorgerecht, Coquilles was verrukkelijk. Als hoofdgerecht had ik zwezerik, waar ik ook van heb genoten. De wijn erbij was prima. Paul kon goed vertellen, hoe een wijn was, waardoor het niet moeilijk was een goede keuze te maken. De bijgerechten waren vers en verscheiden en royaal. Ik had deze keer geen ruimte meer voor een dessert, maar een kopje lekkere koffie was prima en een mooie afsluiting. Tot de volgende keer Paul.
IdrisM .
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2015
Wat een verrassing! Heerlijk gegeten bij Dochters in Zevenhoven. Het eten was absoluut van hoge kwaliteit, ook de bediening was erg vriendelijk en goed. Duidelijke uitleg over gerechten op de kaart en uitleg over de wijn.

Het enige wat niet matcht in dit restaurant is het zeer gedateerde uiterlijk van het restaurant met de kwaliteit van het eten.

Ondanks het decor toch zeker een locatie om naar terug te gaan.
Edu2014 .
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2014
Vriendelijke ontvangst en bediening. De inrichting is wat gedateerd, maar wel prettig.
Heerlijke coquilles en hertenbout. Je proeft nog eerlijke smaken.
Els B.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2014
Bij toeval hier terecht gekomen, wat een verassing. Het interieur lijkt op een bistro, maar de gerechten waren op top niveau. Hertenbiefstuk met chocolade saus, wat en combinatie, maar wat was het heerlijk, een stukje perfect gegaarde vis vooraf en een uitgebreid dessert. Bediening prettig, attent en heel vriendelijk (wat een verschil met Amsterdam)
We wonen niet in de buurt helaas, aanrader.
Marianne K.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2014
Via Iens zijn we hier terecht gekomen voor een lunch. We hadden hoge verwachtingen vanwege het mooie cijfer wat dit restaurant kreeg.

We hebben buiten op het terras aan een wiebelige tafeltje plaatsgenomen. De lunchkaart was zeer beperkt en de gerechten waren in onze ogen veel te hoog geprijsd. Maar omdat we het onbeleefd vinden om te vertrekken als je al bent gaan zitten, en omdat de recensies lovend waren, hebben we toch iets besteld.

Mijn man bestelde een broodje seranoham (€ 9,25) en ik een wrap met zalmtartaar (€ 12,25).
Vanwege de betrekkelijk hoge prijzen, hadden we ook hoge verwachtingen. Het broodje was vers, de ham was goed, maar verder was het niet bijzonder en zeker geen € 9,25 waard. De wrap met zalmtartaar waren 4 kleine stukjes wrap (ik schat in dat het iets meer dan een halve wrap was) met blokjes zalm. De zalm smaakte niet naar zalm, het was een smaak die ik niet goed thuis kon brengen. Gelukkig kregen we er een mandje brood met boter en tapenade bij, anders was mijn buik niet gevuld geweest. Het snijden van onze gerechten was vanwege het wiebelige tafeltje een hele uitdaging.

Vanwege een toiletbezoek heb ik het restaurant even van binnen gezien. Het is ontzettend gedateerd, ik schat in dat het na de jaren 70 niet meer is gerenoveerd. Het toilet was overigens wel schoon.

De bediening was vriendelijk.
Joshua K.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2014
Vorige week een bezoek gebracht aan dit restaurant. De serveerster stond bij de deur ons op te wachten, goed begin!
Nadat iedereen een keuze van de kaart had gemaakt (welke wij overigens erg winters vonden) kwam het voorgerecht.
Als voorgerecht had ik de carpaccio met eendenleverkrullen, deze gaven wat mij betreft niet echt een extra aan de rijk belegde goed smakende carpaccio.
Als hoofdgerecht had ik Gebraden tamme eendenborst, deze smaakte goed maar was iets teveel afgekoeld.

Al met al een smakelijk diner maar zeker niet met het WOW effect.

Het decor heb ik een onvoldoende gegeven, het is "oudbollig" en ziet eruit alsof er in geen 10 jaar meer iets gedaan is. Sommige reviewers omschrijven dit als een huiskamergevoel... Zo zie je maar, iedereen heeft zijn mening.

Een aantal van onze tafel wilde een glas wijn, dit werd keurig uit een nieuwe fles geschonken. De biertjes waren wel aan de kleine kant (oud Amstel fluitje voor 3/4 vol).
Nicole B.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2014
Het is een feestje om te eten bij restaurant dochters. De sfeer is als een gezellige huiskamer waar je met familie of vrienden kunt genieten van de bijzondere keuken. Alles wordt met uiterste zorg gemaakt en ziet er te mooi uit om te eten. Alles wordt vers bereid, waardoor je soms iets langer op de gerechten moet wachten, maar dat is niet hinderlijk. Vlees smelt gewoon in je mond en het ultieme voorgerecht is de salade met gamba's met kerrie-banaan saus. Ook de toetjes zijn heel mooi opgemaakt en puur van smaak in heerlijke combinaties.
Hfmlt .
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2014
Wat is het toch fijn om zo'n uitstekend restaurant in de buurt te hebben. Afgelopen week weer heerlijk gegeten bij Paul. Zoals gewoonlijk waren alle gerechten die uit de keuken kwamen van topkwaliteit: kwartel met gebakken bietjes, mooi gegaarde hertenbout en een verrukkelijk desserttrio van tiramisu, chocolademousse en amarenenijs. Ook de bediening was dik in orde: vriendelijk en kundig. Kortom we komen binnenkort graag weer terug op dit adres.
Ruud G.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2014
Even iets rechtzetten. Ik ben vandaag gebeld door de chef, Paul. Er bleek een communicatiestoornis te zijn tussen hem en de gastvrouwen, waardoor niet duidelijk was dat mijn toetje geen extra toetje was, maar een vervanging van het menutoetje. Hij heeft het goedgemaakt met een tegoedbon van 50 euro. Ik vind het erg sportief dat hij belde en bij deze zijn de excuses aanvaard. Zoals ik in mijn eerdere recensie schreef: het eten is er lekker, de sfeer prima en de bediening vriendelijk. Ik kom weer terug!
Sebastians .
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2014
Wij komen al jaren bij Paul, maar al jaren is er niks veranderd. Alles is standaard . De smaak vlakt wat af. Standaard groenten altijd het zelfde ,sausen altijd het zelfde smaak. Bediening wel goed bedoelend maar niet op pijl . Wij komen wel voor een avond uit maar gaan weg met een teleurgesteld gevoel.
Hans H.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2013
Het is inderdaad erg prettig om zo dichtbij huis ook geweldig te kunnen eten. Al ruim jaar 10 jaar op hoog niveau koken is een negen meer dan waard. Bij Dochters is het heerlijk eten voor een zeer redelijke prijs. Top, zeker nu verdient dat extra waardering. De lamsbout was zalig mals, en het toetje, een soepje van aardbeien met slagroomijs, super!! De leuke bediening maakt het weer compleet. Wij komen zeker weer een keer binnen wandelen.
Janbe1 .
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2013
Afgelopen dinsdag bij Paul gedineerd en het menu dochters besteld.
Het voorgerecht was een drieluik van zalm, een mosterdsoepje en parelhoen alle drie heerlijk van smaak, waarbij een mooie droge Macon geproefd, een fantastische combinatie.
Het hoofdgerecht was reebout, opnieuw grote klasse, heerlijk van smaak en begeleid door een Italiaanse wijn van Masi, een schot in de roos. Het dessert was een heerlijk appeltaartje met ijs, de afronding kwam met een lekker kopje koffie.
Korton een heerlijke avond met prettige bediening.
Bedankt Paul en staf het was weer de moeite waard.