Djebena Leiden

Meer informatie over restaurant Djebena Leiden

Voordelig
Debus .
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
We komen hier graag. Het is een sfeervol en knus restaurant met lekker eten en een gezellige eigenaar. Er is een uitgebreide menukaart, maar hij zal ongetwijfeld graag een suggestie doen waarbij je heel veel verschillende lekkere gerechten kunt proeven.

Altijd een goede sfeer en erg lekker!
S. V.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2016
Echt heerlijk gegeten hier! Ober was geweldig, hij maakte er echt een feestje van. Mijn moeder zit in een rolstoel dus het was even passen en meten maar dat was geen enkel probleem.

Wij komen zeker terug!
Jan D.
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2016
Ik heb hier beter gegeten dan meestal in Afrika. De eigenaar komt aanzetten met menukaarten die niemand gebruikt, want zijn suggesties zijn dermate overtuigend dat iedereen erop ingaat. Wij ook. Gewoon lekker eten in een knusse sfeer.
GlenBoomgaard .
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2015
Heeeeeeeeeeerlijk gegeten bij Djebena. Het is de eerste keer dat wij mochten genieten van de Oost Afrikaanse keuken. Ik heb alweer gereserveerd voor aankomende week. Ik heb mijn favoriete restaurant in Leiden gevonden. Lekker eten tegen een betaalbare prijs.
Thijs W.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2015
Een prettig en eenvoudig Afrikaans eethuis. Vriendelijke bediening, authentieke gerechten, waarbij je met je handen en de typische pannenkoeken eet. Echt bananenbier uit een kalebas en typisch Afrikaanse koffie toe die gezet is in de aardewerken. Djebena. Het is alsof je twee uurtjes in een ander land bent. Op het eind nog een bescheiden rekening. Veel waar voor je geld in dit fijne eethuis en ik kom hier zeker terug
Eloy V.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2014
Met mijn drie kinderen daar gegeten van een grote pannekoek, mijn vegetarische zoon kreeg alles op maat. Heerlijk gegeten, gezellige sfeer en erg relaxed. Een aanrader!!!!!
Pieter06 .
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2014
Helaas slechte ervaringen gehad met dit restaurant. Nog nooit zo lang op ons eten hoeven wachten! Wij gingen om 18:00 naar binnen, en kregen pas na 20:00 ons eten, terwijl wij rond 18:30 hadden besteld! Het was bovendien niet erg bijzonder of smaakvol, het leek allemaal uit dezelfde stoofpannen te zijn gekomen. Het lange wachten bevreemdde ons daarom des te meer; stoofpotten en pannenkoekjes staan toch zeker al klaar in de keuken?
De (enige) ober was vriendelijk maar beslist niet toegankelijk, leek steeds bezig te zijn met karweitjes als koffie zetten in plaats van aandacht voor de gasten te hebben. Eén van ons moest eerder weg uit het restaurant zonder gegeten te hebben omdat het zo lang duurde, terwijl dit toch aan de ober was doorgegeven.
Al met al dus slechte ervaringen met Djebena, ondanks dat de formule van gezamenlijk uit één schaal eten met je handen, ons wel aansprak. Wij komen beslist niet terug.
Jos H.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2014
Doordat Cubanita (zit ernaast) helemaal vol zat (op dinsdag voor € 17,50 onbeperkt tapas eten, tja...) stapten we het lege Djebena restaurant (Oost Afrikaans: Eritrea) binnen onder het motto: laten we ons eens culinair verrassen. Nu hebben we al een keer of 3 Ethiopisch gegeten, dus eten met de hand en die stukjes pannenkoek was voor ons geen verrassing, en die 2 keukens lijken culinair precies op elkaar.
De Afrikaanse gastheer doet er alles aan om het je verder naar je zin te maken zonder daarbij opdringerig te zijn. Hij adviseerde ons bij de keuze van de drank, en zo kwam ik uit bij Afrikaans palmnootbier, uit een kalebas gedronken. Kom daar zelf maar eens op. Mijn partner nam mangosap. Nadat wij de kaart goed bestudeerd hadden, kwam de gastheer ons adviseren, om de kok verschillende smaken, geuren, vlees, groenten als een gecombineerd gerecht voor 2 personen te laten serveren. De menukaart en dus het lastige kiezen hiervan, werd nu in een keer overbodig.
Aangezien wij de eersten waren die avond, en na ons nog drie tafels bezet werden (opvallend veel vrouwelijke Leidse studenten trouwens) merkten wij al snel dat eigenlijk ieder tafel / gezelschap zo hun gerecht opgediend krijgt. Kortom je mag op de menukaart kijken, maar de meeste klanten eten, tot tevredenheid overigens, het door de gastheer aanbevolen, en door de kok samengestelde gerecht.
Oke, vind je het niet prettig om met je handen te eten (zie 'n andere beoordelaar hieronder), dat moet hier niet eens binnengaan. Wil je weer eens wat anders eten dan die overbekende tapas, in een veel te drukke tapaszaak, stap dan gerust binnen in een culinaire tropische verrassing waar je zeer gastvrij en snel geholpen wordt voor een hele redelijke prijs.
Handen wassen na afloop: gratis!
Eapoe .
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2014
Een ietwat duistere zaak met een niet al te beste kwaliteit.
Erg meedenkend toen we met een aantal mensen kwamen. Per 4 personen één vreetplaat.
Na positief aandringen van de "ober" toch maar gedaan, want een aantal mensen hadden in eerste instantie liever is plaat voor zichzelf. Toen de "schaal" met vleesachtige verrassing voor mij stond moest ik helaas aan mn viervoetige huisgenoten denken. Vlees met saus zag er niet echt koosjer uit. Nadat de saus naar onderen gezakt was ontbrak het mij aan elke vorm van eetlust. Eén klein hapje gaf mij de blik die het eten aan mij opdrong (zurig). De pannenkoeken die er bijgeleverd werden smaakten zuur en zompig. Met je handen eten is dus zuid Afrikaans... okay, maar een westers bakje water met citroen ho maar. En als er gevraagd werd naar een Eritreas kopje koffie was het antwoord... to much work, to expensive, NO. Maar toch nog iets positiefs: de 7up die ik wel genuttigd had was lekker. Dit is uiteraard mijn mening, maar mijn ticket zal nooit richting zuid Afrika wijzen. Het ga u allen goed.
Paula G.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2013
Wat een enthousiaste en meedenkende bediening!! Mijn vriend en ik kregen een groot bord voorgeschoteld waar een grote pannenkoek op lag met daarop verschillende gerechtjes. Dit eet je met je handen. Een leuke ervaring, weer eens wat anders! Ik kom terug!
Ilja D.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2013
De sfeer in het restaurant en de meneer in de bediening was erg gezellig! We hebben hier prima gegeten, werden geholpen als dat nodig was maar ook met rust gelaten als we aan het kletsen waren. Het dessert met de afrikaanse likeur is een aanrader! Hij heeft nog maar een paar flessen omdat het niet meer geleverd kan worden en het is zo lekker. Al met al, kom ik hier zeker terug!
Ariethewhite .
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2012
Voor het eerst hier gegeten. We waren met twee personen, beiden vegetariër. Vegetarische schotel voor 2 besteld, dat prachtig op één groot bord werd geserveerd. Het eten geschiedde vervolgens door een stukje Afrikaanse pannenkoek (Indjera) te gebruiken als bestek. Het eten was erg smakelijk en gevarieerd. Het had wat pittiger gemogen, maar dat is mijn persoonlijke smaak. Het Afrikaanse bier (Quinoa) en de Afrikaanse thee waren ook erg lekker. Kortom: het was erg geslaagd.
Manon B.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2012
Leuk om eens Afrikaans (Eritrea) te eten.
Zoals andere recensies al aangeven:
Het eten wordt geserveerd op een grote schaal waarop een soort pannenkoek ligt, daarop diverse hapjes.
Hierbij moet je denken aan spinazie, stoofvlees, kippenpootje en zoetzure komkommer. Erbij worden extra pannenkoeken geserveerd.
Het eten zelf is okee, maar niet heel bijzonder. Wel leuk om een keer te eten. De heer in de bediening is erg gastvrij.
En het aanbod aan afrikaans bier is ook goed en ook leuk om te drinken uit kommen. Aanrader is ook de speciale koffie.