Djebena Delft

Markt 75 2622 GS Delft Nederland Kaart

Over het restaurant Djebena Delft

Afrikaans eet je samen

Om de smaak en samenhorigeheid van de Oost-Afrikaanse keuken naar de medemens te brengen. Dat is de reden dat Djebena (betekenis: Eritrese koffiekruik) vele jaren geleden is begonnen. De traditioneel gekruide gerechtjes worden met een pannenkoekje opgelepeld. Een Mongozo biertje erbij maakt het af!

Meer informatie over restaurant Djebena Delft

Dinsdag t/m Zondag
- Lunch vanaf 10:00
- Diner vanaf 17:00

Jouw recensie over het restaurant Djebena Delft

Judith R.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2017
Ik was er al een paar keer geweest en heb er gisteravond weer heerlijk gegeten. De sfeer is relaxt en ongedwongen. Af en toe moet je even wachten, maar dat past helemaal bij de sfeer en met een bananenbiertje erbij is dat helemaal niet erg. De gastheer heeft liefde voor zijn vak, komt graag een praatje maken en heeft mooie verhalen. Ik kom er zeker weer terug.
Alan B.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2017
Erg lekker gegeten!
Gideon C.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2017
Voor het eerst Afrikaans gegeten. Het was verrassend lekker, gezamenlijk eten uit één plaat, met de hand. Super gezellig. Midden in hartje Delft. En niet duur. Echte aanrader.
Astrid V.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2017
Knus plekje op het terras, nog heerlijk de laatste zon gepakt. Heerlijke guavesap. We wilden samen een pindasoepje delen en kregen hier netjes 2 lepels bij. Vlees en milde kip waren heerlijk mals, gezellig om samen van een bord te eten. Omdat het niet zulke stevige pannenkoekjes zijn waarmee je eet, was het wat lastig, maar gelukkig kregen we er ook een lepel bij. Ik had nog wel een sapje gelust, maar het leek of ze ons buiten een beetje vergeten waren. We besloten te gaan betalen en ik was verrast over de knusse, leuke inrichting met toch aardig wat plek (ook nog een tweede verdieping, 1 kant uitzicht Markt, andere kant gracht). We hadden nog een leuk gesprekje met de aardige eigenaar en kregen uitleg over de bijzondere koffie, die we zeker nog een keer komen proberen.
Geert H.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2017
Vriendelijke ontvangst, op het terras gezeten met kruidige thee uit Eritrea en de vegetarische combischotel: een luchtige pannenkoek met allerlei lekkers erop. Met je handen eten! Attent, snel en vriendelijk personeel
Rob H.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2017
Mooie locatie op de markt in Delft. Eenvoudige inrichting, heerlijk eten en lekker Afrikaans bier uit een kokosnoot.
Prima bediening, echt een aanrader!!
Angela O.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2017
Heel leuk en ff iets heel anders. Maar ik Had wel aangegeven dat ik geen heet etem wilde en hij zei dat het niet heet is maar dat Was het mijns inziens wel. Ik zou dit dus wel alleen aanraden aan mensen die een beetje heet eten lekker vinden.
Yvette D.
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2017
Zeer gezellige ervaring, voor ons ongebruikelijke manier van eten en nieuwe smaken.
prijs kwaliteitsverhouding is goed.
Karin T.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2017
Djebena is een leuk klein restaurantje. De bediening is aardig en informeel. We hadden alledrie gekozen voor vegetarische en vleesgerechten. Alles werd opgediend op één groot bord waar je met een soort pannenkoek de gerechten moest oppakken. Het eten was lekker en het Afrikaanse mangobiertje werd gedronken uit een kalebas. Al met al een leuke ervaring en een keer iets anders. Zeker aan te raden.
jim S.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2017
Heerlijk gegeten, goeie leuke service van de eigenaar, gezellige inrichting, lekker biertje uit een kalabas, eten met je handen, snel eten op tafel, veel eten op tafel, leuke tafeltjes, helemaal Top!
Elise V.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2017
We hebben vanavond heerlijk gegeten! Nr 22 van de kaart met vega en vleesgerechten. Lekker gevarieerd, goed gekruid en vrij pittig! De bediening was ontzettend aardig. Wat ons betreft een leuke en bijzondere avond!
Justin V.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2017
Djebena is een klein, gemoedelijk en provisorisch ingericht Oost-Afrikaans restaurantje aan de Markt in Delft. Eritrea is het land dat centraal staat in deze culinaire belevingswereld. Die smakelijke reis begint al bij het eerste biertje dat de vriendelijke gastvrouw serveert in een kalebas.

Mijn gesnurk hield mijn verloofde wakker de nacht ervoor en dus trakteerde ik. De keuze voor Djebena was perfect om goed bloed te zetten: het is er knus, gezellig en je wordt vriendelijk geholpen. Wel moest ik af en toe om uitleg vragen, ook al had ik aangegeven dat het onze eerste keer bij Djebena was. Leuke aan dit restaurant is dat je met je handen eet. Het etenwerd op een groot zilver bord geserveerd. Daarop lag een gigantische Eritrese pannenkoek (een indjera) onder de gerechten die we hadden gekozen: 2 x voor de mix van 4 vlees en 4 vega-gerechten. Dat leverde een combinatie op van gekruide groenten, pittig vlees en heerlijk malse kip.

Afsluitend namen we een kruik Eritrese koffie. We komen hier zeker terug!
hans G.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2017
Goed eten, geen poespas en zeer vriendelijke bediening. We komen terug met de kinderen kunnen ze lekker met de handen eten!
Tessa K.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
Heerlijk veganistisch eten en veel veganistische opties.
Jeroen J.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Echt heerlijk eten, we hadden gekozen voor het combi menu. Eten prima, veel variatie, lekkere smaken. Bediening is prima, maar vandaag ook afstandelijk. Normaal gesproken is ook die prima.
Constantijn M.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2017
Echt een nieuwe ervaring om hier te eten!
Lindy F.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
Aardige bediening, lamsvlees was heerlijk, rundvlees wat koud en taai.
Gezellig restaurantje
sidev .
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2016
Heel klein, onooglijk restaurantje ingesloten door allerlei andere zaken. De binnenkomst is nogal slordig: smal paadje langs de minuscule bar, klein trappetje op waar 3 of 4 tafels staan. Fragmenten van het interieur van de vorige eigenaar zijn nog te zien en op de stoel naast onze tafel stond een elektrisch kacheltje de boel bij te verwarmen. Maar uiteindelijk gaat het daar niet om: het eten smaakte ons erg goed. Even wennen dat je met je handen moet eten (iets van doekjes ofzo aan tafel zou dan logisch zijn) en dat je je bord moet delen, maar dat maakt het juist zo leuk. De Afrikaanse biertjes mogen er ook zijn. De porties zijn alleen naar mijn mening wat klein. Bediening was uitstekend.
Corrie K.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2016
Wij hebben al eerder bij Djebena gegeten en toen erg genoten. Omdat we wel weer eens lekker Afrikaans wilden eten hebben we vanuit Breda de trein naar Delft genomen. Nou daar hebben we geen spijt van gehad, lekker, vers, en een vriendelijke bediening.
CityLarkii N.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2016
Van het weekend hier gegeten. We kwamen om half zes en de keuken ging pas om zes uur open, maar we werden gewoon hartelijk ontvangen. Het interieur is simpel met Afrikaanse invloeden, wat gewoon prima is. Een vriendelijke dame die ons wegwijs maakte in het eten dat op ons bord lag. We kozen de gemengde veggie/vleesschoten en deze werd geheel in stijl op één groot bord voor ons samen geserveerd. De luchtige pannenkoekjes dienen als bestek. Het eten was vers, goed gekruid en ruim voldoende. Ik kon geen toetje meer op. Bier wordt hier geserveerd in een halve kalebas/kokosnoot, wat het geheel net even wat authentieker maakte. Hier ga ik nog een keer naar toe, zeker als het terras open is :-)