Do Brasil

Meer informatie over restaurant Do Brasil

• Airconditioning , Terras
Irene V.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2016
Ik heb hier een verrukkelijke, op houtskool gegrilde ossenhaas gegeten, die smolt op mijn tong. Super. Het was een toeristenmenu, met patatjes en sla erbij. Die sla was alleen sla, dat had wel lekkerder gekund. Ik had wel een champignonsausje erbij genomen, dat was wel lekker. We zaten buiten, ik heb binnen dus niet ervaren maar het zag er gezellig uit. De bediening was heel vriendelijk
Nick H.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2015
Vandaag heerlijk gegeten bij Do Brasil.

Drie jaar geleden kwamen we —al zoekend—bij het restaurant; Do Brasil. Het was werkelijk waar fantastisch, ik zal even toelichten waarom: je krijgt bij dit restaurant serieus waar voor je geld (een mooi bord vol), de spareribs zijn heerlijk en de service is goed!

Vandaag zijn we speciaal naar Do Brasil gegaan omdat we het restaurant na drie jaar nog niet vergeten waren! We kwamen binnen en waande ons gelijk weer in de Braziliaanse sferen. Terwijl we de, uitgebreide, menukaart tot ons namen kregen we (kosteloos) nootjes, vond ik sympathiek.
Persoonlijk vind ik het vervelend om lang te moeten wachten op het eten, dat gebeurde vanavond zeker niet. Binnen 20 minuten stonden de gerechten op tafel.

We hebben heerlijk gegeten, de spareribs waren nog even lekker als drie jaar geleden en de service was top! Omdat ik vandaag jarig was hadden ze ook nog een (gratis) ijsje voor mij gemaakt, met toeters en bellen.

Samengevat: ben je opzoek naar een heerlijke maaltijd plus goede service? Dan is Do Brasil een aanrader!
Jurgen H.
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2015
Gisteren hier gegeten met mijn Braziliaanse vriendin. Het is ons zwaar tegen gevallen. Het eten was ronduit zonder enige smaak en heeft weinig met Brazilië te maken. De picanha bestond meer uit vet dan uit vlees. Echt schandalig was de prijs die je moet betalen voor hoofdgerecht garnalen : 22 euro voor 4 (!) garnalen en een bergje rijst met cocktail saus erover. De bediening was ook erg ongeïnteresseerd, kon alleen maar vertellen dat de kok toch echt een Braziliaan was.... Het enige wat wel lekker was waren de caiperinhas.
Hierna zijn we nog pizza gaan eten in ander restaurant...
ABSOLUTE AFRADER
Lídia B.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2014
Echte Braziliaanse keuken, simpel maar erg smaakvol bereid. Bediening is zeer vriendelijk (niet allemaal Braziliaans, chef wel). Alles zeer schoon en welverzorgd. Verschillende sappen: cajú, mango, guave, etc... Decor doet wel iets vreemd aan. Kies voor een stevige steak of een mooie picanha en het zal smaken.
Ellen1988 .
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2014
Prima restaurant! bereikbaarheid is super goed. Verder nog genoten van de steak en nog een braziliaans voorgerecht. Had de serveerster namelijk om aanraders gevraagd. Kon verder ook erg genieten van de sapjes die ze bieden..erg divers en lekker! Ik kom zeker terug!
Anni-mia .
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2014
Zaterdag 28 juni was ik samen met mijn vrienden in het restaurant Do Brasil om de achtste finale van het WK te bekijken en de Braziliaanse sfeer te proeven. Wat was dat een geweldige avond met zeer enthousiaste voetbalsupporters! Ik heb daar overigens heerlijk gegeten en gedronken. Biefstukje met gebakken uien en zoete aardappeltjes waren zalig samen met een lekkere mangosapje en niet te vergeten als toetje een verrukkelijke vanille/Carmel pudding met slagroom. Dit restaurant is zeker aan te raden voor de steakliefhebbers, ook heb je veel keus als je voor vis of andere stoofgerechten gaat.
We hebben onze avond goed afgesloten door de overwinning te vieren op de swingende samba muziek. Was een gezellige avond met vriendelijke bediening en goede sfeer.
Larissaaaaa .
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2013
Gister gegeten bij Do Brasil en het is ons niet bevallen.. de beef steak was ontzettend taai, patat proefde alsof het was gefrituurd in dierlijk vet en de pepersaus leek uit een pakje te komen. Als je van veel koriander over je hele maaltijd houdt is het aan te raden! Nee.. hier eten wij nooit meer!
Jaronreview .
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2013
De eerste indruk, die dit restaurant wekt, is dat het is blijven steken in het jaar 1983: het interieur, de menukaart met foto's, de opmaak van de borden en het rondsloffende personeel. Maar zodra je het eten proeft krijg je een heel andere indruk. Ik heb het restaurant nu twee keer bezocht en er twee keer smakelijk gegeten voor een goede prijs.

Een aanrader is het warme voorgerecht met krab: Casquinha de siri. Het is licht verteerbaar, mild van kruiden en vol van smaak. Daarnaast at ik de stoofschotel met kippenpootjes: Ensopado de frango. Een heerlijke saus en ook de rijst en salade smaakten mij goed. De subtiele hint van de verse koriander in de gerechten was heel aangenaam.

Het enige minpunt aan ons eten was dat onze hoofdgerechten wat meer peper hadden mogen hebben. Navraag leerde ons dat ze de gerechten minder scherp kruiden dan ze in Brazilië zelf zouden doen, maar dat je kunt vragen of ze de gerechten pittiger willen maken. Mocht je dat vergeten zijn, er stonden ook een pepermolen en een flesje pepersaus op elke tafel.

De bediening was op elk moment bereikbaar en was hartelijk en attent.