Djebena Den Haag

Weimarstraat 52-A 2562 GZ Den Haag Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Djebena Den Haag

Guus V.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2015
Ik wil toch echt wel een lans breken voor dit restaurant. Het verdient echt meer publiek! Het eten is lekker. Bovendien is het ontzettend gezellig om met een groep de Afrikaanse gerechten samen te delen van een grote plaat. Het eten met je de pannenkoekjes is erg gezellig. De bediening is ontzettend vriendelijk en vertelt met alle liefde over Eritrea. Grote aanrader.
Emmy L.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2014
Voor de zomer ben ik samen met mijn dochter bij djebena wezen eten. We hadden een groupon bon. Het was op een woensdagavond en niet druk. De meneer in de bediening was erg vriendelijk en gastvrij. Het eten was erg lekker en we hebben er goed van genoten. We kregen soep vooraf een een schaal met allerlei lekkernijen, zoals gekruid gehakt, spinazie en kip. Super aanrader voor wie eens iets anders wilt.
Braban B.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2014
Gisteren voor het eerst met zijn viertjes in dit sfeervolle restaurant gegeten. Bediening was uiterst vriendelijk en het eten zalig. Het was gezellig druk dus we konden eerst rustig genieten van de Afrikaanse biertjes. Bijzonder en lekker. Witte wijn was aardig.
Ons voorgerecht, de pindasoep is een aanrader. De verschillende hoofdrechten waren alle heerlijk en na een lekker boordje ijs met fruit hebben we genoten van de bijzondere koffie. Als je van koffie houdt en 's-avond geen last hebt van de cafeïne: Niet overslaan !
Al met al een hele geslaagde avond en heerlijk gegeten.
SuzanC .
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2013
Djebena voelt als thuiskomen! De huiskamersfeer, fijne muziek tot de gezellige interactie met de eigenaar/kok: wat een fijne en positieve man.
Het eten is goed, betaalbaar én een ervaring: je eet met kleine pannekoekjes met je handen, maar vooral de koffie-ceremonie is aan te raden. De bonen worden ter plekke gebrand, naar je tafel gebracht om te ruiken en in een speciale pot (een Djebena) bereid.

al met al een geslaagde avond! geen gestroomlijnde vreetschuur maar gezellig, persoonlijk en bijzonder
Eetgraag72 .
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2013
Gisteren hier heerlijk gegeten met een Grouponbon. Voor ieder wat wils, er staat vis, vlees of vegetarisch op de kaart. Sympathieke bediening. De zaak doet wat kaal aan, maar de muziek, het eten en de bediening maken het ruimschoots goed.
XGrouponFan .
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2013
Hier gisteren gegeten met een grouponbon 23eu voor 2pers 3gangen a la carte.

We hadden om 18u gereserveerd ik kwam daar om 17.45u was de zaak nog dicht. Gesloten! Ik vond dit heeel vreemd. Als restaurant eigenaar ben je een paar uur van te voren op de zaak om voorbereidingen te doen, mochten deze al gedaan zijn dan ben je optijd in de zaak om je gasten te ontvangen als deze eerder arriveren.
Ik ben naar de overkant gegaan ook een eettent deze heeft de eigenaar/chef gebeld. En met 5min was hij er. Hij vertelde het is nog geen 18u. Ik was met stomheid geslagen.

Afijn we namen plaats hartstikke koud in die zaak welke overigens wel heel leuk is ingericht. Inmiddels kwamen er ook andere gasten binnen. Wij waren de eerste en het duurde 20min voor ons werd gevraagd wat te drinken. Daarna volgde ons voorgerecht heerlijke linzen soep. 3kwartier later ons hoofdgerecht ik had combi 1 en mijn tafelgenoot combi3. De man was alleen in de zaak dus wel te begrijpen dat het zolang duurt. Maar het eten leek opgewarmd in de magnetron. Want we hoorden elke keer de bekende piepjes van een verwarmautomaat welke niet meer weg te denken is in elk huishouden. Geen gerommel van koken in de keuken. Dus of het vers was ik betwijfel het...

Het eten tsja het is een kwestie van smaak het kan ook aan de versheid hebben gelegen dat weet ik niet ik heb nog nooit eritriaans gegeten. Ik was er niet kapot van. Leuk om te proberen voor een keer maar voor mij nooit meer.

En de vreemde ontvangst en het bereiden van de gerechten daar zou ik al helemaal niet voor terugkomen. Het kan zijn dat het niet de juiste dag was of dat wij met een bon zijn gekomen want de voorgaande de recensies zijn wel prima.

Guus V.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2013
Een heerlijk sympathiek restaurantje met eten voor een zeer eerlijke prijs. Het eten is (zoals bij elke Afrikaan) wat "prutjes" op een grote pannenkoek die je met je handen eet. Nu heb ik vaker Afrikaans gegeten, en lijkt bij dit restaurant de smaak wel het meest verfijnd te zijn.

Wat bovendien erg leuk is is de enorm sympathieke bediening. Ze spelen ook nog wat muziek voor je, zodat je je helemaal speciaal en ontzettend welkom voelt.

Als laatste was de rekening ook nog een grote meevaller. 175 euro voor 7 man inclusief de nodige drankjes.
TwoAce .
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2013
We hebben hier gisteren een hele leuke avond gehad met een groep van 11. Het restaurant is een tijd dicht geweest wegens verbouwing. Ze hebben er echt iets moois van gemaakt. We hadden voor meer mensen gereserveerd, en op het laatste moment kwamen er een paar afzeggingen waar men flexibel mee omging. De bediening was vriendelijk, het palmnutbier smaakte prima. Klein verbeterpunt: de bediening zou nog iets beter op kunnen letten of iedereen nog voorzien is van drank. Het eten werd op twee grote schalen opgediend, waar veel verschillende gerechten op een grote "pannekoek" (ik ken de officiële naam niet, het leek op appam) waren verdeeld. Dit kon men met de hand, met extra bijgeleverde pannekoekjes eten. Het heeft ons goed gesmaakt en aan het eind van de avond heeft de chef nog een aantal Afrikaanse nummers voorgedragen, erg leuk! Ik kan het iedereen aanbevelen om het gewoon een keer uit te proberen.
Michel K.
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2013
Al twee keer gegeten. Het restaurant is nog niet zo lang open dus het was erg rustig.
De aankleding is een beetje sober, maar gezellig.
De keuze is ruim, de bediening vriendelijk en de kok kwam zelf even onze vragen over het eten beantwoorden.
Het eten was erg lekker en we gingen zeker niet met honger weg.
Dit restaurant verdient het om door veel mensen ontdekt te worden!