Djebena Delft

Markt 75 2622 GS Delft Nederland Kaart

Over het restaurant Djebena Delft

Afrikaans eet je samen

Om de smaak en samenhorigeheid van de Oost-Afrikaanse keuken naar de medemens te brengen. Dat is de reden dat Djebena (betekenis: Eritrese koffiekruik) vele jaren geleden is begonnen. De traditioneel gekruide gerechtjes worden met een pannenkoekje opgelepeld. Een Mongozo biertje erbij maakt het af!

Meer informatie over restaurant Djebena Delft

Dinsdag t/m Zondag
- Lunch vanaf 10:00
- Diner vanaf 17:00

• Af te huren , Terras
Karin T.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2017
Djebena is een leuk klein restaurantje. De bediening is aardig en informeel. We hadden alledrie gekozen voor vegetarische en vleesgerechten. Alles werd opgediend op één groot bord waar je met een soort pannenkoek de gerechten moest oppakken. Het eten was lekker en het Afrikaanse mangobiertje werd gedronken uit een kalebas. Al met al een leuke ervaring en een keer iets anders. Zeker aan te raden.
jim S.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2017
Heerlijk gegeten, goeie leuke service van de eigenaar, gezellige inrichting, lekker biertje uit een kalabas, eten met je handen, snel eten op tafel, veel eten op tafel, leuke tafeltjes, helemaal Top!
Elise V.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2017
We hebben vanavond heerlijk gegeten! Nr 22 van de kaart met vega en vleesgerechten. Lekker gevarieerd, goed gekruid en vrij pittig! De bediening was ontzettend aardig. Wat ons betreft een leuke en bijzondere avond!
Justin V.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2017
Djebena is een klein, gemoedelijk en provisorisch ingericht Oost-Afrikaans restaurantje aan de Markt in Delft. Eritrea is het land dat centraal staat in deze culinaire belevingswereld. Die smakelijke reis begint al bij het eerste biertje dat de vriendelijke gastvrouw serveert in een kalebas.

Mijn gesnurk hield mijn verloofde wakker de nacht ervoor en dus trakteerde ik. De keuze voor Djebena was perfect om goed bloed te zetten: het is er knus, gezellig en je wordt vriendelijk geholpen. Wel moest ik af en toe om uitleg vragen, ook al had ik aangegeven dat het onze eerste keer bij Djebena was. Leuke aan dit restaurant is dat je met je handen eet. Het etenwerd op een groot zilver bord geserveerd. Daarop lag een gigantische Eritrese pannenkoek (een indjera) onder de gerechten die we hadden gekozen: 2 x voor de mix van 4 vlees en 4 vega-gerechten. Dat leverde een combinatie op van gekruide groenten, pittig vlees en heerlijk malse kip.

Afsluitend namen we een kruik Eritrese koffie. We komen hier zeker terug!
hans G.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2017
Goed eten, geen poespas en zeer vriendelijke bediening. We komen terug met de kinderen kunnen ze lekker met de handen eten!
Tessa K.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
Heerlijk veganistisch eten en veel veganistische opties.
Jeroen J.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Echt heerlijk eten, we hadden gekozen voor het combi menu. Eten prima, veel variatie, lekkere smaken. Bediening is prima, maar vandaag ook afstandelijk. Normaal gesproken is ook die prima.
Constantijn M.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2017
Echt een nieuwe ervaring om hier te eten!
Lindy F.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
Aardige bediening, lamsvlees was heerlijk, rundvlees wat koud en taai.
Gezellig restaurantje
sidev .
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2016
Heel klein, onooglijk restaurantje ingesloten door allerlei andere zaken. De binnenkomst is nogal slordig: smal paadje langs de minuscule bar, klein trappetje op waar 3 of 4 tafels staan. Fragmenten van het interieur van de vorige eigenaar zijn nog te zien en op de stoel naast onze tafel stond een elektrisch kacheltje de boel bij te verwarmen. Maar uiteindelijk gaat het daar niet om: het eten smaakte ons erg goed. Even wennen dat je met je handen moet eten (iets van doekjes ofzo aan tafel zou dan logisch zijn) en dat je je bord moet delen, maar dat maakt het juist zo leuk. De Afrikaanse biertjes mogen er ook zijn. De porties zijn alleen naar mijn mening wat klein. Bediening was uitstekend.
Corrie K.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2016
Wij hebben al eerder bij Djebena gegeten en toen erg genoten. Omdat we wel weer eens lekker Afrikaans wilden eten hebben we vanuit Breda de trein naar Delft genomen. Nou daar hebben we geen spijt van gehad, lekker, vers, en een vriendelijke bediening.
CityLarkii N.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2016
Van het weekend hier gegeten. We kwamen om half zes en de keuken ging pas om zes uur open, maar we werden gewoon hartelijk ontvangen. Het interieur is simpel met Afrikaanse invloeden, wat gewoon prima is. Een vriendelijke dame die ons wegwijs maakte in het eten dat op ons bord lag. We kozen de gemengde veggie/vleesschoten en deze werd geheel in stijl op één groot bord voor ons samen geserveerd. De luchtige pannenkoekjes dienen als bestek. Het eten was vers, goed gekruid en ruim voldoende. Ik kon geen toetje meer op. Bier wordt hier geserveerd in een halve kalebas/kokosnoot, wat het geheel net even wat authentieker maakte. Hier ga ik nog een keer naar toe, zeker als het terras open is :-)
TheoW .
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
Op de markt dus op een zomerse dag zowat het enige restaurant in Delft waar je (ook) in de zon kunt zitten na 7 uur!
Dus laatst op een bloedhete dag in de volle zon heerlijk Afrikaans gaan eten, met zoet mango-bier uit een calebas bij een overheerlijke Dorho kip, lekker pittig gekruid.
HugotHart .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Met Amerikaanse neef gegeten bij Djebena. We wisten niet wat we konden verwachten maar dit restaurant gaat vaker bezocht worden! Eten was erg lekker en zoals vele anderen hadden we voor de combinatie van vlees/vis
/ vegetarisch gekozen. Hoeveelheid was ruim voldoende. En alles was lekker, de pittigheid viel mee en het ging gepaard met Afrikaans bier en guavesap. Met de handen eten is natuurlijk ook weer eens wat anders. Bediening was vlot en zeer vriendelijk en we zaten heerlijk buiten op het terras op één van de mooiste plekken van Delft dus qua decor ook niks aan te merken. Een aanrader dus!
aixroot .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Heerlijk Ethiopisch eten. Alles bijeen op een grote schaal. Heel smaakvol eten.
Zowel het vlees als de vegetarische vulling was lekker.
Aangezien je met je handen eet is het leuk om te doen met de kinderen.
RvdZ .
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2016
Gezellig restaurantje aan de markt in Delft. Aardig personeel wat goed advies geeft. Heerlijke gegeten van een groot bord met allemaal verschillende gerechtjes.
vincentruisaard .
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2016
Gisteren had ik wat te vieren.

Ik wilde iets speciaals dus ben gaan kijken wat voor restaurants er allemaal waren in Delft.

Djebena zag ik voorbij komen en ging de recenties lezen.
Deze waren allemaal zeer lovend dus ik besloot hier te reserveren.

Bij aankomst was het best rustig, kan gebeuren we waren er redelijk vroeg.

We mochten een plek uitzoeken. Vervolgens duurde het erg lang ( zeker 20 minuten ) voordat er werd gevraagd of we iets wilden drinken.
Toen er werd gevraagd wat we wilden drinken vroeg ik naar het Etiopisch biertje.
Die was niet meer voorradig.... ( staat als tip op de dranken kaart. )

Dus we bestelde een Heineken. Deze kwam in een flesje en we kregen er een glas bij, geen probleem alleen bij het inschenken sloeg het biertje al gelijk dood, jammer.

Uiteindelijk werd er gevraagd wat we wilden eten.

Het eten maakte veel goed!
We hadden de linzen en pinda soep. Deze proefde erg vers en de smaak was heerlijk.

Het hoofdgerecht kwam vrij vlot al op tafel.
We hadden allebij hetzelfde combinatie gerecht genomen dus alles op 1 groot bord.
Ik had eerlijk gezegd iets meer vlees verwacht maar de smaak was opnieuw erg lekker.
De presentatie had leuker gekunt...
Op een groot zilver dienblad lag ons eten.

Decor van het restaurant is minimaal. Soms was er een tijd geen achtergrond muziek.

Je moet hier niet heen gaan met de gedachten om gezellig of romantisch dineren.
We hadden eerder het idee dat we bij een snackbar naar binnen liepen.

Nomgaals, het eten is heerlijk alleen zouden ze het decor flink moeten aanpakken zodat er veel meer sfeer is.
Iets meer en vlottere bediening.

Bram V.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2016
eten was heel erg lekker en snel naar ons toegebracht, leuke muziek op de achtergrond om je de sfeer goed mee te geven.
WimVreugdenhil .
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
We zaten boven: leuk uitzicht op de Markt maar nogal kaal en koud. Ongevraagd werd een straalkachel neergezet. Vriendelijke bediening. Het eten vonden we wat eentonig van smaak. We hadden diverse gerechten genomen maar het leek wel of dezelfde kruidenmix over alle gerechten was gebruikt.
Ellend123 .
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
Het eten is erg lekker, smaakvol met volop kruiden en vers. Heerlijke linzensoep vooraf, hoofd vegetarische combi en kip, en vers fruit met lekker sausje als dessert.
kruidenthee werd geserveerd in een theepot met 2 kleine glaasjes.
Niet duur, gezellige ongedwongen sfeer en Afrikaanse aankleding en vriendelijke bediening!